Raskaaksi 2022

En tiedä aiheuttiko greippikuuri vai mikä mulla ovulaatio-oireiden vahvistumisen, mutta ekan kerran elämässäni tunnistin ovulaatiopäivän ja mulla oli vahvoja oireita (toispuoleinen alavatsakipu ja rinnat tosi kipeät). Nyt tietysti elätän toiveita että vartalo toimisi muutenkin paremmin hedelmöittymistä ajatellen.

Plääh mullakin kauhee polte päästä piinapäiville! Turhauttavaa kun itellä ovis aina vasta kp 18-21, joten joutuu odottamaan niin pitkään jo piinoille pääsyä ja sit vielä piinailla pidempään kun luteaalikin 15-16 päivää :tears: Ei oo reilua tämä :rolling: No mutta saapahan elää teidän piinailijoiden fiiliksiä messissä! Täällä siis nyt kp12-13, eli vielä pieni hetki ovulaatioon. Tehtiin miehen kanssa päivälaskuri klinikan ensikäyntiin jääkaapin oveen, ollaanko vähän malttamattomia, haha :tears: Mutta nyt jo tuntuu että tää kuukausi mennyt nopeesti, niin eiköhän helmikuun loppukin saavu pikimmiten :smiling face with heart-eyes:

Täällä sama fiilis! Useimmiten ovis osuu kp 17-20 välille ja sitä on niiiiin tylsää odotella. Mielummin piinapäiväilisin, vaikka sekin on piinaavaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Viime viikolla ultrassa lääkäri arvioi että ovis olisi kp 15-16. No nyt on kp 15 ja vielä ovis antaa odotuttaa itseään. Plääh.

Täällä sama fiilis! Useimmiten ovis osuu kp 17-20 välille ja sitä on niiiiin tylsää odotella. Mielummin piinapäiväilisin, vaikka sekin on piinaavaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Viime viikolla ultrassa lääkäri arvioi että ovis olisi kp 15-16. No nyt on kp 15 ja vielä ovis antaa odotuttaa itseään. Plääh.

Täällä myös odotellaan (talletteluja on myös tehty, mutta on vielä aikaista :Relieved Face:). Kp 13 on nyt menossa ja ovulaatio yleensä kp 18. Odottavan aika on pitkä!

Hirmuisesti onnea kaikille plussanneille! :Purple Heart:

Apuva.. Oon tota kohdunnapukkaa sillon tällöin kokeillut.. Nyt se oli jotenkin turvoksissa siis aika huomattavasti, ihanku siinä olisi ollut ns ylimääräistä limakalvoa ympärillä.... Pari päivää sitten oli mielestäni normaali.. Google ei toki muuta kerro kun syöpää kun tiettyjä hakusanoja käyttää :Smirking Face:

Apuva.. Oon tota kohdunnapukkaa sillon tällöin kokeillut.. Nyt se oli jotenkin turvoksissa siis aika huomattavasti, ihanku siinä olisi ollut ns ylimääräistä limakalvoa ympärillä.... Pari päivää sitten oli mielestäni normaali.. Google ei toki muuta kerro kun syöpää kun tiettyjä hakusanoja käyttää :Smirking Face:

Uuu! Lupaavaa :smiling face with heart-eyes:

Te jotka ootte saanu lähetteen lapsettomuustutkimuksiin omasta terveyskeskuksesta, niin näkyykö se kannassa?
Mulla olis pitäny siis olla äitiys- ja perhesuunnitteluneuvolassa neuvolalääkärin aika 22.12.2021 labrakokeiden jälkeen lähetteen tekoa varten, mutta neuvolasta soittivat samana päivänä, ettei tarvitse tulla enää käymään, koska lääkärillä on tarvittavat tiedot lähetteen tekemistä varten.
Äsken kävin katsomassa, mitä siellä kannassa näkyy, mutta mitään lähetettä en löytänyt, enkä edes lääkärin tekstejä että olisi sellaista kirjoittanut. Vain teksti tuolta 22.12.21 päivältä, että aika lähetettä varten on peruutettu asiakkaasta johtuvasta syystä. Niin että mitähän vittua!?!?
Nyt suututtaa, että jos sitä lähetettä ei ole edes vielä tehty ja me täällä odotellaan turhaan mitään aikaa jatkotutkimuksiin (sekä miehellä spermanäytteessä että mulla hormoniarvoissa oli häikkää).
Aamulla soittelen terv.keskukseen, mutta aattelin, että jos joku osais sanoo miten itsellä on lähetteet näkynyt kannassa ja millä aikataululla..

Muistanko oikein, että Nurppu on olis odottelemassa omaa aikaa helmikuun lopulla? :Eyes:

Muoks. Tais ollakin Sisukas26, ketä muistelin.. :Smiling Face With Open Mouth

Muokattu viimeksi:
Mä odotan kanssa jo ihan malttamattomana milloin se ovulaatio oikein. Toivottavasti viikonloppuna! Kiitos kun jaoitte kokemuksianne uusperheestä. Oon kiitollinen niistä ja tiedän ettei tämä ole helpoin asetelma, mutta uskon että meidän perhe vahvistuu ajan kanssa ❤️.

Plääh mullakin kauhee polte päästä piinapäiville! Turhauttavaa kun itellä ovis aina vasta kp 18-21, joten joutuu odottamaan niin pitkään jo piinoille pääsyä ja sit vielä piinailla pidempään kun luteaalikin 15-16 päivää :tears: Ei oo reilua tämä :rolling: No mutta saapahan elää teidän piinailijoiden fiiliksiä messissä! Täällä siis nyt kp12-13, eli vielä pieni hetki ovulaatioon. Tehtiin miehen kanssa päivälaskuri klinikan ensikäyntiin jääkaapin oveen, ollaanko vähän malttamattomia, haha :tears: Mutta nyt jo tuntuu että tää kuukausi mennyt nopeesti, niin eiköhän helmikuun loppukin saavu pikimmiten :smiling face with heart-eyes:
Täällä kans yksi "pitkäkiertoinen" ovispäiviensä kanssa. Ovista saa hyvinkin odotella sinne kp20 asti ja kierrot paukkuu siellä kp33-34, mikä kyllä turhauttaa.
Tai no, mikäpä tässä yrittämisessä ei enää turhauttaisi.. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Te jotka ootte saanu lähetteen lapsettomuustutkimuksiin omasta terveyskeskuksesta, niin näkyykö se kannassa?
Mulla olis pitäny siis olla äitiys- ja perhesuunnitteluneuvolassa neuvolalääkärin aika 22.12.2021 labrakokeiden jälkeen lähetteen tekoa varten, mutta neuvolasta soittivat samana päivänä, ettei tarvitse tulla enää käymään, koska lääkärillä on tarvittavat tiedot lähetteen tekemistä varten.
Äsken kävin katsomassa, mitä siellä kannassa näkyy, mutta mitään lähetettä en löytänyt, enkä edes lääkärin tekstejä että olisi sellaista kirjoittanut. Vain teksti tuolta 22.12.21 päivältä, että aika lähetettä varten on peruutettu asiakkaasta johtuvasta syystä. Niin että mitähän vittua!?!?
Nyt suututtaa, että jos sitä lähetettä ei ole edes vielä tehty ja me täällä odotellaan turhaan mitään aikaa jatkotutkimuksiin (sekä miehellä spermanäytteessä että mulla hormoniarvoissa oli häikkää).
Aamulla soittelen terv.keskukseen, mutta aattelin, että jos joku osais sanoo miten itsellä on lähetteet näkynyt kannassa ja millä aikataululla..

Muistanko oikein, että Nurppu on olis odottelemassa omaa aikaa helmikuun lopulla? :Eyes:
No mitäs hittoa! Ihan perusteltua suuttua! :Weary Cat Face: vai asiakkaasta johtuvat syyt? Vastas puhelimeen? :Eyes:

Meillä on jo noi suunnittelut ollu, nyt käynnissä jo eka inssi! Mullakin on hämärä mielikuva että joku olis ihan tässä kohtapuoliin menossa, mutta ei yhtään syty lamppu että kuka se oli :D voin koittaa kohta käydä kurkkimassa kannasta, miltä meillä näytti siellä...

Mulla on ny kaks vikaa kiertoo ollu luksusta, viime kierrossa ovis oli kp10 ja nyt oireiden perusteella ihan holleilla kun tänään on kp10 :D ei tarvi kauaa ootella ennen ku pääsee piinailemaan :Eyes: ei mulla ennen näin aikasta oo ollu, en tiiä mistä tää ny on tullu! Toivottavasti ei heikennä mahdollisuuksia :Grimacing Face:

Nonni. Kannasta kaiveltuna meidän ajat meni näin:

- 10.8 soitto terveyskeskukseen. Sieltä jotain perusverikokeita ja aika terveyskeskuslääkärille.
- 30.8 aika terveyskeskuslääkärillä, joka kirjannu lähetteen (näkyy kannan lähetteissä).
- 1.9 päivätty tää kirjeenä tullut kutsu ekalle vastaanotolle ja lisäverikokeisiin.
- 2.11 Eka lääkärikäynti lisääntymislääketieteen poliklinikalla. Sieltä saatiin aika hoitojen suunnittelukäynnille.
- 27.12 oli hoitojen suunnittelukäynti. Siitä käynnistä sit heti seuraavasta kierrosta alko hoidot. :)

Kuulostaa tosi erikoiselta toi, että siellä merkattu noin, että peruttu :Face Without Mouth: oisko käyny kommunikaatiovirhe heillä siellä, tai jotain. Joka tapauksessa oo ihmeessä mahdollisimman pian yhteydessä sinne!

Muoks. Tais ollakin Sisukas26, ketä muistelin.. :Smiling Face With Open Mouth

Ehdottomasti kannattaa soitella lähetteen perään! Kurjaa kyllä että noin epämääräisesti ovat asioita hoitaneet.. Me ollaan saatu lähete omasta terveyskeskuksesta lapsettomuuspolille ja lähete näkyy omakannassa.

Mulla on tänään ollut masentunut olo. Yritys on meillä vasta alussa, tiedän sen hyvin, vasta yk2 alkoi eilen, mutta pessimistinä ajattelen kokoajan että tässä yrittämisessä tulee mun tuurilla menevän kauan...
Historiaa sen verran että olin 20v kun aloin haluta lasta ja ollut todella paha vauvakuume siitä asti (täytän kohta 34). Ei ollut sopivaa kumppania ennen kun täytin 25v. Tämä mies sanoi meidän kyllä tekevän lapsen, "sitten joskus". Ei ollut kuulemma vielä valmis. Vuosia kului eikä ollut edelleenkäön valmis. Suhde kehittyi muutenkin ajan kanssa toksiseksi ja päätin lähteä 7 vuoden yhteiselon jälkeen ja ikinä ei ehditty lasta alkaa tekemään vaikka se oli suurin toiveeni kokoajan. Nyt jälkeenpäin olen kyllä tyytyväinen etten lisääntynyt exän kanssa, kun en hänen kanssaan halua olla missään tekemisissä. Eroon pääseminen olikin niin hankalaa että piti tehdä tyypistä rikosilmoituskin...

Olen ollut nykyisen mieheni kanssa yhdessä vasta reilun vuoden. Hän on kaikenkaikkiaan minulle sopiva mies onneksi :red-heart: vaikka olin jo luopunut toivosta löytää hyvää miestä saatika saada ikinä lapsi. Tein heti suhteen alussa selväksi että lapsen haluan ja onneksi mies oli samalla aaltopituudella ja yrittäminen aloitettiin kuukausi sitten.

Mutta kun on jotain halunnut niin järkyttävän paljon 14 vuotta niin pelottaa että vaikka olenkin ensimmäistä kertaa näin pitkällä että yritän raskautua, ei sitä minulle suoda helpolla. Yritän ajatella että onhan noita hoitoja ja mahdollisuus raskautua on vielä vuosia, mutta silti pelko kokoajan, että syli jää tyhjäksi.

Tällainen pieni purkautuminen, kun asia tänään pyörinyt päässä kokoajan. Pitäisi olla onnellinen että vihdoin on tällainen mahdollisuus että haaveeni on toteutettavissa, mutta pelkään silti, onnistuuko se :sad-face: saa nähdä miten pää kestää jos yrityksestä tulee pitkä :Smirking Face:

Hyvin ymmärrettäviä tunteita. Mulla oli sama tunne yrityksen alusta lähtien ja ihan joka viikko jos ei peräti päivä, ja nyt 11 kk jälkeen plussasin ekaa kertaa. Heti parempi olo ja mennyt tuskailu ei tunnu enää niin paljoa. Vielä ei toki tiedä miten tässä käy kun ihan alussa ja riskit ymmärrän, mutta toivoa siis ainakin on. Sullahan voi hyvin onnistua nopeamminkin, jos vasta 2. kk käynnissä. Ja hoitoja ehdin itse jo ennakolta selvittämään paljon ja ne ovat tosi tehokkaita ymmärtääkseni etenkin tuon ikäisillä (hoitojen näkökulmasta vielä nuorella) ja kehittyvät koko ajan joten uskoisin, että sinä tulet kyllä toivomasi lapsen tavalla tai toisella saamaan :smiling-eyes::red-heart:

Ääh taas pieni pelko perseessä. Nyt rv 4+2 ja rupes juilimaan alavatsaa.. Varmaan iha viattomia kipuja vaa,mut vähä kyl pelottaa käydä nukkumaan jos aamulla herääkin verilammikosta. :crying-face: Oireina ollu tähän asti järkyttävät tissikivut ja pohjaton nälkä. Tiiän että hysterisoin välillä ihan turhaan, mut on tää raskaana olo vaa tosi stressaavaa,kun pelkää taas sitä pahinta.:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Ää sinulle piti vielä siis onnitella:red-heart:
ja kysyä onks sulla toi rfsu puikko tallessa jos sais kuvaa kuivana vertailuun.. Meni anteeksi ihmiset sekaisin :tears::folded:

Kiitos :red-heart:

Juu on kaikki tallessa voin ottaa päivällä kuvia. Raskauskeijun onestep ja tämä rfsu kuivuttuaan vaaleni enemmän kuin pc liuska.

Takaisin