Raskaaksi 2022

Eilen oli tuntemuksia että menkat alkais tänään. Hyödynnettiin miehen kansss illalla sitten ja siinä pesulla törmäsin kohdunnapukkaan joka oli tosi kaukana ja tuntui nenänpäältä. Onko se normaalia kierron loppuvaiheessa, eikö sen pitäis kohta alkaa päästää limistä ja laskeutuu alemmas? Kp25/27 nyt ja Dpo 15(arvio limojen perusteella)ja epäilyttää onko ovis arvio mennyt pieleen. Koska menkkojen olis jo pitänyt alkaa ku mun luteaali sen 13päivää. Pari kertaa heittänyt niin että menkat alkaa Dpo 16. No, en testannut tänään, ei ole ku digi. Jos huomenaamulla ei ole alkanut (mulla aamuvuoro sopivasti) niin teen digin kaapista kuleksimasta.

Siinähän se sit pitäs näkyy onko vaiko eikö. Myöhäisin ovis mitä on ollu on ollut kp15. Saattaisikin olla esim dpo10 vasta.

Eli menkat pitäis viimeistään alkaa keskiviikkona jos ovis on mulla noin pieleen arvioitu.

Hittolainen en mä tiiä. Rinnat ei ole enää arat, eilen vielä oli. Ihme pistelyä oli eilen niin siitä päättelin että tänään varmaan alkaa. Ei kai täs ku ootella taas 🙈

Oon ite huomannu tosta kn et siihen ei oo yhtään luottamista, elää ihan omaa elämäänsä 🙈
Mulla tässä kierrossa just 1-2pv ennen menkkoja se meni ihan piiloon ja sit alko menkat ja oli ihan alhaalla.
Sama rinnoissa mulla yleensä viikkoa ennen alkaa kipuilee ja turpoilee vähän ja menkat kun alkaa ni loppuu.
Nyt tässä kierrossa taas ei samal taval ku yleensä 🤷🏻‍♀️

Mut toivotaan että plussa sulle tulisi 🤞🏽🤞🏽🤞🏽

Ihanaa miten paljon tulee plussia nyt! Toivotan kaikille tiukkaa kiinnittymistä :Two Hearts:

Mulla näytti ovistesti eilen plussaa joten vielä tänä aamuna hommailtu, eli onko tänään nyt dpo0? ja sitten ei muutakun piinat alkakoon :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Onko veikkauksia miten pitkälle pääsen että testaan ekan kerran :Face With Tears Of Joy:

Dp7. Rinnat sivuilta kipeet edelleen. En vielä oo testiä tehnyt. Tänään on kaverin tuparit mutta meen ihan limulinjalla kuskina että pääsee kotiinkin sieltä ihmisten aikaa😂
Sovellus näyttää että menkat alkais vasta viikon päästä, eli dpo15, se on aika myöhään eikö? Kierto yleensä ~28pvä, ovis oli nyt todennäköisesti jo 16, ja samana päivänä tallettelut.

Muokattu viimeksi:
Dp8. Rinnat sivuilta kipeet edelleen. En vielä oo testiä tehnyt. Tänään on kaverin tuparit mutta meen ihan limulinjalla kuskina että pääsee kotiinkin sieltä ihmisten aikaa😂
Sovellus näyttää että menkat alkais vasta viikon päästä, eli dpo15, se on aika myöhään eikö? Kierto yleensä ~28pvä, ovis oli nyt todennäköisesti jo 16, ja samana päivänä tallettelut.
Mulla on kahden viikon luteaali ollut aina. Luulin että se on ihan normaalia.. mut täällä lukenut et ilmeisesti monilla lyhyempi, 11/12 päivää. Mulla usein dpo15 kääntynyt kp1

Mulla on kahden viikon luteaali ollut aina. Luulin että se on ihan normaalia.. mut täällä lukenut et ilmeisesti monilla lyhyempi, 11/12 päivää. Mulla usein dpo15 kääntynyt kp1

Mulla kanssa lähellä sitä 15🤔

Miten teillä muilla jos tunnette oviksen niin tunnetteko sen esim molemmilta puolilta vai vuoro kuukausin oikealta tai basemmalta?

Itse tunnen nippailuja joka kuukausi ainoastaan vasemmalta 🤔
Tänään hieman nippaillut. Kp 11, limaisuus pikkuhiljaa muuttumassa kirkkaammaksi ja venyvämmäksi, vielä ei oo valkuaismaista eli oletan että ihan ei vielä ovis oo päällä mutta parin pv sisällä luulisin irtoovan mitä aiempien kiertojen muistiinpanoja kattelin.

Anteeksi mutta tähän seuraavaan tulee kirosanoja ja lisää kirosanoja. Kp1. Ja taas kävi näin, olin tekemässä testiä. Joo testiä tekemässä ja pyyhkäisyllä verta paperiin.

ottaa nyt niin pattiin. Ja oon jotenkin satavarma ettei ole mitään siittiöitä vieläkään. Tää on tää mun hetken alakulo ja ketutus. No katsotaan ens viikolla jos saadaan vielä perjantaille tuloksia jaksaako edes tässä kierrossa lähtee yritykseen. 😞😞😞

Anteeksi mutta tähän seuraavaan tulee kirosanoja ja lisää kirosanoja. Kp1. Ja taas kävi näin, olin tekemässä testiä. Joo testiä tekemässä ja pyyhkäisyllä verta paperiin.

ottaa nyt niin pattiin. Ja oon jotenkin satavarma ettei ole mitään siittiöitä vieläkään. Tää on tää mun hetken alakulo ja ketutus. No katsotaan ens viikolla jos saadaan vielä perjantaille tuloksia jaksaako edes tässä kierrossa lähtee yritykseen. 😞😞😞

Pahoittelut sinne ❤️
Niiiin tiedän ton tunteen, mulla oli täysin samat 😞

Onhan täällä vielä tuttuja nimiä, itse palaan takaisin, La piti olla helmikuussa mutta minulla todettiin kornuraskaus heinäkuussa,joka sitten leikattiin pois.
Nyt viimein sain itseni takaisin tänne, suru on ollut suuri.
Lääkäri sanoi että vuosi,vähintään puoli vuotta pitää odottaa, tammikuussa on kulunut puoli vuotta.
Noh,meillä kävi miehen kanssa yks "vahinko" ilman ehkäisyä, joten katsotaan kuin käy 👍
Vauvan kaipuu on suuri 💕

Onhan täällä vielä tuttuja nimiä, itse palaan takaisin, La piti olla helmikuussa mutta minulla todettiin kornuraskaus heinäkuussa,joka sitten leikattiin pois.
Nyt viimein sain itseni takaisin tänne, suru on ollut suuri.
Lääkäri sanoi että vuosi,vähintään puoli vuotta pitää odottaa, tammikuussa on kulunut puoli vuotta.
Noh,meillä kävi miehen kanssa yks "vahinko" ilman ehkäisyä, joten katsotaan kuin käy 👍
Vauvan kaipuu on suuri 💕
Olen tosi pahoillani ❤️

Oon ite huomannu tosta kn et siihen ei oo yhtään luottamista, elää ihan omaa elämäänsä 🙈
Mulla tässä kierrossa just 1-2pv ennen menkkoja se meni ihan piiloon ja sit alko menkat ja oli ihan alhaalla.
Sama rinnoissa mulla yleensä viikkoa ennen alkaa kipuilee ja turpoilee vähän ja menkat kun alkaa ni loppuu.
Nyt tässä kierrossa taas ei samal taval ku yleensä 🤷🏻‍♀️

Mut toivotaan että plussa sulle tulisi 🤞🏽🤞🏽🤞🏽
Joo mä komppaan tätä, elää kyllä aivan omaa elämäänsä pitkin kiertoa ja jopa päivän aikana. Ite kyl huomannu, et just saattaa paria päivää ennen menkkoja tuntua just tolta "kaukana ja nenänpää". Harmi kun esikoisesta ja km ei tullu kokeiltua miltä se sillo tuntu. 😁

Mulla vaihtelee puolet kyl mis enimmät ovisnippailut tuntuu. Mut ne voi myös heijastaa. Syyskuussa luulin et oikeelta irtoo kun siltä puolelta enemmä nippaili mut ultra paljasti, et vasemmalta oli irtoomas folli ja sit edellises kierros keltarauhanen oli oikeella puolel😁 ja usein tuntuu jotenki et molemmilla puolilla kipuilua. Nyt täs letrokierrossakin tuntuu vahvasti molemminpuolist. Näis toki pieni riski monikkoo😁 en oo nyt viel ainakaa näin kp9 huomannu et kumpi puoli voimakkaammi, mut periaattees olis vasemma vuoro.

@-Nennu- olen äärettömän pahoillani❤

Alotinki jo ovistikuttelun. Hailakkaa viel, mut ehk jopa aavistuksen tummempaa kun viime kierrossa tähän aikaan. Mielenkiinnol millo plussa pärähtää😁 20221112_161408.jpg

Miten teillä muilla jos tunnette oviksen niin tunnetteko sen esim molemmilta puolilta vai vuoro kuukausin oikealta tai basemmalta?
Mulla ovis tuntuu vihlontana ja paineena/tuikkaisuina sillä puolella, mistä se tapahtuukin. Tähän mennessä se on yleensä vaihdellut kuukausittain puolelta toiselle, mut menneet 2 kiertoa ovis tapahtu peräkkäin oik.puolelta. Nyt oli puolestaan vasurin vuoro 😊

Itse hyvin nyt yrittänyt tunnustella oireita ja miettii missähän vaiheessa kierto ois. Lokakuun viimeinen viikonloppu oli menkkajomoja ja epäilen et tuolloin ois pitänyt olla kuukautiset, mut kierukan kanssa kun ei niitä tullut. Kierukka poistettu sitten 2.11.
Tänään ollut hyvin lieviä alavatsa repäsyjä ja oksettavaa oloa. Oksettava olo kyllä luultavammin johtuu koronasta / muusta pöpöstä, koska kahdella lapsellakin oli pahoinvointia aiemmin viikolla.

Kyllä nää päivät ja viikot tuntuu niin pitkiltä kun odottaa vaan miten kierto käynnistyy.

Dpo8 puolella ollaan ja illalla ja tämän päivän puolella pari kertaa vessassa tullut pyyhkiessä tullut punasta paperiin 🤔 elättelen toiveita et tää ois kiinnittymisvuotoa 🙈
Millonhan näkyisi testissä jos tosiaan on kiinnittymisvuotoa?

Muokattu viimeksi:
Herännyt todella aikaisin nyt pari päivää ja vuoto loppui jatkuakseen kunnolla.

Mulla oli tuolloin kp25 tosi kipeänä koko kohdun seutu ja molemmat munikset ja tuntui kuin olisi turvonneet. Rinnat tällä kertaa kipeytyi kaksi tai kolme päivää ennen kuin pyyhintävuoto mutta normaalisti tuntuu jommin kummin puolen kipu, tässä kierrossa oli vaan molemmin puolin polte ja kipu koko kohdussa. Paine keskellä alaselkää ja navan alapuolella juuri tuolloin kun ilmeisesti ollut ovulaatio.

Aiemmin tuntunut jommalta kummalta puolelta mut nyt oli eri. Ehkä yritti irrota ja nosti hormonit ja sit testit reagoi mut kehitti kystan tms. Kun menkat alkoi niin 4 tuntia itkin ja kiemurtelin sängyssä hiestä märkänä kun supisti, oikeasti supisti. Ensin harvemmin ja lopulta lyhin aikavälein ja sit veskiin kun tuntui et kakkonen tulee mut ei vaan "ponnistus" ja tavaraa tuli ulos. En tiedä oliko kemiallinen tai esim km tai ei mitään mutta poikkeavaa minulle.

Dpo8 puolella ollaan ja illalla ja tämän päivän puolella pari kertaa vessassa tullut pyyhkiessä tullut punasta paperiin 🤔 elättelen toiveita et tää ois kiinnittymisvuotoa 🙈
Voiskohan dpo 10 olla jo näkyvissä sitten haamulalsta?🤔 toivotaan todella että on kiinnittymistä!

Voihanvauva, mun veikkaus että testaat dpo 8! 😘

Mulla ovis tuntuu vihlovana kipuna aina selkeästi jommalta kummalta puolelta. Välillä en tunne ja silloin tosiaan aatellut tapahtuneen yöllä. Kierto kuitenkin säännöllinen ja muut oireet.

Ennen kuukautisten alkua mulla on turvotusta rinnoissa ja vatsassa, itkettää ja kiukuttaa herkemmin ja tekee mieli makeaa. Päänsärkyä myös välillä. Koitan muistaa, etten erehtyisi pitämään näitä raskausoireina. Aiemmissa kolmessa raskaudessa mennyt samalla tavalla, että ei ole ennen testausta muuttunut mikään paitsi ettei kuukautiset ala. Sitten rv 5-6 alkanut pahoinvointi, päänsärky ja kova väsymys. Siksi yritän liikaa olla tarkkailematta oireita oviksen jälkeen. Mitään kiinnittymisvuotoja en ole aiemmin huomannut, eikä ole ollut tiputteluvuotoja paitsi siinä raskaudessa joka meni kesken.

Ai niin alkuraskaudessa oli mulla välillä kovaa repäisykipua esim kun nousi istumasta seisomaan tai käänsi kylkeä sängyssä. Se oli pelottavaa,mutta johtui ilmeisesti vaan kohdun kasvusta.

Mulla tuntuu ovulaatio kovana paineena koko alavatsalla ja välillä on niin paha että tärähtely voimistaa kipua moninkertaiseksi. Kipu kestää yleensä muutaman tunnin ajan ja menee ohi aina alle vuorokaudessa. Sen jälkeen on sitten sellaista paljon lievempää jomottelua jommallakummalla puolella useamman päivän aikana vaihtelevasti, mutta olen olettanut että se lievempi jomottelu johtuu tuosta keltarauhasesta? Todella lievää tuikkimista olen tuntenut taas ennen kun varsinainen ovulaatio tapahtuu. Tän tuikkimisen oletan olevan jotain munasolun kasvukipuja tms.? 😄

Eka kerta kun laitan kuvan tänne, toivottavasti onnistuu... Kuvassa siis ylhäällä ovulaatiotesti eilen klo 18 ja alhaalla tänään klo 11. Makkarissa on puuhattu perjantain ja lauantain välisenä yönä. Varmuudeksi olisi varmaan parasta vielä tänään touhuilla? Harmi, että miehellä on selkä tosi kipeä... 😱

Liitteet

• IMG_20221113_111005.jpg
    IMG_20221113_111005.jpg
    642.5 KB · Katsottu: 113
Mulla tuntuu ovulaatio kovana paineena koko alavatsalla ja välillä on niin paha että tärähtely voimistaa kipua moninkertaiseksi. Kipu kestää yleensä muutaman tunnin ajan ja menee ohi aina alle vuorokaudessa. Sen jälkeen on sitten sellaista paljon lievempää jomottelua jommallakummalla puolella useamman päivän aikana vaihtelevasti, mutta olen olettanut että se lievempi jomottelu johtuu tuosta keltarauhasesta? Todella lievää tuikkimista olen tuntenut taas ennen kun varsinainen ovulaatio tapahtuu. Tän tuikkimisen oletan olevan jotain munasolun kasvukipuja tms.? 😄
Tää kuulostaa hyvin samalta kuin itsellä. Toi tärähtelykipu on kyl inhaa. Yhdistän ton just siihen et se munasolu irtoo. Ennen ja jälkee just lievempiä jomoi nippailui.

Itse en tunne ovulaatiota mitenkään, joten ainoa tapa on testailla, kun ei näin pitkillä kierrolla jaksaisi kuitenkaan petipuuhia joka toinen päivä 😝 Tässä kierrossa oli ennen ovistestin plussaa kolme päivää alavatsakipua, joka onneksi loppui!

Ite plussasin selkeästi erottuvan haalean plussan viime raskaudessa dpo 10 tai 11. Käytin silloin apteekin omaa herkkää testiä ☺️

Takaisin