Raskaaksi 2022

Heippa! Täällä hyppää yski vanha foorumilainen vielä mukaan. Ikää tällä rouvalla 28v ja miehellä sama mokoma. Lapsia löytyy ennestään kolme, vuosimallia -13, -15 ja -19. Oltiin jo aateltu et lapset on siinä, mutta yllätykseksi miehelle nousi ekaa kertaa ikinä vauvakuume!! Liekkö toivetta, jos vielä pojan saisi (edelliset siis tyttöjä). Edellistä yritettiin 7kk ennen tärppiä, keskimmäinen nappasi ensimmäisestä kierrosta ja esikoinen tuli yrittämättä.
Kierukka poistettu viikko sitten. Nyt odotellaan tätiä kylään. (Vieläkö täällä edes käytetään täti sanaa?🤭) Ennen kuopusta kierrot oli 26-71 päivää. Joten saa nähdä miten alkaa nyt kierto pyörimään. Kierukan kanssa ollut muutaman kuukauden ajan noin kuukauden välein vatsan turvottelua. Liekkö tuolloin ns. kuukautisten aika Lokakuussa turvottelu osui viimeiselle viikonlopulle. Ja katsotaan mitä tuleva viikonloppu tuo tullessaan. Tällä hetkellä toistamiseen korona päällä hyvin lievänä, saa nähdä onko sillä nyt asiaan vaikutusta.
Kaikille plussatuulia! ❤
Tervetuloa ja toivottavasti on lyhyt visiitti. Mä sun ikäisenä aloin vasta vähän miettiä ja sit lopulta potkaistiin yritys kun olin yli 30. Mulla ei nuorempana ikinä iskenyt vauvakuume kun miehen lapsi oli siinä ja kiire tehdä kaikkea muuta. Toisaalta tiedän että en olisi ollut valmis alle kolmikymppisenä. Ihana et mies kuumeilee, kovasti tärppionnea sinulle !

Tervetuloa Antzeliina ❤ Mä poistatan pian kierukan myös. Mulla on kuparikierukka. Meinaan silti odottaa yhdet luonnolliset kuukautiset ennen yrityksen aloitusta varmuuden vuoksi. Meilläkin mies taitaa kuumeilla enemmän kuin minä 😊 Minulle kolmas ja hänelle eka toiveissa..

En saa unta.. tänään taas pyöritellyt paljon mielessä vauva-asiaa ja tuntuu vaan niin ihmeelliseltä alkaa yrittää pian!

Täällä myös uneton. Nyt kyllä uskon että aamulla on menkat tullut, eli ilmeisesti dpo15 tasan mulla ne menkat tulee ja ne kovat kivut ja haamut oli ovuloidessa. Tästä lähtien pitää heilutella peittoja just kun kivut on pahimmillaan ja kun on maha sekaisin. Ja tuolloin ei haluta kauheasti kyllä yhtään kun turvottaa ja ne kivut oli ihan kamalat eikä oo ikinä ollut niin pahat ovuloidessa... Kipuja joo, mut vasta km jälkeen mut ei yhtään tota kaliiberin. Itkin seksin jälkeen ja puuskutin vaan. Mieskin huolestui.

Sanoi tutkineensa asiaa testeistä kun aiemmin tärpit meillä näkynyt kuitenkin selkeästi eikä noin haamuna. Joten oli lukenut ja hyväksyn selityksen. Digin on täytynyt olla viallinen kun ei mulla ole hymyillyt tuolla tavalla viikkoa ennen tai sit teki tuloaan joku superovis. Vähän harmittaa että jäi sit ne geleet mut liekö niillä olisi ollut vaikutusta. Nyt jos huomenna kp1 niin jää ne ottamatta. Muu arsenaali on mukana. Paitsi se NAC minkä halusin aloittaa mahdollisimman pian

@Westo 🤩😍

Täällä dpo 7 ja oireiden kaivelu on alkanut. 🤣 Dpo 5 oli vasemmalla puolella kylki- ja alavatsakipua, välillä tuikki tosi kovaa.
Sen jälkeen on ollut molemmin puolin alavatsaa pieniä nippasuja.
Siis mulla nyt dpo7 ja nyt ollut myös tota tuikkimista ja nippaisuja alavatsalla 😵
Eli oireiden havainnointi on alkanut täälläkin 🤣

Tässä kierrossakaan en tosin jaksanut tikutella kun Flo on ollut nyt niin täsmällinen ennustuksissaan ainakin menkkojen suhteen, että luotin siihen + omiin tuntemuksiin oviksen suhteen.

KatarinaS.. Siis muakin yleensä ovulaation aikaan ihan sattuu vatsan sivulle jommalle kummalle puolelle.
Että olen ihan tuntenut kummasta munasolusta irtoaa. Silloinhan aiheutuu pieni tulehdus munasarjaan. Mua myös seksin aikana sattunut silloin ko.puolelle. välillä ei tunnu mitään ja silloin olen aatellut oviksen tapahtuneen yöllä.
Koska muut oireet olleet. Nyt tunnistat jatkossa paremmin oireet. Ja tämä herkkyys kääntyy lahjaksi :)mä en tosiaan usko tämänkään takia että tarvittais ovistestejä..

Nukuin sentään muutaman tunnin.. mua alkoi taas mietityttää 4kk koeaika töissä. Jos tämän ajan malttaisi odottaa ettei tulisi raskaudesta johtuvia poissaoloja ja työ varmasti jatkuisi vielä.. että saan hyvät äitiyspäivärahat varmasti. Ja olisi superia jos vakinaistettaisiin, että olisi paikka mihin palata äippäloman jälkeen.. en vaan taida millään malttaa. Olen yrittänyt olla järkevä ettei käytännössä 3kk odotus ole pitkä aika mutta.. vauva vahvasti ajatuksissa joka päivä. Harmittaa niin nyt tämä mun tilanne. Ilman raskautta olen varma että soppari jatkuu niin pitkään kuin itse haluan olla. Pelottaa että tulee raskaussyrjintä.

Tervetuloa Antzeliina ❤ Mä poistatan pian kierukan myös. Mulla on kuparikierukka. Meinaan silti odottaa yhdet luonnolliset kuukautiset ennen yrityksen aloitusta varmuuden vuoksi. Meilläkin mies taitaa kuumeilla enemmän kuin minä 😊 Minulle kolmas ja hänelle eka toiveissa..

En saa unta.. tänään taas pyöritellyt paljon mielessä vauva-asiaa ja tuntuu vaan niin ihmeelliseltä alkaa yrittää pian!
Me ei maltettu odottaa vaan aloitettiin yritys heti. Itselläkin kyllä pyörii kaiken maailman vauva ajatukset päässä.

KatarinaS.. Siis muakin yleensä ovulaation aikaan ihan sattuu vatsan sivulle jommalle kummalle puolelle.
Että olen ihan tuntenut kummasta munasolusta irtoaa. Silloinhan aiheutuu pieni tulehdus munasarjaan. Mua myös seksin aikana sattunut silloin ko.puolelle. välillä ei tunnu mitään ja silloin olen aatellut oviksen tapahtuneen yöllä.
Koska muut oireet olleet. Nyt tunnistat jatkossa paremmin oireet. Ja tämä herkkyys kääntyy lahjaksi :)mä en tosiaan usko tämänkään takia että tarvittais ovistestejä..

Nukuin sentään muutaman tunnin.. mua alkoi taas mietityttää 4kk koeaika töissä. Jos tämän ajan malttaisi odottaa ettei tulisi raskaudesta johtuvia poissaoloja ja työ varmasti jatkuisi vielä.. että saan hyvät äitiyspäivärahat varmasti. Ja olisi superia jos vakinaistettaisiin, että olisi paikka mihin palata äippäloman jälkeen.. en vaan taida millään malttaa. Olen yrittänyt olla järkevä ettei käytännössä 3kk odotus ole pitkä aika mutta.. vauva vahvasti ajatuksissa joka päivä. Harmittaa niin nyt tämä mun tilanne. Ilman raskautta olen varma että soppari jatkuu niin pitkään kuin itse haluan olla. Pelottaa että tulee raskaussyrjintä.
Tunnistan ja ymmärrän tunteen siitä, että pelkäät raskaussyrjintää, mutta sehän on myös laitonta syrjiä raskauden takia. Kaikilla on oikeus poissaoloihin on se sitten sairaus tai raskaus pohjaista. Mä ajattelin että ollaanpa me ajoissa liikkeellä kun laitetaan yrittäminen 4 kk ennen häitä ja jännitin sitä että mahdunko mun hääpukuun. No 8 kk myöhemmin edelleen yritetään (toki tässä välissä oli keskenmeno). Pointti tässä on se että kukaan ei voi tietää miten raskautuu ja miten asiat sen jälkeen lähtee sujumaan niin kyllä mä jotenkin ajattelen ainakin omalla kohdalla että onneksi aloitettiin aikasemmin kun tässä matkan varrella se vauvakuume on vaan kasvanut (erityisesti miehellä).

Hei täällä on ollut paljon plussanneita ☺️😍 onnea kaikille! 🥳

Itse aloin tikuttamaan ovista varmuuden vuoksi aikaisin tässä kierrossa, sillä itsellä on pitkä ja epäsäännöllinen kierto ollut nyt, kun menkat viimein palasivat imetyksen jälkeen. Eilen sain ovistestiin plussan 🤩 Antaa ainakin mielenrauhaa, kun tietää että lh huippu tuli. Itsellä on todettu pco tyyppiset munasarjat, mutta koskaan en ovistestillä ole saanut montaa huippua. Ja viimeksi kävi niin hyvä tuuri kun tärppäsi esikoinen matkaan sillä ainoalla kierrolla jolloin O testi näytti plussaa 😅

Millä mielin muut lähtee viikonlopun viettoon?

Miksköhän Flo eilen heitti menkkojen alkupäivän päivällä eteenpäin? Alunperin se oli tämä päivä mut nyt yhtäkkiä muuttui ilman että edes tein merkintöjä?? No tänään piti alkaa mutta ei ole näkynyt..ei oo mitään oireita alkamisesta, eilen olin näkevinäni jotain vaaleenpunasta paperissa millin mutta se voi kyllä johtua joulusekoilusta, ja siksi näkyi punaista. Noh, kun raskaustesti näyttää vitivalkoista niin laitetaan mun höpötyksiä. Tänä vuonna onneksi oon seonnut tästäkun asiasta niin saan muutakin miettimistä 🙈❤️

🎅🤶

Liitteet

• D7CDDCD8-F2D7-467E-8D0F-283D1A021A2D.jpeg
    D7CDDCD8-F2D7-467E-8D0F-283D1A021A2D.jpeg
    692.4 KB · Katsottu: 78
  • A1330EB3-9899-47CE-9FDD-A753057F4586.png
    A1330EB3-9899-47CE-9FDD-A753057F4586.png
    2.1 MB · Katsottu: 77
  • 8A887381-0BED-4168-BF9D-E2BD7841F045.jpeg
    8A887381-0BED-4168-BF9D-E2BD7841F045.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 73
Tunnistan ja ymmärrän tunteen siitä, että pelkäät raskaussyrjintää, mutta sehän on myös laitonta syrjiä raskauden takia. Kaikilla on oikeus poissaoloihin on se sitten sairaus tai raskaus pohjaista. Mä ajattelin että ollaanpa me ajoissa liikkeellä kun laitetaan yrittäminen 4 kk ennen häitä ja jännitin sitä että mahdunko mun hääpukuun. No 8 kk myöhemmin edelleen yritetään (toki tässä välissä oli keskenmeno). Pointti tässä on se että kukaan ei voi tietää miten raskautuu ja miten asiat sen jälkeen lähtee sujumaan niin kyllä mä jotenkin ajattelen ainakin omalla kohdalla että onneksi aloitettiin aikasemmin kun tässä matkan varrella se vauvakuume on vaan kasvanut (erityisesti miehellä).

Mekin otettiin alkuvuoden km jälkeen ehkäisy käyttöön, koska kesällä oli häät ja en halunnut olla häissä raskaana. Nyt vähän kaduttaa, että miksi ei vaan jätetty ehkäisyä pois jo silloin...

Ja tuo jos raskauden takia ei vakinaistettaisi, ja se raskaus on työnantajalla tiedossa, niin luulis olevan aika vahvoilla jos siitä tarvitsee alkaa tappelemaan.

Kiitos, ootte ihania :) Sain paljon luottamusta työasiaan. Minäkin olen aiemmin kokenut yhden keskenmenon ja esikoista yritettiin aikanaan 10kk.. tiedän ettei raskaus suuremmalla todennäköisyydellä ala ihan heti tuosta noin vaan.. ja varmasti jälkeen päin kaduttaisi enemmän se, ettei ole ajoissa alkanut yrittää. Työasiat järjestyy, näin päätän. En hyväksy enää muuta ajatustakaan kuin jatkon sopparille!

Minut on ihanasti saanut tämä yritykseen valmistautuminen jo pitämään itsestäni parempaa huolta. Olen lisännyt kasviksia ja muistanut vitamiinit päivittäin, liikkunut enempi ja vähentänyt entisestään satunnaista viihdetupakointia. Viini edelleen se vaikein luopua. Mutta luin, että punaviini, siis ihan kohtuudella tietty, voisi jopa edesauttaa raskautumista 😊 eli sen pari viinilasillista viikonloppuna ruuan yhteydessä aion pitää yritysaikanakin. Sit eri juttu jos yritysaika alkaisi venyä..

Mamiksx4, oi niin upeita koristeita 😍 olisipa minullakin taitoja! Ajattelin myös tänä vkl alkaa vähän valmistella joulua kotiin.. ainakin olkkariin verhot ja valoja. Paras joululahja olisi plussa raskaustestiin 😍

Kiivi Peanut, hienosti vahvistuu! Onneaonnea!!

Valora joo tää on varmaan vaan hyvä ja lopulta ovulaatiotestit on suuntaa antavia. Uskon että tärppi ei käynyt koska väärä ajoitus ja voihan olla että ei irronnut kunnolla ja tuli kysta. Hormonihuippu ei takaa että se ovulaatio tapahtuu tosin nyt kp40 kääntyi heti aamusta kp1 eli raskaustesti reagoi ovulaatioon. Näin tällä kertaa, jotenkin huvittunut olo tuosta.

No nyt kohti uutta kiertoa ja näköjään tää 33-40 päiväinen kierto on mulle ihan ominainen sitten ja nyt vaan toivon että tarraa kiinni. Tai et saisin progesteronituen koska vaikka luteaali on "oppikirjan" mukainen niin todella niukkaa vuotoa. Tai no tulee kyllä ihan koko ajan mutta vain pari päivää ja sit loppuu siihen. Tällä kertaa oli ihan tuhottomat kivut! Itkin ja tuskan hiki valui, supisti ja teki niin niin kipeää kunnes vessassa tuntu et ponnistaa ja tuli iso hyytymä ja sen jälkeen kivut olleet siedettävät ja parasetamoli auttaa vähän. Otin myös Buranan. Samanlainen kipu kuin yk1 tärpissä kun se meni kesken ihan alussa, en lähde spekuloimaan mitään, kunhan oli supistuksia ja kovia ja kesti pitkään.

Noista työjutuista... Itse olen juuri nyt perhevapaan sijaisena, vaikka itsekin yritän "lomalle" päästä. Vähän kiusallista, jos sijaistamani nainen ei ehtisi palatakaan töihin, jos itse jäisin pois... Mutta eipä tässä elämässä voi miettiä muuta kuin itseään. Nainen ei tunnu koskaan olevan oikeassa tilanteessa lisääntymisen suhteen. Itse epäilen, että multa jäi 28-vuotiaana eräs unelmien työkin saamatta, ihan vain hedelmällisen iän vuoksi... Nyt on ihan sama itselle, minkälaisessa työsuhteessa satun olemaan, jos tärppi käy.

Siitä puhuen, toivon tärppäävän jo jopa tänä viikonloppuna! Peukut pystyssä!

Edellinen kierto oli elämäni ensimmäinen "outo" pitkittynyt kierto. Epäilen kystaa... Aikaisemmin mulla on ollut aina säännöllinen kierto. Nyt vuodot tuli yli 10 päivää myöhässä kipujen kera.

Vuodosta alkoi kuitenkin selkeästi uusi "normaali" kierto (toivottavasti). Nyt kaikki oireet viittaa vahvasti lähestyvään ovulaatioon. Olen myös ensimmäistä kertaa myös testannut liuskoilla, jotka ovat tasaisesti tummuneet koko viikon. Nyt on hyvä fiilis yrittää 🙂♥️

Täällä on kyllä melko varmasti ovuloitu tässä kierrossa ja kuukautiset tuntuu normaalilta vihdoinkin! Kivut aamulla oli liian kovat ja ehdottomasti lääkärn puheille mennään kun kotiudutaan.

Vuoto tulee minulla usein kivuttomasti ja nyt ei todellakaan. Toivottavasti tässäkin kierrossa ovulaatio tapahtuu mut jos saan sen progesteronituen niin miten sen ajoitan jos tikut hymyilee milloin sattuu..... Pakko kysyä lääkäriltä. Ja jos plus niin jatketaanko. Hitto ku on niin uutta kuitenkin kaikki

Pidin sitten vähän pidemmän tauon täältä kun ärsyynnyin niin menkoista jotka kurvas paikalle jo dpo9, eli ihan liian aikasin etten ehtinyt edes testiä tekemään. Toinenkin pitkä kierto meni tässä jo välissä ja nyt on yk3 ja kp5 menossa.
Nyt olen muutaman päivän lueskellut edellisen visiitin jälkeen tulleita viestejä. Paljon onnea kaikille plussanneille, niitä plussatesti kuvia olikin iso joukko 😍. Pahoittelut uusiin kiertoihin joutuneille ja keskenmenon kokeneille 💔.

Pidin sitten vähän pidemmän tauon täältä kun ärsyynnyin niin menkoista jotka kurvas paikalle jo dpo9, eli ihan liian aikasin etten ehtinyt edes testiä tekemään. Toinenkin pitkä kierto meni tässä jo välissä ja nyt on yk3 ja kp5 menossa.
Nyt olen muutaman päivän lueskellut edellisen visiitin jälkeen tulleita viestejä. Paljon onnea kaikille plussanneille, niitä plussatesti kuvia olikin iso joukko 😍. Pahoittelut uusiin kiertoihin joutuneille ja keskenmenon kokeneille 💔.

Samaistun ärsytykseen, mullakin nyt toista kertaa peräkkäin menkat alkoi muutamaa päivää etuajassa 🙄 olin silloin juuri kaupassa hakemassa uusia testejä, ja kassalla maksaessa ihan kirjaimellisesti tunsin että nyt ne muuten alko. Tuli aika tyhmä olo siinä kohtaa. No, nyt on sitten testejä valmiina seuraavalle kierrokselle, kun en kehdannut ruveta enää siinä sitten perumaankaan, että hei en mä tarvikaan näitä 🙈😂

Samaistun ärsytykseen, mullakin nyt toista kertaa peräkkäin menkat alkoi muutamaa päivää etuajassa 🙄 olin silloin juuri kaupassa hakemassa uusia testejä, ja kassalla maksaessa ihan kirjaimellisesti tunsin että nyt ne muuten alko. Tuli aika tyhmä olo siinä kohtaa. No, nyt on sitten testejä valmiina seuraavalle kierrokselle, kun en kehdannut ruveta enää siinä sitten perumaankaan, että hei en mä tarvikaan näitä 🙈😂

Testejä on hyvä olla aina muutama valmiina kaapissa 😜 Joo tuli kans vähän tyhmä olo, kun aamuyöllä tajusin että ei aamulla tarvikkaan testiä ruveta uittelemaan, vaikka olin niin suunitellut ja kovasti odottanut että vihdoin pääsee testaileen.

Eilen oli tuntemuksia että menkat alkais tänään. Hyödynnettiin miehen kansss illalla sitten ja siinä pesulla törmäsin kohdunnapukkaan joka oli tosi kaukana ja tuntui nenänpäältä. Onko se normaalia kierron loppuvaiheessa, eikö sen pitäis kohta alkaa päästää limistä ja laskeutuu alemmas? Kp25/27 nyt ja Dpo 15(arvio limojen perusteella)ja epäilyttää onko ovis arvio mennyt pieleen. Koska menkkojen olis jo pitänyt alkaa ku mun luteaali sen 13päivää. Pari kertaa heittänyt niin että menkat alkaa Dpo 16. No, en testannut tänään, ei ole ku digi. Jos huomenaamulla ei ole alkanut (mulla aamuvuoro sopivasti) niin teen digin kaapista kuleksimasta.

Siinähän se sit pitäs näkyy onko vaiko eikö. Myöhäisin ovis mitä on ollu on ollut kp15. Saattaisikin olla esim dpo10 vasta.

Eli menkat pitäis viimeistään alkaa keskiviikkona jos ovis on mulla noin pieleen arvioitu.

Hittolainen en mä tiiä. Rinnat ei ole enää arat, eilen vielä oli. Ihme pistelyä oli eilen niin siitä päättelin että tänään varmaan alkaa. Ei kai täs ku ootella taas 🙈

Takaisin