Kiitos, mä en ole koskaan aiemmin huomannut, että migreenit olisi olleet varsinaisesti yhteydessä kuukautiskiertoon, eli tää on ihan uusi ilmiö itselleni. Lohduttavaa, että lääkäri on sanonut noin, koska se parasetamoli ei selkeestikään auta yhtä hyvin kuin ibuprofeeni.Täällä ois yksi migreenistä kärsivä. Mulla paheni säryt kun ehkäisy (hormonikierukka) jätettiin pois ja hoksasin, että migreeni ajoittuu mulla just ennen ovulaatiota tai sen aikana. Täytyy myöntää, että on tää aika ärsyttävä tilanne, koska nyt ei voi syödä niitä särkylääkkeitä, jotka parhainten auttais särkyyn. Minulle lääkäri antoi luvan ottaa buranaa, jos migreeni iskee juuri ovulaation aikaan (ja otan samaan aikaan myös parasetamolia). Lääkärin mukaan tuollainen kerta-annos ei ovulaatiota häiritse tai vaikuta hedelmöittymiseen. Kuulemma enemmän haittaa on olla kivuissaan, joka stressaa kroppaa. Näin loppukierrosta en kyllä siltikään uskaltaisi tuota buranaa syödä. Toivottavasti sulla ei ois tätä hormonaalista migreeniä vaan jostain muusta syystä nyt lauennut. Tsemppiä!
Toivon todella, että tämä liittyy vain esimerkiksi siihen, että oon ne pillerit jättänyt pois vasta vajaa pari kuukautta sitten.