Raskaaksi 2022

Ihana ku täälä on moni nyt testaillut. Ajattelin kytätä täälä kuvia jos se hillitsisi omaa testailu into🤭 mut ei ku tekis mieli iteki käyä kusasee tikkuun. Tiiän ettei se vielä näillä dpo päivillä kannata.

Ihana ku täälä on moni nyt testaillut. Ajattelin kytätä täälä kuvia jos se hillitsisi omaa testailu into🤭 mut ei ku tekis mieli iteki käyä kusasee tikkuun. Tiiän ettei se vielä näillä dpo päivillä kannata.
Mikä dpo sulla on? Onko oireita?

Sori jos oot jo kertonut, välillä menee sekaisin...

Voihan. Selkeesti kuvitellin vain oireita 😅 järkyttävät menkkakivut alko ja vuoto myös. Jos teillä alkaa menkat illalla lasketteko sen jo kp 1 vai vasta seuraavasta päivästä?
Mietin vaan laitanko flow:hun niin antaa ”parempia” ennusteita 😁

Onkos muuten kenelläkään kokemusta NAC valmisteesta?

Ilmeisesti hyötyä maksan ja munuaisten puhdistukseen, immuniteettiin täten siis, myöskin sokereiden säätelyyn sekä aivojen toimintaan ja myös voi hedelmällisyyttä parantaa miehillä ja naisilla. Pcos tyyppisiin munasarjoihin viitattiin suotuisia vaikutuksia jollain sivustolla

Tää tilataan ehdottomasti mut pohdinkin että onko sitten järkeä lähteä sitä myoinositolia syömään jos tolla vähän samat vaikutukset vaikka eri tuotteet... Ehkä eka toi ja vasta jos pco diagnoosin saa niin sit se myoinositol.

B vitamiinit myös otan käyttöön. Sitten mulla on muuten käytössä kollageeni, mg ja D ja sit jonkin mukana sinkki. Pitää noiden kanssa olla vähän varovasti ettei liikaa tuu kaikkea popsittua kun ruokavalio on monipuolista. D vitamiini on kyllä tärkeä

Voihan. Selkeesti kuvitellin vain oireita 😅 järkyttävät menkkakivut alko ja vuoto myös. Jos teillä alkaa menkat illalla lasketteko sen jo kp 1 vai vasta seuraavasta päivästä?
Klo 18 jälkeen alkavat seuraavaan päivään mut merkkaan tiputteluvuotoa sille päivälle mikäli alkanut ilta kuuden jälkeen

Ainakin lapsettomuuspolin mukaa klo18 jälkee alkaneet lasketaan vasta seuraavana päivänä kp1. Ja just mulle lääkäri sano, et tänään olis vasta kp1 mulla kun runsaampi vuoto, vaikka eilen tuli jo aamusta asti siteeseen, mut selvästi vähemmä ku tänään. Tarkkaa puuhaa ainakin näin hoitoihi liittye😁

Nyt jatkoa ajatellen. Halutaan rauhassa ottaa ettei vielä ovulaatiosta tikuteta yms.
Mistä tiiän et on ns. Oikeat päivät ilman testailua?
Mulla oviksessa halut hullut ainakin sen oireen tunnistan😂
Kannattaako joka toinen päivä pitkin sitä viikkoa touhuta?

Nyt jatkoa ajatellen. Halutaan rauhassa ottaa ettei vielä ovulaatiosta tikuteta yms.

Mä en ole koskaan testaillut, mut mulla on niin selkeät ovisoireet että tunnistaa hyvin. Piti vähän vaan kuunnella oma kroppaa, niin alkoi huomaamaan kaikkia oireita, ja sitten oli jatkossakin helppo tunnistaa. Mut kaikilla ei toki ole niin selkät oireet, niin voi olla hankalempi pongailla.

Meijän taktiikka on ollut aloittaa touhut kp 11 joka toinen päivä, ja sit ovista edeltävä päivänä, ovis päivänä ja päivä sen jälkeen. Tämä ollut hyvä taktiikka. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mä ainakin kuulun näihin, joilla oireet alkaa vasta oviksen jälkeen 😁 mulla esim -1 päivä on ihan oireeton, kun limatkin tulee miten sattuu.

Dpo 0 tai dpo 1 sit kipeytyy tissit, siitä tietää et ollaan aika likellä tai meni jo. Eli ilman tikkuja ois ihan hepreaa

Dpo10.

Liitteet

• 20221105_062850.jpg
    20221105_062850.jpg
    981.5 KB · Katsottu: 181
Onkos muuten kenelläkään kokemusta NAC valmisteesta?

Ilmeisesti hyötyä maksan ja munuaisten puhdistukseen, immuniteettiin täten siis, myöskin sokereiden säätelyyn sekä aivojen toimintaan ja myös voi hedelmällisyyttä parantaa miehillä ja naisilla. Pcos tyyppisiin munasarjoihin viitattiin suotuisia vaikutuksia jollain sivustolla

Tää tilataan ehdottomasti mut pohdinkin että onko sitten järkeä lähteä sitä myoinositolia syömään jos tolla vähän samat vaikutukset vaikka eri tuotteet... Ehkä eka toi ja vasta jos pco diagnoosin saa niin sit se myoinositol.

B vitamiinit myös otan käyttöön. Sitten mulla on muuten käytössä kollageeni, mg ja D ja sit jonkin mukana sinkki. Pitää noiden kanssa olla vähän varovasti ettei liikaa tuu kaikkea popsittua kun ruokavalio on monipuolista. D vitamiini on kyllä tärkeä
Mä käytän sitä flunssien ehkäisyyn ja myös tähän vauva projektiin. Nurppu laittoi aikaa sitten lisäravinteita jotka sopii vauvaa yrittäville miehille ja naisille.

Toi on hyvä taktiikka. Kannattaa ehkä aloittaa hieman ennen niitä hulluja haluja kuitenkin. Ja sitten tietysti limat. Tosi liukasta ja läpinäkyvää .

Dpo8
Nyt en osaa sanoa juuta tai jaata kun en päässyt hyvään valoon tutkailee. Mutta mähän aina muokkaan kuvan niin siinä on ihan aavistuksen esiaste hailakkaa neonväriä siinä testiviivan kohdin. Laitanpa senkin nii katsotaanko välittyykö mun esiasteet tänne 🤣

Voi olla että mä sen esiasteen kuvittelen, jälleen 🤣

Liitteet

• 18BAC23F-4B0B-4049-A7D6-163831598639.jpeg
    18BAC23F-4B0B-4049-A7D6-163831598639.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 155
  • 430CA51E-6BD5-4D39-BFD4-AC15FE3C0C67.jpeg
    430CA51E-6BD5-4D39-BFD4-AC15FE3C0C67.jpeg
    1.7 MB · Katsottu: 157
Mulla on kunnon arsenaali vitamiineja käytössä muutenkin 🙈 ja nyt se vehnänalkioöljy + gelee

Päivittäin käytettävät ravintolisät koko loppuelämän:

Multivita Plus 1 x 1
Calcichew D3 Forte tai Kalcipos D 1 x 2 (Ca 500+500 mg, D-vitamiinia 10+10 ug)
Rauta sulfaattimuodossa 100 mg x 1 (esim. Obsidan, Retafer tai Spartofer)
B12-vitamiini 1 mg x 1 (esim. Bethover tai Betolvex)

Ja nyt siis pätee seuraavat ohjeet:
Ravintolisät ennen raskautta
Multivita Plus 1 x 1
Calcichew D Forte tai Kalcipos D 1 x 2 (Ca 500 + 500 mg, D-vitamiinia 10 + 10 ug)

3 kuukautta ennen suunniteltua raskauden alkua yllä mainittujen lisäksi
Foolihappo 1 mg x 1
B12-vitamiini 1 mg x1 (Betolvex tai Bethover)
Rauta sulfaattimuodossa 100 mg x 1 (Obsidan)

Ravintolisät raskaus- ja imetysaikana
Ravintolisät raskausaikana
Minisun Monivitamiini Mama 1 x 1
Foolihappo 1 mg x1
Calcichew D Forte tai Kalcipos D 1 x 2 (Ca 500 + 500 mg, D-vitamiinia 10 + 10 ug)
D-vitamiinia lisäksi 20 ug x1
Rauta sulfaattimuodossa 100 mg x 2 (esim. Obsidan)
A-vitamiinia ei suositella retinolimuodossa ensimmäisen 12 raskausviikon aikana. Sen sijaan beetakaroteenimuodossa (ruoan mukana) A-vitamiinia suositellaan (esim. Biotta-porkkanamehu 1 dl/vrk)
B12-vitamiini 1 mg x 1

Nyt tais vihdoin tulla se ovis oikeesti. Hieman myöhemmin kun yleensä, mutta tosiaan kipeenä ja joutunut särkylääkkeitä myös syömään niin en ihmettele.
IMG_20221105_124554.jpg

Alin on tältä aamulta, eli kolmas alhaalta on eilisen aamun. Ei tosin kovin tumma, mutta tummempi kun muut, ja mun mielestä mulla noi huiput menee tosi nopeesti ohi. Tänään myös ollut aamulla kipuja joista voisin päätellä että tänään on ovis. Tänään saatiin myös talleteltua, joten piinapäivät alkakoon!

Takaisin