Raskaaksi 2022

Huomiselle perjantaille Flo ennustaa ovista, ovistikku näytti haaleaa punaista edelleen..maha turpos ihan pinkeeksi, myös vetinen vuoto jäänyt tänään pois. Muuten tullu joka päivä tällä viikolla. En oo koskaan seurannut niin tarkasti tätä prosessia, onkohan nämä nyt merkkejä et ovulaatio tulossa vai menny jo? 😅

Huomiselle perjantaille Flo ennustaa ovista, ovistikku näytti haaleaa punaista edelleen..maha turpos ihan pinkeeksi, myös vetinen vuoto jäänyt tänään pois. Muuten tullu joka päivä tällä viikolla. En oo koskaan seurannut niin tarkasti tätä prosessia, onkohan nämä nyt merkkejä et ovulaatio tulossa vai menny jo? 😅

Eikös se vetinen mikä tulee limojen jälkeen oo just sitä hedelmällisintä 🤔

Kannattaa kattoa sellanen sivu kun Luomupimu, siellä on kuvien kera tietoa noista

Muoksis. Väitin et ei oo ollu hormonihoitoja mut pari kertaa oli terolut kun ei menkkoja kuulunut pillereiden jälkeen ja sit myös ollut kysta aikoinaan jolloin terolut määrättiin kun limis oli 16mm ja hcg 5 verestä. Tästä on aikaa ja lääkäri kauhuissaan totesi et pitää saada nopeasti ulos ja sit otinkin sen kuurin ja runsaimmat kuukautiset ikinä. tai no km jälkeen ollut myös mut en todellakaan halua kokea uudestaan. Oli maha kuin 8kk raskaana ja kipuja. Nyt iltaa kohden turvottaa ja on vaan hassu tunne eli ei menkkajomoja ei mitään.
Siis mullakin oli silloin kun eka tero-kuuri starttasi menkat niin ihan järkyttävä verilöyly. Oli aivan sairaan runsaat ja sitä verta oli siis töissäkin housut täynnä ja kotona sohvassa ja öööö kaikkialla ja ties missä kun oli niin hirveetä vuotoa. 🙈🙈
Onneksi jäi siihen yhteen kertaan. Sen jälkeen tulleet vuodot ollut ihan ok. Puoli vuotta määrättiin popsimaan niitä teroja.

Mulla ei siis oo mitään.

Lile leikkauksen jälkeen alkoi säännölliset, melkein aina tasan 4 pv ja ekat 2 päivää aivan järkyttävät, vuotaa solkenaan eikä panadol 1g auta maksimi annoksillakasn. Ibuprofenia ei sais syödä ollenkaan.
Turkista tuon aina yhtä lääkettä joka on ainoa joka auttaa sen 4-5h kerrallaan mut suomessa se on reseptilääke Ketesse vastaavaa.

Silloin leikkauksen jälkeen osastolla lääkäri san et tän jälkee normalisoituu ja tulee kivuliaat.
Ja mitä vertaistukiryhmässä puhuttu ni muilla sama juttu.
Katotaa mitä toi lääkäri tuumaa sitte joulukuussa

Siis mullakin oli silloin kun eka tero-kuuri starttasi menkat niin ihan järkyttävä verilöyly. Oli aivan sairaan runsaat ja sitä verta oli siis töissäkin housut täynnä ja kotona sohvassa ja öööö kaikkialla ja ties missä kun oli niin hirveetä vuotoa. 🙈🙈
Onneksi jäi siihen yhteen kertaan. Sen jälkeen tulleet vuodot ollut ihan ok. Puoli vuotta määrättiin popsimaan niitä teroja.
No sanohan ! Mä en tiedä miten vuorasin sängyn ja yösiteitä meni tuplana. Mutta sitte alkoi tulla menkat ihan säännöllisesti eikä sittemmin ole ollut tarvetta. Nyt mietin että olisikohan se hyvä ratkaisu jos tasoittaa vähän tätä mun kiertoa kun ei tunnu lyhenevän ja ku jotain haamuviivaa saa parina päivänä ja sit negatiivinen eikä mitään havaintoa kuukautisista vielä.

Mutta se terolut vuoto mikä oli niin enpä toivo uudestaan, mutta tuolloin mulla oli runsas tyhjennysvuotokin pillereiden aikana ja vuosia myöhemmin. Vasta ton ekan raskauden jälkeen on alkanut niukentua.

Lueskelin eilen pcos ja ruokavaliosta ja päätin tilata itselleni valmisteen jota kehuttu et voi tauotta syödä missä tahansa vaiheessa kiertoa ja arvostelut oli hyvät. Siinä juuri kaikki mitkä tasoittaa tähän insuliiniresistenssiin liittyviä juttuja ja oli muitakin vinkkejä. Mut myös luen aina kaikki kunnolla ja siellä on myynnissä niin paljon tuotteita millä ei oo mitään todistettua vaikutusta mihinkään vaan ehkä voi auttaa mutta todennäköisesti aiheuttaa sitä sun tätä. Masennukseen ja ahdistukseen oli jokin valmiste myös, luonnollinen, luen siitä vähän myöhemmin. Mulla on skeptinen asenne näihin ja pelkään lääkkeitä vähän turhan paljon.

Joka tapauksessa NAC oli semmoinen mikä kiinnitti huomion ja ehdottomasti tilaan sitä. Ja myös B vitamiini valmisteen jossa kaikki b ryhmän vitamiinit. Tietysti B⁶, B¹² tärkeimmät... Muuta en kauheasti halua ottaa

Muokattu viimeksi:
Viimeksi kun tilasin niin palautin muut paitsi geleet ja mies syö l-arginiini+maca valmistetta ja oli joku muukin siinä. Myös olen laittanut pähkinöitä syömään ja broccoli ja ananas on meillä uusia välipaloja/ruuan kanssa. Vähennetty viljoja ja punaista lihaa. Kasvispainotteinen ruokavalio löytyy meidän taloudesta nykyään ja paljon kaloja syödään ja mereneläviä. Enkä kyllä aio vaihtaa raskauden aikana liikaa ruokia, jos on ihan kielletty niin sitten, mutta maalaisjärjellä ajatellen haluan edetä

Huomenta, tässä teille dpo7 tikku 😂😇 Viivanpaikka näkyy ainakin, tähän aikaa hyvä jos erotan edes sen tikun 😜😵‍💫

Liitteet

• 5283A17B-A10B-4DCD-BB0A-992AF18EE70A.jpeg
    5283A17B-A10B-4DCD-BB0A-992AF18EE70A.jpeg
    2.4 MB · Katsottu: 184
Dpo9. Negahan tuo taitaa olla, mutta jännästi oma mieli yrittää keksiä tuohon jotain toiseen viivaan viittaavaa.

Liitteet

• 20221104_055834.jpg
    20221104_055834.jpg
    1,000.9 KB · Katsottu: 141
Luulis varmaan et nyt näkyis jo testissä, jos ois tärpännyt.. dpo 13 ja huomenna pitäis alkaa menkat.
En vaa tiiä mikä sitten vikana kun alavatsaa koskenut melkeinpä ovulaatiosta asti. Sellasta menkkamaista ja nipistelyä ja muitakin oireita kuvitellut😅
Onko tässä enää mitää toivoa kun testit ihan puhtaita negoja? 🤔

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 128
Luulis varmaan et nyt näkyis jo testissä, jos ois tärpännyt.. dpo 13 ja huomenna pitäis alkaa menkat.
En vaa tiiä mikä sitten vikana kun alavatsaa koskenut melkeinpä ovulaatiosta asti. Sellasta menkkamaista ja nipistelyä ja muitakin oireita kuvitellut😅
Onko tässä enää mitää toivoa kun testit ihan puhtaita negoja? 🤔
Toivoa niin kauan kunnes menkat alkaa. Vaikka täytyy myöntää että yleensä itellä karisee juuri tuohon päivään toivonrippeet. Mutta on myöhäsiä plussia j koskaan ei voi tietää. Toivotaan parasta 🥰

Toivoa niin kauan kunnes menkat alkaa. Vaikka täytyy myöntää että yleensä itellä karisee juuri tuohon päivään toivonrippeet. Mutta on myöhäsiä plussia j koskaan ei voi tietää. Toivotaan parasta 🥰
Tuntuu tyhmältä et ois luonut itelleen nää oireet😅 toivotaan vielä, että muuttuis!
Hassua kuinka tässä menee ihan sekasin ku odottaa jotain niin paljo. 🤣
Mulla aiemmin ollut yks munasarjakysta mikä litistynyt vaan luonnollisesti niin vähä mietityttää voisko se olla taas kyseessä jos ei raskaus

Tuntuu että oviksesta on ainakin kaks viikkoa jo, mutta vasta meneillään dpo 5 😅 Jos oikein posisti ajatellaan, niin viikon päästä olisin päivän myöhässä, jos ei menkat ala ke tai to 🤔

Jännä viikko (toivottavasti) siis luvassa! Kyllä rukoilen jokaikistä tahoa että meille vauva suotaisiin ensi heinäkuuksi

Tuntuu että oviksesta on ainakin kaks viikkoa jo, mutta vasta meneillään dpo 5 😅 Jos oikein posisti ajatellaan, niin viikon päästä olisin päivän myöhässä, jos ei menkat ala ke tai to 🤔

Jännä viikko (toivottavasti) siis luvassa! Kyllä rukoilen jokaikistä tahoa että meille vauva suotaisiin ensi heinäkuuksi

Joo kyllä tuntuu siltä että nää viikot on ainakin kolmen viikon mittaisia nykyään 🥴

Täällä edelleen flunssaa, ei koronaa kai tällä kertaa. Mutta kai tääkin kierto nyt on tän takia pilalla, en usko että sairastamisella tässä kohtaa ainakaan mitään positiivista vaikutusta on 🙄

Tosi paljon voimia keskenmenon kokeneelle 💗 Hyvä että menet puhumaan. Mulla oli tosi raskas suru aikanaan keskenmenosta 😔

Mulla oli yllättäen tämä kierto vain 23 päivää. Pitkään ollut 27-28 päivää. Ja vuoto jostakin syystä runsaampaa kuin yleensä nyt kp4. Voikohan tämä johtua stressistä? Ollut tässä hiljattain muutto ja uuden työn aloitus. Kumpikin positiivisia, mutta stressiä silti enemmän kuin yleensä. Alkoi heti pelottaa ettei kierto vaan mene sekaisin juuri nyt tässä kun lähenee yrityksen aloittaminen..

Me nimittäin päätettiin, että kierukka lähtee tässä kuussa. On niiiiin ihana ajatus, että vaikka jo joulun aikaan voi meidän pieni ihme saada alkunsa. Ja että ensi vuoden lopulla meille voisi jo vauva syntyä. Mulla tosi vahva fiilis, että tätä työtä mulla kyllä jatketaan äitiyslomaan saakka.

Haluan odottaa yhdet kuukautiset kierukan poiston jälkeen. Siihen saakka kondomi. Että varmasti on kohdun limakalvo hyvässä kunnossa kun raskaus alkaa.. Jos malttaa :D Mulla vaan tosiaan pelko että jos alkaa heti kierukan poiston jälkeen yrittää.. voisi kohdun limakalvo olla heikompi ja pelkään alkuraskauden keskenmenoa. Mulla nyt kuparikierukka.

Ehkä pitäisi luottaa siihen, ettei raskaus ala ellei limakalvo ole tarpeeksi hyvä. Virallinen ohjehan on, että voi heti alkaa yrittää. Niin ja jos ei saman tien halua raskaaksi, tarvii ehkäisyä käyttää jo ennen poistoa.

Kp33 ja tuntuu kuin olisi jo kp157 vähintäänkin. Luin kaikki mahdolliset artikkelit ja viestit liittyen outouksiin raskaustesteissä ja oireista. Näillä diagnosoin itselle tietenkin kilpparin vajaatoiminnan ja pcos ja varhainen menopaussi 😑 siis ei hirveästi naurata ja sit kun katselin millä välillä testit tein niin onhan voinut olla että "dpo8" tehty evaporaatioviiva oli ihan virheellinen testi ja kyseiselle ominainen viiva paikka alunperinkin. "Dpo10&12" tehdyt voisi olla reagoinut sittenkin lh-huippuun kun ne oli niin hentoiset ja muut olikin negoja. Ehkä.

Nyt oon kipeänä, flunssasta kärsii koko perhe ja olo on vetämätön ja kuumeinen. Kuumetta varsinaisesti ei mutta lämpöä. Muutoin on ihan työpäivä ja huomenna saakin nukkua! Kn korkealla eli ei nyt ihan menkoista vielä kerro. No, joka tapauksessa aika tuon kertoo ja labrat

Niin ja rinnat kipeytynyt sivuilta. Vihdoinkin reaktioita niiltäkin mitä oon kaipaillut kun ei oo mulle ominaista ettei reagoi jotenkin kierron aikana. Nyt oli pidempi taukokin näissä oireissa

Takaisin