Raskaaksi 2022

Joudun taas palaamaan tänne (jos nyt edes ehtii kierto palautua tämän vuoden puolella). Meidän huhtikuisen sydän oli lakannut lyömästä rv14, ja viime viikolla jouduin synnyttämään meidän pikkuisen tytön. 😭💔 Jo kolmas keskenmeno tänä vuonna. Ajatus uudesta raskaudesta pelottaa, mutta silti pakko voida katsoa eteenpäin, että on edes jotain toivoa. 😔
Voi ei 😪
Olen niin pahoillani. Syvät osanoto💔

Joudun taas palaamaan tänne (jos nyt edes ehtii kierto palautua tämän vuoden puolella). Meidän huhtikuisen sydän oli lakannut lyömästä rv14, ja viime viikolla jouduin synnyttämään meidän pikkuisen tytön. 😭💔 Jo kolmas keskenmeno tänä vuonna. Ajatus uudesta raskaudesta pelottaa, mutta silti pakko voida katsoa eteenpäin, että on edes jotain toivoa. 😔
Oon tosi pahoillani💔 syvät pahottelut sinne ja paljon voimia ja jaksamista. Siis aivan epäreilua💔

Kp31 ja enää mitään ymmärrystä että mikä dpo. Lääkäriltä pyydän vielä kilpparit katsomaan kun se puuttui. Labroihin vie tie ja siellä otetaan raskaushormoni. Positiivinenhan se testi oli ja keskustellessa hän mainitsi kemiallisen mahdollisuuden (kun 2 kertaa raskautunut ja yhdessä kierrossa tein haamun jonka jälkeen menkat sitten tulikin) ja minä otin itseeni ja hitusen ymmärsin väärin. Olen ollut hyvin itkuherkkä viimeisen viikon ja flunssaakin ollut ja yleisesti myös stressiä parisuhteessa ja pitkäaikainen ystävyyssuhde kariutumassa täysin ja minä yrittänyt pitää yhteyttä mutta kun ei tule enää vastakaikua niin mitäpä sitä sitten. Lähinnä yritti kertoa että verikoe kertoo tarkan hormoni pitoisuuden ja ehkä löytyy tarkemmissa tutkimuksissa syy miksei raskautta kuulu. Ikinä ei oo diagnosoitu pcos tms mutta huomaan että minulla on muutamia oireita siihen viitaten.

Maha on kuin ilmapallo eikä vieläkään menkkoja. En myöskään ole testaamassa ennen verikoetta kun se on tyystin turhaa tuijottaa yhtä viivaa tai jotain haamuviivaa tai sitten evaporaatioviivaa ja haikeana uskotella että ehkä hormoni nousee hitaasti tai jos... Toivon todella että löytyy jotain konkreettista mitä voidaan hoitaa. En ole ikinä hormonihoitoja käynyt (pillerit ollut vaan) ja ne ehkä vähän pelottaa omalla tavallaan. No, hyvät yöt kaikille ja minä jään odottamaan josko ehkä kuitenkin menkat tulisi yöllä. Tai huomenna. Tai edes joskus. Aiemmin oli 28-30 päiväinen kierto ja ensimmäisen raskauden (km) alkoi heittää ja sit toimi ihan ok et tuli mutta kierto piteni eikä säännöllisyydestä tietoakaan. Ajattelin tilata myös jonkun paketin noita testejä et tulis ovulaatio- ja raskaustestiliuskoja niin näkisi vähän miten ne reagoi. On niin outoa kun kuitenkin kp16 olen merkinnyt et luteaali oireilu mutta onhan se lämmönnousu voinut olla flunssasta myös. Nytkin on vaan tosi kuuma koko ajan..

Pitkä viesti, näihin tunnelmiin ja tasapuolisesti kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin.

Muoksis. Väitin et ei oo ollu hormonihoitoja mut pari kertaa oli terolut kun ei menkkoja kuulunut pillereiden jälkeen ja sit myös ollut kysta aikoinaan jolloin terolut määrättiin kun limis oli 16mm ja hcg 5 verestä. Tästä on aikaa ja lääkäri kauhuissaan totesi et pitää saada nopeasti ulos ja sit otinkin sen kuurin ja runsaimmat kuukautiset ikinä. tai no km jälkeen ollut myös mut en todellakaan halua kokea uudestaan. Oli maha kuin 8kk raskaana ja kipuja. Nyt iltaa kohden turvottaa ja on vaan hassu tunne eli ei menkkajomoja ei mitään. Nyt pari kertaa vihlaissut navan kohdalta alempana kuitenkin. Pelottaa ja hämmentää kun tosiaan tein ihan tyylipuhtaan negatiivisen testin eilen että mikähän se haamu oli niin en tiedä. Digi totesi tylysti ei raskaana. Eipä yllätä mutta mikä ihme se digin hymy oli jos ei sit ollutkaan ovulaatioo. Ehkä anovulatorinen kierto. Luin että joillain on tullu herkkiin mukaviivoja noissa. Ja eikös kysta voi myös tehdä sen? Verikokeet äkkiä ja sit ehkä tietää jotain kun siitä näkee kaikki hormonit

Muokattu viimeksi:
Voi ei, ihan kauhea tilanne! Voimia teille ❤️

Näin se on loma lusittu ja paluu virkeenä aamuvuorojen alkaessa töihin 🥴 Jos totta puhutaan niin odotan kovasti iltapäivää että pääsee hetkeksi pötkölleen 😂

Nyt on sit vika päivä kituuttamista, no kylä dpo7 on vähän vielä. No jos sinne Dpo 8 asti pääsen ilman testiä ni hyvä on taas.

Eilen tein itse joulukoristeita,kiitos tiktokin 🙈
No jos sitä lähtis töihin vääntäytyy 😅

Liitteet

• 45D2BF3F-1410-4BDD-BE5D-0630B050C5BB.jpeg
    45D2BF3F-1410-4BDD-BE5D-0630B050C5BB.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 97
  • A457A744-27D3-460C-B7FD-0BD2B98A7CAC.jpeg
    A457A744-27D3-460C-B7FD-0BD2B98A7CAC.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 96
  • 402D1A9D-1315-4B1B-999B-984F05E00CD7.jpeg
    402D1A9D-1315-4B1B-999B-984F05E00CD7.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 95
Dpo5 ja flunssaa pukkaa, joudun jäämään etätöihin ainakin täksi päivää. Pääsis edes oikeesti töihin, niin päivät menis vähän nopeampaa 🙈 etähommat on niin tylsiä, tuntuu ettei tunnit kulu millään.

@Jadine onhan sulla ihmisiä, joiden kanssa puhua tästä? Miten voit? Todella epäreilun tuntuista varmasti noilla varmoilla viikoilla tällainen...voi kun voisin sanoa jotain lohduttavaa..🥺😥

Todella suuren osanotot, kamalan epäreilua! Toivottavasti saat tarpeeksi tukea! :Broken Heart::loudlycrying:

Näin se on loma lusittu ja paluu virkeenä aamuvuorojen alkaessa töihin 🥴 Jos totta puhutaan niin odotan kovasti iltapäivää että pääsee hetkeksi pötkölleen 😂

Nyt on sit vika päivä kituuttamista, no kylä dpo7 on vähän vielä. No jos sinne Dpo 8 asti pääsen ilman testiä ni hyvä on taas.

Eilen tein itse joulukoristeita,kiitos tiktokin 🙈
No jos sitä lähtis töihin vääntäytyy 😅
Kauniita koristeita! Ihana nähdä kun joku jaksaa vääntää noita 😊 oon itse niin onneton aloittaa mitään tuollaista

Täällä kp32 ja hiivamainen valkovuoto ilman hajua. Tai edes kutinaa. Varuiks laitoin canesten voidetta.

Yöllä heräsin kaksi kertaa pissalle, nytkin aamua vasten monta kertaa ravannut vessassa ja ekaa kertaa pitkiin aikoihin olen pirteänä heti aamusta!

@Jadine onhan sulla ihmisiä, joiden kanssa puhua tästä? Miten voit? Todella epäreilun tuntuista varmasti noilla varmoilla viikoilla tällainen...voi kun voisin sanoa jotain lohduttavaa..🥺😥
No on ja ei. On minulla yksi hyvä ystävä, joka on myös kokenut keskenmenon, ja nyt, kun oli pakko kertoa keskenmenosta kaikille (koska oltiin jo kerrottu raskaudesta), tosi moni on tullut kertomaan omista keskenmenokokemuksistaan. Mutta on tuo myöhäinen keskenmeno vain henkisestikin ihan eri asia kuin varhainen... Sain nyt onneksi lähetteen psykologille, niin pääsen toivottavasti puhumaan tästä ihan ammattilaisen kanssa.

No on ja ei. On minulla yksi hyvä ystävä, joka on myös kokenut keskenmenon, ja nyt, kun oli pakko kertoa keskenmenosta kaikille (koska oltiin jo kerrottu raskaudesta), tosi moni on tullut kertomaan omista keskenmenokokemuksistaan. Mutta on tuo myöhäinen keskenmeno vain henkisestikin ihan eri asia kuin varhainen... Sain nyt onneksi lähetteen psykologille, niin pääsen toivottavasti puhumaan tästä ihan ammattilaisen kanssa.
Kaikki voimat ja halit sinulle. En voi ymmärtää mitä olet kokenut mutta todellakin olemme sinua varten ja noi muut saman kokeneet varmasti tukea voi tuoda noin vaikeaan tilanteeseen. ei ole sanoja oikein, mutta hyvä kun saat ammattiapua. Itsekin varhaisten km jälkeen olen puhunut ja vasta nyt alkaa niistä "selvitä" tai oppia elämään asian kanssa. Suruprosessi on kaikilla niin erilainen. Toistan, suuri halaus ja olen todella todella pahoillani.

Ai niin, piti tähän yrittämisen kestoon kommentoida. Itselläni on vielä ns. vähän yrityskiertoja alla. Lapsesta olen, ja ollaan myös pariskuntana haaveiltu jo monta monta monta vuotta. Vasta tänä vuonna elämä on mennyt sellaiselle mallille, että voitiin yritys vihdoinkin aloittaa. Eli myös tällainen tausta saattaa löytyä, yritystä vähän ajallisesti, mutta lasta kaivattu jo vuosia.
Just tämä 🙏☺️

Voimia kauheena🥺❤️❤️

Lämmin halaus Jadine, en osaa edes kuvitella miltä sinusta tuntuu nyt! ❤️

Täällä nyt KP33 ja kolme päivää myöhässä, tänään dpo15 ja testi oli edelleen päivän selvä nega. Jospa pian alkaisi uus kierto 🤞

Täälläki kp1! Jo toinen kerta putkeen kun odotan uutta kiertoa, kun posia ei tullu. Alko suhtees sit saman kaavan mukaa ku viime kierros vikasta lugesta. Ärsyttävästi vaan ennusteiden mukaan nyt tammikuun menkat menis sillee et alkais vasta kuun puolen välin jälkee ku olis ollu alkukuusta kivempi pienet on harmit juu, mut malttamaton mieli.

Jos nyt ei niitä letroja heru, niin aattelin vetää rennon kierron ilman mitään kikkakolmosia, enkä ovistakaan aatellu tikuttaa, paitsi ehkä käytän neljä viime kierrosta jäänyttä testiä kp11-kp15 ja näkyy sit niis tai ei. Ainoastaan lämpöjä nyt seurailen ja otetaan sit lähempänä ovisaikaa joka toinen päivä taktiikka. Saa nähä pysyykö mieli rentona. Greippimehua vähän pohdin ostaako vai ei. On mulla ovislimat tullu ilmanki.

Täälläki kp1! Jo toinen kerta putkeen kun odotan uutta kiertoa, kun posia ei tullu. Alko suhtees sit saman kaavan mukaa ku viime kierros vikasta lugesta. Ärsyttävästi vaan ennusteiden mukaan nyt tammikuun menkat menis sillee et alkais vasta kuun puolen välin jälkee ku olis ollu alkukuusta kivempi pienet on harmit juu, mut malttamaton mieli.

Jos nyt ei niitä letroja heru, niin aattelin vetää rennon kierron ilman mitään kikkakolmosia, enkä ovistakaan aatellu tikuttaa, paitsi ehkä käytän neljä viime kierrosta jäänyttä testiä kp11-kp15 ja näkyy sit niis tai ei. Ainoastaan lämpöjä nyt seurailen ja otetaan sit lähempänä ovisaikaa joka toinen päivä taktiikka. Saa nähä pysyykö mieli rentona. Greippimehua vähän pohdin ostaako vai ei. On mulla ovislimat tullu ilmanki.

Samoissa ajatuksissa siis mennään.
Jos ”stressittömämpi” yk auttais. 🤞🏽

Mulla lääkäri tulossa vasta Joulukuussa koskien näitä kivuliaita ja runsaita menkkoja, 🤷🏻‍♀️

Mieli nyt tänään parempi kun eilen 🌺

Takaisin