Raskaaksi 2022

Tuolla lapsettomuus puolella on oma keskustelu letroille. Kysele vaikka sieltä lisää ☺️

Omasta puolesta sanon sen et meidän taapero on letroilla saatu aikaseksi. Mulla on siis pcos. Kuulostaa aika hurjilta rakkula määriltä kyllä noi sun. 🤔 Mulla tais olla reilu 10 kpl puolellaan.

Mulla letrot toimi siis tosi hyvin. Käytin kolme kiertoa ja raskauduin kahdesti. Ensimmäinen taisi olla tuulimuna tai meni ainaki kesken ihan alussa. Mulla oli seurantaultra vaan ekassa kierrossa. En yhtään muista millon. Sit ovulaation jälkeen otettiin verikokeita ja katottii et kaikki normisti. Sen jälkee käytin vaa lääkkeitä
Tuolla lapsettomuus puolella on oma keskustelu letroille. Kysele vaikka sieltä lisää ☺️

Omasta puolesta sanon sen et meidän taapero on letroilla saatu aikaseksi. Mulla on siis pcos. Kuulostaa aika hurjilta rakkula määriltä kyllä noi sun. 🤔 Mulla tais olla reilu 10 kpl puolellaan.

Mulla letrot toimi siis tosi hyvin. Käytin kolme kiertoa ja raskauduin kahdesti. Ensimmäinen taisi olla tuulimuna tai meni ainaki kesken ihan alussa. Mulla oli seurantaultra vaan ekassa kierrossa. En yhtään muista millon. Sit ovulaation jälkeen otettiin verikokeita ja katottii et kaikki normisti. Sen jälkee käytin vaa lääkkeitä ilman mitää lääkäreiden näkemistä
Hurja määrä tosiaan… lääkäri oli toiveikas letrojen käytön suhteen mutta itseä alkanut epäilyttämään suuren rakkulamäärän vuoksi… toivon että meille kävisi yhtä onnekkaasti kun sinulle on käynyt! Pitää itsekin kysyä varmaan ainakin verikoetta mistä näkee onko ovis oikeesti tapahtunut että saa mielenrauhan jatkaa letrojen kanssa. Kiitos sinulle viestistä😊

Hurja määrä tosiaan… lääkäri oli toiveikas letrojen käytön suhteen mutta itseä alkanut epäilyttämään suuren rakkulamäärän vuoksi… toivon että meille kävisi yhtä onnekkaasti kun sinulle on käynyt! Pitää itsekin kysyä varmaan ainakin verikoetta mistä näkee onko ovis oikeesti tapahtunut että saa mielenrauhan jatkaa letrojen kanssa. Kiitos sinulle viestistä😊
Meillä on ens viikolla tulossa taas aika lapsettomuushoitojen ensikäynnille. Sit toivottavasti minäki pääsen taas käyttää niitä ja toivottavasti menisi yhtä hyvin toisellakin kierroksella! ❤️ Mulle ainakin lääkäri sillo lohdutti et pcos on yleensä hyvin hoidettavissa ja vaste lääkkeille on yleensä hyvä. Ihanaa et lääkäri oli toiveikas sullaki! Joillain on seurantaultra joka kierrossa. Mut luulen et meillä julkisella ei ollu vaa rahan ja riittämättömän ajan takia.

Meillä on ens viikolla tulossa taas aika lapsettomuushoitojen ensikäynnille. Sit toivottavasti minäki pääsen taas käyttää niitä ja toivottavasti menisi yhtä hyvin toisellakin kierroksella! ❤️ Mulle ainakin lääkäri sillo lohdutti et pcos on yleensä hyvin hoidettavissa ja vaste lääkkeille on yleensä hyvä. Ihanaa et lääkäri oli toiveikas sullaki! Joillain on seurantaultra joka kierrossa. Mut luulen et meillä julkisella ei ollu vaa rahan ja riittämättömän ajan takia.
Toivon parasta teille tälläkin kertaa❤️ Niin olen lukenutkin että on yleensä hyvä vaste ja vauvvat saaneet suht helposti alun, mutta sitten on niitä jotka taistelee vuosia lapsettomuuden kanssa ja väkisellä kalvaa se mieltä, koska minulla niin suuri määrä rakkuloita ja yleensä heillä kellä ollut paljon vähemmän rakkuloita on kyllä onnistunut…

Toivon parasta teille tälläkin kertaa❤️ Niin olen lukenutkin että on yleensä hyvä vaste ja vauvvat saaneet suht helposti alun, mutta sitten on niitä jotka taistelee vuosia lapsettomuuden kanssa ja väkisellä kalvaa se mieltä, koska minulla niin suuri määrä rakkuloita ja yleensä heillä kellä ollut paljon vähemmän rakkuloita on kyllä onnistunut…
En osaa yhtää sanoo mitää tohon rakkulamäärään ja miten se vaikuttaa. Suosittelen taad sitä lapsettomuuspuolen letro keskustelua. On aktiivinen ja siellä varmasti on tietoa!

Odotan kyllä itsekin että mikähän mulla mahtaa olla. Kierto meni ihan oudoksi eka km jälkeen, 8kk kesti palautuu. sit uus raskaus ja km ja muutama kuukausi oli 44 päivän kiertoja ja jopa yksi 50 päiväinen.

Tänään kp30 ja maha ihan sekaisin ja kramppeja vatsassa. Testi tyystin negatiivinen joten se siitä sitten. Eiköhän ne menkat kohta tule, varmaan suojan jo laitan ja sit geleet. Muutenkin odotellaan labroja ja muita tutkimuksia. Miehelle laitan kyllä jonkin vitamiinin myös käyttöön.

Odotan kyllä itsekin että mikähän mulla mahtaa olla. Kierto meni ihan oudoksi eka km jälkeen, 8kk kesti palautuu. sit uus raskaus ja km ja muutama kuukausi oli 44 päivän kiertoja ja jopa yksi 50 päiväinen.

Tänään kp30 ja maha ihan sekaisin ja kramppeja vatsassa. Testi tyystin negatiivinen joten se siitä sitten. Eiköhän ne menkat kohta tule, varmaan suojan jo laitan ja sit geleet. Muutenkin odotellaan labroja ja muita tutkimuksia. Miehelle laitan kyllä jonkin vitamiinin myös käyttöön.
eikä 😢 ei oo reilua, mä olin ihan varma että nyt teillä tärppäs ja kunnolla 😞😞😞 Oon tosi pahoillani. Kyllä soisi teille jo plussan❤️

eikä 😢 ei oo reilua, mä olin ihan varma että nyt teillä tärppäs ja kunnolla 😞😞😞 Oon tosi pahoillani. Kyllä soisi teille jo plussan❤️
Minäkin olin varma että nyt. Edelleen menkat pois, metallin maku suussa ja nännit alkanut turpoo ja on nyt arat. Vatsa sekaisin tänään ja sit pikku kramppeja mut ei vielä sitä perusmenkkajomoa. En elättele toiveita myöhäisestä plussasta mut mietin että mikä mulla on. Saa nähdä. Jotenkin olin varma raskaudesta ja menen käymään gynekologilla mahdollisimman nopeasti ja nimenomaan ultraan

Anteeksi mut miks tää on näin vaikeaa???? Mä niin toivon ja sydän särkyy joka ikinen kierto. En oo yk laskenut mut onhan noita ainakin 16
Halaus sinne! 🥺💔 Tää pitkä yrittäminen on niin syvältä! Ja kaikkein pahinta on, kun asiasta mitään tietämättömät tulee tuputtamaan neuvojaan siitä ja siitä tutusta, joka söi sitä ja tätä tai teki sitä ja tätä ja tuli raskaaksi... Ja kun tekisi mieli huutaa päin naamaa, että tuon kaiken olen jo tehnyt, mutta en huuda, koska olen jo oppinut että sitten vastaus voi olla että yritätte liikaa, lopettakaa stressaaminen, niin kyllä se siitä!

Oikeasti lapsen saaminen ei ole itsestä kiinni eikä lapsen saamattomuuskaan, mikäli elää noin niin kuin suhteellisen tavallista elämää. Itse olen yhden kerran tullut luomusti raskaaksi, enkä keskenmenon jälkeen voinut aavistaa, missä suossa tulen vielä tarpomaan tämän lapsettomuuden kanssa... Siitä raskaaksi tulosta olin silloin raskaana niin kiitollinen, koska tuttavapiiriä seuranneena olin tiennyt, ettei se itsestään selvää ole. Menetys oli hirveä...

Ei tämä minun tarina välttämättä sinua lohduta, mutta haluaisin sanoa että vertaistukea on tarjolla esim tämän foorumin lapsettomat-osastolla ja Ei tää voi olla näin vaikeeta -ketjussa. ❤️

Minäkin olin varma että nyt. Edelleen menkat pois, metallin maku suussa ja nännit alkanut turpoo ja on nyt arat. Vatsa sekaisin tänään ja sit pikku kramppeja mut ei vielä sitä perusmenkkajomoa. En elättele toiveita myöhäisestä plussasta mut mietin että mikä mulla on. Saa nähdä. Jotenkin olin varma raskaudesta ja menen käymään gynekologilla mahdollisimman nopeasti ja nimenomaan ultraan
Itse olen myös monta kertaa ollut varma oireiden perusteella, yhden kerran jopa oli tissitkin ihan kovat, mieskin sanoi "oho", kun kokeili. Ihan jokainen oire ja paljon muitakin on koettu, mitä löytyy mm. Vau:n artikkelista jossa listataan varhaisia raskauden oireita. Jotenkin on tullut kyyniseksi näiden oireiden kanssa, mutta silti jälleen - yk30 - toivo on taas päällä kun on dpo8...

On hirveää pettyä kerta toisensa perään, kun on oireiden perusteella ollut niin toiveikas ja jos vuoto on myöhässä, sitä suorastaan tuijottaa tyrmistyneenä sitä yhtä viivaa tikussa ja tekee mieli huutaa sille, että älä valehtele. Ja olen alkanut inhota testaamista, sitä armotonta yhtä viivaa, joka aina vain tulee. Teen testin nykyään korkeintaan menkkojen alkamisen päivänä, en yhtään aiemmin

Toivottavasti plussaat pian ja saatte pienen syliin asti! ❤️

Mä olin jälleen eilen ihan valmis julistamaan, että ei tässä mitään ovulaatiota tässä kierrossa tule. Ei mitään merkkejä, valkovuoto loppui ihan kokonaan ja ovistestit tuntui vaan haalenevan. Mutta kas, tänään yhtäkkiä ilmeni lisääntyvää valkuaismaista vuotoa. Ei vielä ovistestissä suurta vahvistumista, mutta ilmoitin miehellekin jo, että joutuukin tänään ja lähipäivinä tekeen vielä lisätöitä iltaisin, ihan varmuudrn vuoksi. 😂

Onko muuten kokemusta Raskauskeijun ovistesteistä, onko niihin luottamista? Tuntuu noissa negatesteissäkin niihin tulevan huomattavasti haaleampi testiviiva kuin muilla merkeillä.

Mä olin jälleen eilen ihan valmis julistamaan, että ei tässä mitään ovulaatiota tässä kierrossa tule. Ei mitään merkkejä, valkovuoto loppui ihan kokonaan ja ovistestit tuntui vaan haalenevan. Mutta kas, tänään yhtäkkiä ilmeni lisääntyvää valkuaismaista vuotoa. Ei vielä ovistestissä suurta vahvistumista, mutta ilmoitin miehellekin jo, että joutuukin tänään ja lähipäivinä tekeen vielä lisätöitä iltaisin, ihan varmuudrn vuoksi. 😂

Onko muuten kokemusta Raskauskeijun ovistesteistä, onko niihin luottamista? Tuntuu noissa negatesteissäkin niihin tulevan huomattavasti haaleampi testiviiva kuin muilla merkeillä.
Mulla toimi raskauskeijun ovistestit oikein näpsäkästi! Anto melkein aina negaa, mut oviksen näytti kyl oikein 👍 tsemppiä tikutteluun, eiköhän se ovis sieltä tule

Mulla toimi raskauskeijun ovistestit oikein näpsäkästi! Anto melkein aina negaa, mut oviksen näytti kyl oikein 👍 tsemppiä tikutteluun, eiköhän se ovis sieltä tule
Tuota juuri pohdinkin, että saattaa sitten positiivisen näyttää kunnolla. Kiitos tiedosta.

Itse olen myös monta kertaa ollut varma oireiden perusteella, yhden kerran jopa oli tissitkin ihan kovat, mieskin sanoi "oho", kun kokeili. Ihan jokainen oire ja paljon muitakin on koettu, mitä löytyy mm. Vau:n artikkelista jossa listataan varhaisia raskauden oireita. Jotenkin on tullut kyyniseksi näiden oireiden kanssa, mutta silti jälleen - yk30 - toivo on taas päällä kun on dpo8...

On hirveää pettyä kerta toisensa perään, kun on oireiden perusteella ollut niin toiveikas ja jos vuoto on myöhässä, sitä suorastaan tuijottaa tyrmistyneenä sitä yhtä viivaa tikussa ja tekee mieli huutaa sille, että älä valehtele. Ja olen alkanut inhota testaamista, sitä armotonta yhtä viivaa, joka aina vain tulee. Teen testin nykyään korkeintaan menkkojen alkamisen päivänä, en yhtään aiemmin

Itku pääsi kun luin sun vastaukset. Kiitos kun otit aikaa vastataksesi ja kertoaksesi sun tarinan. Tää on vaan niin... Vaikeaa. Mutta kivahan se on harjoitella, suhde on hyvä ja lämmin mutta syli on tyhjä. Tiedän että "vika" on minussa mutta kun vielä mitään konkreettista ei ole löytynyt. Ehkä nyt kun vaadin päästä ultraan niin selviää että oliko ovulaatio, yrittikö jotain tapahtuu vai mikä juttu....

Nyt ollut oireeton kierto et sehän nosti toiveet ja sit tuo haamu. Mut eipä se vahvistunut ja nyt vaan haluan tietää mikä este on pysyä raskaana

@Onnenomena oot kyllä ihan huikea. Mulle tuli jotenkin ihana fiilis myös sun teksteistä (ollut myös vähän huono päivä ja *ituttanut tää että pitää aloittaa alusta). Sun energia kaiken sen jälkeen mitä ootte käyneet läpi on huikea, varmasti on sielläkin niitä kaikenlaisia aallonpohjia. Jos jotain voisin toivoa niin teille sitä plussaa ja pientä tyyppiä syliin asti.

Toi testaaminen myös osu ja upposi. Koska km raskaudet niin no, viiva ei oikein vahvistunut. Ikinä. Aloin pelätä haamun jälkeen testaamista itsekin. Mitä jos se ei ole vahvistunut, mitä jos edelleen haamu. Mitä mun keho tekee? Toki, sain haamut vain kun olin raskaana ja nytkin uskon että jotain tapahtui. Tiesin että toinen viiva tulee. Tänään itkin ja olin et mihin se viiva hävisi ja missä vuoto. Tuli mieleen että olisiko kkm ja nyt aika mennä katsomaan mitä siellä sisällä tapahtuu. Kuitenkin odotan viikon ja testaan ja kun on negatiivinen niin soitan lääkäriin tai menen sinne mikäli menkat ei oo tullut.

Kokeiltu on vaikka ja mitä ja just ne kierrot kun ei oo mietitty kun ollut muutot ja muut duunivaihdot jne niin ei oo tullut "stressitöntä" vauvaa. Eikä sitten kun on yritetty olla kartalla. Eikä kun on oltu kartalla. Nyt ainut outous on et kp20 lämmöt selkeästi koholla (heti kp12 hymystä en oo voinut mitata) eikä vuotoa, ei kipuja, ei mitään. Valkovuoto on runsas ja oli kipua seksin aikana just ku tuli haalea plussa. Mietin sitä että mitä jos se on reagoinut ovulaatioon (mulla yleensä kp20 ja jopa 30 tullut ovulaatio noin vuoden ajan pidentäen kiertoa) ja nyt vasta luteaali. Tai kkm. Kaikki käynyt mielessä. Vitamiinit, ruuat, elintavat kaikki on kunnossa. Miksi en pysy raskaana??

No, nyt sovittiin et aletaan kunnolla yrittämään ja tutkimusten kautta. Hoitoihin meno vielä isompi kynnys mutta ehkä sekin kortti katsotaan.

Paljon kiitoksia ja toivon kovasti sitä plussaa sinulle.

Mä en jotenkin kestä, kun oli niin optimistinen olo vielä viikonloppuna, ja nyt kun ajattelee ensi viikkoa ja mahdollisia menkkoja, niin sydän särkyy miljoonaksi palaksi 💔

En tiiä miksi tää tuntuu just nyt näin pahalta. Johonkin on pakko oksentaa tämä jännitys ja ahdistus

@Westo halaus sinne❤️ Pystyn hyvin samaistumaan noihin ajatuksiin ja fiiliksiin. Ei pelkästään se omien tunteiden käsittely mutta vielä ne sen toisen tunteet siihen samaan. meillä mies totesi että paras lahja ikinä olisi saada isänpäivänä se plussa. Aivan, niin olisi, mä niin haluaisin antaa sen hänelle, mutta kun ei oo omissa käsissä. Tässä kierrossa mun ovistestit on jotenkin menny ihan pyllylleen, selvät ovis oireet oli mutta kiistatonta plussaa en saanut testiin. Eli joko tuli ovis tai ei tullut. Ärsyttää jos ei tullut mut minkäs sillekään voi. On tää kyllä aikamoinen vuoristorata jota saa tunteidensa kanssa käydä. Mun yksi lemppari sanonnoista kn ”Everything will be okey in The end. If its not okey, its not The end”. Tämän myötä toivon loppuvuodelle suurinta plussa-aalto jota tässä ketjussa on tänä vuonna nähty.

Takaisin