Raskaaksi 2022

Vielä sen verran omanapaa et mulla on viimeiset kierrot kaikki ollut et rinnat kipeät oviksesta eteenpäin koko ajan, ihan kaikki turvotuksesta eteenpäin ja nyt ei ole mitään. Ainoa et ne näyttää kutistuneen ja ihan lapasilta ja nännit nöpöttää. Mut kainaloita vähän väliä särkenyt ja vessa haisee homeelle ja ulkoilmassa välillä. Kuviteltua toi hajuherkkyys ehkä tai normaalia pmsää mutta toi rintojen totaalinen muutos on outo

Puhelin huollossa ja tässä on maailman huonoin kamera, ei tarkenna eikä mitään joten en tiedä näettekö mitään. Mutta siinä on viiva ja toi on siis se dpo12 tehty.
Jotain näkyy, mutta nää siniviivalliset on aikaisilla dpo:illa vähän huonoja kun sininen viiva tulee melkeen aina. Mutta luulisi myös että dpo12 vois olla jo vahvempi viiva 🤔 ei sulla oo punaviivallisia?

Jotain näkyy, mutta nää siniviivalliset on aikaisilla dpo:illa vähän huonoja kun sininen viiva tulee melkeen aina. Mutta luulisi myös että dpo12 vois olla jo vahvempi viiva 🤔 ei sulla oo punaviivallisia?
Ei, täällä ei oo pc vain rfsu ja sit apteekki vieressä niin siellä on noita. Muutettiin kesän lopussa ja vähän kaikki uutta terveydenhuollonkin kannalta.

Molemmat km näkynyt paremmin ja nyt mietin vaan et missä menkat viipyy ja et oliko mulla ovis sittenkin vasta myöhemmin ja oon ihan hukassa. Hymyä en saanut kuin kp12. Jatkoin testaamista vaikka sanotaan että ei pitäisi mut halusin oppia tutustumaan kehooni paremmin. Epäilty myös pcos tms kun oireita ja sillä nyt tutkitaan kaikki.

Katsotaan mihin suuntaan tää kehittyy ja pidän kaikki ajan tasalla kyllä. Luin että pco voi näyttää et ovisplussa ja herkkiin ihan miten sattuu ja mulla on nykyään ollut epäsäännöllinen kierto. Toivotaan parasta. Kuitenkin seksiä ollut läpi kierron tähän asti ainakin joka toinen päivä joten siitä ei jää kiinni mut sit lopetin geleet liian aikaisin.

Ei, täällä ei oo pc vain rfsu ja sit apteekki vieressä niin siellä on noita. Muutettiin kesän lopussa ja vähän kaikki uutta terveydenhuollonkin kannalta.

Molemmat km näkynyt paremmin ja nyt mietin vaan et missä menkat viipyy ja et oliko mulla ovis sittenkin vasta myöhemmin ja oon ihan hukassa. Hymyä en saanut kuin kp12. Jatkoin testaamista vaikka sanotaan että ei pitäisi mut halusin oppia tutustumaan kehooni paremmin. Epäilty myös pcos tms kun oireita ja sillä nyt tutkitaan kaikki.

Katsotaan mihin suuntaan tää kehittyy ja pidän kaikki ajan tasalla kyllä. Luin että pco voi näyttää et ovisplussa ja herkkiin ihan miten sattuu ja mulla on nykyään ollut epäsäännöllinen kierto. Toivotaan parasta. Kuitenkin seksiä ollut läpi kierron tähän asti ainakin joka toinen päivä joten siitä ei jää kiinni mut sit lopetin geleet liian aikaisin.
Toivottavasti tilanne ratkeaa pian!

Ja siis toi tehty dpo12 (siitä hymystä laskettuna) ja nyt olis dpo15 siitä. Ei oo vuoto alkanut mut huomiseksi on yksi testi niin katsotaan mitä näyttää. Jos vaan hailuraa niin voidaan olettaa että kemiallinen tai paska testi

No näin oon lukenut nyt paljon. Harmittaa mut minkäs teet. Huomenna uusintatesti mikäli siinä kunnon viiva ja menkat pysyy pois niin hyvä. Nyt on vähän semmoinen huijattu olo kieltämättä kun hyvin selkeä viiva oli. Toki kuvassa onneton mut livenä ei. Reklamaatio lähtee. Toisaalta kyseessä on voinut olla biokemiallinen ja menkat tulee vähän myöhässä ja ilman testejä en olisi asiasta tiennyt.

Se minun ensimmäinen joka oli ohuen ohut oli selkeä evaporaatioviiva ja sehän oli työpäivän aikana siihen tullut kun aluksi oli ihan haamujen haamu. Sitten tein yhden CB plus joka oli ihan negatiivinen ja aamulla tehty ja sit tuo mihin tuli paksu haamuviiva. Tuun aamulla kertomaan mitä näyttää tai jos menkat tulee niin tietty senkin

IMG20221031202404.jpg

Täällä kp 11 menossa, ylin testi on eilen illalla tehty, alin tänään. Yleensä ovis kp12-14, eli veikkaan että tää on vaan tätä edes takas sahailua.
Vaikkakin eilen oli kunnon limat 😅😂
Varsinkin kun eikö täällä puhuttu siitä että Burana tms monesti myöhästyy tää ovista, jos alkukierrosta sitä joutuu syömään? Näin kipeänä ollessa on sitä valitettavasti joutunut napsimaan kun pelkkä Panadol ei auta 😅
No mutta, eilen oli talletteluja, tänään ei koska mies väsynyt, mutta huomiselle lupasi.

Muokattu viimeksi:
Eilen ja tänään tuntui ikävästi krampit alhaalla ja suojauduinkin jo varuilta kouluun mennessä, ettäjos menkat alkaa niin ei vuoda valkoisista työhousuista läpi. Tänään teen saman, ja varmaan huomenna myös, jos ei tänään ala. Tänään siis pitäisi alkaa, mutta vois alkaa myös huomenna. Toki toivoisin, että ei alkaisi nyt ollenkaan. Jos tänään ei ala, niin teen ehkä huomenna aamulla testin - vai odotanko ihan suosiolla torstaihin??

Viimeksi, kun olin raskaana melkein tasan vuosi sitten (päättyi huonosti), tuntui kramppeja alavatsalla kolme päivää ennen oletettujen kuukautisten alkamispäivää, oletettuna alkamispäivänä, sekä myös seuraavina viitenä päivänä. Eilen myös huomasin, että mun oikea nänni oli tosi herkkä ja kipeä ja vasen hieman... rintojen kipuakin olin merkannut edellisessä alkuraskaudessa, toki vasta pari päivää menkkojen myöhästymisen jälkeen. Mulla ei oo mielestäni kuukautisten alkaessa ollut kovinkaan kipeät rinnat, enkä oo moista kipua merkannut flo:hin ennen kuukautisten alkua yli vuoteen.

Voi tässä kai vielä pitää sormia ristissä ja toivoa, että onnistaisikin. 😬🤞

Täällä kp 28/27
Dpo 12 tai 14

Eilinen testi oli tehty päivä pissasta enkä pidätellyt yhtään mutta silti usko raskauteen nollissa. Eikös pitäis edes haamu näkyä?

Vieläkään ei mitään oireita ei raskaus eikä menkka 🤷🏻‍♀️
Paitsi nää oudot rinnat mutta nekään ei kipeät.

Täällä kp 28/27
Dpo 12 tai 14

Eilinen testi oli tehty päivä pissasta enkä pidätellyt yhtään mutta silti usko raskauteen nollissa. Eikös pitäis edes haamu näkyä?

Vieläkään ei mitään oireita ei raskaus eikä menkka 🤷🏻‍♀️
Paitsi nää oudot rinnat mutta nekään ei kipeät.
Tänne on joskus aikoinaan linkattu hcg:n nousua kuvaava taulukko. Jos en nyt aivan väärin muista, siinä oli todella suurta vaihtelua hcg:n määrissä. Taisi olla peräti niin, että ensimmäisten viikkojen aikana (ehkä 3-5 rv?) hcg voi olla vielä alle tavallisen raskaustestin herkkyyden.

Jaa luteaalin oireet ovat täällä! Tänä aamuna on jo vähän kiukuttanut, naama kukkii kuin perunapelto ja tissit on jäätävän kipeet. Ovulaation mukana ropisi myös kaikki optimistisuus 😂

Tosin nyt vasta dpo 2, joten ei pitäisi heittää hanskoja tiskiin. Ovulaation aikaan olin ihan varma, että nyt tärppää 🤔 mutta eipä enää tunnu siltä 😁

Vihtisinkö ilmottautua mukaan tänne ketjuun🥹
Hei kaikki!

Esikoista yritämme ja tässä vähän taustaa: olemme mieheni kanssa kumpiki 23-vuotiaita, ehkäisyn jätin pois 1/22 ajatuksella että vauva saa tulla jos on tullakseen. Kesällä mietin että noh testaampa tikuttaa ovista kun mitään ei ole tapahtunut ja kaksi viivaa joka kerta sain, mutten koskaan plussaa. Kierrot minulla on heitelly 34-52pv. Nyt kuukausi takaperin aloin oikeasti jo ihmettelemään että miten ei ole tullut plussan plussaa ovis-eikä raskaustestiin, joten varasin ajan Felicitakselle lapsettomuuden ensikäynnille. Siellä kaikki muuten oli ookoo, MUTTA rakkuloita oli hyvin paljon munasarjoissa, vasemmassa 40 ja oikeassa 50😳ultran aikaan oli kp 10 eikä tietoakaan kypsyvistä folleista, limis oli ookoo 5mm sille kiertopäivälle. Pcos-diagnoosia ei antanut mutta oli kirjoittanut että munasarjat vahvasti pco-tyyppiset ja naisen ovuloimattomuuden vuoksi lapsettomuus. Lääkäri sanoi etten todennäköisesti tule saamaan koskaan lapsia ilman lääkkeitä, mutta uskoi letrojen tuovan ratkaisun meidän lapsettomuuteen.

Mieheltäni otettiin myös erikoislaaja spermanäyte, kaikki muut oli priimaa paitsi oikean muotoisia siittiöitä oli liian vähän mutta lääkäri vakuutti ettei sillä ole väliä raskautumisen kannalta, koska kaikki muu on täydellistä. Lääkäri halusi ottaa minulta ferrit, kilpparit, d-vitamiinin ja keliakiakokeet.

Ferrit oli noussu vajaa vuodessa 35->72.

D-vitamiini laskenu 102->51

Tsh oli noussut 1.5->2.7

T4V oli 13.9

Keliakiakokeet oli ok.

Lääkäri soitti eilen verikokeista ja määräsi letrot kp 3-7 1tbl ja seurantaultran käski varata sitten kp 12. Terolutit varalta määräsi jos ei ala vuotoa kuulumaan. TSH-arvosta ei ollut huolissaan koska vuosi sitten arvo oli ollut 1,5. Määräsi uudet testit parin viikon päähän että mihin suuntaan tilanne on mennyt. Miten teillä joille on todettu pco/pcos on ollut seurantaultrat ja miten on ollut vastetta letroille?

Hei kaikki!

Esikoista yritämme ja tässä vähän taustaa: olemme mieheni kanssa kumpiki 23-vuotiaita, ehkäisyn jätin pois 1/22 ajatuksella että vauva saa tulla jos on tullakseen. Kesällä mietin että noh testaampa tikuttaa ovista kun mitään ei ole tapahtunut ja kaksi viivaa joka kerta sain, mutten koskaan plussaa. Kierrot minulla on heitelly 34-52pv. Nyt kuukausi takaperin aloin oikeasti jo ihmettelemään että miten ei ole tullut plussan plussaa ovis-eikä raskaustestiin, joten varasin ajan Felicitakselle lapsettomuuden ensikäynnille. Siellä kaikki muuten oli ookoo, MUTTA rakkuloita oli hyvin paljon munasarjoissa, vasemmassa 40 ja oikeassa 50😳ultran aikaan oli kp 10 eikä tietoakaan kypsyvistä folleista, limis oli ookoo 5mm sille kiertopäivälle. Pcos-diagnoosia ei antanut mutta oli kirjoittanut että munasarjat vahvasti pco-tyyppiset ja naisen ovuloimattomuuden vuoksi lapsettomuus. Lääkäri sanoi etten todennäköisesti tule saamaan koskaan lapsia ilman lääkkeitä, mutta uskoi letrojen tuovan ratkaisun meidän lapsettomuuteen.

Mieheltäni otettiin myös erikoislaaja spermanäyte, kaikki muut oli priimaa paitsi oikean muotoisia siittiöitä oli liian vähän mutta lääkäri vakuutti ettei sillä ole väliä raskautumisen kannalta, koska kaikki muu on täydellistä. Lääkäri halusi ottaa minulta ferrit, kilpparit, d-vitamiinin ja keliakiakokeet.

Tsh oli noussut 1.5->2.7

T4V oli 13.9

Keliakiakokeet oli ok.

Lääkäri soitti eilen verikokeista ja määräsi letrot kp 3-7 1tbl ja seurantaultran käski varata sitten kp 12. Terolutit varalta määräsi jos ei ala vuotoa kuulumaan. TSH-arvosta ei ollut huolissaan koska vuosi sitten arvo oli ollut 1,5. Määräsi uudet testit parin viikon päähän että mihin suuntaan tilanne on mennyt. Miten teillä joille on todettu pco/pcos on ollut seurantaultrat ja miten on ollut vastetta letroille?
Tervetuloa mukaan keskustelemaan. En noissa muissa asioissa osaa valitettavasti auttaa. Mutta varmasti löytyy joku joka osaa.
Tsemppiö kovasti 🤗

Hei kaikki!

Tsh oli noussut 1.5->2.7

T4V oli 13.9

Keliakiakokeet oli ok.

Tuolla lapsettomuus puolella on oma keskustelu letroille. Kysele vaikka sieltä lisää ☺️

Omasta puolesta sanon sen et meidän taapero on letroilla saatu aikaseksi. Mulla on siis pcos. Kuulostaa aika hurjilta rakkula määriltä kyllä noi sun. 🤔 Mulla tais olla reilu 10 kpl puolellaan.

Mulla letrot toimi siis tosi hyvin. Käytin kolme kiertoa ja raskauduin kahdesti. Ensimmäinen taisi olla tuulimuna tai meni ainaki kesken ihan alussa. Mulla oli seurantaultra vaan ekassa kierrossa. En yhtään muista millon. Sit ovulaation jälkeen otettiin verikokeita ja katottii et kaikki normisti. Sen jälkee käytin vaa lääkkeitä ilman mitää lääkäreiden näkemistä

Takaisin