Raskaaksi 2022

Uusi rekisteröitynyt täällä!
En tiiä onko oikea paikka kysyä, mutta kokeillaan! Onko täällä kenelläkään lyhyt kierto? Mulla normaalisti noin 22-26 välillä. Viimeiset 3 kiertoa ollut 22-23.
Voiko tällainen vaikuttaa raskautumiseen?
Tänään dpo 9 ja kp 19💖

Hei teille oireettomille sanon taas omalta kohdalta kokemuksena, että esikoisesta oireet ilmestyivät rv4 jälkeen vasta eli ei kannata välttämättä stressata jos ei mitään ole💗

Täällä kp 41/32.. V*ttu mikä homma fiilis, kun edelleen vaan negaa niin tietää sanoa ettei tästä kierrosta mitään tulosta..

Täällä oletettavasti dpo5, en tikuttanut mut oireiden perusteella 😁 mä oon painanut 14h päivää etten oo yhtään kuulostellu kroppaa ja sama rumba jatkuu, joten ei tarvii paljoo piinailla. Ens viikon lopulla vois ehkä testailla.

@Lisa25 kyllä sitä voi lyhyestäkin kierrosta raskautua😊 kunhan vaan luteaali on riittävän pitkä.

@Gagezzz tsemppiä, ärsyttävää tollanen epätietoisuus🙄

Nyt naiset haalitaan vielä paljon plussia tähän loppuvuoteen 🤞❤️

Hei teille oireettomille sanon taas omalta kohdalta kokemuksena, että esikoisesta oireet ilmestyivät rv4 jälkeen vasta eli ei kannata välttämättä stressata jos ei mitään ole💗

Täällä kp 41/32.. V*ttu mikä homma fiilis, kun edelleen vaan negaa niin tietää sanoa ettei tästä kierrosta mitään tulosta..

Mie enemmän mietin sitä kun yleensä menkkakierroissa ollut selvät menkkaoireet🤷🏻‍♀️

Nyt tämä kierto kp 19-21 oli selvää menkkajuilintaa, tuolloin dpo 3-5 tai 5-7
Muuten oikein oo mitään, rinnat yleensä turvonnu ja tosi kipeät viikkoa ennen ja jatkunu siihen asti ku kp 1 alkanut.

Vielä muutama päivä jos piinailisi…

Kp28 dpo14. Ei mitään oireita kuin tosi hyvä mieli ja itkuherkkyys. Testi huomenna tai ylihuomenna. Ei mitään juilimista eikä tissit arat, ei mitään. Iho kuultaa ja kuulemma silmät tuikkii sanoi kollega. Huomenna mun normiluteaalin mukaan alkaisi menkat mutta toivottavasti ei. Mello varmoja ollaan raskaudesta nyt mutta varoen päivä kerrallaan

Paljon plussaonnea piinailijoille!!!

Mulla ei ole aiemmassa kolmessa raskaudessa ollut vielä mitään erityisiä oireita ennen plussaa..vaan sama itkuherkkyys sekä vatsan ja rintojen turvotus kuin muutenkin vähän ennen menkkoja. Vasta jossain rv 5 on alkanut tulla pahoinvointia, päänsärkyä ja hajut voimistuneet. Nää pahimmillaan rv8-11.

Mä niin odotan ensi vuotta ja raskaaksi 2023 ketjua :) Me aletaan tosiaan ensimmäisen yhteisen lapsen yritys ensi vuoden puolella. Silti ihana seurata tätä ketjua. Nyt on tullut hyvä fiilis nauttia vielä kaikesta sellaisesta mitä ei voi tehdä raskaana ollessa tai vauvan kanssa. Tämä ajatusmalli auttaa parhaiten siihen, että jaksaa vielä muutaman kuukauden odottaa yrityksen aloitusta.

Mistä teillä on vaikeinta luopua raskausaikana? Mulle se on viini. En juo mitenkään paljoa tai humalahakuisesti, mutta pari lasia viiniä viikonloppuna hyvän ruuan kera tulee monesti otettua ja sitä jää kaipaamaan. Muuta en edes keksi nyt. Mäkin poltan monesti viikonloppuna viihdemielessä pari tupakkaa just sen viinin jälkeen. Mutta tästä suorastaan odotan, että voin luopua niin hyvästä syystä eikä se ole ollut edes vaikeaa aiemmissakaan raskauksissa.

Mikä teistä on parasta raskausajassa? Voit kuvitella mikä on josset ole vielä kokenut :)Musta on se ihana odottava fiilis ja kun rauhoittuu ja käpertyy sisäänpäin. Ja on itselleen armollisempi ja voi hyvällä omalla tunnolla luopua rankemmasta liikunnasta. Ja ekat vauvan liikkeet masussa :)

Meillä ainoa syy lykätä vauvan yrittämistä on mun epävarma työtilanne. Aloitin vasta uudessa työssä. Soppari kesäkuun loppuun. Josta tosi paljon toivon jatkuvan. Haluisin helmi-maaliskuussa jättää ehkäisyn.jos tulisin heti raskaaksi, uskotteko että sen pystyisi salata töissä kesäkuulle? Että mun sopparia varmasti jatkettaisiin.saisin muuten niin huono vanhempainrahan ettei sillä oikein edes pärjää.. tein pitkään sivutoimisena yrittäjänä ja sen mukaan laskettuna saisinvaan minimiä :(juuri muutettu isompaan hyvään kotiin ja parisuhde kukoistaa. Tämä taloudellinen syy lykätä on niin tylsää. Olisi tosi ihana ajatus saada joululahjaksi plussa testiin ja ensi syksyn vauva.. sitä niin toivoisin jos elämä voisi mennä kuten toivoo. Hitsi en saa unta kun mietin tätä. Entä jos vaan luotan että pärjäätän vaikka pari kk siitä 12kk laskettavasta rahasta olisikin huonot tulot.. siitä kai sitten lasketaan joku keskiarvo. Haluaisin vaan luottaa mutta sitten olisi myös ihanaa ja tärkeää, että äitiysvapaalla olisi varaa hemmotella itseä vaikkapa hierojalla käymällä ja syödä välillä ulkona yms. Haluaisin myös vauvalle ostaa ihanat vaunut ym kaikkea just semmoista mitä haluan.. kun todennäköisesti viimeinen vauva hän olisi. Miten te tekisitte minuna? :D

Meillä ainoa syy lykätä vauvan yrittämistä on mun epävarma työtilanne. Aloitin vasta uudessa työssä. Soppari kesäkuun loppuun. Josta tosi paljon toivon jatkuvan. Haluisin helmi-maaliskuussa jättää ehkäisyn.jos tulisin heti raskaaksi, uskotteko että sen pystyisi salata töissä kesäkuulle? Että mun sopparia varmasti jatkettaisiin.saisin muuten niin huono vanhempainrahan ettei sillä oikein edes pärjää.. tein pitkään sivutoimisena yrittäjänä ja sen mukaan laskettuna saisinvaan minimiä :(juuri muutettu isompaan hyvään kotiin ja parisuhde kukoistaa. Tämä taloudellinen syy lykätä on niin tylsää. Olisi tosi ihana ajatus saada joululahjaksi plussa testiin ja ensi syksyn vauva.. sitä niin toivoisin jos elämä voisi mennä kuten toivoo. Hitsi en saa unta kun mietin tätä. Entä jos vaan luotan että pärjäätän vaikka pari kk siitä 12kk laskettavasta rahasta olisikin huonot tulot.. siitä kai sitten lasketaan joku keskiarvo. Haluaisin vaan luottaa mutta sitten olisi myös ihanaa ja tärkeää, että äitiysvapaalla olisi varaa hemmotella itseä vaikkapa hierojalla käymällä ja syödä välillä ulkona yms. Haluaisin myös vauvalle ostaa ihanat vaunut ym kaikkea just semmoista mitä haluan.. kun todennäköisesti viimeinen vauva hän olisi. Miten te tekisitte minuna? :D

Voi kun kirjottelit tosi hyviä mietteitä, kun oiskin noin sanalahjakas ☺️

Täällä taas tänään herätty 05 jälkeen, en tiiä johtuuko kellojen käännöstä vai mistä. Normi työpäivänä kello herättää 5.40 ja tällee etäpäivänä sais nukkua melkein 07 asti. Työt alkaa vasta 07.30…

Oireettomana edelleen kp 27/27,aattelin aamulla et mikä juttu kun alapää ihan märkänä mut oon varmaan vaan yöllä hikoillu 🙈 ja kaikki ärsyttää, kuulin yöllä kun mies söi omenia jotka olin vielä laittanut syrjään kun aattelin tänään tehdä omena kaura paistosta, sain kuitenki hillittyä itteni enkä alkanu huutelemaan makkarista ”irti niistä omenoista” 😄
usko raskauteen nollassa siltikin.

Mistä ois vaikein luopua on varmaan tupakka 😖

Parasta on vaikea vielä sanoa kun tämä raskaus on niiiiin toivottu, edellisestä 13v ja elämäntilanne oli niin erilainen ja silloin varjosti sillosen puolison alko ja väkivalta yms.

Muokattu viimeksi:
Ketkäs täällä piinailee nyt? Dpo 0, ja ovis hyödynnetty oikein tehokkaasti! Tuntuu ettei oo saanut näppejä pidettyä erossa tuosta miehestä 🫢

Nyt illalla ollut tosi kovat jomoilut, niin että tuntuu takalistossa asti. Siihen loppukin ne halut sitte 😂 Oon päättänyt että jos selviin dpo 12 asti ilman menkkoja, niin sitten testaillaan. Muutoin odotellaan kärsivällisesti josko sieltä eksyvät paikalle.
Mulla kans piinailut, dpo3 meneillään.
Satuonkin katsomaan kalenteria enteenpäin. Isänpäiväksi olisi mahdollisuus saada plussa tästä kierrosta 🥺 No ei sitä nyt auta miettiä sen enempää, tulee jos tulee.
Yritän olla testaamatta dpo8 asti, sitten voi alkaa tikkua uottaa
Hep!
Kp 26/27

Oireeton edelleen 🤷🏻‍♀️
Et oo testannut? Wow, kun itsekin pystyis! ☺️

Nyt pitäis saada aika kulumaan. Onkin jo vähän suunnitelmaa miten sitä saa kulutettua. Mutta ensin rauhaksiin soffalla kahvia, sukan kutomista ja selviytyjiä.

Kivaa viikkoa.
Sunnuntaina ekaa testiä siis täällä, kamuja ?

Kp28 dpo14. Ei mitään oireita kuin tosi hyvä mieli ja itkuherkkyys. Testi huomenna tai ylihuomenna. Ei mitään juilimista eikä tissit arat, ei mitään. Iho kuultaa ja kuulemma silmät tuikkii sanoi kollega. Huomenna mun normiluteaalin mukaan alkaisi menkat mutta toivottavasti ei. Mello varmoja ollaan raskaudesta nyt mutta varoen päivä kerrallaan
Tee huomenna että me saataisiin aikaa kulumaan jotenkin täällä ❤️😅

Mulla kans piinailut, dpo3 meneillään.
Satuonkin katsomaan kalenteria enteenpäin. Isänpäiväksi olisi mahdollisuus saada plussa tästä kierrosta 🥺 No ei sitä nyt auta miettiä sen enempää, tulee jos tulee.
Yritän olla testaamatta dpo8 asti, sitten voi alkaa tikkua uottaa

Et oo testannut? Wow, kun itsekin pystyis! ☺️

Nyt pitäis saada aika kulumaan. Onkin jo vähän suunnitelmaa miten sitä saa kulutettua. Mutta ensin rauhaksiin soffalla kahvia, sukan kutomista ja selviytyjiä.

Kivaa viikkoa.
Sunnuntaina ekaa testiä siis täällä, kamuja ?

Joo en vieläkään 😂

Ei mitään menkkaoireita vieläkään 🤷🏻‍♀️
Rintojen pieni kipuilukin jäi.
Nyt huomasin että EHKÄ vähän täytettä enemmän melkein nänneihin saakka? Jos tajuatte. Mul on yleensä sellaset lätyt ja tyhjää kun olla ja voi (johtuu rajusta painon pudotuksesta)

Ja ARMOTON ketutus päällä. Yritän pitää suuni ettei työkaverit kärsi 😂

Tän ketutuksen kanssa on aika hankalaa olla töissä pitämässä asiakkaille puhelinpalvelua 😂😂😂🙈🙈🙈
Saisko jäädä töistä pois vaan sen takia ettei pysty pitämään yllä asiakaspalvelu hymyä ketutuksen takia 😂

Täällä dpo 14, kp 29/29, testit näyttänyt negaa paitsi rfsu:n perus näytti kp 26 jonkinlaista haamua tai jotain, jota ei kuvaan kuitenkaan saanut. Tänään pc:n perus näytti negaa, mutta kun noin kolme tuntia myöhemmin katsoin huvikseen uudestaan (vaikka eipä siitä nyt mitään voikaan päätellä), niin oli kuvanmukainen roskishaamu. Vielä on marras- ja joulukuu mahdollista raskautua tän vuoden aikana, toivotaan että onnistais.

Tsemppiä ja onnea kaikille 💞

Liitteet

• 20221031_113428.jpg
    20221031_113428.jpg
    320 KB · Katsottu: 74
Täällä dpo 14, kp 29/29, testit näyttänyt negaa paitsi rfsu:n perus näytti kp 26 jonkinlaista haamua tai jotain, jota ei kuvaan kuitenkaan saanut. Tänään pc:n perus näytti negaa, mutta kun noin kolme tuntia myöhemmin katsoin huvikseen uudestaan (vaikka eipä siitä nyt mitään voikaan päätellä), niin oli kuvanmukainen roskishaamu. Vielä on marras- ja joulukuu mahdollista raskautua tän vuoden aikana, toivotaan että onnistais.

Tsemppiä ja onnea kaikille 💞
Tekisin sinuna parin päivän päästä uudestaan testin, jos ei kuukautiset ole alkaneet. Pidetään sormet ristissä 😊

Siis en kestä 🙈
Nyt jos näillä ailahteluilla ei plussaa tule ni täytyy hakeutua johonkin hoitoon 😂

Meinasin soittaa mun miehelle ja haukkua sen pystyyn ja ruveta itkemään ku se ei ollu pessy uunia viikonlopun kokkaustensa jäljiltä,
koko asunto savus melkein ku tein omena kaurapaistosta niistä jäljelle jääneistä omenista ja uuniin kurkkaamatta laitoin uunin kuumaksi.

Voi raukka parka jos oon raskaana ja mielialat heittelee näin pahasti 😂

Uuni näytti siis tältä:

Liitteet

• 51AC7575-7B8B-4761-BE7F-62E0761E25C6.jpeg
    51AC7575-7B8B-4761-BE7F-62E0761E25C6.jpeg
    1.9 MB · Katsottu: 119
Tee huomenna että me saataisiin aikaa kulumaan jotenkin täällä ❤️😅
Tekisin jos olisi minusta kiinni niin joka päivä. Mut mies on outo näissä eikä halua et "obsession" tätä ja sit nyt se sanoi että no ei näy menkkoja eli oot sit raskaana. No kun olisikin niin helppoa. Ensinnäkin sen ovulation on tapahtuttava ja tuolloin kyllä nousi lämmöt ja kaikki ja haamut puoltaa sitä. Nyt yöllä oli ihan satavarma olo menkoista kun poltteli ja tuli metallin maku ja "haju" itseeni. No, ei ainakaan vielä ja nyt oon kahden päivän vapaalla joten pääsee sit yksin itkemään jos menkat alkaa.

Selitin miehelle et on monii syitä miks raskaus kannattaa testata ajoissa niin vastas: "no sulla ei oo vaarallisia lääkkeitä, syöt vitamiinit ja tutkit ittees koko ajan et en nyt tiedä pitääkö se heti tietää vai onko toi taas tota..." tekis välillä mieli huutaa sille et anna minä obsessoin koska tulee olemaan mun ihan ainut lapsi ja hänen toinen.

Takaisin