Raskaaksi 2022

Kuinkas moni täällä olevasta porukasta polttaa tupakkaa? 😬🤔
Mulla on joku 9v aikaa kun lopetin arkitupakoinnin. Varmaan vuoden pari täysin polttamatta kunnes sit termi juhlapolttaminen hiipi elämään ja se juhlatupsuttelu on kyllä mussa aika vahvasti kiinni. Etenkin kesä on "pahinta" aikaa 😄🙈 Välillä voi tosin olla puolikin vuotta, ettei mee edes viinitellessä yhtään tupakkaa mut sit joskus voi mennä sit vaikka aski.
@Karolii vähän hassusti muotoiltu, en siis oleta et raskaudun nopeemmin ku en polta, mut tarkotan et edesautan omilla terveemmillä valinnoilla ehkäpä 😂
Siis mä sätin itseäni aina ihan hitosti tästä. Mä kuvittelen aina jotenkin ku menkat alkaa et nonii nyt se johtuu sit siitä ku siinä illanvietossa poltin nyt vaikka sanotaan ne 5 tupakkaa. 🙄 Jotenkin sitä on antanu itelleen luvan siihen, et "vielä kun voi".

Mä oon kans vähän niinku tapa-tupakoitsija🙄 joskus menee enemmän ja joskus vähemmän. Raskausajat ollu aina polttamatta, mut sitten aloittanut uudestaan. Viimeksi lopetin siihen plussaan suoraan, eikä tehny ees tiukkaa, mut kun vuoto alkoi niin tottahan toki se polttaminen jatkui koska harmitti niin paljon. Kyllähän sitä tupakoitsija aina syyt keksii😕
Ei oo kyllä helppoa se lopettaminen vaikka olisikin tosi hyvä syy lopettaa.

Mä oon kans vähän niinku tapa-tupakoitsija🙄 joskus menee enemmän ja joskus vähemmän. Raskausajat ollu aina polttamatta, mut sitten aloittanut uudestaan. Viimeksi lopetin siihen plussaan suoraan, eikä tehny ees tiukkaa, mut kun vuoto alkoi niin tottahan toki se polttaminen jatkui koska harmitti niin paljon. Kyllähän sitä tupakoitsija aina syyt keksii😕
Ei oo kyllä helppoa se lopettaminen vaikka olisikin tosi hyvä syy lopettaa.
Tää on nii totta. Aina löytyy syy😂 itekki ajatellu et se plussa on hyvä syy lopettaa vaa on tää pirun vaikeeta🤦🏼‍♀️ En tiiä millä nuijjalla pitäs itteesä kopauttaa että himo röökii katoais😅😂

Tänään en oo testannut, mulla on vielä 1 tommonen Clearblue early ja sit digitaalinen niin teen ne vain. Kyllähän se digitaalinen sit kertoo tuomion mut jännä toi viiva mikä oli (näkyvä sinertävä ja katsoin tarkemmin kuvaa testiajalta ja siinä näkyy et vasen reuna oli hiukka selkeämmin näkyvä mut kuitenkin koko leveys. Päivän aikana sit muotoutui selkeä kapea viiva mutta edelleen haamujen haamu koko leveydeltään. Rinnat ei kipeät mut mahassa on outo tuntemus ilmestynyt tänään, semmonen kun jännittää niin tuntuu "vatsanpohjassa " mut sama tunne alavatsalla, jos osaan kuvailla 😅😅

Nähtäväksi jää mutta tällä viikolla selviää tuleeko hääpäivävauva ja jos ei niin yritys jatkuu entisellään.

Tilannepäivitys: S-marketista löytyi kun löytyikin, ovat näköjään nyt palanneet kauppoihin... ehkä ne sattui silloin olemaan loppu ja hintalappukin puuttui. Nyt löytyy kotoa siis yhteensä 4 pc:n perusliuskaa. Eli siis kaksi pakettia 😁 saa nähdä voisko näkyä vielä huomenna mitään, kun olis dpo 8-9...vai uskallanko tai viitsinkö edes vielä. Sit harmittaa jos onkin nega (myös jos myöhemminkin testatessa olis) 😭

@Karolii @Pahabarbi @Lilja35 samaistun. Täällä kans yks paatunu tupakoitsija. 13v tuli alotettua ja tapa tiukassa. Esikoisesta lopetin pari päivää ekan plussan jälkee ku viivat lähti vahvistuu ja olin koko raskausajan polttamatta. Tikkareita imeskelin alkuun pahimpiin himoihin mut nekin jäi nopee pois. Yllätyävän kivuttomasti meni ku plussaan asti meni aski päiväs🙈 nykyään onneks "vaan" puol askia. Kk esikon syntymä jälkee lähti palaa taas ku kuvittelin, et voin satunnaisesti polttaa sikaria yhen oluen kanssa, mut jäi sit päälle ja vaihdoin suosiol tupakkaa. Keskenmenneessä lopetin kans plussattuani mut sit ku meni kesken ni lähti palaa. Oon yrittäny tässä monta kk lopettaa, mut vaikeeta on ollu kaiken stressin ja ahdistuksen kanssa. Nyt tän kierron jälkee pakko lopettaa hoitojakin ajatellen. Tulee varmasti muuten satikutia polilta.

@Karolii @Pahabarbi @Lilja35 samaistun. Täällä kans yks paatunu tupakoitsija. 13v tuli alotettua ja tapa tiukassa. Esikoisesta lopetin pari päivää ekan plussan jälkee ku viivat lähti vahvistuu ja olin koko raskausajan polttamatta. Tikkareita imeskelin alkuun pahimpiin himoihin mut nekin jäi nopee pois. Yllätyävän kivuttomasti meni ku plussaan asti meni aski päiväs🙈 nykyään onneks "vaan" puol askia. Kk esikon syntymä jälkee lähti palaa taas ku kuvittelin, et voin satunnaisesti polttaa sikaria yhen oluen kanssa, mut jäi sit päälle ja vaihdoin suosiol tupakkaa. Keskenmenneessä lopetin kans plussattuani mut sit ku meni kesken ni lähti palaa. Oon yrittäny tässä monta kk lopettaa, mut vaikeeta on ollu kaiken stressin ja ahdistuksen kanssa. Nyt tän kierron jälkee pakko lopettaa hoitojakin ajatellen. Tulee varmasti muuten satikutia polilta.
Töissä varmaa paljastun heti, ku en enää ramppaakkaa tupakalla jatkuvasti😂😂

Taitaa olla niin kuin meilläkin, että yksityisen gynen vastaanotto on toi 200€+ ja sitten perhe artella tms on kätilö jonka vastaanotto on alle satkun ☺️
Meil on nii vähä noit tarjoajia. Terveystalo, mehiläinen, pihlajalinna (ei tee uä) ja joku gyneasema😬 helppo rahastaa🤦🏼‍♀️

Meil on nii vähä noit tarjoajia. Terveystalo, mehiläinen, pihlajalinna ja joku gyneasema😬 helppo rahastaa🤦🏼‍♀️
Kyllä, juuri näin. Hedelmöitysklinikalla käytiin just itse viime raskaudessa, silloin se hinta ei kyllä ollut ehkä kuin jonkun 149€, ja nyt täällä on sen 193€ tms 🫣 yllättäen päädyttiin muualle 😂

Itse oon satunnaisesti polttanut nyt eli on jäänyt pois onneksi jo.

Nyt sitte luulin että menkat alkoi etuajassa mut eipä sittenkään vaan valkovuoto. Vähän hassua kun oli ihan olematonta ja nyt sitten alkoi tulla ja reippaasti. Mulla on aina runsas vv joten eipä tuokaan oo oire. Rinnatkin ihan kivuttomat... päätä särkenyt tänään paljonkin mutta muuten ei niin mitään oireita suuntaan tai toiseen. Vähän lämpöä on ja kurkku oli aamulla turvoksissa ja kipeä. Mutta ei kaikilla vissiin oo oireita muutenkaan alussa. Mut se että puuttuu luteaalin oireetkin on minusta varsin outoa. Tai no lämmöt kohosi ja näin mut ne tyypilliset rinnat kipeät ja turvotus jne. Ainoa et ilmavaivoja ollut paljon ja that is it

Dpo 7🥱🙄 ja aika mateleeeeeeeee…
Eipä sen kummempia oireita.. tai kun mä en osaa sanoo mikä on normikierron oiretta ja mikä ehkä raskauteen liittyvää🤔😊 on niin vähän kokemusta normikierroista kun oon ollu kierukan ”uhri”😊 , ei oo siis ollu kuukautisia.
Hyvää huomenta kaikille🥰

Dpo 7🥱🙄 ja aika mateleeeeeeeee…
Eipä sen kummempia oireita.. tai kun mä en osaa sanoo mikä on normikierron oiretta ja mikä ehkä raskauteen liittyvää🤔😊 on niin vähän kokemusta normikierroista kun oon ollu kierukan ”uhri”😊 , ei oo siis ollu kuukautisia.
Hyvää huomenta kaikille🥰
I feel you 😄 toi on ehkä se kaikista hitain päivä 😄 itellä meni nyt luteaali ihmeen nopsaan, mut olikin paljon ylitöitä ja muutakin ohjelmaa

Takaisin