Raskaaksi 2022

Tänään aamulla digi (sorruin) oli gravid raskaana 2-3 ! Siis voiko 4+2 olla jo 2-3? Huolestuin et Noniin nyt on liikaa hormonia jo.. huoh.

Oireina jäätävä väsymys, turvotus ja oksetus sekä silmiin koskee. (Luin että estrogeeni vois vaikuttaa jotenkin silmiin ja näköön, liekö näin sitten) ja haistan outoja asioita.

Edelleen keltavuotoa ja juilii välillä. Karmea nälkä joka ei vaan tyydyty ja himoitsen juustoraastetta

Luomupimun blogi tai jotain sinne päin oli tosi hyviä vinkkejä limojen tutkimiseen ja kuvien kera noita limoja.
Tänään juuri kp 16 mietin ettei ole ovislimoja näkynyt, mutta sitten vähän kohdunsuuta kaivelemalla löytyikin ihan oikeaoppista eggwhitea. Ei vaan tällä kertaa ole tullut niin paljon, että huomaisi ihan vaan pyyhkiessä. Yleensä ei ole tarvinnut sisältä kaivella. Anteeksi kuvaus..
Mä en oo koskaan kaivellut kun tullut pyyhkiessä, mutta nyt taitaa olla kaivelunpaikat edessä

Siis ihan kädellä vessakäynnin yhteydessä tutkin. Mullahan loppui tyyliin kaikki eritystoiminta tuolta alapäästä kierukan poiston jälkeen ja oli kyllä outoa, ei koskaan ollu tuollaista. Nyt greippikuurin jälkeen alkaa kosteutta olemaan reilummin ja lima on sellaista just sormien välissä venyvää niin kuin kai pitäisikin. Mutta en olisi ikinä tajunnut greippikuuria ilman tätä palstaa joten kiitos teille ihanat :blowing:

Oletko Herttarouva käynyt gynellä ja ultrassa tutkituttamassa munasolujen määrän ym asiat? Ite kävin, kun olen jo yli 40, niin oli helpotus kuulla että edellytykset raskaaksitulolle on olemassa ja munasoluja riittää. Muuten ois varmaan jo hanskat tiskissä kun ei heti ole onnistunut, mutta gynen rohkaisun perusteella uskallan edelleen elättää toivoa vaikka epäonnistumiset aina masentaakin.
Kävin viime talvena uusimassa pillerireseptin ja silloin gyne sanoi että varmaan saisin vielä lapsen jos haluaisin. Varasin helmikuun lopun puolelle ajan gynelle katsomaan miltä munasarjat nyt näyttää, juurikin sen takia että jos tilanne huonontunutkin niin turha tässä sitten on haaveilla. Ja huojentavaa kuulla, että hormonaalisen ehkäisyn jälkeen tilanne voi kyllä palautua paremmaksi limojenkin suhteen. Olihan mulla se kemiallinen raskaus heti pillereiden lopetettua muutama kk taaksepäin, mutta olen kuullut että se eka kierto olisikin erittäin hedelmällinen kun kroppa tekee kaikkensa käynnistyäkseen. Silloin oli ne limatkin.

Tänään aamulla digi (sorruin) oli gravid raskaana 2-3 ! Siis voiko 4+2 olla jo 2-3? Huolestuin et Noniin nyt on liikaa hormonia jo.. huoh.

Oireina jäätävä väsymys, turvotus ja oksetus sekä silmiin koskee. (Luin että estrogeeni vois vaikuttaa jotenkin silmiin ja näköön, liekö näin sitten) ja haistan outoja asioita.

Edelleen keltavuotoa ja juilii välillä. Karmea nälkä joka ei vaan tyydyty ja himoitsen juustoraastetta
Mulla oli jo 5+ raskaana 3+, hyvä vaan että hormonit nousee. Ja sain myös 4+2 raskaana 2-4 ku päiväkirjasta tarkistin

Tein vesitestin, enkä kyllä osaa vieläkään sanoa. Alaselkä särkee :O

Liitteet

• IMG_20220111_190355.jpg
    IMG_20220111_190355.jpg
    2.8 MB · Katsottu: 126
Mul oli 4+5 jo 3+. Ja siitä raskaudesta syntyi ihan yksi terve vauva meille. :smiling face with heart-eyes: ja se testihän näyttää miten kauan on hedelmöittymisestä. Nii eikös siitä pari viikkoa oo raskausviikolla neljä, eli minusta kuulostaa ihan normaalilta :smiling-eyes:

Etukäteisanteeksipyyntö täältäkin: mulla ovulaation tienoilla ihan lorahtelee välillä pikkuhousuihin joko sitä vetistä, mikä on ennen ovista, tai sitä kananmunanvalkuaista, mikä on just parhaimpaan aikaan :Relieved Face: just äsken lorahti taas sellast vetistä :Relieved Face: eli ovista kohti matkalla! Jos nyt jo lorahtelee vetistä, niin katotaan ehditäänkö edes torstain folliultraan ennen ku tulee ovisplussa ja pitäs jo olla inseminaatiossa :Grimacing Face: mitenhän ihmeessä se sit oikeen hoituu, pitää käyä tuolla lapsettomuusosiolla kyselemässä :D

Mulla ilta pissasta nega (monen tunnin pissa) joten en usko nytkään olevani raskaana. Tuntuu kuin menkat alkais iha just.. Lämpö ainakin tos aiemmin vielä oli 37... En ymmärrä näitä testejä ku aiemmin pc just antoi illalla sen muka posin ja sitte nyt olikin toisinpäin et illalla eri testi antoi negan ja aamulla haamun.. Ja illalla taas nega.. Ei mitään toivoa enää mut katsotaan nyt vielä aamulla.. Masentunut olo iski, eiköhän seki enteile menkkoja.. Nyt on kp 27/30-34 ja siis pitäisi olla dpo 10 tai 11
Muoks. Jos ne alkaa ennen to niin en usko et ovis tapahtunut ainakaan silloin kun sen oletan olleen...
Tää on outoa ku menkka jomoa ja vv on semmosta tahmeaa jne.. Ku siis ei niiden kuuluisi alkaa vielä

Tsemppiä alkuraskauden epävarmuuteen!
On tää ihan raastavaa välillä . Tosin oireita on ja muuttuvia ja uusia ja niitä mitä ollut mutta on tää epätietoisuus outoa. Oon niin semmonen et pitää tietää kaikki ja pienikin epävarmuus on sit ihan liikaa. Meillä on varhaisultra suunnitteilla rv6 (yritämme saada ainakin, vaikka sitten yksityisellä) niin ehkä helpottaa kun näkee et siellä se on

On tää ihan raastavaa välillä . Tosin oireita on ja muuttuvia ja uusia ja niitä mitä ollut mutta on tää epätietoisuus outoa. Oon niin semmonen et pitää tietää kaikki ja pienikin epävarmuus on sit ihan liikaa. Meillä on varhaisultra suunnitteilla rv6 (yritämme saada ainakin, vaikka sitten yksityisellä) niin ehkä helpottaa kun näkee et siellä se on
Se on kyllä epätietoista ja raastavaa aikaa. Ymmärrän! Pitää vaa yrittää luottaa. :red-heart:

Kannattaa muuten muistaa et raskausviikolla 6 ei syke vielä aina näy, vaikka kaikki olisikin normaalisti. Siksi yleensä suositellaan et menis viikoilla 7-8. Me käytiin kyllä tuolloin viikolla kuus ja kaikki oli hyvin ja syke löytyi :Two-hearts:

Niin ja noista limoista ja yleensäkin vv.. Itse otan palan vessapaperia ja taittelen ja tungen ns toosan suuaukolle :tears:
Joskus pk suojasta vaikea enää sanoa onko se ollut venyvää vai juoksevaa vai mitä..
Joskus toki kokeilemalla itsekin..
Toki sen tuntee ilmankin jos on sitä melkein lorahtelevaa runsasta.

Ruut_2021 täällä moi, onnistuin ekan kerran kirjautuu sisään tänne! Tarvii toi nimimerkki käydä vaihtaas. Oon mennyt dpo:issa sekaisin, ehkä jotain 6-8 välillä. Näkeekö muut kuvassa jotain? Vai näenkö mä vaan viivanpaikan??

mun silmään haamuilee :)

Mulla myös alkkareista huomaa koska ovuloin.. on kokoajan sellaset kananmunanlimaiset x) ja alavatsa tulee niin kipeäksi heti oviksen jälkeen että on liikuttava tosi varovasti, ei äkkinäisiä liikkeitä.. repii munasarjoja ihan hirveesti.. ei voi erehtyä :D

Mä olin melko varma että tää kierto meni nyt ohi, kun oviksen tienoilla ei ollu seksiä kun kaks pv jälkeen ja kolme pv ennen.. eli meidän todennäköisyyksillä tosi epätodennäköistä..

mutta.. aivan järkyttävä väsymys vaikka nukkus kuinka.. meinasin yökkiä kun paistoin sika-nautajauhelihaa lasten ruokaan.. ite en tykkää possusta yhtään.. voi johtua siitäkin tuo yökkiminen.. mutta se haju oli ihan järkyttävää ..
ja mulle tuli pari pv sitten hiiva.
Yleensä saan hiivan just kun oon raskautunu, kaikissa raskauksissa se ollu ensi oire.. eikä juuri oo ollu nyt muuten. Toki se voi tulla muustakin.. mutta liikaa sattumia :’D
Ja voisin syödä kokoajan pähkinöitä.. tekee mieli pureskella jotain kokoajan :/

Mutta tänään dpo6, joten kunhan loppuviikosta testit saapuu laatikkoon, niin ehkä ollaan viisaampia :D päästään sit tästäkin.

Kp 8. Toivottavasti kroppa toimii ja ovulaatio osuu viikonloppuun ja ovislimat ilmestyy. Mihin muuten perustuu että greippimehu ja geleeroyalit lopetetaan ovulaatioon? Ajattelin syödä ja juoda niitä jatkuvasti läpi kierron.
Joku puhu et greippi nostaa estrogeenitasoja ja sitä tarvii siin alkukierrossa ja oviksen jälkeen tärkeempää oli taas progesteronin tuotanto :smiling-eyes:

Bambi meil on näköjään samat piinapäivät! Tai mul on dpo5 (tai 6, oli edeltävä päivä semmoset kivut että mut aamulla oli tyhjä rinkula ni en tiiä oisko iltapäivällä tullu hymyä jo)
Mulla on alavatsa niin kipee että... Ja palelee... Nukuin päikkärit kahden viltin alla ja silti palelin :sad-face:

Täälläki on jonkulaisia oireita. Nyt illalla turvottaa ja närästää vaikka en oo vielä iltapalaa ees syöny :Face Without Mouth: aamulla tekis mieli testata uudestaan mut onko järkeä jos tänään oli puhdas nega pc liuska testillä ja nyt ois jemmassa vaan rfsu liuskoja. Nyt dpo8

Takaisin