Raskaaksi 2022

Onpas jännittävää! 🤩 itellä tosiaa aika voimakkaita kipuja välilllä alavatsassa, ihan samanlaista ku vaikka ennen ovulaatioo oli. Enemmän oikeella puolella, jossa tuntu myös ovulaatio mut sit vasemmal puolel tulee sellasia terävämpiä tuntemuksia. Tuskin mikään oire, mut outoa silti. 🤔
Mulla ollu kyl paljon tollasia tuntemuksia aikaisemmissa kierroissa, tiedä sitten onko jotain keltarauhasen kasvukipuja vai mitä. Voi olla että on tässäkin kierrossa ollut mut en oo ehtinyt kuulostelee😁 ärsyttävää kun ei koskaan tiiä onko oireet raskaudesta johtuvia vai jotain ihan muuta.
Silloin vuosi sitten keskenmenneessä raskaudessa selvimmät oireet oli verenvuoto ikenistä (ei tulehdusta) ja äkkinäiset nopeesti ohimenevät huimaus/ällötyskohtaukset, muuten en muista että olis ollu mitään muuta.
 
Onpas jännittävää! 🤩 itellä tosiaa aika voimakkaita kipuja välilllä alavatsassa, ihan samanlaista ku vaikka ennen ovulaatioo oli. Enemmän oikeella puolella, jossa tuntu myös ovulaatio mut sit vasemmal puolel tulee sellasia terävämpiä tuntemuksia. Tuskin mikään oire, mut outoa silti. 🤔
Mut ei oo enää kauheen montaa päivää että päästään tikkuja uittelee 🤩🤭
 
Kp3. Eilen loppui vuoto, oli aika lyhyet menkat ja jotenkin tosi "paksut" eli ikään kuin olisi ollut hurjasti valkovuotoa jossa verta. Mies sanoi myös et oli oudot tällä kertaa. Todennäköisesti jatkuu tänään menkat, mulla monesti tekee et loppuu ja sit jatkuu. Ainoo mikä on minusta outoa on se että minun mielestäni ovis olo vasta kun oli kivut ja limat jolloin olis ollut dpo10 kun alkoi menkat eli 4 päivää lyhyempi luteaali!
 
Aloitin myös B12 vitamiinit ja lähden tutkimuksiin. Rinnat edelleen kipeät ja väsynyt olo ja kylmä. Lämmöt koholla vieläkin. Testi oli negatiivinen eilen mutta ovistesti plussa. Liekö jotain yritti tapahtuu ja siksi alkoi liian aikaisin. No ehkä tää kierto sitte. Ainakin lyheni kierto tohon normiin kun se on pitkään ollut 36-44 päivää pitkä
 
Kp1 tai sitten huomenna😊🙋🏼‍♀️ En ehtiny edes testailee kun tuli jo menkat.. kierron pituudeksi tuli 25 päivää.. lyhyempi ku mä ajattelin tai sitte se oli vaan tää kierto🤷🏼‍♀️ Tiedä sitte ku en tiedä mun kiertoa ku on ollu kierukka joka vei menkat pois.
Siispä uuteen koitokseen. En oo edes pettyny tai mitään kun oli vasta yk1. Viimeks kolmas kerta toden sanoi😉
Ihanaa päästä koht tihrustelee muitten testejä👏🏻
 
Mulla ollu kyl paljon tollasia tuntemuksia aikaisemmissa kierroissa, tiedä sitten onko jotain keltarauhasen kasvukipuja vai mitä. Voi olla että on tässäkin kierrossa ollut mut en oo ehtinyt kuulostelee😁 ärsyttävää kun ei koskaan tiiä onko oireet raskaudesta johtuvia vai jotain ihan muuta.
Silloin vuosi sitten keskenmenneessä raskaudessa selvimmät oireet oli verenvuoto ikenistä (ei tulehdusta) ja äkkinäiset nopeesti ohimenevät huimaus/ällötyskohtaukset, muuten en muista että olis ollu mitään muuta.
Niin ja sit ku oireet muuttuu ja lisääntyy ja vähentyy ja heittää ihan kuperkeikkaa niin ota näistä selvää sitte 😂
 
Ette ikinä arvaa 😅 Kävin suutuspäissäni hakee apteekista uuden diginäytöllisen ja ei sekään toiminut. Ja tarkkaan tein kaiken mutt se ei edes mennyt päälle 🤯
C3E7CC4B-462B-4E34-B84D-CEF2641298A6.jpeg
 
Ette ikinä arvaa 😅 Kävin suutuspäissäni hakee apteekista uuden diginäytöllisen ja ei sekään toiminut. Ja tarkkaan tein kaiken mutt se ei edes mennyt päälle 🤯
View attachment 116206
Mulla kävi näin alkuvuodesta kun km raskaudesta testailin. Luulin et sillo johtu et oli ollu pakkases postilaatikos mut näköjään enemmänki vikoja🤔 aika hanurista ku kalliita testejä kuitenki
 
Minne arvoihin tuota ferritiiniä toivotaan esim. hoidoissa oleville? Kävin testauttamassa omani osana labrapakettia tossa kk sitten ja arvo oli 58. Ajattelin, että lisärauta ei ehkä olisi pahitteeksi, vaikka ei tuo nyt ihan niin huono arvo ole kuin mitä ajattelin 🤔 Hemoglobiini oli 124 (mutta se kyllä laskee talvea kohti kuin lehmän häntä, niin käy aina). Lisäksi D-vitamiini oli 90 ja folaatti 36.2. Jos on tietäjiä tai oman elämänsä eksperttejä linjoilla, niin antakaa tulla ohjeita vaan 😁 :rolling:
Mulla oli 75 ja kuulemma hyvä hoitojen kannalta.
 
Ette ikinä arvaa 😅 Kävin suutuspäissäni hakee apteekista uuden diginäytöllisen ja ei sekään toiminut. Ja tarkkaan tein kaiken mutt se ei edes mennyt päälle 🤯
View attachment 116206
Kastoitko tarpeeks kauan? Näis on ollu välillä se, että ei vaan ota imeytyäkseen ja lähde "käyntiin". Oon sit kastanu heiluttaen kupissa kunnes sit alkanu toimiin😅 Mut jos apteekki ei oo kaukana ni pyytäisin uuden tilalle. Aika kurjaa noi toimimattomat kalliit testit😶
 
Kastoitko tarpeeks kauan? Näis on ollu välillä se, että ei vaan ota imeytyäkseen ja lähde "käyntiin". Oon sit kastanu heiluttaen kupissa kunnes sit alkanu toimiin😅 Mut jos apteekki ei oo kaukana ni pyytäisin uuden tilalle. Aika kurjaa noi toimimattomat kalliit testit😶
Hyvä vinkki! Mä korkkaan omani aamulla. Odotin 4+1 viikolle, että saisin sen 2-3 viikkoa😍
 
7+ viikolla, ens viikon jälkeen varaan jollekin päivälle. En oo vielä varannut kun niitä aikoja tuntuu olevan hyvin.
Itse varasin varhaisultran tänään muutaman viikon päähän. Pitänee ajella 170km muualle kun vastaava hinta olisi täällä meillä 185% kalliimpi 😅 toki lri vastaanotto vs kätilö selittää hintaa, mutta on silti sen ultran hinta varmaan noussut kolmanneksen verrattuna 2,5 vuoden takaiseen 🫣
 
Muokattu viimeksi:
Itse varasin varhaisultran tänään. Pitänee ajella 170km muualle kun vastaava hinta olisi täällä meillä 185% kalliimpi 😅 toki lri vastaanotto vs kätilö selittää hintaa, mutta on silti sen ultran hinta varmaan noussut kolmanneksen verrattuna 2,5 vuoden takaiseen 🫣
170km kannattaa tuolla %hinnanerotuksella jo ajaakin, etenkin jos siinä samalla saa tehtyä jotain muutakin mukavaa kuten kirpparikierros, jota omilta kulmilta ei aina löydy.🌸
Kysyin talvella mun luottogyneltä noista hinnanperusteista ja miksi heillä ei kätilöpalveluita (on misolankaa, fysioterapeutti, hieroja, ravitsemusneuvoja)
Ei osannut selittää. Kehotti jatkossa varaamaan hänelle vain lääköriajan, niin tein. Nyt pari kertaa oon käynyt, on siinä samalla ultrannut ilman ultramaksua.
Eikä ne siellä respasssa tiedä mitä se lääkäri/ hieroja huoneessa tekee, jos avustajaa ei tarvita. Mulla toki vuosien asiakassuhde ko. luottogyneen.
Mukavaa ultrapäivää, muistahan pyytää kuvia mukaan! 🍀
 
Kastoitko tarpeeks kauan? Näis on ollu välillä se, että ei vaan ota imeytyäkseen ja lähde "käyntiin". Oon sit kastanu heiluttaen kupissa kunnes sit alkanu toimiin😅 Mut jos apteekki ei oo kaukana ni pyytäisin uuden tilalle. Aika kurjaa noi toimimattomat kalliit testit😶
Mä heiluttelin sitä pitkään ja moneen otteeseen kupissa kun ei mennyt päälle ja ei mitään tapahtunut 😅 En ehdi tänään apteekkiin mutta ehkä huomenna. Tai sitten laitan suoraan maahantuojan nettisivuilta viestin ja kuvat.
 
Itse varasin varhaisultran tänään. Pitänee ajella 170km muualle kun vastaava hinta olisi täällä meillä 185% kalliimpi 😅 toki lri vastaanotto vs kätilö selittää hintaa, mutta on silti sen ultran hinta varmaan noussut kolmanneksen verrattuna 2,5 vuoden takaiseen 🫣
Oho! Helsingissä on sen verran vaihtoehtoja että ei tarvii ajella kovin kauas. Hintahaarukkaa on kyl paljon, edellisellä kerralla löytyi kohtuuhintainen ja oli melKein lähin myös 😊
 
Takaisin
Top