Raskaaksi 2022

@valora mulla ei neljä rokotusta ole tehty mitään sivuoireita. Yhden näistä otin, kun odotin poikaa. Ja jos
olen riskiryhmässä, en miettisi hetkeäkään otanko rokotuksen ja muutaman päivän heitot kierossa vai hengenvaarallisen taudin. Itse en edes usko, että kiertohäiriöt aiheutuvat suurimmaksi osaksi näistä rokotteista.
 
Täällä kp25 ja rinnat on kipeänä ja muutenki jotenkin outo olo. Toki on oltu kipeänä ja karaokeilta eilen veti voimia. Kivaa oli eikä oo krapula kun pelkkää punaviiniä join 3 lasillista.

Valkovuoto on todella todella runsas ja kipuilu on loppunut. Uskon sen liittyneen ovulaatioon ja olokin alkaa olla luteaalimaisen väsynyt
 
Kiitos kannustavista vastauksista. Tämä meidän kulttuuri on tosiaan niin yksilökeskeinen ja kaivataan paljon omaa aikaa ja itselle kaikkea.. Mun mielestä materian tavoittelu on täällä mennyt pehmeämpien inhimillisten arvojen ohi monilla. Mulle on perhe myös tosi tärkeä arvo. Luin artikkelin, jossa oli, että kolmas lapsi vähentää onnellisuutta, koska talous on tiukemmilla ja vanhemmat on stressaantuneempia. Mua just järkytti siinä se ajattelumalli ja arvomaailma. Kuitenkin on paljon kyse siitä, miten asiat näkee ja mitä eniten arvostaa.

Naiselta lapsen saaminen kyllä vaatii paljon enemmän kuin mieheltä. Mäkään en pystynyt tehdä astanga joogaa viime raskaudessa. On suositeltu lepo siitä ekat kolme raskauskuukautta ja sitten jossain rv20 jo mulla alkoi aina joogatessa tulla harkkasupistuksia.. niin en uskaltanut tehdä enää koko loppuraskaudessa. Ja suositus on, että voi vähitellen jatkaa 3kk synnytyksestä. Viimeksi se tuntui isolta luopumiselta, mutta nyt ei enää. Kehossa on ihmeellinen muisti ja mulla palautui viimeksi harjoitus suht nopeasti siihen mihin olin päässyt ennen raskautta. Uskon, että sulla menee samoin inja :) Se tärkeä harrastus on kyllä mahtava vastapaino perhe-elämälle ja mulla jooga ainakin auttaa irrottamaan kaikesta. Ja kun oli alle 3v lapsi, harrastuksen merkitys korostui. Oli niin ihana mennä harrastuksen pariin lataamaan ja sitä arvosti enemmän.

Älkää ottako koronarokotetta, jos epäsäännöllinen kierto ollut.. mun ystävällä ekan rokotteen jälkeen pari kk kierto sekaisin ja palautui. Tokan piikin jälkeen vuosi mennyt, kierto sekaisin ja hormoninäppyjä kasvoissa. Eikä ole tullut raskaaksi. Ekan kohdalla tärppäsi heti. Gyne oli hänelle sanonut, että tämä on ollut yleinen rokotteen haittavaikutus ja yleensä puolen vuoden jälkeen palautunut hormonitoiminta. En ottaisi kun on vauvatoive.
Mullakin kiertohäiriö ekasta rokotteesta, mutta en usko että tässä kannattaa ohjeistaa päin vastaisesti kuin mitä lääkäreiden suositus raskautta yrittäville ja raskaana oleville on. Rokote on parempi sekä äidille että mahdollisille raskaudelle kuin itse tauti. Siksi rokotusta suositellaan. Ja kaverisi tapauksessa nuin pitkä häiriö ja se, ettei raskaus ala, voivat johtua vaikka mistä. Rokotteen on todettu aiheuttavan keskimääräisesti vain 1-3 kierron pituisia häiriöitä.
 
Tulehduskipulääkkeitä tulis välttää raskautta yritettäessä, alkuraskauden ja raskauden loppukolmanneksen aikana. Tulehduskipulääkkeet voi estää munasolun irtoamista ja alkuraskaudessa ne voi lisätä keskenmenon riskiä. Multa neuvolassa heti ekana varmistettiin että tiesinhän tän.
@Kimarala
Tämähän siis on ibuprofeiinista todettu, parasetamoli on turvallinen käyttää myös raskautta yrittäessä.

"Ylivoimaisesti eniten käytetty raskaaksi tuloa vaikeuttava lääkeaine on ibuprofeeni. Esimerkiksi parasetamolia tai asetyylisalisyylihappoa sisältävät lääkkeet eivät vaikuta hedelmöittymiseen. Ibuprofeenia myydään muun muassa kauppanimillä Burana, Ibusal ja Ibumetin."
Turun Sanomat
 
Mulla on jo tästä kierrosta nyt vähän skeptinen fiilis 🫣 on jotenkin ollut hirmu paljon ylimääräistä stressiä tässä alkukierrosta, ja tänään jouduin migreeniin nappaamaan ketoriinin kun ei panadol siihen auta. Kiva tälleen ennen ovista napsia niitä 🫠

Eli oletettavissa on tämän kierron loppuun menkat. Ehkä sit ens kuussa ei ihan niin paljoa harmita kun osaa olettaa lopputulosta.

Aistin ehkä tällä palstalla nyt muidenkin fiiliksistä vähän alakuloisuutta, niin tsemppiä siihen mitä ikinä käyttekään läpi ❤️
 
Aistin ehkä tällä palstalla nyt muidenkin fiiliksistä vähän alakuloisuutta, niin tsemppiä siihen mitä ikinä käyttekään läpi ❤️
Olet oikeassa Westo. Eilen loppui taas 10 päivän tero-kuuri ja ne jotenkin saa mielen extraherkille. Ja töissä ollut aika raskas ja stressaava viikko.
Tallettelut meni ihan hyvin tässä kierrossa mut oon silti aika satavarma et sieltä se täti kurvaa ens viikolla paikalle 😒
 
Oon ollut hetken taukoilemassa, tuntuu että tää kierto on ollut super pitkä. Tää on eka kierto missä oon ottanut mukaan luonnontuotteet ja nyt on vaan pitkää, pitkää odottamista. On ollut melko alavireistä, mutta niin näyttää olevan nyt monella muullakin, mikä tavallaan "lohduttaa". Oon ollut väsynyt, huono vointinen ja itkuinen. Herkistynyt kaikista pikkujutuista kyyneliin ja eilen aattelin et pakko tehdä nyt jo testi, kun oireet on tällasia. No eihän sieltä mitään vielä näkynyt, menkat pitäisi alkaa viikon päästä vasta.

Onko kukaan kokeillut akupunktiota ja onko sillä vaikutuksia yrittämiseen?
 
Mähän oon toisellakin foorumilla ja kopsaan tekstin suoraan sieltä , koska nyt en jaksa uudestaan kirjoittaa. Pieni pohjustus kuitenkin. Tilasin mikroskoopin koska luin että siemennestettä voi tutkia myös kotona. Ajattelin että säästetään hieman rahaa ja ei mennä turhaan analyysiin jos mitän ei vielä ole. No sehän oli ihan lelu, mutta ollaan silti tutkittu.


Muistatteko kun puhuin siitä mikroskoopista ja miehen tavaran testaamisesta mm lasissa? No se mikroskooppihan on ihan lelu, tilasin väärin kun en osaa noita arvoja katsoa. No sillä jotain näkee ja ollaan pari kertaa katsottu mutta ei oo näkyny ku jotain pisteitä ja langanpätkän näköstä paikallaan olevia asioita kuitenkin.
Eilen sanoin miehelle kun sanoi ettei sen ole tehnyt yhtään mitään mieli eikä tehnyt itsenäisesti mitään mun menkkojen aikaan, että voisiko tehdä kun ensi viikolla pitäisi alkaa taas laatukamaa tuottaa ja hei samalla voisit katsoa mikroskoopilla. No otti kopin tästä 😁 Mun piti mennä ajoissa nukkuu aamuvuoron takia. Sanoin ettälaita viesti sitten mitä näky vai näkyikö. No laittoi viestin ja oli näkyny jokin liikkuva ryhmä menossa samaan suuntaan ja näytti että niitä oli jo jonkun verran 😍😍😍 Toi kyllä niin paljon toivoa koko juttuun kun alkoi jo niin kissvösymus painaa kun epätieto mutta silti aina tosi isosti luon positiivista sinne kierron loppuun että nyt niitä siittiöitä varmaan on. No täytyy varmaan tänään uudestaan pyytää ”uhrautuu” että mäkin nään!

Ajatelkaa jos niitä oikeesti on! Tää muuttaa kaiken mä en kestä ❤ Saatetaan saada aluille jo tästä kierrosta äääää mä en jaksa odottaa 😍

Ett siis voi apua mä sanon 😍
 
Ihan mahtavaa, @Mamiksx4! Vois luulla, että kavereita olis jo ihan hyvin paikalla, jos vähän huonommallakin mikroskoopilla näkee.

ON: Piti testata tänä aamuna, mutta eihän talossa ollutkaan testejä, vaikka niin luulin. On kyllä niin menkkaolo, että varmaan alkaa ennen kuin ehdin kauppaan.
 
Mulle tuli sitten enterorokko, oireet alkoi perjantaina 😭 vähän jännittää kyllä vaikuttaako nyt jotenkin kiinnittymiseen tai muuhun. Mut ei se auta stressata, pitää vaan levätä ja ottaa rauhallisesti. Ens viikon lopulla testailen sitten. Tavallaan odotukset on korkealla, koska sain ehkä sen oviksen kiinni kuitenkin, mutta jännään tottakai oliko ihan tosi kyseessä ja onko näin pitkästä kierrosta sit miten hyvät mahikset oikeesti tulla raskaaksi. Nyt on dpo5, saatan aloittaa testaamisen jo dpo8 😇
 
@Mamiksx4 kuulostaa siis todella hyvältä! Onnea🥳 @Monni92 sanoi hyvin, olen samaa mieltä:red-heart: Oikein kovasti tsemppiä @Piparminttup ! Oon iteki sairastanu ton aikusena ja on kyllä tosi kivulias. En osaa sanoa vaikuttaako kiinnittymiseen, mutta onneks sulla toi kohta kiertoo ku seksi nyt vois olla vaikeaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon kuullu aika paljon nyt puhetta enterorokosta, joku epidemia menossa?


Oma napailua: Mulla on dpo11 semmosen lääkityksen otto, jonka otan 4 viikon välein ja sitä ei saa käyttää plussan jälkeen. Joten tässä kierrossa testaan (oon nyt jättäny r-testit pois kesäl). Tuo dpo11 on ylihuomenna tiistaina. Kyllä sitä taas oikein kuulostelee tissien kipuja, mutta en osaa sanoa onko edes erilaista kuin negakierroissa. Älykelloakaan en pitäny viimeyönä ku toinen käsi murtunut ja mies oli pois kotoo nii en saanu sitä ite. Syke ei oo muuttunu mulla negakierroissa, joten se arvo on ollu mun "r-testi". Olen aiemmissa kierroissa osannut menkkoja oottaa, ku leposyke on ollut normaali. Mutta siis, tiistaita odotellessa!
 
@Mamiksx4 kuulostaa siis todella hyvältä! Onnea🥳 @Monni92 sanoi hyvin, olen samaa mieltä:red-heart: Oikein kovasti tsemppiä @Piparminttup ! Oon iteki sairastanu ton aikusena ja on kyllä tosi kivulias. En osaa sanoa vaikuttaako kiinnittymiseen, mutta onneks sulla toi kohta kiertoo ku seksi nyt vois olla vaikeaa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Oon kuullu aika paljon nyt puhetta enterorokosta, joku epidemia menossa?


Oma napailua: Mulla on dpo11 semmosen lääkityksen otto, jonka otan 4 viikon välein ja sitä ei saa käyttää plussan jälkeen. Joten tässä kierrossa testaan (oon nyt jättäny r-testit pois kesäl). Tuo dpo11 on ylihuomenna tiistaina. Kyllä sitä taas oikein kuulostelee tissien kipuja, mutta en osaa sanoa onko edes erilaista kuin negakierroissa. Älykelloakaan en pitäny viimeyönä ku toinen käsi murtunut ja mies oli pois kotoo nii en saanu sitä ite. Syke ei oo muuttunu mulla negakierroissa, joten se arvo on ollu mun "r-testi". Olen aiemmissa kierroissa osannut menkkoja oottaa, ku leposyke on ollut normaali. Mutta siis, tiistaita odotellessa!
Joo ei nyt kyllä seksi oo mielessä 😭 On vähän joka paikassa noita rakkoja, jopa genitaalialueella. Nyt on vissiin tosi paljon enteroa liikenteessä, ite sen esikoiselta sain 🥲
 
Tänään dpo6 ja edelleen kosteusvoidemaista vuotoa. Tänään ja itseasiassa eilenkin ollut menkkajomoa, mut on sitten normi kierron vaiheeseen kuuluvaa jomotusta, ku ei vielä voi johtua kiinnittymisestä 😌

Onko muita piinailijoita ja oireita ? 😁
Täällä dpo7, juilii ja vihloo kohdun alueella muuten paljon. Eikä siis mitään menkkamaista jomotusta, vaan kuin vedettäs aina veitsellä pikkusen. 😳 vv ollut viimeiset kolme päivää, mutta en tiedä onko normaalista poikkeavaa. 😁

Mutta kyllä taas oli sellainen olo aamulla esikoisen kanssa, että en oo jotenkin yhtään semmonen että eläisin parasta elämääni lapsen kanssa. Turhauttaa seisoskella leikkipuistossa. Turhauttaa taistella vaatteita päälle. Oon vähän hätähousu, ja ruokailutkin on semmosia minulle, että tekisi sanoa vaan että voitko nyt syytä.

Mutta sitten on kyllä niitä hetkiä, kun tuntuu että oma sydän halkee ylpeydestä, kun meidän pieni on jo niin iso.
 
Täällä dpo5 ja aika oireetonta on. Vähän yllättävänkin, varsinkin tissit tosi oireettomat mitkä joskus kipuilee jo heti oviksen jälkeen. Mahanippailuja tuntuu mitä aina ja väsymystä ilmas ja noi lugetkin voi lisätä niitä vissiin. Valkkaria tulee vaihtelevasti, aikas kostea olo mut sitäkin tupannu olee joka kierto. Dpo 2 loris valkkaria kyllä alkkareihin asti runsaanpuoleisesti, mitä ei tapahtunu edes sen kesäl todetun tulehduksen aikana ja ei ollu viel sitä lugemönjääkää ja sen erottaa kyl valkkarista. Mut varmaan oli viel jotain ovikseen liittyvää? Kieltä harjatessa lens oksennus, mut sitä myös esiintyy välillä. Mä en kauheen tosissaan mitään oloja enää viitti ottaa ku koettu kaikki mahdollinen negoista huolimatta. Saa nähä milloin tulee testiä uitettua. Pyhä tarkotus olis ehkä dpo11 jopa dpo12 asti malttaa😁
 
Huhhuh, kai tässä virallisesti luetaan nyt yrittäjäksi, kun viimeinen pilleri on syöty pari päivää sitten. Nyt vain odotellaan, miten ja milloin luonnollinen kierto käynnistyy ja opetellaan sitä, miten sitä ovulaatiota pitäisi tarkkailla.
Minä siis vähän vajaa 36 v, mies 41. Kummallekin ensimmäinen olisi kyseessä, joten jännitystä on ilmassa - ja vähän kauhuakin siitä, miten tulee onnistumaan.
 
Takaisin
Top