Raskaaksi 2022

Pliis, kuumeillaanko mielummin vauva-juttuja täällä ja pidetään noi palkkakeskustelut jossain muualla🙏🏻😊 ei pahalla eikä niitä asioita väheksyen mutta kuumeilen itse tän vauva-asian kans aika suuresti niin en haluais vetää mieltä matalaksi näillä palkkakriiseillä😬
Veit sanat suustani. Netistä löytyy varmasti omat lokeronsa kyseisestä aiheesta keskusteleville. 🙂
 
Pliis, kuumeillaanko mielummin vauva-juttuja täällä ja pidetään noi palkkakeskustelut jossain muualla🙏🏻😊 ei pahalla eikä niitä asioita väheksyen mutta kuumeilen itse tän vauva-asian kans aika suuresti niin en haluais vetää mieltä matalaksi näillä palkkakriiseillä😬
Hyvä pointti ja oot kyllä oikeessa, vaikka itsekin keskusteluun osallistuin. Tuleehan noita juttuja tarpeeks joka tuutista muutenkin. Itselläkin jäi varmaan foorumi esikoisen raskausaikana vähemmälle, kun täällä oli paljon myös korona-aiheista keskustelua, enkä sitä oikeen jaksanut kun tarpeeks joka suunnalta muutenkin. Olis kyllä tosiaan kiva pitää vauvajutuissa täällä toi pääpaino.
 
Siis ei oo tosi. Mulla on kova kova vauvakuume mut mehän ei olla 2 km (todennäköisesti 3) jälkeen vielä hakeuduttu hoitoihin tai laajempiin tutkimuksiin. No, eräs tuttava joka kuumeilee sano et ihan tyhjää itken ja syön vitskuja ja geleetä kun en oo liki 2v jälkeen menny hoitoihin et en ilmeisesti aidosti halua lasta. No siis... haluan. Äärimmäisen kovasti haluan. Mutta, meillä on ollut keskustelut ja on asioita joita pitää tehdä ennen mahdollista hoitoa kun se on sitten menoa siihen eli tää hidas yritys on mun juttu ehkä kuitenkin. Tai tiedän et kykenen joten toivon mukaan pysyykin vielä joten tämänkin puolesta en oo valmis menemään.

Nyt kp23 ja rinnat taas aristuu kokonaisuudessaan ja on kovan tuntuiset. Outo on että tuntuu kuin tuolla olisi jotain mihin sattuu esim seksin aikana mut ei satu vaan häiritsee lähinnä. Ja se säteilee tonne selän puolelle. Mulla on kohtu selkään päin ja oikealle kallellaan mut tää on ihan koko kohdun alueella mut ei muniksissa (juu eihän sitä voi tietää mut siltä tuntuu)

Ei hajuakaan ovulaation ajankohdasta mut uskon et olis dpo2 ainakin. Voi olla enemmän myöskin. Nyt iski päähän et voisko olla oireita? Pikku flunssa ainakin on kuten yleensä ja ääni käheä. Kuvittelen varmaan taas mut hiipi ajatus et olisipa joku tarraamassa kiinni ja lujasti! Mutta toisaalta on pessimistinen asenne et menkat kuitenkin alkaa "yllättäen" ja on vaan luteaaliajan oireilua
 
Tämä ei ole missään nimessä kritisointia, mutta miksi ette mene tutkimuksiin jos yritystä jo yli vuosi? Monesti pikku apu auttaa ja raskautuukin sitten nopeasti?
Taloudellisen syyn ohella voi olla myös aika iso kynnys myöntää että ei pysty ilman apuja lasta saamaan. Hoitoihin hakeutuminen ei myöskään ole mikään oikotie onneen ja mielessä voi pyöriä sitkee ajatus, että jos tää kierto vois onnistua ja ongelmat ratkeaa eikä tarvitakaan hoitoja. Sitä myös ajattelee, että entäs jos ei hoidotkaan auta? Pelkää jo valmiiksi. Lapsettomuushoidot ovat yhteiskunnassamme edelleen tabu, josta monikaan ei halua kertoa läheisille tai esimerkiksi työyhteisössä ja senkin vuoksi voi olla vaikeaa lähteä hakemaan apua.

Tässä omia mietteitä aiheesta. Hoitoihin hakeutuminen alkaa kyllä aina vaan olla lähempänä, koska ikä ei lakkaa karttumasta. Nyt kuitenkin taas ovis ohitettuna sitä toiveikkaana ajattelee että jospa olisi jo meidän vuoro 💜
 
Muokattu viimeksi:
Siis apua, onkohan tämä ny sitä ”kiinnittymis” vuotoa. Äsken käydessäni vessassa vv seassa oli rusehtavaa verta? Ei näy ainakaan vielä mitään kirkkaita pisaroita tai mitää🤔 kylläpäs nyt on laitettu pienen ihmisen pää sekaisin moisella rusehtavalla valkovuodolla 😅😅

Menkkojen pitäis alkaa vasta ens viikolla ti tai ke 🤔
Siis mulla tänään ihan sama! 🙈
Kävin vessassa ja tuli muutama hassu tippa verta(mikä ei oo mulle kyllä normaalia). Laskin että oviksestakin olisi tänään just 10 päivää.
Lisäksi myöhemmin tuli melkoiset valkkarilimat äkkiä vessassa ollessa ja mahaa tänään joulinut. Voi kun olisi joku tulossa matkaan ja pysyisi siellä. 🥰
Miten mä jaksan yhtään enää venata ilman testaamista? 😅😂

Tärppionnea sinnekin päin! ☺️
 
Siis mulla tänään ihan sama! 🙈
Kävin vessassa ja tuli muutama hassu tippa verta(mikä ei oo mulle kyllä normaalia). Laskin että oviksestakin olisi tänään just 10 päivää.
Lisäksi myöhemmin tuli melkoiset valkkarilimat äkkiä vessassa ollessa ja mahaa tänään joulinut. Voi kun olisi joku tulossa matkaan ja pysyisi siellä. 🥰
Miten mä jaksan yhtään enää venata ilman testaamista? 😅😂

Tärppionnea sinnekin päin! ☺️
No jopas, hauska sattuma 🥰
Itsellä dpo 9 ☺️

Pidetään meille kovasti peukkuja👌🏻
 
@Katarina$ olipas tahditonta...😵

Juu ei siis todellakaan ollut tarkoitus lytätä vaan kannustaa hoitoihin tai ainakin tutkimuksiin. Jokainen ollaan eri tilanteessa sen ymmärrän, mutta suurinta osaa pystytään auttamaan nykyään lapsettomuuden hoidossa. Varsinkin jos kyse on esim toistuvista keskenmenoista - saa tukea luteaaliin ihan yhdellä käynnillä. Eikö edelleen ole 3 keskenmenoa ja pääsee tutkimuksiin? Ei toki tarvitse mennä hoitoihin vasten tahtoaan! Itse toivoisin olevani iloinen esimerkki, kuinka nopeasti saatiin sitten tuloksia aikaan kun haettiin apua🥰
 
Mäkään en oikein n
@Katarina$ olipas tahditonta...😵

Juu ei siis todellakaan ollut tarkoitus lytätä vaan kannustaa hoitoihin tai ainakin tutkimuksiin. Jokainen ollaan eri tilanteessa sen ymmärrän, mutta suurinta osaa pystytään auttamaan nykyään lapsettomuuden hoidossa. Varsinkin jos kyse on esim toistuvista keskenmenoista - saa tukea luteaaliin ihan yhdellä käynnillä. Eikö edelleen ole 3 keskenmenoa ja pääsee tutkimuksiin? Ei toki tarvitse mennä hoitoihin vasten tahtoaan! Itse toivoisin olevani iloinen esimerkki, kuinka nopeasti saatiin sitten tuloksia aikaan kun haettiin apua🥰
Itse olen päättänyt että vielä luomuna ja tiedän et luteaalituen saan tietystikin.. on vain isompi kynnys itselle lähteä, ehkä just tämä et yritän kaiken ja nautin nyt näin vielä. Sit ku hoitoihin mennään niin ehkä se sitoutuminen ja se et Okei nyt mennään ja todennäköisesti nyytti saadaan piankin sit iskee päin näköä. Mutta ensi syksynä me mennään yksityisen kautta jos ei raskautta kuulu


Enkä pahalla ottanut, totesin että varmaan muillakin voi olla mikä mulla: eli vastentahtoisesti nopealla temmolla tms
 
Mäkään en oikein n

Itse olen päättänyt että vielä luomuna ja tiedän et luteaalituen saan tietystikin.. on vain isompi kynnys itselle lähteä, ehkä just tämä et yritän kaiken ja nautin nyt näin vielä. Sit ku hoitoihin mennään niin ehkä se sitoutuminen ja se et Okei nyt mennään ja todennäköisesti nyytti saadaan piankin sit iskee päin näköä. Mutta ensi syksynä me mennään yksityisen kautta jos ei raskautta kuulu


Enkä pahalla ottanut, totesin että varmaan muillakin voi olla mikä mulla: eli vastentahtoisesti nopealla temmolla tms
Mä oon hyvä esimerkki tuostakin, meinaa huimata se tahti kun hoitoon lähdettiin! Oman hyvän hetken kyllä sitten tietää. Ja ihan yhtä jännittävää ja kammottavaa sitä plussaa tikussa on katsoa hoitojen tuloksena 😂💖💞💞💞
 
Dpo3 ja oon hionut nyt pettämättömän suunnitelman, dpo10 testaus ja suoraan cb sillä early digillä 😆 toivottavasti edes sinne asti päästään, ettei menkat ala tyylii dpo9 🤓
Kyllä itselläkin mieli nii kovin tekisi testata ennen dpo14, mutta silti pieni pelko varjostaa kokoajan. Siksi yritän lykätä testaamista 🤗

Suunnitelmasi kuullostaa kyllä hyvältä ! Sä pystyt siihen !
 
Kyllä itselläkin mieli nii kovin tekisi testata ennen dpo14, mutta silti pieni pelko varjostaa kokoajan. Siksi yritän lykätä testaamista 🤗

Suunnitelmasi kuullostaa kyllä hyvältä ! Sä pystyt siihen !
Joo dpo10 on kyllä ihan maksimi, itseni tuntien 🤪
 
Kova kramppi about 3 sek keskellä tuolla! Mietin heti et kiinnittyminen!! Mut eihän sitä tunne. Toisekseen musta tuntuu et on joku tulehdus ku kipuillut nyt oudosti monta päivää. Tylppä kipu mut kuitenki terävä iskevä. En osaa kuvailla ja sit nenä on tukossa. Janottaa kuten aina ja kahvi maistuu todella hyvin... muuten on et unohtelen asioita kuten mulla on usein luteaalissa mut yleensä lähempänä menkkoja....
 
Yövuoroissa näköjään myös kirjoittaminen on vähän heikkoa. Eli vastaan juttuihin omilla mietteilläni ja teksti on anonyyminä vaikeesti luettava...

Plussaa ovikseen ja raskauteen ja elämään meille kaikille!

Pikkuhiljaa alkaa ymmärtää kuinka kaivattu ja iso osa elämää oma lapsi lopulta on kun on itse ollut et mä ja mun tulevaisuus ja et tutut on tehneet liian nuorina. Mut täytyy sanoa et teinin kanssa on jo omaa elämää, oon äitipuoli ollut koko suhteeni ja asuu siis meillä joten tiedän kyllä mikä vastuu se on. Nyt vasta ymmärtää mikä siunaus se todella on meille ihmisille, naisille etenkin.
 
Aika mateleeee… kp11 ja ovistestit antaa hailuraa. Uskoisin että mennään reippahasti ensi viikon puolelle ennenkun voi edes ajatella plussaa 😁🤙🏼

Voi että mä toivon että kierto lähtis tästä nyt suht ennustettavana eteenpäin. Ainakin noi ekat menkat oli ihan normaalit, sellaiset mitä muistelisin niiden olleen myös ennen pillereitä.

Jos kierto jäis edes alle 30 päivään niin oisin superonnellinen 🫣
 
Oura on nyt huomautellut pari päivää korkeammasta lämpötilasta, kuten edellisillä kerroilla kun raskaus alkanut. Mulla ei oo testejä kotona, pitäs hakee jotta pääsisin testaamaan huomenna josko viiva tummentunut 😬 Tilasin diginäytölliset raskauskeijulta mutta ei vielä oo tulleet, tulispa tänään 😊 Onko kauan kestänyt postituksessa, onko kellään tietoa?
 
Oura on nyt huomautellut pari päivää korkeammasta lämpötilasta, kuten edellisillä kerroilla kun raskaus alkanut. Mulla ei oo testejä kotona, pitäs hakee jotta pääsisin testaamaan huomenna josko viiva tummentunut 😬 Tilasin diginäytölliset raskauskeijulta mutta ei vielä oo tulleet, tulispa tänään 😊 Onko kauan kestänyt postituksessa, onko kellään tietoa?
Mulla kesti viimeks viikko että tulivat, jouduin kuitenkin sit hätäpäissäni ostamaan kaupasta testit 😁
 
Takaisin
Top