Raskaaksi 2022

Hei onkos täällä antibiooteista tietäviä? Mulle määrättiin Kefexin merkkistä, ja ovis ois vasta tuloillaan.. uskaltaako syödä vai saako heittää toiveet tämän kierron osalta romukoppaan oli antibiootti mikä tahansa?

Tähän vielä muokkaus, kysäisin asiaa digiklinikan lääkäriltä ja vastaus oli että ”mielestäni ei vaikuta hedelmällisyyteen” 😁 Ei siis kauhean vakuuttavaa vastausta saanut sieltä.
Soita Terarologiselle. Sieltä saa tiedon lääkkeistä, miten vaikuttavat
 
Typerä kysymys: täällä kun oli puhetta hiivasta, niin voiko sitä olla huomaamatta? En muista, että sitä olisi ikinä itsellä koskaan ollut, tai ainakaan mitään en ole tehnyt hoitaakseni sitä pois. Mutta ilmeisesti kuitenkin aika yleinen vaiva, niin tuntuis omituiselta, että olisin onnistunut sen täysin koko ikäni välttämään. Eli voiko hiiva olla niin lieväoireinen, että sitä ei huomaisi ja menisi sitten itsekseen ohi?
 
Typerä kysymys: täällä kun oli puhetta hiivasta, niin voiko sitä olla huomaamatta? En muista, että sitä olisi ikinä itsellä koskaan ollut, tai ainakaan mitään en ole tehnyt hoitaakseni sitä pois. Mutta ilmeisesti kuitenkin aika yleinen vaiva, niin tuntuis omituiselta, että olisin onnistunut sen täysin koko ikäni välttämään. Eli voiko hiiva olla niin lieväoireinen, että sitä ei huomaisi ja menisi sitten itsekseen ohi?
Kokemuksesta sanon, että ei voi jäädä huomaamatta 🤣
 
Typerä kysymys: täällä kun oli puhetta hiivasta, niin voiko sitä olla huomaamatta? En muista, että sitä olisi ikinä itsellä koskaan ollut, tai ainakaan mitään en ole tehnyt hoitaakseni sitä pois. Mutta ilmeisesti kuitenkin aika yleinen vaiva, niin tuntuis omituiselta, että olisin onnistunut sen täysin koko ikäni välttämään. Eli voiko hiiva olla niin lieväoireinen, että sitä ei huomaisi ja menisi sitten itsekseen ohi?

Mä sain kuulla, että mulla on hiiva ekaa kertaa gynekologin vastaanotolla. Ei mitään oireita, ehkä arkuutta vähän, eli voi jäädä huomaamatta.
 
Tässä piinapäivien alkajaisiksi pohdin tätä hiiva-asiaa 😃 jos nyt oon ymmärtänyt oikein, niin kyse on nimenomaan emättimen tulehduksesta ja emättimen vuoto on kokkareista ja tahmeaa. Käsittääkseni valkovuoto muodostuu emättimen ja kohdunkaulan eritteistä. Joten voisikohan tästä päätellä että vaikka emättimessä on tulehdusta, niin silti kohdussa oleva lima voikin olla hyvinkin siittiöystävällistä? 🥸 ja jos miettii, että siittiöt pääsee aika nopeasti kohdunkaulan kautta kohtuun ja sieltä taas edelleen munanjohtimiin (eikä jää niinkään emättimeen) niin ehkei se tulehdus niin kovasti haittaa 🤔 plus siemensyöksy kun tulee niin siinä kohtaa uimarit ovat menneet jo suhteellisen pitkän matkan kun siemenneste valuu ulos. Kunhan pohdin 😁😁
 
Typerä kysymys: täällä kun oli puhetta hiivasta, niin voiko sitä olla huomaamatta? En muista, että sitä olisi ikinä itsellä koskaan ollut, tai ainakaan mitään en ole tehnyt hoitaakseni sitä pois. Mutta ilmeisesti kuitenkin aika yleinen vaiva, niin tuntuis omituiselta, että olisin onnistunut sen täysin koko ikäni välttämään. Eli voiko hiiva olla niin lieväoireinen, että sitä ei huomaisi ja menisi sitten itsekseen ohi?
Et ole ainoa, ei mullakaan ole koskaan ollut hiivan oireita. (Kopkop)

Täällä kp26/27-30, ehkä dpo11, tänäaamuna oli puhdas nega, joten odottelen uuden kierron alkua, vaikka voisi vielä jotain tapahtua... Tänään nousi mahahappoja ylös ruoan jälkeen, mitä ei tapahdu normaalisti koskaan.... mä käytin jo ne ostamani testit ja nyt oon reissussa, joten odotan kierron alkua ilman testejä. Jos ei tässä parin päivän sisällä ala, niin täytyy sit testailla viel kotona. Oon testannut vain pregcheckin testeillä.

Miten teillä jotka ootte tikuttaneet ovista, ajoittuu nuo ovislimat? Onko ovis osunut siihen kun limat on enimmillään, päivä ennen limojen loppumista vai miten? Mulla 12 päivää sitten oli limoja viimeksi, mutta silloin alkoi myös rintojen arkuus. Oon nyt tuon dpo 11 laskenut siitä et jos tuo ko.päivä olisi ovis. Ensi kierrossa kyllä tikutan oviksen, että saan jotain johtopäätöksiä vedettyä omasta kropasta.

Mitä ovistestejä suosittelette?
 
Et ole ainoa, ei mullakaan ole koskaan ollut hiivan oireita. (Kopkop)

Täällä kp26/27-30, ehkä dpo11, tänäaamuna oli puhdas nega, joten odottelen uuden kierron alkua, vaikka voisi vielä jotain tapahtua... Tänään nousi mahahappoja ylös ruoan jälkeen, mitä ei tapahdu normaalisti koskaan.... mä käytin jo ne ostamani testit ja nyt oon reissussa, joten odotan kierron alkua ilman testejä. Jos ei tässä parin päivän sisällä ala, niin täytyy sit testailla viel kotona. Oon testannut vain pregcheckin testeillä.

Miten teillä jotka ootte tikuttaneet ovista, ajoittuu nuo ovislimat? Onko ovis osunut siihen kun limat on enimmillään, päivä ennen limojen loppumista vai miten? Mulla 12 päivää sitten oli limoja viimeksi, mutta silloin alkoi myös rintojen arkuus. Oon nyt tuon dpo 11 laskenut siitä et jos tuo ko.päivä olisi ovis. Ensi kierrossa kyllä tikutan oviksen, että saan jotain johtopäätöksiä vedettyä omasta kropasta.

Mitä ovistestejä suosittelette?
Mulla yleensä enimmät limailut ennen ovista. Ovispäivänä alkaa jo vähenee. Nyt tosin ollu parissa loppukierrossakin ovislimatyyppistä valkkaria mitä kovin ihmettelen. Pregchekin ovistesteille täältä suositus!
 
Mulla on viimeks maaliskuussa tullut tuhrua paperiin päivää ennen menkkoja. Tänään oon huomannu parilla vessakäynnillä pisaran tuhrua kirkkaan vv seassa. Tietysti toiveet heräät 😓

No, eihän tässä ole kuin odotella vain.

@inja mulla on limat joskus ollut parhaimmat pari päivää ennen plussaa. Näissä kierroissa olen juonut tunnollisesti greippimehua. Viimeksi ei tullut niin megalomaanisia, mutta sitten itse aktissa niin olihan niit 😅

Pc t ovat hyviä ja myöskin amazonilta saa tilattua esim easy at home merkkisiä.
 
Et ole ainoa, ei mullakaan ole koskaan ollut hiivan oireita. (Kopkop)

Täällä kp26/27-30, ehkä dpo11, tänäaamuna oli puhdas nega, joten odottelen uuden kierron alkua, vaikka voisi vielä jotain tapahtua... Tänään nousi mahahappoja ylös ruoan jälkeen, mitä ei tapahdu normaalisti koskaan.... mä käytin jo ne ostamani testit ja nyt oon reissussa, joten odotan kierron alkua ilman testejä. Jos ei tässä parin päivän sisällä ala, niin täytyy sit testailla viel kotona. Oon testannut vain pregcheckin testeillä.

Miten teillä jotka ootte tikuttaneet ovista, ajoittuu nuo ovislimat? Onko ovis osunut siihen kun limat on enimmillään, päivä ennen limojen loppumista vai miten? Mulla 12 päivää sitten oli limoja viimeksi, mutta silloin alkoi myös rintojen arkuus. Oon nyt tuon dpo 11 laskenut siitä et jos tuo ko.päivä olisi ovis. Ensi kierrossa kyllä tikutan oviksen, että saan jotain johtopäätöksiä vedettyä omasta kropasta.

Mitä ovistestejä suosittelette?
Mulla tuli tässä just varmaan 3-4 päivää limaa, mut normaalisti ei tuu kauheita määriä (mulla on kaks lasta ja molemmista kierroista mistä raskauduin, en tuntenut ovista millään tapaa) 😄 Ja siis tänään olis oletettavasti The ovispäivä ja vähenemään päin on jo!
 
Okei! Pitikö hoitaa kuitenkin aktiivisesti itse se pois päiväjärjestyksestä, kun tuo selvisi?
Gyne antoi reseptin siihen pilleriin mikä otetaan kerran ja sit hiiva meni pois. Toisen kerran huomasin että mulla on hiiva siitä, että mies alkoi oireilla ja sit otin taas pillerin. Meillä on sinänsä hyvänä merkkinä, kun mieskin alkaa oireilla jos mulla on pitkittynyt hiiva.

Mun tietääkseni canesten voide on vaaraton ja sitä voi ottaa helpotukseksi vaikka epäilyttäis vasta onko hiiva. Ei vaikuta raskauteenkaan ainakaan netin mukaan. Mulla tulee usein hiivasta pientä yhdyntäkipua. 🙂
 
Et ole ainoa, ei mullakaan ole koskaan ollut hiivan oireita. (Kopkop)

Täällä kp26/27-30, ehkä dpo11, tänäaamuna oli puhdas nega, joten odottelen uuden kierron alkua, vaikka voisi vielä jotain tapahtua... Tänään nousi mahahappoja ylös ruoan jälkeen, mitä ei tapahdu normaalisti koskaan.... mä käytin jo ne ostamani testit ja nyt oon reissussa, joten odotan kierron alkua ilman testejä. Jos ei tässä parin päivän sisällä ala, niin täytyy sit testailla viel kotona. Oon testannut vain pregcheckin testeillä.

Miten teillä jotka ootte tikuttaneet ovista, ajoittuu nuo ovislimat? Onko ovis osunut siihen kun limat on enimmillään, päivä ennen limojen loppumista vai miten? Mulla 12 päivää sitten oli limoja viimeksi, mutta silloin alkoi myös rintojen arkuus. Oon nyt tuon dpo 11 laskenut siitä et jos tuo ko.päivä olisi ovis. Ensi kierrossa kyllä tikutan oviksen, että saan jotain johtopäätöksiä vedettyä omasta kropasta.

Mitä ovistestejä suosittelette?
2pv ennen ovista on mulla limat 😊 rfsu on mulla ollu hyvä, sopii mun hormonitasoihin
 
7982EA69-975A-4ABC-9857-1874D6A648BD.jpeg

Mites tää testi näin 5pv ennen menkkojen alkua. Näkyykö teidän mielestä hailakka viiva? 👀 Preg checkin testi, äsken huvikseni tein vaikka ihan turhan aikaista 🙈
 
Takaisin
Top