Raskaaksi 2022

Uskaltaisin ottaa! Alkoholi ja parasetamoli samaan aikaan ei ole paras idea, koska molemmat on maksatoksisia, mutta jos eilen litkitty punkkua ja tänään ottaa parasetamolia, en usko että mitään ongelmaa tulee. 😌
Nojuu ehkä ite oon liian varovainen vaa😁 jotenki vaa peloteltu toi parasetamoli ja alkiholi. Mut joo, siinäkin lähinnä suuret annokset eikä nyt varmaan tässä kohtaa yhdestä pilleristä haittaa oo
 
Täällä dpo 5 menossa ja sykkivää kipuilua/ tuikkasuja kohdun kohdalla ja ajoittain vasemman muniksen 😬 nää päivät menee nii tuskasen hitaasti 🥺

Olen päättänyt olla sitkeä tässä kierrossa ja testata vasta ennen lomamatkan alku, jolloin menkkojen pitäisi olla jo reilusti myöhässä 😅
 
Täällä dpo 5 menossa ja sykkivää kipuilua/ tuikkasuja kohdun kohdalla ja ajoittain vasemman muniksen 😬 nää päivät menee nii tuskasen hitaasti 🥺

Olen päättänyt olla sitkeä tässä kierrossa ja testata vasta ennen lomamatkan alku, jolloin menkkojen pitäisi olla jo reilusti myöhässä 😅
Eikö niin että tää on nyt eka kierto keskenmenon jälkeen? Mielenkiinnolla ootan että tuleeko heti tärppi (ja toki toivon samaa itselle 😅)
 
En tiiä mitä mun mies kuvittelee kun on työreissussa viikon päästä kun ois sellaset dpo:t et vois testata 😃 hän siis sanoi, että mä en voi testata ku sillon vasta kun hän tulee ja sillon kun tulee ni on varmaa joku dpo17, ihan ku jaksaisin siihen asti oottaa 😆😆
 
Hei siis meitä piinailijoitahan on nyt sit useampi, liityn siis @Viivi92 ja @Juliet92 seuraan 🌚 mullahan on dpo0 tänään (kp17!!! 🤣), Flo ennustaisi kierron pituudeksi 31-32 päivää eli 3.-4.9. voisi olla seuraavan kierroksen alku.

Miehelle vaan puhuin, että ainakin mun osuus tästä on nyt varmistettu että mun kroppa toimii, että jos ei nyt nappaa niin voidaan hänen flunssakuumesiittiöitä sit syyttää 😂😂 jotenkin niin perus työelämästä tullut että syyllinen täytyy löytää 😂😂
 
Hei siis meitä piinailijoitahan on nyt sit useampi, liityn siis @Viivi92 ja @Juliet92 seuraan 🌚 mullahan on dpo0 tänään (kp17!!! 🤣), Flo ennustaisi kierron pituudeksi 31-32 päivää eli 3.-4.9. voisi olla seuraavan kierroksen alku.

Miehelle vaan puhuin, että ainakin mun osuus tästä on nyt varmistettu että mun kroppa toimii, että jos ei nyt nappaa niin voidaan hänen flunssakuumesiittiöitä sit syyttää 😂😂 jotenkin niin perus työelämästä tullut että syyllinen täytyy löytää 😂😂
Mulla vähän vielä auki pääsenkö jo piinailee vai odotuttaako vielä, mut eiköhän se lähel oo joo😁 aika samaa oli ilta testi, melkee ehk inan haaleempi. Huominen kertonee👌 jännäää niiim huominen polikäyntiki.
 
Täällä kp 25/27-30 (useimmiten 27-28), täysin puhdas nega ja alkaa vähän jo horjuttaa omaa uskoa. Höh :( Noo, vielähän tässä ehtii... dpo 10-13 ehkä
 
Nojuu ehkä ite oon liian varovainen vaa😁 jotenki vaa peloteltu toi parasetamoli ja alkiholi. Mut joo, siinäkin lähinnä suuret annokset eikä nyt varmaan tässä kohtaa yhdestä pilleristä haittaa oo
Joo, se on enemmän kyse suurista annoksista tai jatkuvista kerroista. Mutta koska tässä maailmassa on valitettavasti myös ihmisiä jotka ei ymmärrä jos sanotaan "vältä näitä kahta isoina annoksina yhdessä", vaan ajattelee et "eihän tää grammanen Panadoli ja pullo viiniä oo iso annos, en mä näin tee ku kerran viikossa", niin se on varmaan helpompi luoda se "älä ota saamaan aikaan ollenkaan" ajatusmaailma.
 
Voi kutinaa!!! Ompa todella viehättävää jos hiiva iskee tällee ovispäivänä 🥹 noh, eipä se lukeman perusteella tärppiin vaikuta, joten kovaa ajoa vaan mahdollisesta hiivasta huolimatta 🤣 vuoto ei oo ainakaan vielä hiivamaista, mut kutina on sitä luokkaa et kohta vuotokin muuttuu. Laitoin kyllä aamull tollasen karpalokapselin, et josko se auttais ees sen verta ettei puskis kunnon tulehdusta päälle 🤞🏼🤞🏼
 
Ei varmaan kannattaisi ihan näin pitkää taukoa täältä pitää, kun nyt ei tietysti muista enää mitä kaikkea olisi halunnut kommentoida kun luki monta sivua putkeen. 😁

Itsellä nyt kp29 ja en ole ollenkaan varma että onko edes ovulaatiota vielä tullut. Monta muutakin näytti olevan kellä ovis antanut odotuttaa. Se on kyllä ärsyttävää.😬
Sitä ainakin halusin kommentoida, että Onestep ovulaatio testit on mulla toiminu paremmin kuin pc. Näyttää selkeemmin plussan (raskaustesteissä kyllä sitten taas ihan toisinpäin eli Pc näyttää aiemmin viivaa kun onestep herkkä).
Mulla on varmaan pari viikkoa ollut oireita lähestyvästä ovulaatiosta, mutta ei sitä kunnon kipua mistä sen yleensä tunnistan. Eilen tein ovistestin ja raskaustestin hetken mielijohteesta, mutta eipä niistä mitään hyötyä kyllä ollut enkä niiden tuloksesta sen viisaammaksi tullut 😂
 
Moikka ja onnea kaikille plussanneille🥰🤩 ihanaa!!!
Mä oon pitkästä aikaa täällä kirjoittelemassa (aiemmin siis kirjoitellut eri ryhmässä)… päätettiin yhdessä miehen kanssa että yksi lapsi mahtuu vielä meidän katon alle🥰 siispä yritys aloitettu/ aloitetaan nyt!!🥳
Mulle tää olis kolmas, miehelle toinen lapsi..
Aiemmat 05/2010💙 ja 06/2021💙
Ens viikolla pitäis olla ovulaatio, kierukka poistettu viime viikolla.
Mulla on kaikki mahdolliset ulokkeet ristissä että napsahtais mahdollisimman äkkiä🙏🏻 Mulla kuitenkin ikää jo 39.
Imetän vielä vähän, about kerran yön aikana, päivällä en lainkaan.. voiko näinkin pieni imetysmäärä vaikuttaa negatiivisesti raskautumiseen??
Moikka!

Yritin itse selvittää vastausta tuohon kysymykseen, voiko pieni imetysmäärä vaikuttaa negatiivisesti raskautumiseen. Tieteellistä tutkimusta tästä ei juurikaan ole saatavilla. Jotkut tulevat raskaaksi imetyksestä huolimatta, kun kierto on käynnistynyt. Imetys kuitenkin vaikuttaa hormonitoimintaan. Joidenkin lähteiden mukaan esim. hedelmällisyyshoitoja ei aloiteta ennen kuin x kk on kulunut juuri imetyksen lopettamisesta (tämä varmastikin yksilöllistä). Oma johtopäätökseni (huom., oma) kaiken haalimani tiedon perusteella (jota oli vähän) on, että imetys saattaa vaikuttaa negatiivisesti raskautumiseen. Joillakin vaikuttaa ja joillakin ei. Itse olen 36 v ja luovuin pitkin hampain 1,5 vuotiaan juurikin yhden kerran päivässä imettämisestä, kun raskaus ei ollut lähtenyt aluille. Tästä on nyt pari kuukautta, eikä kakkosta ole vieläkään kuulunut (tässä juuri jännätään), mutta pidän tätä ratkaisua hyvä, koska meillä on nyt muita tapoja "olla lähellä toisiamme" imetyksen sijaan :)
 
Moi! Oon nyt enemmän taustaillut täällä, luen kyllä kaikki viestit ja laitan reaktioita tulemaan :red-heart: oon kirjoitellut enemmän tonne lapsettomuus puolelle viime aikoina. Sellainen kysymys tuli kuitenkin mieleeni noista vippaskonsteista, että onko alkoholittomalla punaviinillä sama vaikutus kuin normi punaviinillä? Ja kun on tää PCOS ja sokeria pitää välttää nii mietin et onkohan vähäsokerista alkoholitonta punaviiniä edes saatavilla:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:Haluaisin käyttää kaikkia olemassa olevia vippaskonsteja, mutta samalla se alkoholin juominen mietityttää. Siksi lähdin tota alkoholitonta punkkua pohtimaan. Onko kellään tästä arvauksia tai jopa tietoa?

Oikein paljon tsemppiä kaikille tilanteisiinsa, teillä on ihana tsemppi täällä päällä ja siksi iteki luen tätä palstaa:red-heart:
 
Moi! Oon nyt enemmän taustaillut täällä, luen kyllä kaikki viestit ja laitan reaktioita tulemaan :red-heart: oon kirjoitellut enemmän tonne lapsettomuus puolelle viime aikoina. Sellainen kysymys tuli kuitenkin mieleeni noista vippaskonsteista, että onko alkoholittomalla punaviinillä sama vaikutus kuin normi punaviinillä? Ja kun on tää PCOS ja sokeria pitää välttää nii mietin et onkohan vähäsokerista alkoholitonta punaviiniä edes saatavilla:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:Haluaisin käyttää kaikkia olemassa olevia vippaskonsteja, mutta samalla se alkoholin juominen mietityttää. Siksi lähdin tota alkoholitonta punkkua pohtimaan. Onko kellään tästä arvauksia tai jopa tietoa?

Oikein paljon tsemppiä kaikille tilanteisiinsa, teillä on ihana tsemppi täällä päällä ja siksi iteki luen tätä palstaa:red-heart:
Näistä holittomuuden hyödyistä tai sen olemattomuudesta en osaa sanoa - mutta yleensä se holi korvataan sokerilla. Juurikaan siis ei taida niitä sokerittomia holittomia olla. 🥴
 
Puuuh tää on niin tylsin vaihe kiertoa, kp6! Odotellaan, et pääsis edes sitä ovista testaamaan :Eyes:
Katsotaan, mennäänkö taas ihan synkassa 😁 mulla kp 7, mutta ei mitään käryä minne vois olettaa oviksen sattuvan. Ajattelin keskiviikkona alottaa tikkufestit 🎉😁
 
Näistä holittomuuden hyödyistä tai sen olemattomuudesta en osaa sanoa - mutta yleensä se holi korvataan sokerilla. Juurikaan siis ei taida niitä sokerittomia holittomia olla. 🥴
Joo, löysin Alkosta vaan yhden hyvin vähäsokerisen! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mut siis jos punkun teho tulee antioksidanteista niin niitä luulisi olevan holittomassakin?
 
No ei johtunu eiline alempi lämpö sitte oviksesta. Vasemmalla puolella näky iso folli joka gynen mukaa irtoo parin päivä sisää (jännä ku tuntuu enemmä kipuilua oikeelta) Kaikki näytti ultran mukaa hyvältä ja kohdun limakalvokin kuulemma kiertopäiviin nähden hyvältä. Eipä ottanu kauheesti kantaa mihinkää mun oloihi, mut kipuilu ei kuulemma gynekologista. Ja sain ruinattua keltarauhastuen dpo 2 sit lugesteron 200mg kerran päivässä toosaan. Olo on niin helpottunu ja tyytyväinen. Toivotaan nyt sit et vika ei olis hedelmöittymisessä. Miehen lääkäri sit kai kirjottanee lähetet lapsettomuuspolille. Eivät tuolla kirjottaneet. Oottelen nyt ovistestin tekoa et olis tarpeeks kaua ollu rakossa pissa
 
Katsotaan, mennäänkö taas ihan synkassa 😁 mulla kp 7, mutta ei mitään käryä minne vois olettaa oviksen sattuvan. Ajattelin keskiviikkona alottaa tikkufestit 🎉😁
Tää on kyllä kiva, kun on kiertokamu! :Face With Stuck Out Tongue And Winking Eye: Mä aattelin torstaina tai perjantaina startata kans tikkugeimit, kun mulla ovis ajoittunut vasta välille kp13-17.
 
Ja jeee, selvä plussa pärähti tänään kp15 vihdoin🥳 hyvin näki et pari päivä sisää irtoo. Eli huomenna olis dpo0. Tänään pitää vielä miestä kiusata ja sit saa kyl riittää talletukset😁 tää olis neljäs päivä putkee. Olispa nyt sit hyvin kypsyny munis.
 

Liitteet

  • 20220919_151657.jpg
    20220919_151657.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 85
Takaisin
Top