Raskaaksi 2022

Mulle kätilö ja teekkari on sanonut aina että yhdet menkat mutta lääkäri sanoi että voi yrittää heti. Kuulemma vain siksi yhdet menkat, että uuden raskauden laskeminen on helpompaa. Kannattaa testata nyt raskaustestin haalenemista. Miten pitkälle raskaus ehti? Kuuntele omaa jaksamista sen uuden yrityksen kanssa. ❤ km jälkeen toki myös on otollista aikaa raskautua uudelleen.
Tavallaan ”onneksi vaan” rv 5+1 joten varhainen. Oletan kyllä että tyhjentyy itsestään (toivottavasti) 🤔 tietenkään koskaan ei saa olettaa.

Kuuntelen ja annan kyllä aikaa itselleni.🥰 Ja se on etusijalla !
 
Tavallaan ”onneksi vaan” rv 5+1 joten varhainen. Oletan kyllä että tyhjentyy itsestään (toivottavasti) 🤔 tietenkään koskaan ei saa olettaa.

Kuuntelen ja annan kyllä aikaa itselleni.🥰 Ja se on etusijalla !
Noin varhaisessa vaiheessa uskoisin että hcg ei ole ehtinyt kovin korkeaksi jos alkiossa on ollut jotain vikaa. Toivottavasti menee itsellään. ❤
 
Kertoisko joku vielä tyhmälle, että nyt kun eilen tuli ovisplus (tänään taas haalempaa), niiiiin, miten ne laskut sitten menikään? Omiko eilinen dpo0 vai tämä päivä? Vai ei kumpikaan?
Ja, jos edellisyönä ja eilen itayöllä ollut talletukset, pitäisikö niiden sen puolesta ”riittää”, jos / kun eilen ovisplussa tikkuun? Vai käskytänkö flunssaisen miehen tänäänkin töihin? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
LH-huipusta seuraava päivä on ovulaatiopöivä eli dpo 0. Kuten tuosta kuvasta näkyy niin tallettelut itse ovulaatiopäivänä on kaikkein otollisin raskauden alkamiselle. Ovulaation jälkeisenä päivänä tallettelut voivat olla jo myöhässä 🤔


1661878391568.png
 
LH-huipusta seuraava päivä on ovulaatiopöivä eli dpo 0. Kuten tuosta kuvasta näkyy niin tallettelut itse ovulaatiopäivänä on kaikkein otollisin raskauden alkamiselle. Ovulaation jälkeisenä päivänä tallettelut voivat olla jo myöhässä 🤔


View attachment 115608
Naistentalon sivuilla on kaavio jonka mukaan kaikkein otollisin on dpo -2, tämä varmaan siksi että siittiöt ottavat sen 6-12 h liikkeellelähdön jälkeen ollakseen valmiita hedelmöittämään munasolun ja niitä olisi hyvä olla reservissä. Erikoinen ristiriita 🤔
 
Mitä olette mieltä, voiko yrityksen aloittaa heti seuraavasta oviksesta vuodon loputtua?

Kun sponttaani km ja tyhjeneminen hyvin käynnissä. Tietenki aion testata vklp että raskaustesti nega ensin. Olen lukenut erinnäisiä keskusteluja asiaan liittyen, jossain lukee että voi ja jossain et pitäs odottaa ekat ”normi” menkat🤔
Niin kun joku jo sanoikin niin ei pitäisi sen kummempaa syytä olla miksei voisi heti aloittaa jos vaan olette molemmat siihen valmiita. Kunhan muistaa vaan että vuodon on hyvä loppua kokonaan ennen kun alkaa taas yrittämään, ilmeisesti tulehdus mahdollinen jos alkaa petipuuhiin ja vuotoa vielä on.

Myös se ensimmäinen kierto km jälkeen voi olla henkisesti aika raskas, kun ei oma kroppa välttämättä tunnu toimivan samanlailla kun normaalikierrossa. Tai näin ainakin kävi omalla kohdalla, toivottavasti sulla menee helpommin.
Ja jos et vielä oo aloittanut, niin kannattaa rautatabletteja syödä jo nyt kun km menettää kuitenkin paljon verta niin voi tulla heikko olo . Todennäköisesti raudan syönti myös helpottaa siinä palautumisessa.
 
Naistentalon sivuilla on kaavio jonka mukaan kaikkein otollisin on dpo -2, tämä varmaan siksi että siittiöt ottavat sen 6-12 h liikkeellelähdön jälkeen ollakseen valmiita hedelmöittämään munasolun ja niitä olisi hyvä olla reservissä. Erikoinen ristiriita 🤔
No niinpä on! Ja kun sekin taitaa olla henkilöstä riippuvaa tapahtuuko ovulaatio 24 vai 36 tuntia LH-huipusta. Ja jos testaa vain kerran päivässä niin LH-huippu on voinut olla kauan ennen testiplussaa. Esim itse kun joudun testaamaan useamman kerran päivässä kun lh-piikki on niin lyhyt, niin aamupäivällä voi olla vielä nega clearbluella ja 3h myöhemmin tulee hymynaama 🤔
 
Ei tullut hymynaamaa tänäänkään joten taidan olla piinailematta tämän kierron sitten kuitenkin. Ei voi mitenkään riittää eilinen lempi jos ovis vasta myöhemmin tällä viikolla. No saapa seurailla ainakin mitä kaikkia oireita tää kroppa mulle tuottaa😁
 
@Karolii vitamiineja, rautaa, vehnänalkioöljyä, lämpimiä suihkuja, syysaurinkoa. Jos mieli kestää, aloitatte heti uudelleen. Ja tosiaan on ihan todistettu, että km jälkeen 6kk on otollista aikaa raskautua uudelleen. 🥰Pidän niin peukkuja sekä sun voinnille, että tulevaisuudelle!
 
Täällä lämpö (normi 35,5) kivunnut 36,1 ja etoo krapulamaisesti lähes kokoajan. Tänään 6. päivä siirrosta eli dpo 11, mutta pas aiheuttaa hitaampaa hcg nousua ja mulla on hidas se muutenkin. Kuitenkin ajattelin sen pc:n pissiä heti aamusta ja jos näyttää edes jotain - viikkonäyttö samasta pisusta. Edelleen tosi varma olo. En sit tiedä mikä mulla on jos on negaa....😲
 
Mitä olette mieltä, voiko yrityksen aloittaa heti seuraavasta oviksesta vuodon loputtua?

Kun sponttaani km ja tyhjeneminen hyvin käynnissä. Tietenki aion testata vklp että raskaustesti nega ensin. Olen lukenut erinnäisiä keskusteluja asiaan liittyen, jossain lukee että voi ja jossain et pitäs odottaa ekat ”normi” menkat🤔
Me yritettiin heti seuraavasti kierrosta ja itse olin taas kuullut, että kohtu olisi vastaanottavaisempi tms. , ja meillä esikoinen tärppäsi heti siitä. Meille neuvola sanoi myös silloin, että heti saa jatkaa yritystä.
 
ON: yöllä alkoi menkkamainen jomotus, jonka poissaoloa olin jo iloinnut, kun normaalisti alkaa useampi päivä ennen. Sitten tajusin et nyt on vasta keskiviikko ja niin niiden kuuluukin vasta nyt tuntua😅 ei oo kovin toiveikas olo, jotenkin tuntuu valmiiksi et ei tästä tällä kierrolla mitään tullut. Silti sellai pieni toivonhippu jaksaa kulkea mukana, et mitä jos oireet onkin raskausoireita🙄
 
Olen taustaillut pidemmän aikaa. Pettymykset keskenmenoista veivät voimat. Sain pillerireseptin, kun tuntui että nyt tarvitsisi taukoa vauvahaaveista. Pillerit pitäisi aloittaa seuraavassa kierrossa(jos maltetaan yritystauolle jäädä), nyt siis oltu vielä ilman ehkäisyä tää kierto. Pystyin olemaan rauhallisin mielin tämän kierron, kunnes tänä aamuna menin uittaan tikkua, vasta dpo9, ja nega tietty. Nyt alkoi ahdistus ja kauhee testihimo... toivon niin kovasti tärppiä tähän kiertoon (oireita on, mutta ne nyt voi olla tulevista menkoistakin johtuvia..)
Taidan lähteä testiostoksille ja uittaa loppukierron testejä ja toivoa parasta..
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, ei oo helppoa tämä ei! ❤️
 
Mä heräsin yöllä kahdelta ja ajattelin tikun uittaa. Ei mitään, viivalaseilla viivanpaikka. On joo aikaista ja ei ollut aamupissassta. Pitää kipasta kaupasta pari pc pakettia seuraaville päiville. Nyt kun kirjoitan, etoo taas. Ihmettelen todella mitä tää on jos ei raskautta.

Niin ja siirrosta 7 päivää, dpo 12
 
Muokattu viimeksi:
Tekis mieli alkaa tikuttaa jo ovista, mutta koitan pari päivää vielä malttaa ku nyt on vasta kp6 😂 Että jos aloittaisi kp8 ni hyvä olis.

Onneks mies on nyt flunssassa ja sillä on aikaa toipua meidän otollisille hetkille 😍 Edelliset ovikset on osunut kp13,14,11 joten hyvin on aikaa tikuttaa ja toipua myös.

Ja letrojen aloitus sujunut myös hyvin. Ei sivuvaikutuksia. Annosta on varaa pudottaa jos jotain tulee.
 
Mulla alkoi vuoto päivää aikaisemmin kuin olin odottanut, joten kp1 tänään. Olin osannut odottaa tätä, kun leposykkeessä ei ole ollut muutoksia. Harmittaahan se silti. Vietin vielä viime viikonlopun kaverin 9kk ikäisen vauvan kanssa halitellen ja hassutellen... Kaipuu omaan vaaviin on mittaamattoman suuri
 
Mulla dpo7 ja en tiedä alkaako keksimällä keksimään oireita, mutta ainakin pientä tunnetta on että olis saattanut tärpätä. Eilen pari vihlaisua kohdun kohdilta ja pari viime päivää ollu kylmä.
Ja sit perus väsymys ja yllättävät pahan olon tunteet, mutta näitä mulla on normaalistikin ilman raskautta 😅
Paksua valkoista limaa myös, mikä ainakin vaikuttaisi siltä että tässä kierrossa saattaisi edes päästä pidemmälle kun se dpo9 mikä oli viime kierrossa. Joten jos ei tärpännyt niin ainakin jotain parannusta 😁
 
Kyllä antaa ne raskauskeijun ovis -ja raskaustestit ootatuttaa itseään, viikko sitten tilattu eikä vieläkään oo tullut. Pakko varmaan lähteä kaupoille shoppailemaan pc testejä lisää :D

Pari viime yötä on kyllä ollut ihan superoutoja - herään yöllä kaksi tai kolmekin kertaa pissille! Yleensä herään vasta aamulla, eikä todellakaan yöllä juoksuta. Tänään sain myös aikaisempaa tummemmat viivat ovistestiin, joten oisko lähenevän oviksen oireita tai jotain?
 
Takaisin
Top