Raskaaksi 2022

@Karolii syvät pahoittelut ja hirmusesti jaksamista❤

Vähän väliraporttia meidän tilanteeseen. Miehen saama lääke on siis solusalpaajaa ja vaikutusta ton siittiöihin. Ymmärtäväinen yksi hoitavista lääkäreistä onneks sano laittavansa spermapankkiin lähetteen. Eli vaikuttais siltä, et meiän tie vie hoitoihin myös. Mulla 10.10 se naistenpolin aika ja siel sit otan tämänkin asian puheeks. Kyllähän uskois, et niiden pitäs ottaa meiät tutkimuksiin ja hoitoihin sit samantein kun luomusti ei voida jatkaa yrityksiä. Ja tuoretalletuksien puuttuessa sit varmaanki suoraan ivf/icsi? Milläköhän aikatauluilla sit alkais rattaat pyörii, et mikäköhän on realistinen aika et pääsis hoitokierrokseen? Asutaan satakunnassa
 
Eli vaikuttais siltä, et meiän tie vie hoitoihin myös.
Tsemppiä, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin ja olisi ripeää toimintaa!

Tässä mietin vaan yks päivä, että mikä on prosessi toisen/kolmannen/ännännen lapsen kohdalla, jos ei meinaa vaan raskautua? Jos esikoisen yrityksen kanssa pitää odottaa vuosi, että julkisella pääsee eteenpäin, niin onko seuraavan/seuraavien kanssa sama, vai onko lyhyempi aika että prosessi lähtee pyörimään?
 
Tsemppiä, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin ja olisi ripeää toimintaa!

Tässä mietin vaan yks päivä, että mikä on prosessi toisen/kolmannen/ännännen lapsen kohdalla, jos ei meinaa vaan raskautua? Jos esikoisen yrityksen kanssa pitää odottaa vuosi, että julkisella pääsee eteenpäin, niin onko seuraavan/seuraavien kanssa sama, vai onko lyhyempi aika että prosessi lähtee pyörimään?
Meillä meni näin, ekaa yritettiin reilu 2v, juuri ennen tutkimuksiin hakeutumista tärppäsi.
Tokaa yrittäessä yritin saada vähän ennen 1v kohdalla lähetettä julkiselle, lääkäri sen aiemman yrityksen takia ihan mielellään kirjoitti. Se ei mennyt läpi, koska naistenklinikan mukaan se 1v yritys lähdettiin laskemaan vasta 4kk imetyksen loppumisesta, koska kaikenlaisia hormoneja kuulemma vaikuttamassa vielä sen aikaa.
Käytiin sitten yksityisellä tutkimukset, josta ei mitään selitystä löytynyt. Sitten kun oli tuo aiempi kriteeri taas täynnä niin julkiselle uusi lähete. Ei mennyt sekään läpi, koska tyhmänä laitettiin yksityiseltä saadut tiedot eteenpäin ja koska kaikki oli jo tutkittu, oli kuulemma luomu plussa 3v yrityksen aikana todennäköinen. Toivottivat tervetulleeksi sitten kun 3v yritystä täynnä. Helsingissä tämä. Ja mikä vitutus olikaan kun tuo kirje saapui, mutta juuri samaan aikaan sitten ironisesti plussasin.
Tämän jälkeen ollaan plussia saatu nopeasti, nyt viidettä yritetään yk 12. Ei taida olla enää mitään asiaa julkiselle, jos jotain apuja haluttaisiin niin yksityisen kautta.
 
Varmasti riippuu kunnasta, ruuhkasta, lapsettomuuden syistä ja ehkä iästäkin(?), mutta meillä taas toisen lapsen kohdalla ”kunnon” hoitoihin päästään paljon helpommin ja nopeammin kuin ensimmäisen lapsen kohdalla. Eli päästiin suoraan suunnittelukäynnille julkiselle ja seuraavaksi suoraan IVF ilman sen kummempia tutkimuksia verikokeiden lisäksi. Ehkä koska todennäköisyys luomuraskaudelle mun AMH-arvoilla hoitohistoria huomioiden on melko olematon. Mutta jos siis toinen lapsi saataisiin eikä alkioita jäisi pakkaseen, niin sen jälkeen ei enää päästäisi aloittamaan hoitoja alusta. Mulla siis jo pelkkä ikä tulee vastaan, mutta muistaakseni 2 lasta on se maksimi, että pääsee aloittamaan hoidot alusta. Alkiot toki saa käyttää loppuun tämänkin jälkeen, jos ikäraja ei tule vastaan.

Tämä siis julkisella puolella. Yksityisellä toki pääsee nopeammin, jos hoitoedellytykset vain täyttyvät.
 
Kertoisko joku vielä tyhmälle, että nyt kun eilen tuli ovisplus (tänään taas haalempaa), niiiiin, miten ne laskut sitten menikään? Omiko eilinen dpo0 vai tämä päivä? Vai ei kumpikaan?
Ja, jos edellisyönä ja eilen itayöllä ollut talletukset, pitäisikö niiden sen puolesta ”riittää”, jos / kun eilen ovisplussa tikkuun? Vai käskytänkö flunssaisen miehen tänäänkin töihin? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Kertoisko joku vielä tyhmälle, että nyt kun eilen tuli ovisplus (tänään taas haalempaa), niiiiin, miten ne laskut sitten menikään? Omiko eilinen dpo0 vai tämä päivä? Vai ei kumpikaan?
Ja, jos edellisyönä ja eilen itayöllä ollut talletukset, pitäisikö niiden sen puolesta ”riittää”, jos / kun eilen ovisplussa tikkuun? Vai käskytänkö flunssaisen miehen tänäänkin töihin? :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Eilen ovisplussa on dpo -1, tänään dpo 0 jne 😊
 
@Karolii pahoittelut keskenmenosta ja voimia sinne! ❤

@Jossu123 läjä tarrasukkia kyytiläiselle! 😍

ON: Eileniltainen päänsärky äityi yöllä sitten kunnon migreenikohtaukseksi. Jouduin lopulta ottamaan sekä panadolia että buranaa ja nyt on toisaalta aivan kauhea morkkis siitä että pilasinko tämän kierron ja mahdollisuudet raskauteen noilla pillereillä... Täytyisi oikeasti varmaan selvittää, että mitä lääkkeitä noihin päänsärkyihin uskaltaa ottaa kun yrittää raskautua ja voiko niillä olla vaikutusta kiinnittymiseen jne. Mutta mistähän sitä lähtisi kyselemään... Työterveydestä? Gyneltä? Joltain päälääkäriltä? Joltain muulta? Apteekista...?
 
Olen pahoillani, ihan paskinta paskaahan tuo on 😔 jaksamista.
@Monni92

Sitähän se on. Välillä tulee ajatus et ”okeij, uuteen yritykseen vaa” ja sit välillä purskahdan kauheeseen itkuun ja tuntuu ihan paskalta. 🥺

Ihana mieheni piti mua sylissä pitkän aikaa ennenkö lähti töihin ( tekee siis yöt töitä 18-07). Totesi vain että, ”kyllä se rakas siitä helpottaa, jatketaan yrittämistä. Saadaan me vielä se vauva” ja rytisti kovasti syliinsä. ❤️
 
Vaikuttaako greippimehun juonti kuukautisvuodon määrään? Lipittelin sitä edellisessä kierrossa, ja nyt tuntuu, että vuotaa pitkästä aikaa kunnolla. Vai liekö sattumaa?
 
Vaikuttaako greippimehun juonti kuukautisvuodon määrään? Lipittelin sitä edellisessä kierrossa, ja nyt tuntuu, että vuotaa pitkästä aikaa kunnolla. Vai liekö sattumaa?
Eikös se vaikuta limojen lisäks limakalvoon suotusasti, et varmaan kyl vois sit vuodon määräänki🤔
 
@Monni92

Sitähän se on. Välillä tulee ajatus et ”okeij, uuteen yritykseen vaa” ja sit välillä purskahdan kauheeseen itkuun ja tuntuu ihan paskalta. 🥺

Ihana mieheni piti mua sylissä pitkän aikaa ennenkö lähti töihin ( tekee siis yöt töitä 18-07). Totesi vain että, ”kyllä se rakas siitä helpottaa, jatketaan yrittämistä. Saadaan me vielä se vauva” ja rytisti kovasti syliinsä. ❤️
@Karolii olen todella pahoillani, että sinäkin jouduit tämän kokemaan. Vaikka vauva oli vielä pieni ja pienet viikot, eniten minusta sattui unelmien mureneminen joten kaikki surun tunteet sallitaan💞 😥
 
Mitä olette mieltä, voiko yrityksen aloittaa heti seuraavasta oviksesta vuodon loputtua?

Kun sponttaani km ja tyhjeneminen hyvin käynnissä. Tietenki aion testata vklp että raskaustesti nega ensin. Olen lukenut erinnäisiä keskusteluja asiaan liittyen, jossain lukee että voi ja jossain et pitäs odottaa ekat ”normi” menkat🤔
 
Mitä olette mieltä, voiko yrityksen aloittaa heti seuraavasta oviksesta vuodon loputtua?

Kun sponttaani km ja tyhjeneminen hyvin käynnissä. Tietenki aion testata vklp että raskaustesti nega ensin. Olen lukenut erinnäisiä keskusteluja asiaan liittyen, jossain lukee että voi ja jossain et pitäs odottaa ekat ”normi” menkat🤔
Mulle kätilö ja teekkari on sanonut aina että yhdet menkat mutta lääkäri sanoi että voi yrittää heti. Kuulemma vain siksi yhdet menkat, että uuden raskauden laskeminen on helpompaa. Kannattaa testata nyt raskaustestin haalenemista. Miten pitkälle raskaus ehti? Kuuntele omaa jaksamista sen uuden yrityksen kanssa. ❤ km jälkeen toki myös on otollista aikaa raskautua uudelleen.
 
Takaisin
Top