Raskaaksi 2022

Onko nuo raskauskeiju 25 mlU testit kuinka herkkiä (ei oo omaa kokemusta sen plussasta tai haamuista) tai ei ns ku vaik olevinaan pc kans sama vahvuus mitä Mittaa ni onko kokemusta? Täysin nega tuli sillä tänään.. Se sentään hyvä ettei anna mitään näkyvää viivanpaikkaa edes ni ei jää arvailun varaan. Mietin vaa olikohan tää tässä. Dpo 9 tai 10 tänään
Saatan kipaista ostaa sen perkuleen surkimus puikon vielä ku pissi on piltti purkissa :tears:

En vielä menettäisi toivoa, josko ton herkkyys olis oikeesti sen 25. Hyvin voi näkyä vasta parinkin päivän päästä! Toivotaan parasta:smiling-eyes:

Dpo 7 menossa laskujeni mukaan (ei toki tikutettu eli voi olla mitä vaan dpo 5-10 välillä). Tuntuu että etoo, hiukset ihan rasvaiset ja on kokoajan kuuma. Unet tosi pinnallisia ja levottomia. Liian selvät oireet raskauteen ja sepäs oikein ahdistaa, kun en muista että aiemmista olisi ollut mitään oireita. Nyt nenä vuotaa vähän, mutta lämpö 36,5!! Mulla normaalisti 35,9-36,3. Huoh. En millään haluaisi testata vielä vaikka mieli kyllä tekee, mutta nega olisi liian kova pettymys nyt.

Miten mun lämmöt on nyt pudonnut 36,3...ei mulla menkat voi vielä alkaa kun ikinä luteaali ei ole ollut alle 13.. :disappointed-face:

Tein tänään testin ja ihan kuin siinä ois joku maailman haalein viiva. Nyt dpo11 FF mukaan tai 10 Flon mukaan. Huomenna teen uuden!

Pikkukarhu toivottavasti huomenna viiva vahvistunut
Täällä dpo 7 ja vissiin tulee foorumi keskustelut uniin koska näin unta et menkat alkoi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: toivottavasti ei ollut nyt mikään enneuni.. Loppuviikosta ajattelin testata. Jospa malttais ainakin perjantaihin.

Mulla alkoi menkat eilen kunnolla eli eipä tärpännyt yk1, mutta aika harvinaista varmaan olisikin ollut... noh, tästä kierrosta uusi yritys.

Miten mun lämmöt on nyt pudonnut 36,3...ei mulla menkat voi vielä alkaa kun ikinä luteaali ei ole ollut alle 13.. :disappointed-face:

Jospa en usko näihin nyt kummemmin koska eilen oli tosiaan 37 tai päälle ja nyt just äsken sit taas 36,8.. Pitäs sada se aamu lämpö normaali tietoon et sais ennemin sitä seurattua.. Äähhhh

Sit tulee paha mieli ku ajattelen välillä et en tuu raskaaksi et miehen siittiöt on varmaan pilalla tms yms.. Kamalia ajatuksia...

Nyt sattui kunnolla munasarjoihin yskiminen!!! Apua! Tulen hulluksi! Mulla ei oo koskaan ollut tällaista ellen ole ollut raskaana!!! :smiling face with heart-eyes::smiling face with heart-eyes: Oikein viiltävä molemmin puolinen kipu! Nyt vasta ahdistaa. Testin voin tehdä vasta torstaina, koska silloin dpo 10. En uskalla nyt tehdä.

Ajattelin liittyä tähänkin ryhmään :)

Ensimmäinen yrityksessä, ikää kohta 35 v. Yritystä takana jo noin vuosi (yrityskierto 12 tai 13), mutta ei yhtään plussaa tai edes haamua. Menkat tulleet aina ajallaan tai jopa vähän ajoissa, eli mitään pientäkään toivoa onnistumisesta ei ole ollut. Lääkärissä käyty ja todettu matalahko AMH ja hiipuvat munasarjat, joten jatkuvasti pelottaa, että aika loppuu kesken. Miehellä pääasiassa hyvä näyte. IVF-hoitojen aloittamisesta alustavasti sovittu keväälle, jos ei onnistu muuten.

Tähän saakka kierto ollut 25-29 päivää, yleensä 26-27. Ovis ollut arviolta kp12-14 (testit ekana plussaa kp11-13, joten näin oletan). Luteaalivaihe ollut 13-15 pvä, eli menkat alkaneet yleensä ihan viim. dpo16, yleensä dpo 14-15. Nyt on kp31 ja dpo17 (jos ovistestiin on luottamista).

Pohdin voisikohan viimein olla minun vuoroni... Vai voikohan tämä olla jotain muuta, esim. stressiä (jota tästä lapsettomuustilanteesta on päivittäin valitettavasti)? Tai voikohan olla, etten vaan ole ovuloinut, vaikka testin mukaan LH olikin noussut, ja siksi menkkoja ei kuulu? Eniten pelkään, että kyseessä jonkinlaiset aikaiset vaihdevuodet, joista tuon AMH:n myötä on peloteltu, vaikka en nyt tiedä voisiko ne näin yhtäkkiä alkaa kun kierto tähän mennessä ollut normaali. Raskaustestillä raskausasia selviäisi aika varmasti jo tässä vaiheessa. Ymmärrän hyvin, että netissä kyseleminen sen sijaan että selvittäisi asian kotitestillä tai vaikka lääkäristä on ihan lapsellista ja hölmöä, mutta en mitenkään uskalla testailla vielä kun pettymyksiä on takana niin monia ja jotenkin sitä haluaisi vielä hetken pitää pientä toivoa yllä.. :smiling-eyes: Mitään oireita ei oikein ole, menkkamaista alavatsatuntemusta oli muutama päivä sitten, mutta sitäkään ei enää. Ja mitään vuotoa ei tosiaan ole nyt tullut edellisten menkkojen jälkeen missään muodossa.

Onko muilla kokemusta venyneestä luteaalivaiheesta eli vaiheesta oletetun oviksen ja menkkojen alkamisen välillä?

Ensimmäinen yrityksessä, ikää kohta 35 v. Yritystä takana jo noin vuosi (yrityskierto 12 tai 13), mutta ei yhtään plussaa tai edes haamua. Menkat tulleet aina ajallaan tai jopa vähän ajoissa, eli mitään pientäkään toivoa onnistumisesta ei ole ollut. Lääkärissä käyty ja todettu matalahko AMH ja hiipuvat munasarjat, joten jatkuvasti pelottaa, että aika loppuu kesken. Miehellä pääasiassa hyvä näyte. IVF-hoitojen aloittamisesta alustavasti sovittu keväälle, jos ei onnistu muuten.

Tähän saakka kierto ollut 25-29 päivää, yleensä 26-27. Ovis ollut arviolta kp12-14 (testit ekana plussaa kp11-13, joten näin oletan). Luteaalivaihe ollut 13-15 pvä, eli menkat alkaneet yleensä ihan viim. dpo16, yleensä dpo 14-15. Nyt on kp31 ja dpo17 (jos ovistestiin on luottamista).

Pohdin voisikohan viimein olla minun vuoroni... Vai voikohan tämä olla jotain muuta, esim. stressiä (jota tästä lapsettomuustilanteesta on päivittäin valitettavasti)? Tai voikohan olla, etten vaan ole ovuloinut, vaikka testin mukaan LH olikin noussut, ja siksi menkkoja ei kuulu? Eniten pelkään, että kyseessä jonkinlaiset aikaiset vaihdevuodet, joista tuon AMH:n myötä on peloteltu, vaikka en nyt tiedä voisiko ne näin yhtäkkiä alkaa kun kierto tähän mennessä ollut normaali. Raskaustestillä raskausasia selviäisi aika varmasti jo tässä vaiheessa. Ymmärrän hyvin, että netissä kyseleminen sen sijaan että selvittäisi asian kotitestillä tai vaikka lääkäristä on ihan lapsellista ja hölmöä, mutta en mitenkään uskalla testailla vielä kun pettymyksiä on takana niin monia ja jotenkin sitä haluaisi vielä hetken pitää pientä toivoa yllä.. :smiling-eyes: Mitään oireita ei oikein ole, menkkamaista alavatsatuntemusta oli muutama päivä sitten, mutta sitäkään ei enää. Ja mitään vuotoa ei tosiaan ole nyt tullut edellisten menkkojen jälkeen missään muodossa.

Onko muilla kokemusta venyneestä luteaalivaiheesta eli vaiheesta oletetun oviksen ja menkkojen alkamisen välillä?
Kiva että liityit tänne, ja toivotaan että piiphdus on pikainen! Ihanaa, että ensimmäistä kertaa on tuolla laillanpidempi luteaali, se antaa toivoa! :)

Jos sieltä tuliskin taas pettymys, niin oletko lämpöjä seurannut? Ovistestit + aamulämmöt on aika varma tapa selvittää, onko ovulatio ollut :)

Mutta toivotaan kovasti, että millekään tuolle ei ole enää tarvetta, vaan olisikin nyt tarrannut kiinni!!

Stressi voi kyllä sekoittaa kiertoa. Mutta yleisesti tyypillisempää on kiertojen venyessä ovulaation viivästyminen kuin luteaalivaiheen piteminen. Mulla oli kohdunulkoisen jälkeen pari pidempää kiertoa, mutta niissä molemmissa ovis oli myöhässä ja luteaali silti mulle normi 12 päivää.

Kuten Nurppu tuossa jo mainitsikin, niin kotimenetelmin lämpöjen mittaus on oikeastaan ainut tapa varmistaa, että ovis on tapahtunut. Mutta toivotaan, että on pieni matkassa eikä tarvitsisi enää ovista metsästää :red-heart::folded:

Oi jospa se olisi nyt tärpännyt.. Ymmärrän tuon tunteen kyllä et ei tahtoisi testata, kun pettymyksiä paljon taustalla mutta tee ihmeessä aamulla :smiling face with heart-eyes::smiling face with heart-eyes::red-heart:

Kiva että liityit tänne, ja toivotaan että piiphdus on pikainen! Ihanaa, että ensimmäistä kertaa on tuolla laillanpidempi luteaali, se antaa toivoa! :)

Jos sieltä tuliskin taas pettymys, niin oletko lämpöjä seurannut? Ovistestit + aamulämmöt on aika varma tapa selvittää, onko ovulatio ollut :)

Mutta toivotaan kovasti, että millekään tuolle ei ole enää tarvetta, vaan olisikin nyt tarrannut kiinni!!
Hei muuten! Sulla kun se oura homma niin heittääkö sulla päivällä miten paljon ruumiinlämpö vai kertooko se edes moisia?

Hei muuten! Sulla kun se oura homma niin heittääkö sulla päivällä miten paljon ruumiinlämpö vai kertooko se edes moisia?
Se ei kerro kuin yölämmön! Ja siitäkin ainoastaan "poikkeaman omasta keskiarvosta", eli ei osaa päätellä sormen lämmöstä mikä sun oikea sisälämpö on. Ihan järkeenkäypää, koska esim. mulla on aina kylmät sormet kun mun miehellä taas lämpimät! Mut tosiasiassa mulla aina korkeempi ruumiinlämpö ku miehellä!

Mun ymmärryksen mukaan päivän aikana voi heitellä paljonkin, siks on todettu että se yölämpö on paras mittari tohon ovulaatioseurantaan, eli se BBT. Mutta koska ihmisen on vaikea nukkuessa mitata omaa lämpöään, niin se ohje on sit mitata aamulla heti herättyään, ennen kuin nousee sängystä, sillon ollaan vielä siellä unilämmössä.

Itsehillintä petti. Kertokaapa ajatuksia seuraavista kuvista?

Päivät aivan liian aikaiset oikealle plussalle, eli dpo 7 menossa.

Liitteet

• DFB74D78-3796-4DFA-BBE4-0B64FE39D432.jpeg
    DFB74D78-3796-4DFA-BBE4-0B64FE39D432.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 145
  • A4E6C11B-5AC4-4E49-9F97-3116B201C96A.jpeg
    A4E6C11B-5AC4-4E49-9F97-3116B201C96A.jpeg
    190.5 KB · Katsottu: 142
  • 4345AEF9-EA2B-4613-A112-9303BFD5E3A4.jpeg
    4345AEF9-EA2B-4613-A112-9303BFD5E3A4.jpeg
    697.4 KB · Katsottu: 148
Just luin vanhoja keskusteluja kaverin kaa ni tytöstä mulla ainoa oire ennen plussaa oli aamuyöllä herääminen pissalle ja kauhistelin just hälle niissä ku tissit ei ollu kipeet eikä muuta :D
Sillon olin kirjoittanut et oisko oli dpo 9 tai 10 eka haamujen haamu mutta siirtyi ekassa Utrassa viikolla et ois kaiketi ollutkin jo ovis aiemmin siinä kierrossa kuitenkin...

Se ei kerro kuin yölämmön! Ja siitäkin ainoastaan "poikkeaman omasta keskiarvosta", eli ei osaa päätellä sormen lämmöstä mikä sun oikea sisälämpö on. Ihan järkeenkäypää, koska esim. mulla on aina kylmät sormet kun mun miehellä taas lämpimät! Mut tosiasiassa mulla aina korkeempi ruumiinlämpö ku miehellä!

Mun ymmärryksen mukaan päivän aikana voi heitellä paljonkin, siks on todettu että se yölämpö on paras mittari tohon ovulaatioseurantaan, eli se BBT. Mutta koska ihmisen on vaikea nukkuessa mitata omaa lämpöään, niin se ohje on sit mitata aamulla heti herättyään, ennen kuin nousee sängystä, sillon ollaan vielä siellä unilämmössä.
Kiitos. Yritän ens kiertoa ennen mittailla sitä todellista aamu lämpöä et on sit mihin tosiaan verrata. Ihmettelen vaa aiemmin ku tosiaan oon mitannut lämpöjä millon vaa päivällä tai illalla ni näyttänyt normia ja eilenkin 37,3 ja muuten 37 oli.. Et yritän tosiaan siksi silti uskoa et se ovis ois tapahtunut..

Kiitos. Yritän ens kiertoa ennen mittailla sitä todellista aamu lämpöä et on sit mihin tosiaan verrata. Ihmettelen vaa aiemmin ku tosiaan oon mitannut lämpöjä millon vaa päivällä tai illalla ni näyttänyt normia ja eilenkin 37,3 ja muuten 37 oli.. Et yritän tosiaan siksi silti uskoa et se ovis ois tapahtunut..
Joo! Kyllä mäki oon havainnu joskus iltasin kun oon huvikseni mittaillu, että on luteaalissa korkeammat lämmöt! Että kyl mä uskon et se on mahollista siitäki huomata :) mutta kai vaan on niin paljon asioita mitkä vaikuttaa lämpöön, esim liikkuminen, niin ne voi hämätä jos mittaa päivän aikana.

Uppis voi ihana että asiat järjestyy siellä puhumalla:red-heart:

Meillä ollu vakavaa keskustelua täälä kun mies nukkuu joka aamu pitkään kun teini ja menee töihin vasta 10-12 aikaan aamupäivällä. Sanoin että jos ei ala heräämään samaan aikaan aamulla ku muutki perheessä ni kuvitteleeko että uskallan lasta tehä sellasen aikuisen lapsen kanssa et joutuisin olee yksinhuoltajana suhteessa. Ite heräisin vauvan kaa klo 6 aamulla ja tää nukkuu aamu kymmeneen. Ei ala sellaseen. Monesti ollu tää sama keskustelu ja kysyny että enkö luota siihen. Ihan ku ois kyse siitä että mun pitää kohentaa omaa luottoa siitä että ukko osais herätä sit taikaiskusta ku vauva tulee. Sanoin että asia on niin että luottamus on asia mikä ansaitaan teoilla eikä sanoilla. Jos sanat ei vastaa tekoja niin ei sanoihin voi luottaa. 3 v ollaan oltu yhessä ja koko aikaan on herännyt aamulla ehkä 2 kertaa. Aina nukkuu aamupäivään. Ja sen takia on sit töissä iltaan asti eikä perhe aikaa ole. Sillon jos perheen haluaa ni pitää olla valmis osoittamaan että osaa elää perhekeskeistä vuorokausirytmiä. Minkäänlaista näyttöä tästä ei ole. Olen tehnyt selväksi että en päivääkään katsele sellaista ihmistä vauvan kanssa joka ei kykene perheleskeiseen rytmiin arjessa. Kaksi suhdetta olen ennen tätä jo katsellut ja nyt en aio tuhlata aikaani odottamiseen josko mies mystisesti oppisi ja kasvaisi mitä ei ole ennenkään tapahtunut. Vastuu on nyt miehen otettava itse arki rytmistä. En ala olemaan aikuiselle miehelle äiti joka potkii ylös sängystä. Jos ei osaa tätä vastuuta kantaa itse niin näytän ovea. Tiedän että erolla uhkailu on väärin, mutta olen tosissani että osaan asettaa rajani kun olen tämän mieslapseilun jo kerran kokenut niin en aio tehdä samaa virhettä uudestaan. Asetin omat rajani ja jos niitä ei aio kunnioittaa niin se on hyvää loppuelämää.

Voi että minä niin tiedän tunteen, tsemppiä paljon! :red-heart: Meillä on vähän samantapaista, mutta rahan ja töiden takia. Mies on siis yrittäjä eikä hänellä ole lapsia. Hänen yrityksessä on ollut vastoinkäymisiä koronan takia ja monta juttua mennyt huonosti. Hänellä on sellainen tyyli, että hän mielestäni ei ota tarpeeksi tosissaan noita tilanteita. Asenne on sellainen että kyllä ne asiat järjestyy ajallaan itsestään eikä häntä haittaa vaikka ei rahaa aina niin tulisikaan. Hänellä ei siis ole lapsia eikä ole tarvinnut huolehtia muista kuin itsestään. Minä taas olen lähes yksin kasvattanut kaksi poikaani ja ollut heistä päävastuussa, tehnyt koko ajan hulluna töitä ja suorittanut vielä yliopistotutkinnonkin kun pienempi oli 1-vuotias, että on sitten hyvä koulutus ja ammatti ja pystyy olemaan lapsille taloudellisesti turvallinen aikuinen.

Mielestäni lasten kanssa EI VOI olla tuollainen asenne, että odotellaan ja katsellaan sivusta mitä tapahtuu. Lapselle pitää pystyä tarjoamaan parasta ja hänen eteen pitää nähdä aktiivisesti taloudellista ja muuta vaivaa että hänellä olisi kaikki hyvin, aina. Mielestäni ei voi olla sillä tavalla että lapsi ei saa sitä mitä tarvitsee vaan sen takia että vanhempi ei viitsi nähdä vaivaa hänen eteensä. Olen siis ajautunut parin viime viikon aikana miettimään että haluanko oikeasti lapsen hänen kanssaan, kun uhkana on että minulla on sitten kuitenkin päävastuu tästä uudestakin lapsesta. Juuri olen saamassa vanhemman pojan kunnialla täysi-ikäiseksi ja jos nyt uusi lapsi tulisi niin en todellakaan haluaisi taas olla pääasiallinen vastuunkantaja. Turhauttaa ihan älyttömästi! Ja ottaa päähän senkin takia kun rakastan poikiani äärettömän paljon ja tiedän että uusi lapsi olisi yhtä rakas ja tärkeä, ja rakastan miestäkin tosi paljon mutta hän sitten ei ota asioita tosissaan.

Helpottaa kun saa kertoa asiat tänne kun en ole kenellekään näistä puhunut eikä kukaan tiedä tästä lapsen yrityksestäkään mitään.

Takaisin