Raskaaksi 2022

No on joo hyvä testi! Ja kiitos 😍 on joo, ei oo ollu menkkoja. flo laski, että menkat alkaisi tiistaina tai torstaina 😏

Mulla kyl ollut nyt 3 päivää menkkajomotusta, et olisin ollut todella hämmentynyt jos ei ois meinannu raskautta 🫢
Toivotaan että tää tyyppi pysyy tiukasti kiinni 🥰
 
Hirveästi onnea ja tarrasukkia kaikille plussaajille! 🥰

Mulla on eilisestä asti ollut aivan kauhea oksetus päällä ja jotenkin kova huippaus. Tullu vielä kunnon himoja ruokiin mitä en normaalisti syö. Eilen piti pistää mies hakemaan suklaata ja söin koko levyn, vaikken normaalisti voi sietää suklaata.🙈 Sen johdosta tänään on varmaan närästänytkin.
Mahaa on myös nippaillut lupaavasti tämä päivä, mut menispä tää aika jo kun haluis päästä testailemaan. 😫
 
Täällä tänään dpo1 ja piinapäivät alkakoon! Hyvin saatiin talleteltua taasen, ei ainakaan siitä jäänyt kiinni. Tällä hetkellä on hyvät fiilikset tästä kierrosta, se gyne loi mielenrauhaa kyllä. 😊 Nyt vaan pohdin, että mihinkähän asti sitä malttais olla testaamatta… 😅
 
Iik.. mun mies ei tyrmännyt ollenkaan, etteikö ehkäisy voisi jäädä pois jo tämän vuoden puolella. Sanoi että vielä tarvii miettiä tätä ajankohtaa. Varmasti tosiaan haluaa yhteisen lapsen ja oli ilahtunut kun otin puheeksi. Mä oon just jännännyt etten painosta liikaa. Nyt mietin kuinka kauan maltan odottaa ellei hän ala pian puhua mietteistään. Tää kärsimätön luonne on kauheeta välillä.. nään joka paikassa vauvat ja raskaana olevat. Tänään uimarannalla.. tietenkin juuri siihen eteen tulee äiti sylittelemään ja imettämään arviolta 2kk vauvaa.

Pelonsekaiset fiilikset.. kun niin toivoo ja samalla pelottaa miten jaksaa taas sen alkuraskauden ja alun vauva-ajasta.. Mä en oo ees aiemmissa kahdessa raskaudessa oksentanut.. Mutta jatkuva etova krapulainen olo, ettei maistu kuin kylmät raikkaat ruuat ja voileivät, jos nekään.. päänsärkyä ja ihan tappoväsymys. Että 12t yöunet ja 2t päikkärit päälle. Ja kun elämä tosiaankin semmoista nyt ettei voisi kolmea kuukautta vaan nukkua. Mulla iltaisin aina paheni se huono olo. Sitten molemmat vauvat oli koliikkivauvoja, itkuisia ja tyytymättömiä, viihtyivät vaan kantoliinassa jos sielläkään. Eli alut olleet tosi rankkoja. Mutta en mä vaihtais pois näitä lapsosia ja kaikkia niitä onnen hetkiä ja tätä rakkauden määrää.. olen valmis.. vaikka pelottaa tuoko jo ikäkin oman osansa myös lisää kuormaan.

Kiinnostaa täällä kokemukset, keillä useampia raskauksia ja vauva-aikoja.. ovatko menneet eri tavalla? Mulla meni kaksi ekaa hyvin samalla tavalla. Poika ja tyttö.
 
Tämän valkoisemmalta ei testialue voi varmaankaan näyttää 🙄 Tänään on kp23 ja luulisin, että menkat alkaa viimeistään ylihuomenna. Eiliset "oon raskaana" -fiilikset meni kyllä oikein kunnolla metsään.
20220815_055132.jpg
 
Iik.. mun mies ei tyrmännyt ollenkaan, etteikö ehkäisy voisi jäädä pois jo tämän vuoden puolella. Sanoi että vielä tarvii miettiä tätä ajankohtaa. Varmasti tosiaan haluaa yhteisen lapsen ja oli ilahtunut kun otin puheeksi. Mä oon just jännännyt etten painosta liikaa. Nyt mietin kuinka kauan maltan odottaa ellei hän ala pian puhua mietteistään. Tää kärsimätön luonne on kauheeta välillä.. nään joka paikassa vauvat ja raskaana olevat. Tänään uimarannalla.. tietenkin juuri siihen eteen tulee äiti sylittelemään ja imettämään arviolta 2kk vauvaa.

Pelonsekaiset fiilikset.. kun niin toivoo ja samalla pelottaa miten jaksaa taas sen alkuraskauden ja alun vauva-ajasta.. Mä en oo ees aiemmissa kahdessa raskaudessa oksentanut.. Mutta jatkuva etova krapulainen olo, ettei maistu kuin kylmät raikkaat ruuat ja voileivät, jos nekään.. päänsärkyä ja ihan tappoväsymys. Että 12t yöunet ja 2t päikkärit päälle. Ja kun elämä tosiaankin semmoista nyt ettei voisi kolmea kuukautta vaan nukkua. Mulla iltaisin aina paheni se huono olo. Sitten molemmat vauvat oli koliikkivauvoja, itkuisia ja tyytymättömiä, viihtyivät vaan kantoliinassa jos sielläkään. Eli alut olleet tosi rankkoja. Mutta en mä vaihtais pois näitä lapsosia ja kaikkia niitä onnen hetkiä ja tätä rakkauden määrää.. olen valmis.. vaikka pelottaa tuoko jo ikäkin oman osansa myös lisää kuormaan.

Kiinnostaa täällä kokemukset, keillä useampia raskauksia ja vauva-aikoja.. ovatko menneet eri tavalla? Mulla meni kaksi ekaa hyvin samalla tavalla. Poika ja tyttö.
Mulla 3 poikaa ollut helppoja vauvoja, toki ovat enemmän tai vähemmän valvottaneet, mutta olleet ns. perustyytyväisiä.
Toinen lapsi (tyttö) taas huusi ekat kuukaudet lähes kaiken aikaa jos ei hytkyttänyt sylissä pystyssä. Imetysdietillä olin kun halusin kaikki kokeilla, verikokeella allergiat yms tutkittu, myöhemmin imeytymishäiriöt ja jotain muuta myös, mutta ei sieltä löytynyt selitystä. Kasvukin alkoi jätättämään. Koliikkiakaan ei kuulemma ole kun jatkuva rauhoittelu kuitenkin tehosi. 4kk synnytyksestä kävin ottamassa kierukan ja vannotin miestä muistuttamaan tästä ajasta, jos alan jostain lisälapsista haaveilemaan. Noh, ei muistuttanut ja kierukka poistettiin vauvan ollessa 8kk, alkoi siis sitten kuitenkin pian helpottamaan. Huutaa tuo 6v tyttö edelleen lähes kaikesta, mutta taitaa olla enemmän hänen äkäisestä luonteesta kiinni.
Raskaudet ja synnytykset mennyt melko samalla kaavalla, pahoinvointia, närästystä, selkä ja liitoskipuja, runsas painonnousu. Supistuksilla kaikki synnytykset käynnistyt. Ainoastaan vika erosi siinä kun tuli ekaa kertaa rannekavaoireita ja vauva kilon isompi (alkoi myös kaksosrakautena), edelliset oli melko pieniä vauvoja.
 
Kiitos vastauksesta Foreverfever. Mulla tää nuorimmainen tyttö oli myös pahempi. Mä kokeilin myös imetysdieetin silloin ja kaikkea mahdollista. Päätin myös ettei vauvoja ikinä enää 😅 Mulla tää kesti niin kauan, että aloin ajatella, että voisin vielä jaksaa ottaa yhden tai kaksi lasta vastaan, vasta kun hän oli 2v. Alun jälkeen meillä mennyt hyvin. Edelleen on herkkävatsainen ja atooppinen iho. Hän ihanan herkästi näyttää tunteitaan ja rakastaa kaikkia 😍
Kiitos, kertomasi vahvistaa kuten olen ajatellut, että voisi odottaa kolmannen raskauden ja synnytyksen menevän suunnilleen samaan malliin. Onko sinulla synnytyksen kesto lyhentynyt 3. Ja 4. Kohdalla?
 
Harmi Emna 😔 Onko sulla niin säännöllinen kierto, että et usko oviksen voineen olla myöhässä? Kuulostaa lyhyeltä kierrolta.. mullakin kierrot olleet kyllä nyt n. 25 päivää
 
Takaisin
Top