Veikkaan tota et nyt oiski dpo8Jos sulla vaan kiinnittyy dpo5 niin sittenhän se tossa herkässä testissä voipi näkyä jo tossa vaiheessa. Tai sitten ovis ollu päivää aikasemmin esim.
Pidetään peukkuja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Veikkaan tota et nyt oiski dpo8Jos sulla vaan kiinnittyy dpo5 niin sittenhän se tossa herkässä testissä voipi näkyä jo tossa vaiheessa. Tai sitten ovis ollu päivää aikasemmin esim.
Pidetään peukkuja
Joo voi olla toki vähän huono ajankohta. Tietty jossei Lri tee purkusuunnitelmaa niin vois itsekin puolittaa annosta tietyin väliajoin niin ei tulisi niin rajuina oireet. Esim Escitalopramista voi tulla tosi voimakkaat oireet jos seinään lopettaa. Riippuu toki vähän lääkkeestä, annoksesta ja siitä kauan on kyseistä lääkettä käyttänyt.Näin jälkiviisaana ei varmaan fiksua lopettaa päälääkkeitä samalla kun piinailee raskautta. Eikä siis muuten, tarvetta ei enää niille ole ollut ja jo viime raskaudessa puhuin lääkärille, et olisin halunnut ne lopettaa, mutta hän meinas et annos niin pieni (se 10mg), ettei väliä, vaikka jatkoikin. Ne on kuitenkin aloitettu v. 2016 ja silloin kukaan ei puhunut miten ja milloin lopettaa eikä ole mitään hoitosuhdetta minnekään. Kukaan ei myöskään kertonut, että voi tulla lopetusoireita. Koska esim. nyt en tiedä, onko oireet niitä vao mahdollista raskautta, ja sekös stressaa lisää. Itkettäis melkeen kaikki. Toisaalta ärsyttää. On huimausta. Ja herkistymistä. Kai se viikon sisään taas selviää, kummasta kyse, mut muutenkin aina piinailen, niin tää nyt ärsyttää vielä enemmän.
@Lilja35 joo mulla kans kokemusta että annoksen vaihdokset suuntaan ja toiseen aiheuttaa vaikka mitä oireita. varsinkin tuota huimausta kans ollu mulla, jos lääke on ollu sellanen, joka vaikuttaa sykkeeseen/verenpaineeseenNäin jälkiviisaana ei varmaan fiksua lopettaa päälääkkeitä samalla kun piinailee raskautta. Eikä siis muuten, tarvetta ei enää niille ole ollut ja jo viime raskaudessa puhuin lääkärille, et olisin halunnut ne lopettaa, mutta hän meinas et annos niin pieni (se 10mg), ettei väliä, vaikka jatkoikin. Ne on kuitenkin aloitettu v. 2016 ja silloin kukaan ei puhunut miten ja milloin lopettaa eikä ole mitään hoitosuhdetta minnekään. Kukaan ei myöskään kertonut, että voi tulla lopetusoireita. Koska esim. nyt en tiedä, onko oireet niitä vao mahdollista raskautta, ja sekös stressaa lisää. Itkettäis melkeen kaikki. Toisaalta ärsyttää. On huimausta. Ja herkistymistä. Kai se viikon sisään taas selviää, kummasta kyse, mut muutenkin aina piinailen, niin tää nyt ärsyttää vielä enemmän.
Joo kyllä yleensä hoitavan tahon pitäisi ottaa kantaa jos pitkäaikainen ssri-lääkitys lopetetaan, jossei ole varsinaista hoitavaa tahoa niin omalla ta:alla sitten. Ei suositella ikinä tosiaan seinään lopetettavan kun voi tulla tosi rajuja "sähköiskujakin" kroppaan.Minusta näissä reseptilääkkeissä kannattaa aina olla hoitavaan tahoon yhteydessä, tokikaan ei ole kokemusta masennus/ahdistus lääkityksestä. Mutta olen kuullut, että lopettaminen/vähentäminen ei ole ihan viikkoja/kuukausia kestävää hommaa ?
Oijoi, onpas jo vahva viiva, toivotaan kovasti, että jatkaa vahvistumista!!Tänään dpo7 eikä pitäny todellakaan testata mutta toki nyt pohdin kun pc oli nega viime su/ma et voiko tää olla muka km:stä johtuvaa. Tuntuis kyllä hassulta ja on niin sellanen olo että oon raskaana oviksenkin tikutin et ei hirveesti pitäis olla heittoa dpo:issa. Mut äh jännää! Tänää täytyy mennä tyhjentää kauppa testeistä
Onko teillä mahdollisuus tallettaa kupin kanssa? Sais edes yhden tehtyä ”maaliin”? Ei olis niin stressaavaa ehkä?Mulla on nyt jotenkin ihan älytön ahdistus koko touhusta. Tallettelut ei tahdo onnistua ja koronasta ja buranasta huolimatta ovulaatio tuntuu taas olevan etuajassa... Toki varmuutta en saa koska kaupassa ei ollu ovulaatiotestejä ja kuumeen takia lämpöihin ei voi luottaa. Toisaalta mitä väliä sillä on jos yksiäkään talletuksia ei saada tehtyä. Takaraivossa huutaa todennäköisyydet raskautumiselle km jälkeen ja päin vastoin myös se, että jos uuteen tärppiin menee yli 6kk on km riski taas korkeampi. Ympärillä kaikki vaan synnyttää tai raskautuu. Jippii.
Kiitos! Me jätettiin pääsiäisenä ehkäisy pois.Paljon onnea kuuttituutti! :) Voi että mä odotan saavani vielä kokea tuon tunteen.. Kauanko te yrititte?
Sitäkin yritettiin ja ihan yhtä stressaavaa se taisi olla miehelle, ehkä jopa stressaavampaa.. onneksi eilen onnistui yhden kerran tallettelut. Nyt oon aika varma että ovulaatio tapahtui eilen.Onko teillä mahdollisuus tallettaa kupin kanssa? Sais edes yhden tehtyä ”maaliin”? Ei olis niin stressaavaa ehkä?
Me turvauduttiin tässä kierrossa kerran kuppiin työkuvioiden takia.
Mun ystävä on meillä ollut kylässä joten eilen en testannut mutta tänään oli pakko, oman mielenrauhan vuoksi. Ajoittain kivistelee ja syke on korkealla ja rintoja vähän aristelee, mutta ei muuta. Dpo 13 tänään. Meillä kävi eilen toinen mun ystävä vauvansa kanssa ja heidän laskettuaika oli tänä vuonna päivälleen sama, joka meillä tulee ensi vuonna olemaan. Se oli hassu sattuma :) On varmaan myös mun aika kiittää teitä kaikkia ihania vertaistuesta ja kaikista tsempeistä ja astua takavasemmalle (mutta utelias ullana jään toki seuraamaan miten kaikilla menee). Toivon koko sydämestä kaikille mahdollisimman nopeita tärppejä, niin että ensi vuonna me kaikki lykitään vaunuja tahoillamme. Erityisesti teille, joilla on hoidot menossa/ alkamassa hurjasti tsemppiä ja voimia ja myötätuulta!
View attachment 115135