Raskaaksi 2022

Jatkan vielä itseäni; esikoisen plussan aikana (tarkistin Flosta, ollut kp 23, joka olisi nyt huomenna). Haalea viiva tuolloin kp 23 ja flunssa. Tai ainakin flunssainen olo. Mutta siltikään en haluaisi herätellä toiveita, kun muutenkin tipahtaa sit korkealta ja kovaa, taas.
Ja korjaan edelleen itseäni. Tuo haalea plussa onkin esikoisen kohdalla ollut kp25. Joka siis olisi nyt huomenna.
 
Rfsu:n ”testaa ajoissa” -testi näyttää edelleen negaa (olisi 5 pvää oletettujen menkkojen alkuun Flon mukaan; samaisen Flon oviksen ennustuksen mukaan dpo10). Tänään heräsin kuitenkin pieneen kurkkukipuun. Koronatestit negoja myös. Lisäksi tuli huimausta, mitä ei ole ollut ennen. En halua herättää yhtään mitään odotuksia itselleni, mutta laittaa silti pohdituttamaan. Vai onko silti koronaa, joka ei näy testissä. Ei toisaalta mitään muita oireita, jotka voisivat viitata koronaan. Eikä kurkkukaan enää juurikaan edes tunnu.
Onko raskaustestin nega oikeesti nega ja oisko koronan nega sit vaikka plussa. Vai kaikki negaa. Ärsyttävää tällainen epätietoisuus ja pohdinta.
Jos ei oviksesta varmuutta ni voi vielä muuttua r-testi posiksi 🌈
 
Yrittäminen on aihe mikä sisältää ihan hirveesti voimakkaita tunteita (hormonit siihen päälle vielä!). Sen takia on ihan luonnollista että erilaiset asiat voi herkästi ärsyttää, ja muutenkin on hirveen helppo vahingossa loukata toista vaikka yrittää olla rohkaseva. Esikoista yrittävää voi turhauttaa monen lapsen vanhemmat jotka avautuu tuskastaan. Pitkään yrittänyttä voi turhauttaa ekasta kierrosta epäonnistuneet ja aiheesta tunteitaan purkavat. Yli nelikymppistä voi turhauttaa parikymppinen joka avautuu siitä miten vaikeeta on. Ja kuten mainitsitte, yrityksen alkupuolella olevaa voi turhauttaa kommentit siitä, että vastahan te aloititte.

Silti, se tekee mielenterveydelle tosi hyvää että saa purkaa jossain turhautumistaan. Oli se sit eka yrityskierros mistä tuli nega, tai neljäskymmenes. Oli se sit ekan lapsen yritys, tai kymmenennen. Siks musta menis väärin jos alettas säännöstelemään kauheesti jokasta kommenttia sen takia, että joku jossain voi siitä pahoittaa mielensä! Tietty oma asiansa on sit sellaset kommentit joiden puhdas tarkotus on loukata - niitä ei kuuluis ikinä olla missään.

Mut koska ihmisillä on erilaisia tarpeita ni täälläki on sen takia eriytynyt erillisiä keskusteluja erilaisissa tilanteissa oleville. Nää "Raskaaksi YYYY" ketjut on tälläsiä yleisiä, jotka kerää kaikenlaisia kokemuksia yhteen. Mut sit jos syystä tai toisesta ei pysty seuraamaan näitä, niin onneksi täältä löytyy tosi spesifisti eri tilanteisiin suunnattuja keskusteluja. Ekan yrittäjille, pidempään yrittäneille, iäkkäämmille jne.

Mullakin on välillä ollu taukoja tän keskustelun seuraamisessa, koska täällä usein vaihtuu porukka niin nopeasti, että keskustelijoiden tilanteista ei pysy kärryillä 😅 silti musta tämä on kiva ketju, koska sisältää aina aktiivista keskusteluseuraa ja kiertokavereita (samoissa päivissä meneviä) jne. :)
Sä sait kyl paljon paremmin kirjotettua myös sen mitä aattelen myöskin! Vaikka välillä turhauttaa ja ärsyttää niin just hyvä, et tääl saa purkaa just ja kuhan ei loukkaa ketään! Harva ihminen tarkoituksella pahaa tarkoittaa sanomisillaan. Ja vaikka just voi välillä kateeksikin käydä muiden nopeat plussat, niin iloinen olen jokaisesta plussasta❤ Ja koitin just tuoda esiin sen, et just tätä toista yrittäes on saanu erilaista perspektiiviä asioihin kuin ekaa yrittäessä.
 
@Kuuttituutti onneksi olkoon!! <3
@Ellu555 toivottavasti vuoti on vain harmitonta.

@Viivi92 apua toi tunne! Mulla oli niin ei raskaana olo viime kierrossa ja tiesin et menkat tulee . Raskaana oon tiennyt olevani molemmilla kerroilla ilman mitään erityistä syytä

Nyt tippui lämmöt tänään ja yöllä heräsin kun oli ihan tajuttoman kuuma! Siis tuntui että kuolen kuumuuteen ja kävin juomassa jääkaapin mehut ja vissyt tyhjiksi ja menin makaamaan sänkyyn. Piti työntää koirat pois ja miestä kauemmas kun en kestänyt. Siis ihan tyhjästä kun kuumempikin ollut mut mä uskon että toi liittyy hormoneihin kyllä. Oli semmonen sisäinen polte että ei järkeä. No, kipuilee vieläkin alavatsa ja etova olo.
 
@Viivi92 @Juliet92
Mulla tosiaan kanssa normaalisti oviksen aikaan on pientä kipua mutta nyt jostain syystä kesti koko kierron. Ja ei tosiaan ollu normaali nippailua vaan vähän häritsevämpää. Mutta ei kai sitä kannata sitä jäädä enää ihmettelemään, viime kierto oli joka tapauksessa outo ja nyt täytyy vaan olla onnellinen että ei enää tunnu mitään :) mutta toivonmukaan reilu viikon päästä olis taas jotain ovisoireita 🤭
 
@Kuuttituutti onneksi olkoon!! <3
@Ellu555 toivottavasti vuoti on vain harmitonta.

@Viivi92 apua toi tunne! Mulla oli niin ei raskaana olo viime kierrossa ja tiesin et menkat tulee . Raskaana oon tiennyt olevani molemmilla kerroilla ilman mitään erityistä syytä

Nyt tippui lämmöt tänään ja yöllä heräsin kun oli ihan tajuttoman kuuma! Siis tuntui että kuolen kuumuuteen ja kävin juomassa jääkaapin mehut ja vissyt tyhjiksi ja menin makaamaan sänkyyn. Piti työntää koirat pois ja miestä kauemmas kun en kestänyt. Siis ihan tyhjästä kun kuumempikin ollut mut mä uskon että toi liittyy hormoneihin kyllä. Oli semmonen sisäinen polte että ei järkeä. No, kipuilee vieläkin alavatsa ja etova olo.
Joo jää nähtäväks onko oikee tunne 👀
 
Voi kun meillä molemmilla pysyisi tyyppi matkassa ja päästäisiin iloitsemaan tuosta samasta LA:sta 🥰 😍 kyllä nuo sun oireet mun mielestä ihan lupaavilta kuulostaa!

Mullakin oli geleet ekaa kertaa tässä kierrossa mukana 🙄 mies meinasi nauraa itsensä lattialle kun kerroin että ostin lähes 20e purkin kuningatarmehiläiskapseleita, ja itsekin olin aika skeptinen, mut ei voi kiistää etteikö samassa kierrossa ainakin jotain tapahtunut 😁
Mitäs noiden gelee-kapseleiden salaisuus/tarkoitus on?🧐
 
Ihanaa kun täällä on taas näkynyt plussia, paljon onnea ja tarrasukkia matkaan! ❤️ Ja ihanan lupaava tilanne ainakin @Viivi92! 😍 Toivotaan kunnon plussa-aaltoa tänne nyt!

@Ellu555 toivottavasti vuoto on harmitonta, viiva ainakin näyttää tosi hyvältä! 😍 Mulla oli melkein koko ensimmäisen kolmanneksen pientä tiputtelua esikoisesta ja kaikki meni kuitenkin hyvin. 😊

Mulla tänään kp14 ja kävin siellä gynellä. Sieltä löytyi oikeasta munasarjasta 17mm follikkeli, ennusteli ovista sunnuntaille. Oon ollut ihan paiseissa, kun ovis on ollut myöhässä ja kaikkia näitä minivuotoja yms mutta sain ostettua nyt itselleni toistaiseksi mielenrauhan, kun kaikki näytti olevan optimaalisesti tuolla alakerrassa. Kotiin sitten pääsin ja hymy lävähti ovistestin ruutuun, ovis siis sieltä tosiaan vihdoin saapuu. 🥳 Kohta siis pääsen taas minäkin piinailemaan. 🤩 Nyt kyllä yritän malttaa mieleni ja aikaisintaan dpo11 tehdä testin, mutta katsotaan miten se taas sitten onnistuu malttaa mielensä. 😅
 
Älkää suutahtako, mutta mikä se tuollainen Flo on ? Ei kai mikään äppi oo pomminvarma? Saako sinne syötettyä oman luteaalin ja miten olette sen tarkistaneet? Mulla on Womanlog ja ihan ok, mutta ei se kyllä aina oikein näytä...
 
Kaikki raskauteen liittyvät asiat herättää kyllä paljon tunteita puoleen ja toiseen. Mä oon kuulunut molempiin ryhmiin, niihin jotka raskautuu heti kun ehkäisy loppuu ja nyt myös niihin jotka joutuu yrittämään yli vuoden. Keskenmenonkin kokenut nyt vanhemmalla iällä. Mä oon kyllä aidosti onnellinen kaikkien raskaus-uutisista johtuen varmaankin siitä, että mä tiedän jo kuinka iso juttu on olla äiti. Ja toivon että kaikki jotka äitiyden haluavat kokea saavat sen myös kokea❤️

Täällä dpo5, eikä oikeastaan mitään oiretta. Vähän ehkä painetta kohdussa ja väsymystä mut siihen se sitten jääkin. Väsymyskin luultavasti johtuu tehdyistä ylitöistä.
Ens vkl olis yhdet festarit ja ajatuksena olis tosi pitkästä aikaa juopotella ja pitää hauskaa. Olis aika ironista jos nyt olis pitkän yrityksen jälkeen tärpännyt kun kerrankin tiedossa jotain muuta kun duunia🙄 älkää käsittäkö väärin, otan ennemmin plussan kun viinakset mut niin kauan yritetty ja nyt sitten olis tärpänny niin tuntuisi hassulta.
 
Älkää suutahtako, mutta mikä se tuollainen Flo on ? Ei kai mikään äppi oo pomminvarma? Saako sinne syötettyä oman luteaalin ja miten olette sen tarkistaneet? Mulla on Womanlog ja ihan ok, mutta ei se kyllä aina oikein näytä...
Flo on äppi johon voi syöttää tietoja kierrostaan ja sitten se laskisi oviksen ajankohtaa ym. Mut siis joo ei noihin äppeihin voi luottaa täysin. Voi syöttää luteaalin ja sitähän voi tikuttamalla laskea.
Mullakin tässä kierrossa Flo väitti että ovis olisi ollut eilen vaikka todellisuudessa se olikin jo viime su. Meni siis pitkälti se flon veikkaus viime kiertojen mukaan.
 
Kuinkas paska testi tää apteekin ultra oli?

Ei pitänyt edes testata ennen kun menkat myöhässä, mutta iski sitten joku mielenhäiriö tänään 🙈

Näyttääkö nää kaikki herkät testit ihan törkeitä viivanpaikkoja?
 

Liitteet

  • 20220812_193932.jpg
    20220812_193932.jpg
    1.6 MB · Katsottu: 152
Kuinkas paska testi tää apteekin ultra oli?

Ei pitänyt edes testata ennen kun menkat myöhässä, mutta iski sitten joku mielenhäiriö tänään 🙈

Näyttääkö nää kaikki herkät testit ihan törkeitä viivanpaikkoja?
Mulle viime kierrossa näytti viivanpaikkaa tai sit oli joku kemiallinen tms. koska useammassa testissä näkyi, mutta kuitenkin esim digi sanoi, ettei raskaana.
 
Mitäs noiden gelee-kapseleiden salaisuus/tarkoitus on?🧐
Hmm jonkinnäköisiä hedelmällisyyttälisääviä ominaisuuksia niillä uskotaan olevan, en edes nyt muista mitä 😅 Googlesta löytyy aika paljon tietoa, ja täälläkin on oma ryhmänsä niistä: royal gelee -nimellä.
 
Kiitos tsempeistä ja rohkaisuista Jossu123, Pikkis91, Katarina, Peppipupu ja Jadine ❤ toivotaan että menee ohi. Ei ole tullut montaa tippaa tänään 🤞ja alavatsassa sykkii taas silleen lupaavasti kuin pari päivää sittenkin.
Onpa tämä ihana ryhmä. En olisi voinut kuvitella, miten teidän kannustavat sanat ja vertaistuki, ja kaikki muutkin jutut vaikka eri vaiheessa kiertoa kukin, voi tuntua hyvälle. Kiitos ❤
 
Hmm jonkinnäköisiä hedelmällisyyttälisääviä ominaisuuksia niillä uskotaan olevan, en edes nyt muista mitä 😅 Googlesta löytyy aika paljon tietoa, ja täälläkin on oma ryhmänsä niistä: royal gelee -nimellä.
Okei kiitos vastauksesta ☺🙌 tutkailenpa lisää aiheesta.
 
Takaisin
Top