Raskaaksi 2022

Mä tein tänään aamulla myös testin ja on kyllä niin negatiivinen ku vaan olla ja voi.. Tosin en sitä oviksen ajankohtaa tiedä, mutta menkkoja odotellessa nyt sitten.. äh..

Yhdelle kaverille oon tästä puhunut ja sain yks päivä tossa tän perus kommentin, että ei pitäis ajatella ja stressata asiaa ja että se tulee sitten kun tulee.. Helpommin sanottu kun tehty.. Tässä niin pitkään odottanut edes sitä yrityksen aloittamista ja sit kun pääsee yrittämään niin vähän väkisin on asia mielessä.. 😅 Vaikka ei se sillä varmaan mitään pahaa halunnut, mutta kyllä ärsytti..
Siis mulla on ihan sama tilanne, kuin sulla! Ei ole varmaa tietoa milloin ovis oli ja menkkoja odotellessa. :Grinning Face:

Mulla on kanssa yks kaveri joka kysyy joka kerta, kun nähdään tai jutellaan, että joko olen raskaana. Jotenkin turhauttavaa vaikka ei hän tietenkään pahaa tarkoita ja odottaa kyllä kovasti, että pääsee kummitäti hommiin. :Grinning Face:
 
Siis mulla on ihan sama tilanne, kuin sulla! Ei ole varmaa tietoa milloin ovis oli ja menkkoja odotellessa. :Grinning Face:

Mulla on kanssa yks kaveri joka kysyy joka kerta, kun nähdään tai jutellaan, että joko olen raskaana. Jotenkin turhauttavaa vaikka ei hän tietenkään pahaa tarkoita ja odottaa kyllä kovasti, että pääsee kummitäti hommiin. :Grinning Face:
Jep, mulla tää kaveri on ite nyt raskaana ja aihe on kyllä joka kerta esillä kun nähdään.. 😄

Samoja juttuja meillä! 😂 Jospa seuraavassa kierrossa meki päästäis plussailee 🥰
 
Siis mulla on ihan sama tilanne, kuin sulla! Ei ole varmaa tietoa milloin ovis oli ja menkkoja odotellessa. :Grinning Face:

Mulla on kanssa yks kaveri joka kysyy joka kerta, kun nähdään tai jutellaan, että joko olen raskaana. Jotenkin turhauttavaa vaikka ei hän tietenkään pahaa tarkoita ja odottaa kyllä kovasti, että pääsee kummitäti hommiin.

Minäkin oon vaan yhdelle ystävälle sanonut, hän tosin jo konkari näissä vauvapuuhissa. Heillä oli kestänyt vauvan vartominen useamman hetken, niin ennemmin sieltä tulee kommenttia siitä, ettei välttis heti nappaa. Toisaalta ihan kivaa, että se henkilö, joka tietää, ei oo ihan joka hetki niskaan hengittämässä :D

Ootteko puhuneet näiden ystävien kanssa siitä, missä menee teidän oma raja asiasta keskustelulle? 😊

Ja vaikka kuinka piinaavaa tää menkkojen odottelu on, niin ”ihanaa” vertaistuen kannalta, että täällä on samassa tilanteessa olevia 💕
Tsemppiä siis meille kaikille ja puhalletaan plussatuulia toistemme suuntaan.
 
Minäkin oon vaan yhdelle ystävälle sanonut, hän tosin jo konkari näissä vauvapuuhissa. Heillä oli kestänyt vauvan vartominen useamman hetken, niin ennemmin sieltä tulee kommenttia siitä, ettei välttis heti nappaa. Toisaalta ihan kivaa, että se henkilö, joka tietää, ei oo ihan joka hetki niskaan hengittämässä :D

Ootteko puhuneet näiden ystävien kanssa siitä, missä menee teidän oma raja asiasta keskustelulle? 😊

Ja vaikka kuinka piinaavaa tää menkkojen odottelu on, niin ”ihanaa” vertaistuen kannalta, että täällä on samassa tilanteessa olevia 💕
Tsemppiä siis meille kaikille ja puhalletaan plussatuulia toistemme suuntaan.
Me ollaan kyllä juteltu rajoista ja aiheesta ja oon sanonu et haluun kuulla kyl hänen raskaudesta ja kaikista fiiliksistä, että mua ei satuta tai harmita kuunnella. 😌 Oon niin iloinen hänen puolestaan ja sanoinkin että heidän onni ei oo multa pois.❤️ Enkä koe kateutta, vaan ennemminkin semmosta haikailua, että kohta minäkin. 😊
Et enemmän se menee niin et kerron ite omasta kierrosta tai jotain ja sit hän kyselee.. Viimeksi vaan kun sanoi ton että pitää olla miettimättä ja stressaamatta niin alko ärsyttää 🤣
 
Täällä tän aamun testi näyttää vahvistuvan (tosin virtsa tosi vahvaa), dpo 13. Eilen alkoi menkkajomottelut ja illalla ruskea tuhruttelu 😔 oireita ei ole enää mitään, ja virtsaamisentarve vähentynyt, eli toi testin vahvistuminen varmaan johtuu siitä että pissaa olo tosi vähän yön jäljiltä. Kiinnittymisvuotoa ei kait tässä vaiheessa myöskään voi odottaa enää, eli taitaa menkat alkaa kohta kunnolla. Surettaa 😔View attachment 115069
Tosi monella tiputtelee raskauden alussa, sulla vahvistuu kokoajan testi - luottaisin siihen enemmän 💕
 
Nyt kun alkaa menkkakivut olemaan ohi niin huomasin että säännöllinen kipuilu vasemman munasarjat kohdilla loppui samalla. Ajattelin sen ensin olevan vaan liikunnasta johtuvaa, mutta nyt kun se hävisi menkkojen tultua niin tuntuu siltä että ehkä se olikin jotain muuta. Eli onko kellään muulla ollut koko kierron kestävää satunnaista kipuilua munasarjan kohdalla? Mietin vaan mistä se voisi johtua.
Kävin ultrassa 2vk km jälkeen jossa kaikki näytti olevan täysin kunnossa.
 
Nyt kun alkaa menkkakivut olemaan ohi niin huomasin että säännöllinen kipuilu vasemman munasarjat kohdilla loppui samalla. Ajattelin sen ensin olevan vaan liikunnasta johtuvaa, mutta nyt kun se hävisi menkkojen tultua niin tuntuu siltä että ehkä se olikin jotain muuta. Eli onko kellään muulla ollut koko kierron kestävää satunnaista kipuilua munasarjan kohdalla? Mietin vaan mistä se voisi johtua.
Kävin ultrassa 2vk km jälkeen jossa kaikki näytti olevan täysin kunnossa.
Mulla ainakin ollu negakierroissa en sanois että kipuilua, mutta sellaista nippailua 🤔
 
@Ellu555 sun testi näyttää tosi hyvältä, menkkajomottelu on ihan normaalia alkuraskaudessa ja samoin myös tuhruttelu. En olisi vielä huolissaan. ❤ peukut ja varpaat pystyssä että pysyy kyydissä.
 
Mä tein tänään aamulla myös testin ja on kyllä niin negatiivinen ku vaan olla ja voi.. Tosin en sitä oviksen ajankohtaa tiedä, mutta menkkoja odotellessa nyt sitten.. äh..

Yhdelle kaverille oon tästä puhunut ja sain yks päivä tossa tän perus kommentin, että ei pitäis ajatella ja stressata asiaa ja että se tulee sitten kun tulee.. Helpommin sanottu kun tehty.. Tässä niin pitkään odottanut edes sitä yrityksen aloittamista ja sit kun pääsee yrittämään niin vähän väkisin on asia mielessä.. 😅 Vaikka ei se sillä varmaan mitään pahaa halunnut, mutta kyllä ärsytti..
Toinen kommentti joka mulla meni tunteisiin oli: vasta te ootte alkaneet yrittämään. Kaikki on suhteellista oon sitä mieltä mut kenenkään tunteita ei pitäisi missään nimessä vähätellä koska jokaisella on oma kokemusmaailma eikä kukaan voi täysin asettua toisen asemaan.
 
Toinen kommentti joka mulla meni tunteisiin oli: vasta te ootte alkaneet yrittämään. Kaikki on suhteellista oon sitä mieltä mut kenenkään tunteita ei pitäisi missään nimessä vähätellä koska jokaisella on oma kokemusmaailma eikä kukaan voi täysin asettua toisen asemaan.
No siis just tämä! Vaikka ois just aloittanut sen yrityksen, nii ei se sitä poista et tuntuu pahalta ja harmittaa kun tulee se negatiivinen testi.. toki se on tarkoitettu varmaan kans ihan hyvällä ja lohdutuksena se et "ootte vasta aloittanut, kyllä se siitä" .. mut on se silti vähän törppö kommentti.. 😅
 
Nyt kun alkaa menkkakivut olemaan ohi niin huomasin että säännöllinen kipuilu vasemman munasarjat kohdilla loppui samalla. Ajattelin sen ensin olevan vaan liikunnasta johtuvaa, mutta nyt kun se hävisi menkkojen tultua niin tuntuu siltä että ehkä se olikin jotain muuta. Eli onko kellään muulla ollut koko kierron kestävää satunnaista kipuilua munasarjan kohdalla? Mietin vaan mistä se voisi johtua.
Kävin ultrassa 2vk km jälkeen jossa kaikki näytti olevan täysin kunnossa.
No mulla tuntu useemman päivän ennen ovista vasemmalla kasvukipuja ja sieltä irtoski sit ja jomotteli kans viel eile aika kipeestikin, mut tänään ei enää niin selkeesti. Kattellaan onko täs kierros vuoros oikea puoli.

@Minniii ja @Kuuttituutti joo toi on raivostuttava kommentti. Ite oon kuullu sitä et "sullahan on vasta vuoden ikänen, synnytyksestä ei oo kauaa". Kyllä se pitkältä ajalta tuntuu kun ens kuussa vuosi tulee täyteen. Nääkin on vähän siinä mielessä kakspiippusia juttuja, et mihin ja kehen vertaa. On niitä jotka just alottanu, jotkut lähemmäs vuoden ja sit niitä jotka useamman vuoden. Ei kai noita tosiaan pidä vertailla keskenään, kun tosiaan se oma tunne vaikuttaa niin paljon. Esikoista yrittäessä ärsytti omassa angstissa ne, jotka itki ettei lasta tuu vaikka useampi lapsi oli jo sylissä, mutta nyt toista epätoivoisena tehdessä ymmärrän senkin tunteen.

Itseä ärsyttää täl hetkel ne "älä stressaa" kommentoijat, jotka viel usein tuppaa olee näitä kerrasta raskautujia. Helpommin sanottu ku tehty, varsinkik mitä enemmän yk tulee mittariin.
 
Muokattu viimeksi:
Yrittäminen on aihe mikä sisältää ihan hirveesti voimakkaita tunteita (hormonit siihen päälle vielä!). Sen takia on ihan luonnollista että erilaiset asiat voi herkästi ärsyttää, ja muutenkin on hirveen helppo vahingossa loukata toista vaikka yrittää olla rohkaseva. Esikoista yrittävää voi turhauttaa monen lapsen vanhemmat jotka avautuu tuskastaan. Pitkään yrittänyttä voi turhauttaa ekasta kierrosta epäonnistuneet ja aiheesta tunteitaan purkavat. Yli nelikymppistä voi turhauttaa parikymppinen joka avautuu siitä miten vaikeeta on. Ja kuten mainitsitte, yrityksen alkupuolella olevaa voi turhauttaa kommentit siitä, että vastahan te aloititte.

Silti, se tekee mielenterveydelle tosi hyvää että saa purkaa jossain turhautumistaan. Oli se sit eka yrityskierros mistä tuli nega, tai neljäskymmenes. Oli se sit ekan lapsen yritys, tai kymmenennen. Siks musta menis väärin jos alettas säännöstelemään kauheesti jokasta kommenttia sen takia, että joku jossain voi siitä pahoittaa mielensä! Tietty oma asiansa on sit sellaset kommentit joiden puhdas tarkotus on loukata - niitä ei kuuluis ikinä olla missään.

Mut koska ihmisillä on erilaisia tarpeita ni täälläki on sen takia eriytynyt erillisiä keskusteluja erilaisissa tilanteissa oleville. Nää "Raskaaksi YYYY" ketjut on tälläsiä yleisiä, jotka kerää kaikenlaisia kokemuksia yhteen. Mut sit jos syystä tai toisesta ei pysty seuraamaan näitä, niin onneksi täältä löytyy tosi spesifisti eri tilanteisiin suunnattuja keskusteluja. Ekan yrittäjille, pidempään yrittäneille, iäkkäämmille jne.

Mullakin on välillä ollu taukoja tän keskustelun seuraamisessa, koska täällä usein vaihtuu porukka niin nopeasti, että keskustelijoiden tilanteista ei pysy kärryillä 😅 silti musta tämä on kiva ketju, koska sisältää aina aktiivista keskusteluseuraa ja kiertokavereita (samoissa päivissä meneviä) jne. :)
 
Rfsu:n ”testaa ajoissa” -testi näyttää edelleen negaa (olisi 5 pvää oletettujen menkkojen alkuun Flon mukaan; samaisen Flon oviksen ennustuksen mukaan dpo10). Tänään heräsin kuitenkin pieneen kurkkukipuun. Koronatestit negoja myös. Lisäksi tuli huimausta, mitä ei ole ollut ennen. En halua herättää yhtään mitään odotuksia itselleni, mutta laittaa silti pohdituttamaan. Vai onko silti koronaa, joka ei näy testissä. Ei toisaalta mitään muita oireita, jotka voisivat viitata koronaan. Eikä kurkkukaan enää juurikaan edes tunnu.
Onko raskaustestin nega oikeesti nega ja oisko koronan nega sit vaikka plussa. Vai kaikki negaa. Ärsyttävää tällainen epätietoisuus ja pohdinta.
 
Muokattu viimeksi:
Rfsu:n ”testaa ajoissa” -testi näyttää edelleen negaa (olisi 5 pvää oletettujen menkkojen alkuun Flon mukaan; samaisen Flon oviksen ennustuksen mukaan dpo9). Tänään heräsin kuitenkin pieneen kurkkukipuun. Koronatestit negoja myös. Lisäksi tuli huimausta, mitä ei ole ollut ennen. En halua herättää yhtään mitään odotuksia itselleni, mutta laittaa silti pohdituttamaan. Vai onko silti koronaa, joka ei näy testissä. Ei toisaalta mitään muita oireita, jotka voisivat viitata koronaan. Eikä kurkkukaan enää juurikaan edes tunnu.
Onko raskaustestin nega oikeesti nega ja oisko koronan nega sit vaikka plussa. Vai kaikki negaa. Ärsyttävää tällainen epätietoisuus ja pohdinta.
Jatkan vielä itseäni; esikoisen plussan aikana (tarkistin Flosta, ollut kp 23, joka olisi nyt huomenna). Haalea viiva tuolloin kp 23 ja flunssa. Tai ainakin flunssainen olo. Mutta siltikään en haluaisi herätellä toiveita, kun muutenkin tipahtaa sit korkealta ja kovaa, taas.
 
Takaisin
Top