Raskaaksi 2022

Mulla kanssa ollut pohdintaa oman painon kanssa. Painoa löytyy ylimääräistä, ja jännittää mikäli se vaikuttaa raskaaksi tulemiseen.

Oon ollut ennen pillereiden aloittamista vielä ihan hoikkakin, mutta hormonaalisen ehkäisyn aloitettuani paino nousi n. Neljässä vuodessa 20 kg.

Tämän vuoden puolella oon alkanut pitää itsestäni enemmän huolta - oon aloittanut uuden liikunnallisen harrastuksen, ja sen rinnalla on toinenkin urheilupainotteinen harrastus. Syön hyvin, nukun hyvin. Siltikään paino ei hievahdakkaan. Tämänkin tiimoilta oon miettinyt, että nauraakohan ne mut ulos terveyskeskuksesta, jos haluan että mun hormoonitasapaino katsottais kuntoon (tai että onko siellä jotain häikkää). Pelottaa, että dumataan vaan sokeria ja hiilareita rakastavaksi pullukaksi, joka ei vaan jaksa tehä tarpeeks duunia painon pudottamisen eteen.

Tai, entä jos tuun raskaaksi, ja neuvolassa tuomitaan tarkoituksellinen raskaus, sillon kun on vielä ylipainoa. Kääk 😱
 
Kp15 maha sekaisin ja oksettaa. Turvotus ihan jäätävä ja ikenet myös. Eli ovulaatio lähenee lähenee. Olo on myös kuin olisi järkyttävä darra ja tukala. Nää oireet käyn läpi nyt joka toinen kuukausi. Odottelen käyntiä gynelle et pääsee vahvistamaan sen että ei mun oikea munis toimi tai et joku häiriö on miks kierto sahaa. Oikealta puolelta kun kipuilee niin kierto pitkä ja oireet vähäiset mut pitkin kuukautta. Vasemmalla ku kipuilee niin oireet tosi voimakkaat mut vaan sen pari päivää ja sit ennen menkkoja. Myös plussa tullut näistä lyhyistä kierroista.

Lämmöt tasaiset vielä mut uskon et viimeistään ylihuomenna droppaa.
 
Täällä dpo 10 ja negaa edelleen näyttää, taitaa olla hutikierto tämäkin...

Hiljalleen alkaa optimismi karista ja apeaa oloa lisää se, että yksi työkaverini paljasti tällä viikolla olevansa raskaana ja sen jälkeen onkin sitten jollain tavalla kääntänyt jokaikisen keskustelun omaan raskauteensa. Milloin on lounassalaatissa raskausruokavalioon kuulumattomia juustoja ja milloin on aivot "raskaustilassa", jossa ei muista yksinkertaisia sanoja. Kaikkien projektien yhteydessä pitää muistaa mainita että hän on jäämässä sitten muutaman kuukauden kuluttua äitiyslomalle, mitenköhän työt sitten etenee sinä aikana. (Minähän se todennäköisesti tuuraan.) Ymmärrän että hän on innoissaan raskaudestaan, mutta en millään jaksaisi kuunnella tuota jatkuvaa höpötystä, varsinkin kun mielessä pyörii kuinka olisin itse jäämässä näillä näppäimillä äitiyslomalle, jos oma raskauteni ei olisi mennyt kesken... Työkaveri ei tätä tietysti tiedä, joten ei tahallaan hiero raskauttaan mun naamaan, mutta silti. Kunpa itse muistaisin, että omaa onneaan ei kannata ihan loputtomasti hehkuttaa ympäriinsä, jos onnistun joskus vielä kunnialla raskautumaan. Koskaan ei voi tietää, millainen tilanne kuulijalla on, varsinkin jos kyseessä on ei-mikään-läheinen työkaveri. Ja vaikka en olisikaan itse nyt yritys päällä, en silti ehkä jaksaisi kuulla jokaisesta työkaverin närästyksestä yksityiskohtaista kuvailua kesken työasioiden. 🙄
 
Täällä dpo 10 ja negaa edelleen näyttää, taitaa olla hutikierto tämäkin...

Hiljalleen alkaa optimismi karista ja apeaa oloa lisää se, että yksi työkaverini paljasti tällä viikolla olevansa raskaana ja sen jälkeen onkin sitten jollain tavalla kääntänyt jokaikisen keskustelun omaan raskauteensa. Milloin on lounassalaatissa raskausruokavalioon kuulumattomia juustoja ja milloin on aivot "raskaustilassa", jossa ei muista yksinkertaisia sanoja. Kaikkien projektien yhteydessä pitää muistaa mainita että hän on jäämässä sitten muutaman kuukauden kuluttua äitiyslomalle, mitenköhän työt sitten etenee sinä aikana. (Minähän se todennäköisesti tuuraan.) Ymmärrän että hän on innoissaan raskaudestaan, mutta en millään jaksaisi kuunnella tuota jatkuvaa höpötystä, varsinkin kun mielessä pyörii kuinka olisin itse jäämässä näillä näppäimillä äitiyslomalle, jos oma raskauteni ei olisi mennyt kesken... Työkaveri ei tätä tietysti tiedä, joten ei tahallaan hiero raskauttaan mun naamaan, mutta silti. Kunpa itse muistaisin, että omaa onneaan ei kannata ihan loputtomasti hehkuttaa ympäriinsä, jos onnistun joskus vielä kunnialla raskautumaan. Koskaan ei voi tietää, millainen tilanne kuulijalla on, varsinkin jos kyseessä on ei-mikään-läheinen työkaveri. Ja vaikka en olisikaan itse nyt yritys päällä, en silti ehkä jaksaisi kuulla jokaisesta työkaverin närästyksestä yksityiskohtaista kuvailua kesken työasioiden. 🙄
Tiedän ton fiiliksen. Olisko sullakin ollu laskettu lokakuussa? Dpo10 voi vielä kääntyä posiks, mut ymmärrän hyvin, ettei uskalla liikoja toivoa. Muiden raskausonni kyrsii tällä hetkellä itseäkin, ei esikoista odottavien, mutta niiden jotka saanu useemman "haistelemalla miehen kalsareita".

En olis kyl kuvitellu toisen lapsen tekemisen olevan niin raskasta, vaikka sylissä on jo yksi pieni❤
 
Pitkästä aikaa luin teijän viestejä täällä.
Onnea plussanneille ❤️
Toivon et jokainen teistä saa pian plussan💕
Täällä menossa jo rv12 ja huomenna eka ns viraalinen ultra. Kahesti on jo ultrattu tähän mennessä ja viimeks eilen neuvolassa. Vastahan mä täällä teijän kaa jännitin koska raskaustestiin plussa tulee ja tuntuu siis et aika menee todella nopeaa.
 
Painosta oli juteltu. Itse oon todella ylipainoinen ollut kaikki raskaudet. Raskausaikana on tullut painoa 7-14kg, ja kaikki oon onneks aina nopsaa saanut pois. Meillä on aivan ihana terveydenhoitaja neuvolassa, jonka kanssa ei painosta puhuta ollenkaan. Punnitsin aina kotona painon ja sanoin sen vaan th:lle ja se siinä.
Äitipolilla kyllä aina muistuttivat bmi:stä, mutta en muista että sieltäkään hirveetä saarnaa olisi painosta tullut.
 
Puhetta painosta:
Mäkin voin lohdutuksen sanana kertoa, että täällä esikoista odottaessa painoin 118kg ja raskauden aikana paino nousi vain 6kg(lapsi oli 4,4kg).
Sillon ei tullut neuvolasta tai synnäriltä saarnaa painosta. Ainut oli yksi ultraaja "olet niin lihava ettei täältä näe mitään" hänestä tein virallisen valituksen ja hänet täällä tunnetaankin nimellä "hirviö-nimitähän".
Paino toi mukanaan ylimääräisiä tarkkailuja jne, mutta sitä tuomitsemista ei oikeesti yhtä lukuunottamatta tullut eli älkää sitä stressatko!

Toki itse tällä hetkellä vielä painavempana ja stressaan sen(kin) takia, että onnistuukohan koko raskautuminen.. Mutta mikäli se ilo tänne suodaan niin siinä vaiheessa ei murehdita yhtään mitään tuomitsemista! ❤️
 
Painosta oli juteltu. Itse oon todella ylipainoinen ollut kaikki raskaudet. Raskausaikana on tullut painoa 7-14kg, ja kaikki oon onneks aina nopsaa saanut pois. Meillä on aivan ihana terveydenhoitaja neuvolassa, jonka kanssa ei painosta puhuta ollenkaan. Punnitsin aina kotona painon ja sanoin sen vaan th:lle ja se siinä.
Äitipolilla kyllä aina muistuttivat bmi:stä, mutta en muista että sieltäkään hirveetä saarnaa olisi painosta tullut.
Täällä kans ylipainoa löytyy ja eilen neuvolassa mainittin et kaks viimisintä raskautta oon ressannu painon nousua. Niin neuvolatäti sano sitten eilen että tehtäiskö niin ettei seurata tässä raskaudessa painoa ollenkaan. Että nauti nyt raskaudesta eikä tarvi puntarilla käyä. Saa nähä mitä huomenna äitiyspolilla ollaan mieltä tästä ettei painoa seurata ollenkaan. Sokerirasitushan mulla ihan automaattisesti tulee kun suvussa tosi paljon diabetesta.
 
Puhetta painosta:
Mäkin voin lohdutuksen sanana kertoa, että täällä esikoista odottaessa painoin 118kg ja raskauden aikana paino nousi vain 6kg(lapsi oli 4,4kg).
Sillon ei tullut neuvolasta tai synnäriltä saarnaa painosta. Ainut oli yksi ultraaja "olet niin lihava ettei täältä näe mitään" hänestä tein virallisen valituksen ja hänet täällä tunnetaankin nimellä "hirviö-nimitähän".
Paino toi mukanaan ylimääräisiä tarkkailuja jne, mutta sitä tuomitsemista ei oikeesti yhtä lukuunottamatta tullut eli älkää sitä stressatko!

Toki itse tällä hetkellä vielä painavempana ja stressaan sen(kin) takia, että onnistuukohan koko raskautuminen.. Mutta mikäli se ilo tänne suodaan niin siinä vaiheessa ei murehdita yhtään mitään tuomitsemista! ❤️
siis ei luoja mikä kommentti ultraajalta! 🫣 hyvä että teit valituksen!
millasia ylimääräisiä tarkkailuja sulla oli, ultria vai ihan perus vitaaleja? ☺️
 
siis ei luoja mikä kommentti ultraajalta! 🫣 hyvä että teit valituksen!
millasia ylimääräisiä tarkkailuja sulla oli, ultria vai ihan perus vitaaleja? ☺️
Ultrattiin neuvolassa monesti, että pysyi kokoajan tarkat mitat bebestä. Ja sokerirasitukseen lykkäsivät useamman kerran.

Painoa nimenomaan myös siis tarkkailtiin(eli eivät ois suostuneet tuohon "ei mitata painoa-tekniikkaan") ja huomioitiin pienetkin nousut, mutta vain kirjattiin eikä mitään saarnaa. Ajattelisin et varmasti sitä varten, että jos jotain hälyttävää ois painonnousussa tapahtunut niin oltaisiin heti osattu reagoida, kun ylipaino omalla kohdalla rikkoo sen sairaalloisen rajan.
 
Täällä menossa kp8, sovellus ennustaa että hedelmällinen aika alkaa huomisesta, eli kp9-15 välille osuis ovis. Aiemmin se on ehkä ollut siellä kp12-14 tienoilla, eli alkuviikosta, mikä on hyvä koska viikonloppuna ei ainakaan ennen sunnuntaita ehdi tallettelemaan.

Juteltiin tänään miehen kanssa pikainen juttelu siitä spermanäytteeseen menosta, ja sen huomas, ja mies myös sano että häntä ahdistaa tämä keskustelunaihe, koska tosiaan syöpä nuorempana taustalla, ja 1v 3kk about yritystä tässä vaiheessa takana ilman yhtään plussaa. Lupas mennä sinne kuitenkin pian, ja siihen asti kunnes ne tulokset tulee, niin yritän liikaa olla stressaamatta. Puhuttiin kyllä että ensviikolla enemmän hellyyttä yms.

Mä en ite hirveesti mitenkään puhu kierron vaiheista, enkä tiiä miten kartalla mies niistä on, mutta eiköhän se jotain ymmärrä kun tietyin ajoin pyytelen enemmän aikaa makkarin puolella 😂
 
Tässä aamun tiirailtava :) livenä eroittaa jo punaista väriä eli kyllä siellä joku ainakin nyt on. Eilen jäi paperiin pyyhkiessä sellaista rusehtavaa jälkeä. Täällä joku joskus kirjoitti et sitten se tärppää kun on ensin tuhlannut kunnolla. No meillä jää nyt käyttämättä kokonaan vehnänalkioöljy, gelet on vain aloitettu, just maanantaina näytin miehelle kun testiarsenaalista löytyy 17 testiä ja viime viikolla hain lääkkeet runsaisiin kuukautisiin ja keltarauhashormonin kuukautisten siirtämiseen, ettei häämatkalla ois tarvinut niistä kärsiä. 😅
 

Liitteet

  • 728EB6EC-674B-41F3-ADA6-91F10296514F.jpeg
    728EB6EC-674B-41F3-ADA6-91F10296514F.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 147
@Kuuttituutti mä olen erottavani tuosta kuvastakin jo väriä! Nyt rutkasti vauvaliimaa, tarrasukkia, nippusiteitä ja mitä kaikkia näitä nyt on. Lähetetään vaikka kiipeilyvaljaatkin avuksi 😁

Omanapailua: Tänään on kp20/dpo7-8. Lähdin viikonlopuksi reissuun kotikonnuille ja en ottanut yhtään testitikkua mukaan. Onhan täälläkin kauppoja, mutta en kyllä uskalla ostaa raskaustestiä näin pienessä kylässä 😅 Täytyy siis ootella ainakin maanantaihin testien kanssa. Muoks. Ainiin ja aamulämpö droppas 0,6 astetta tänään 🤔
 
@Kuuttituutti hyvältä näyttää 😍

Testailin heti herätessäni vielä yhden testin, ja neganahan se tuli takaisin, josta en oo yllättynyt. Viikonloppuviinit siis kutsuvat!

Eilen olin tuntevinani menkkajomotuksia taas alavatsalla ja lantiolla, vuotoa ei kuitenkaan vielä näy. Sormet ja varpaat ristiin, että viikonloppuna alkaa menkat, niin pääsee laskemaan kiertoa kunnolla! Tänään pillereiden lopetuksesta laskettuna kp 26.
 
Oii hyvältä näyttää! @Kuuttituutti 😍

Mä tein huomista varten äsken yhden rfsu 6pv ennen menkkoja testin ja oli kyllä niiin negatiivinen! Ei edes viivanpaikkaa tai muutakaan. 😄 Noh toki voi muuttua vielä positiiviseksi, menkat alkaa FLOn mukaan 6pv päästä. Ei kyllä ihmejakumma edes harmita vielä, kun jotenkin asennoitunut siihen, että ei nyt ekasta edes tärppää. 😊
Illalla oli hirveät menkkajomot ja parkusin niin jumalattomasti jollekkin ohjelmalle, mutta muuten PMS oireet loistaa poissaolollaan. Ei raivota samalla tavalla eikä ole tissikipua eikä oikeestaan muutakaan. 🤔
 
Puhetta painosta:
Mäkin voin lohdutuksen sanana kertoa, että täällä esikoista odottaessa painoin 118kg ja raskauden aikana paino nousi vain 6kg(lapsi oli 4,4kg).
Sillon ei tullut neuvolasta tai synnäriltä saarnaa painosta. Ainut oli yksi ultraaja "olet niin lihava ettei täältä näe mitään" hänestä tein virallisen valituksen ja hänet täällä tunnetaankin nimellä "hirviö-nimitähän".
Paino toi mukanaan ylimääräisiä tarkkailuja jne, mutta sitä tuomitsemista ei oikeesti yhtä lukuunottamatta tullut eli älkää sitä stressatko!

Toki itse tällä hetkellä vielä painavempana ja stressaan sen(kin) takia, että onnistuukohan koko raskautuminen.. Mutta mikäli se ilo tänne suodaan niin siinä vaiheessa ei murehdita yhtään mitään tuomitsemista! ❤️
Apua kamala ultraaja! 😨 Onneksi teit valituksen.

Ihanaa että täällä jaettiin kokemuksia ja syntyi keskustelua tästä paino asiasta, kun se on selkeästi asia joka stressaa muitakin kuin itseäni. 😊
 
Mä tein tänään aamulla myös testin ja on kyllä niin negatiivinen ku vaan olla ja voi.. Tosin en sitä oviksen ajankohtaa tiedä, mutta menkkoja odotellessa nyt sitten.. äh..

Yhdelle kaverille oon tästä puhunut ja sain yks päivä tossa tän perus kommentin, että ei pitäis ajatella ja stressata asiaa ja että se tulee sitten kun tulee.. Helpommin sanottu kun tehty.. Tässä niin pitkään odottanut edes sitä yrityksen aloittamista ja sit kun pääsee yrittämään niin vähän väkisin on asia mielessä.. 😅 Vaikka ei se sillä varmaan mitään pahaa halunnut, mutta kyllä ärsytti..
 
Täällä tän aamun testi näyttää vahvistuvan (tosin virtsa tosi vahvaa), dpo 13. Eilen alkoi menkkajomottelut ja illalla ruskea tuhruttelu 😔 oireita ei ole enää mitään, ja virtsaamisentarve vähentynyt, eli toi testin vahvistuminen varmaan johtuu siitä että pissaa olo tosi vähän yön jäljiltä. Kiinnittymisvuotoa ei kait tässä vaiheessa myöskään voi odottaa enää, eli taitaa menkat alkaa kohta kunnolla. Surettaa 😔
20220812_070448.jpg
 
Tässä aamun tiirailtava :) livenä eroittaa jo punaista väriä eli kyllä siellä joku ainakin nyt on. Eilen jäi paperiin pyyhkiessä sellaista rusehtavaa jälkeä. Täällä joku joskus kirjoitti et sitten se tärppää kun on ensin tuhlannut kunnolla. No meillä jää nyt käyttämättä kokonaan vehnänalkioöljy, gelet on vain aloitettu, just maanantaina näytin miehelle kun testiarsenaalista löytyy 17 testiä ja viime viikolla hain lääkkeet runsaisiin kuukautisiin ja keltarauhashormonin kuukautisten siirtämiseen, ettei häämatkalla ois tarvinut niistä kärsiä. 😅
Kyllä mäkin tässä väriä näen jo ☺️
 
Takaisin
Top