Raskaaksi 2022

Eikö näissä taas näy jotain vai oonko menny ihan sekasi 🫣 oisko sul mahis mennä ottaa hCG? Siis jos nyt et oliskaan raskaana ni näyttää iha minun silmään ku nois jotai vähä olis! Olis tosi mielenkiintost tietää jos sul onki luonnostaa hitusen kohol! Mullahan se pc näytti haamua viel hCG 9,0:lla että se on todellisuudessa aika herkkä!
Ei mulla aina näy ni en jaksa.. Oon kyl super turvonnut, väsynyt ja nälkäinen et saatan ostaa vielä huomenna yhden paketin ❤️
 
Eikö näissä taas näy jotain vai oonko menny ihan sekasi 🫣 oisko sul mahis mennä ottaa hCG? Siis jos nyt et oliskaan raskaana ni näyttää iha minun silmään ku nois jotai vähä olis! Olis tosi mielenkiintost tietää jos sul onki luonnostaa hitusen kohol! Mullahan se pc näytti haamua viel hCG 9,0:lla että se on todellisuudessa aika herkkä!
Mä nään kans tos ekas kuvas hailakas haamun!
 
Tein eilen illalla sen pois ja nega tuo oli. Viivanpaikkoihin tottunut.
Jos se eilinen puikko ois ollu oikee posi ni tähän ois jo ollu räikeä ku mikä koska se on nii sus testi
Mä nään näissä kaikissa 🙈😁 Mutta siis olihan mullakin pc ssä ja silti ei raskautta 😩 Toivotaan silti että nämä olisi niitä oikeita ❤️
 
Voi ei, iskikö sinne taas 😔 voikun menis lievänä! Mulla oli joskus oviksen aikoihin/jo vähän ennen sitä pahin korona ja mulla oli pari päivää myöhäs ovis - mutta mul saatto olla myöhäs iha vaan siks että viime kierros oli se varhanen keskenmeno ja lämmöt oli hetken koholla kierron alussa siitä, mikä ehkä oli se syy myöhäseen ovikseen kuitenki!
Mulla nyt kp 5, toivottavasti menee helpolla eikä vaikuta ovikseen. Ja jos sekottais hormonit vaikka jotenki tosi otollisesti 😂
 
Noniin, aiheena korona ja kuukautiskierto... kuinka paljon on ovulaatiota viivästyttänyt tai onko nyt tehnyt muuta hallaa? 😬 Toivottavasti pääsisin helpolla tälläkin kertaa.
Näissä on varmaan paljon erilaisia kokemuksia. Mä altistuin kp 1 ja kp 4 tein positiivisen testin. 4päivää kunnon oireet, kuumetta oli ja jouduin ottamaan hyvän määrän särkylääkkeitä. Ovis tuli kp 17 joka on tyyliin päivän myöhemmin kuin normaalisti.
 
Mulla km jälkeen raskaustesti oli negatiivinen viikon sisällä vuodosta joten tuskin kovin korkealla edes oli. Ovulaatio tuli kp42 ja sit luteaali et dpo15 alkaa vuoto mikä oli tietysti hyvä juttu koska ei lyhentynyt. Nyt kp13, greippi ei lisännyt limoja mut himot lisääntyy.

Mulla oli km jälkeen pitkä tauko etten nauttinut seksistä enkä kyennyt saada orgasmia. Myöhemmin luin että relaksiini hormoni olis syynä tähän et kohtu ei supistele mut olin myös todella alakuloinen ja hormonaalinen pitkään viimeisen km jälkeen ja nyt viime kierron lopussa osasin jo nauttia ja mieliala koheni muutenkin.

Rinnat jäi kokoa isommaksi ja niissä on tuntemuksia nykyään pitkin kiertoa. Nyt on vielä ihan normaalia fiilistä mut uskon että kohta lähtis munasolu irtoon, nippailee ja tietyt omat oireet nostaa päätään. (Olen ovulaation tienoilla 2pv ennen ja 2 pv jälkeen äärimmäisen mustasukkainen ja kireä) ja tää on alkanut vähän sekä iho kuultaa ja on hyvä olla. Lämpö ollut tasainen normaali. Hajuherkkyys alkanut mikä mul on oviksen lähellä
 
menin ostaa rfsun herkkiä nyt sit kun ei oo vielä raskauskeijun testit tullu ja pakko testaa vähän herkemmällä, lähikaupas ei ollu muita ☹️
 
menin ostaa rfsun herkkiä nyt sit kun ei oo vielä raskauskeijun testit tullu ja pakko testaa vähän herkemmällä, lähikaupas ei ollu muita ☹️
D22C89B3-C149-4921-8B57-5AC6C29D2B91.jpeg

ja tihrustettavaa ☺️
 
Mietin vaan että mikäköhän on syynä tohon lyhyeen luteliaaliin. Jotenkin tuntuu itsestä että kroppa ei nyt ehkä ollut ihan täysin vielä kunnossa, vaikka km aika helpolla menikin ohi. Mutta voiko olla että mulla jäi ovulaatio vaan yritykses tässä kierrossa ja sen takia jäi niin lyhyeksi? Tosiaan dpo9 kuitenkin jo alkoi menkat eikä ikinä oo näin aikaseen alkanut, vaikka aiemmin oon vaan tuntemuksien mukaan arvioinut ovulaation.

Ja kiitos ❤️ ilmeisesti kroppa ja pää tarvii vielä vähän paranemista, mutta katotaan miten ens kierto sitten menee.
Voi hyvin kestää jonkun aikaa, että kierto palautuu normaaliksi, valitettavasti 😞. Mulla oli ennen esikoisen raskautta tiputtelua dpo10-12, ja sen sain kuriin siveydenpuukapseleiden avulla. Söin niitä kaksi kiertoa; ekassa tiputtelu loppui kokonaan ja seuraavasta lähti sit esikoinen alulle. Viime elokuisen synnytyksen jälkeen mun menkat alkoi joskus loka-marraskuussa uudelleen, mutta luteaali oli aivan älyttömän lyhyt, ~7 päivää vain. Söin joulun jälkeen kolme kiertoa taas sitä siveydenpuuta, mutta siitä ei tällä kertaa ollut mitään apua. Nyt keväällä aloitin sit B6-vitamiinin, ja ekassa kierrossa luteaali pidenty 12pv mittaiseksi, ja sit sitä seuraavasta kierrosta alkoi raskaus, joka meni nyt pari viikkoa sitten kesken. Itse otin taas heti ton B6-vitamiinin käyttöön kun keskenmeno tuli, tiedä sitten olisko vaan aika tehnyt tehtävänsä, vai auttoiko se tosiaan tasaamaan kiertoa esikoisen jäljiltä.

Toivotaan, että seuraava kierto olis siellä jo sitten säännöllinen taas!
 
Kp6 . Mulla alkaa olla fiilis että jospa sitä jättäisi ehkäisyn pois ja antaisi elämän viedä. Jos tulen raskaaksi, niin sitten tulen ja tuleepahan kärsittyä pikkuvauva-aikaa nopeammin alta pois kuin jos yrityspäätöstä venyttäisi myöhemmälle syksyyn/talveen.

Oon siis kriiseillyt tässä kun tuntuu että vihdoin esikoisen jälkeen pääsisi tekemään omia asioita ja jos toisen haluaisi ja sen saisi, niin sitten olisi taas sidottu kotiin. Mutta no, ehkäpä sitten osaa arvostaa vanhempana pikkuvauva-aikaa, jos sellaisen vielä siis saan.
 
Mä tänne taas puran tätä että mulla on vielki ihan sellanen olo että olis tärpänny 🤷🏼 tää alko jo siin dpo 5 mailla, eli ei mun mielestä oo mitää muuta mahista ku et mun pää vaan tulkitsee keltarauhashormonin oireet väärin. Alotin negojen testailun jo dpo 6, tänään dpo 8 viimisin nega. Ei haitannu päätä, tuntu vaa siltä et joojoo, ei vaan vielä näy 😌 kaikenlaista pientä nippailua ja kohtutuntemusta on jatkuvasti, siitä varmaan johtuu tää. Ja äsken vessassa tuli ihan hitusen jotain vaaleenpunasta paperiin.

Kelpais siis todellakin että olis tärpänny ja että tällä kertaa olis vähän pysyvämpi ku viime kierrossa! Järjellä en vaan jaksa uskoa, koska meillä ne simppamäärät on pesuissa osottautunu niin alhasiks, että niillä mahikset oli jossain 1% luokassa. Mut täl hetkel ei oo järki täällä piinapäivissä päälimmäisenä 😬
 
Täällä dpo 9 ja vielä oon malttanut olla testaamatta. Oireita ei oo mut jotenkin on yllättävän levollinen mieli vaikka aina pettymys nippasee. Tässä kierrossa ehkä helpottaa se et mulla kolposkopian yhteydessä tehtiin ultra ja se oli just kp 17 ja todettiin että ovulaatio on juuri tulossa ja limakalvokin todettiin hyvän paksuiseksi. Eli jotenkin oli kiva tietää et jotain siellä tapahtuu (vaikka tiedän et silti voi olla joku pielessä mut nyt en osaa ajatella sitä vaan enemmänkin että kyllä se meidän vuoro on sitten tässä kohta). Toinen mikä tuo hetkellisesti rauhaa on se että meillä on häät kuukauden päästä niin huomaan, ettei ajatukset pyöri vaan vauvatoiveissa vaan oon crazy wedding lady.

Se pitää vielä kertoa, et en tiedä kuinka unessa olin viime yönä eli oliko unta vai olinko osittain hereillä mut muistan ajatelleeni et miks tuntuu tisseistä ikävältä olla mahallaan ja kääntyilin et niitä ei satu. :D no nyt hereillä ei niissä tunnu mitään niin paha sanoa että tuntuiko oikeesti vai ei 😅
 
Muokattu viimeksi:
Tämän aamun tiirailtavat. 😊

Olen täällä ollut ihan paniikissa ja pelännyt, että jää kemialliseksi, kun leposyke on plussan jälkeen jopa laskenut pari pykälää. Aiemmissa raskauksissa se on viimeistään plussan jälkeen lähtenyt nousuun. Mutta ainakin hcg näyttää nousevan hyvin, niin se kyllä rauhoittaa. 😊 Vähän myös epäilen, että Fitbit näyttää välillä mitä sattuu... Tänä aamuna sängystä noustua sydän hakkasi tuhatta ja sataa, kännykän mittarin mukaan 139, ja Fitbit näytti edelleen 66. 🙄
 

Liitteet

  • 20220810_063650.jpg
    20220810_063650.jpg
    3.2 MB · Katsottu: 124
Tämän aamun tiirailtavat. 😊

Olen täällä ollut ihan paniikissa ja pelännyt, että jää kemialliseksi, kun leposyke on plussan jälkeen jopa laskenut pari pykälää. Aiemmissa raskauksissa se on viimeistään plussan jälkeen lähtenyt nousuun. Mutta ainakin hcg näyttää nousevan hyvin, niin se kyllä rauhoittaa. 😊 Vähän myös epäilen, että Fitbit näyttää välillä mitä sattuu... Tänä aamuna sängystä noustua sydän hakkasi tuhatta ja sataa, kännykän mittarin mukaan 139, ja Fitbit näytti edelleen 66. 🙄
Selvää vahvistumista siellä! Mä en noista sykkeistä tiedä, uskon et sekin vähä yksilöllistä. Kattelin esikoisen raskausjan ekan neuvolan mittauksia ja syke oli must ihan normi tasoa sillon viel ja alko vast myöhemmin nousee.
 
Tämän aamun tiirailtavat. 😊

Olen täällä ollut ihan paniikissa ja pelännyt, että jää kemialliseksi, kun leposyke on plussan jälkeen jopa laskenut pari pykälää. Aiemmissa raskauksissa se on viimeistään plussan jälkeen lähtenyt nousuun. Mutta ainakin hcg näyttää nousevan hyvin, niin se kyllä rauhoittaa. 😊 Vähän myös epäilen, että Fitbit näyttää välillä mitä sattuu... Tänä aamuna sängystä noustua sydän hakkasi tuhatta ja sataa, kännykän mittarin mukaan 139, ja Fitbit näytti edelleen 66. 🙄
Oikein hienosti on tummunut!! Nyt voinee jo onnitella, niin on selkeä viiva kyllä! Oikein paljon onnea ja tarrasukkia 💗

Edit. Ja valitettavasti fitbit kyllä tosiaan näyttää toisinaan omiaan 😬. Erityisesti se ärsyttää sillon kun treenaa hikipäässä ja hengästyneenä, ja fitbit näyttää sykkeen alle 100 😬. Hyvät urheilut menee ihan hukkaan 😆
 
Tämän aamun tiirailtavat. 😊

Olen täällä ollut ihan paniikissa ja pelännyt, että jää kemialliseksi, kun leposyke on plussan jälkeen jopa laskenut pari pykälää. Aiemmissa raskauksissa se on viimeistään plussan jälkeen lähtenyt nousuun. Mutta ainakin hcg näyttää nousevan hyvin, niin se kyllä rauhoittaa. 😊 Vähän myös epäilen, että Fitbit näyttää välillä mitä sattuu... Tänä aamuna sängystä noustua sydän hakkasi tuhatta ja sataa, kännykän mittarin mukaan 139, ja Fitbit näytti edelleen 66. 🙄
Hienosti vahvistuu viiva! 😍
 
Tämän aamun tiirailtavat. 😊

Olen täällä ollut ihan paniikissa ja pelännyt, että jää kemialliseksi, kun leposyke on plussan jälkeen jopa laskenut pari pykälää. Aiemmissa raskauksissa se on viimeistään plussan jälkeen lähtenyt nousuun. Mutta ainakin hcg näyttää nousevan hyvin, niin se kyllä rauhoittaa. 😊 Vähän myös epäilen, että Fitbit näyttää välillä mitä sattuu... Tänä aamuna sängystä noustua sydän hakkasi tuhatta ja sataa, kännykän mittarin mukaan 139, ja Fitbit näytti edelleen 66. 🙄
Hyvin vahvistuu 🥰
 
Takaisin
Top