Raskaaksi 2022

Täällä myös dpo 9. Suhteellisen oireeronta, mutta kun alkaa miettimään niin..

Ei yhtään tissit kipeät niin kuin usein ennen menkkoja. Imuroidessa tuli hirvee hiki, vaikkei mikään ponnistus kyllä moinen homma ole. Vessassa ramppaan kyllä vähän tiuhempaan kuin aiemmin. Lisäksi herään ennen kellonsoittoa kun ei vaan kertakaikkiaan nukuta. Arvaiskohan huomenna testata.. en kyllä haluaisi rikkoa tätä varovaista optimistisuuden tunnetta. Tässä vuoden varrella niin moneen kertaan keräilty kaikki raskauteen liittyvät oireet turhaan ja siksi ei uskalla innostua jokaisesta vatsan nipistyksestä. Ikinä en ole saanut haamuakaan joten ehkä on vielä liian varhaista alkaa testailemaan. Pää kylmänä, pessimisti ei pety :tears:
Pakko täältä taustalta huudella, että ite arvelin raskautta nimenomaan oireettomuuden takia jo ennen menkkojen myöhästymistä. Itellä kans rinnat kipeet, mieliala maassa pms yms. ennen kuukautisia ja ne jäivät plussakierrosta pois(siis sillon kun plussasin tän meijän huhtikuisen).

Olen pahoillani keskenmenostasi Indi. Toivottavasti tämä alkuvuosi olisi teille se onnen tuoja ja tulisi onnistunut raskaus. :Two-hearts:

Täällä löytyi taas yksi uusi oire! :tears:
Minulla normaalisti nännit matalat ja jouduin imettämään esikoista rintakumilla, koska ne ei mitenkään nousseet. Paitsi raskausaikana ne nöpötti niin, että rintaliivien ja t-paidan altakin näkyi. Ihme logiikka siinäkin. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: No, mutta nyt nännit nöpöttää ja oikeanpuolimmainen on arka, kun sitä puristaa. Jännää! :Grinning Face With Smiling Eyes:

Mä en ole nyt varma haluanko edes nähdä kahta viivaa testissä.. En usko sen puolee et ois tärpännyt onneksi nyt.. mut en tiedä kaatuiko meidän suhde juuri ni en kyllä jaksaisi olla yh kolmelle pienelle lapselle.... Elämä on... Mulla siis nyt dpo 7 tai 8 koska mietin jos se ovis ollut pe la yö tai la aamulla tms ni sit ois kuitenkin pienemmät päivät.. No mulla tulee postissa ma tai ke(Hitto ku ei posti kule tiistaisin...) ne babyplan testit et voi sit ainaki tsekata tilanteen maut nyt tosiaan en innolla ole testaamassa. On tuol kaapissa raskauskeijun ei herkkiä pari ja yks apteekin oma.

Voi Uppisss, toivottavasti tilanne parisuhteessa paranee!

Ihan mielenkiinnosta taas, kun sattui mieleen tulemaan! Te keillä useampi raskaus takana, niin oliko teillä samoja raskausoireita? Tosi paljon lukenut, että "testasin koska oireet oli samat kuin edellisessä raskaudessa", niin jäin sitten miettimään.

@Uppisss tosi paljon tsemppiä, toivottavasti asiat selviintyy :sad-face:

mulla myös toi ettei raskaaksi tuleminen ei ennen ole ollut vaikeaa. Keskenmenon jälkeen kun jouduttiin kaavinnalla kohtu tyhjentämään, niin sen jälkeen ei ole tärppiä tullut. Mä luulen että toi kaavinta on vaikuttanut raskautumiseen. Ollaan nyt reilu vuosi oltu ilman ehkäsyä sen kaavinnan jälkeen, mutta tää vasta yk3 kun kunnolla yritellään niin että ovistikut ym poppakonstit on käytössä, mutta noi ovistestitkään ei nyt pakollisia mulle olisi, kun oviskivut on niin kamalat että tunnistaa kyllä ilman testiäkin. :smiling-eyes:

Tutkittiinko sulla kohtua kaavinnan jälkeen? Mulla tehtiin imukaavinta 4/21 ja samalla meno oma limakalvo mukana ja epäily ashermanin syndroomasta eli kohtukiinnikkeistä. Niitä poistettiin syksyllä tähystyksellä.

Tutkittiinko sulla kohtua kaavinnan jälkeen? Mulla tehtiin imukaavinta 4/21 ja samalla meno oma limakalvo mukana ja epäily ashermanin syndroomasta eli kohtukiinnikkeistä. Niitä poistettiin syksyllä tähystyksellä.

No hui! eipä ole tutkittu! Pitääkin olla terkkariin yhteydessä, ja kysellä jos tutkisivat. Me vaan ollaan ajateltu että jos ei tärppää niin meidän lapsiluku saa jäädä tähän neljään, mutta kyllä oikeasti haluan nyt tietää jos joku onkin hullusti tuolla! Kiitos tästä, alan maanantaina heti selvittelemään! :Eyes:

Mä en ole nyt varma haluanko edes nähdä kahta viivaa testissä.. En usko sen puolee et ois tärpännyt onneksi nyt.. mut en tiedä kaatuiko meidän suhde juuri ni en kyllä jaksaisi olla yh kolmelle pienelle lapselle.... Elämä on... Mulla siis nyt dpo 7 tai 8 koska mietin jos se ovis ollut pe la yö tai la aamulla tms ni sit ois kuitenkin pienemmät päivät.. No mulla tulee postissa ma tai ke(Hitto ku ei posti kule tiistaisin...) ne babyplan testit et voi sit ainaki tsekata tilanteen maut nyt tosiaan en innolla ole testaamassa. On tuol kaapissa raskauskeijun ei herkkiä pari ja yks apteekin oma.
Voi eikä, ikävä kuulla... Toivottavasti asiat kääntyy parhain päin. :Two-hearts:

Voi uppis! :( Toivotaan että kaikki kääntyy vielä parhain päin! :red-heart:

Ihan mielenkiinnosta taas, kun sattui mieleen tulemaan! Te keillä useampi raskaus takana, niin oliko teillä samoja raskausoireita? Tosi paljon lukenut, että "testasin koska oireet oli samat kuin edellisessä raskaudessa", niin jäin sitten miettimään.

@Uppisss tosi paljon tsemppiä, toivottavasti asiat selviintyy :sad-face:
Mulla on molemmissa raskauksissa tullu enne plussaa alamaha ihan kipeeksi, painetta ja tuntuu siltä ku kaiken aikaa ois kakkahätä. :rolling: testasin nimittäin kans toisen raskauden just sen takia, kun tuli samat oireet. Ensimmäinen oli menny kesken ja sen jälkeen ei kunnolla tullu enää menkkoja ja yritettiin alottaa kierto teroilla ja sit letrot perään, vaikka vuoto oli ollu tosi niukka ja outo.. Ei ollu yhtää luottoo siihe, et ois ruvennu kierto toimimaan, joten en uskonu yhtää et ois voinu raskautuu uuestaa seuraavassa kierrossa.

Nyt menossa ehkä dpo 8 (jos ovulaatio tapahtui, en tiiä) ja oottelen tuleeko taas kohta sama tunne :Two-hearts:

Voi uppisss, Tsemppiä tilanteeseen, toivotaan että ratkeaa parhainpäin! :red-heart:
Täällä painitaan vähän saman ongelman kanssa tällä hetkellä ja tossa päivällä jo mietin, että onneksi vuoto vasta loppui, eikä olla ehditty tekemään mitään tämän kierron eteen. Lisäksi miehellä on koko ens viikko yövuoroa, niin onneksi ei tarvitse edes ajatella että pitäisi yrittää! Tälläistä tämä välillä on, mä tiedän meidän suhteen että asia ratkeaa jossain vaiheessa, mutta tällä hetkellä kun liitto ei ole ihan kunnossa, niin ei tarvitse suunnitellakkaan mitään.
Siltikin kyllä aijon selvittää ton että onko kohdussa kaikki hyvin ihan jo oman mielenrauhan takia. :folded:

Pahoittelut Uppisss ja osanotto muillekin vastoinkäymisistä kärsineille :loudlycrying::red-heart:

Olen nyt noin viikon syönyt noita greippejä ja täytyy sanoa että nyt on kyllä aivan erilainen limatilanne (sori) kuin aiemmin. Mulla oli siis limat kadoksissa kokonaan tuon kierukanpoiston jäljiltä mutta nyt voin sanoa että vaikuttaa hyvältä :smiling-eyes: suurkiitokset vaan greippivinkistä teille. Tänään on kp9,
viimeksi tuli hymynaama mittariin kp12 joten varmaan maanantaina aloitan ovistestailut.

Voi uppisss, Tsemppiä tilanteeseen, toivotaan että ratkeaa parhainpäin! :red-heart:
Täällä painitaan vähän saman ongelman kanssa tällä hetkellä ja tossa päivällä jo mietin, että onneksi vuoto vasta loppui, eikä olla ehditty tekemään mitään tämän kierron eteen. Lisäksi miehellä on koko ens viikko yövuoroa, niin onneksi ei tarvitse edes ajatella että pitäisi yrittää! Tälläistä tämä välillä on, mä tiedän meidän suhteen että asia ratkeaa jossain vaiheessa, mutta tällä hetkellä kun liitto ei ole ihan kunnossa, niin ei tarvitse suunnitellakkaan mitään.
Siltikin kyllä aijon selvittää ton että onko kohdussa kaikki hyvin ihan jo oman mielenrauhan takia. :folded:

Meilläkin on ollut pientä kriisiä kun miehen yritykseen on tämä korona iskenyt kerta toisensa jälkeen ja jälleen kerran on tullut takapakkia. On käynyt mielessä että onko koko raskaushaaveessa mitään järkeä kun taloudellinen tila on koko ajan älyttömän epävarma ja minun tulot on ainoa varma tulonlähde. Tuntuu että pitäisi olla ns parempi aika, että voi sitten varmasti tarjota lapselle parasta, mutta kun meillä tämä ikäkysymys on myös niin sen puolesta ei voi viivytellä. Stressi on siis ollut välillä kova, toisaalta pitäisi pystyä olemaan stressaamatta että edes tulisi raskaaksi. Vaikka mitä ajatuksia aina pyörii mielessä. Ette siis ole yksin ongelmienne kanssa :red-heart: täällä ainakin on myös välillä tosi hankalaa.

Meilläkin on ollut pientä kriisiä kun miehen yritykseen on tämä korona iskenyt kerta toisensa jälkeen ja jälleen kerran on tullut takapakkia. On käynyt mielessä että onko koko raskaushaaveessa mitään järkeä kun taloudellinen tila on koko ajan älyttömän epävarma ja minun tulot on ainoa varma tulonlähde. Tuntuu että pitäisi olla ns parempi aika, että voi sitten varmasti tarjota lapselle parasta, mutta kun meillä tämä ikäkysymys on myös niin sen puolesta ei voi viivytellä. Stressi on siis ollut välillä kova, toisaalta pitäisi pystyä olemaan stressaamatta että edes tulisi raskaaksi. Vaikka mitä ajatuksia aina pyörii mielessä. Ette siis ole yksin ongelmienne kanssa :red-heart: täällä ainakin on myös välillä tosi hankalaa.

Ihanaa vertaistukea tässäkin asiassa. On tämä ryhmä vaan aivan huippu! :red-heart: Oikein paljon tsemppiä myös sinne, toivotaan että paremmat ajat on edessäpäin! :Two-hearts:

Toivottavasti teilläkin kaikki kääntyy parhain päin! Samoin Maikkusella!

Voi miten harmi kuulla, että teillä monilla on vielä parisuhteidenkin kanssa vastatuulta :( voi kun pian ratkeaisi kaikilla asiat parhain päin! :red-heart:

Kp29 /28-30 ja menkat jäi pois ainakin näillä näkymin. Testaan digillä ensi viikolla jos on aihetta

Tänään ollut jännää kipuilua alapäässä ja kun liikun nopeasti niin semmoinen jännä vihlonta joka ei kuitenkaan ole kipua (miten ton osaisi selittää) ja tietyissä asennoissa tuntuu kuin olisi tamponi laitettu sisään. Oon pikkuhousunsuojan laittanut varuiksi mutta jotenkin on tietoisuus siitä että olen raskaana. Vähän epätodellinen olo että tosiaankin taas kun oltiin kerta niin että mies tuli sisään niin kaksi viivaa tikussa. Yhteistä matkaa on kuljettu niin monta vuotta ja keskeytetty ollut ehkäisynä ja toiminut. Toki km jälkeen en edes halunnut raskautua...

Nyt on sitten edelleen hassu olo. En tiedä onko vaikutusta mutta söin enemmän tulista ruokaa ja inkivääriä yms juttuja ja join kaneliteetä paljon. Sitten tuli otettua liki joka ilta lasillinen punaviiniä ruuan kanssa ja oon kuullut et se olis hyvä juttu. Nyt on jäänyt tietenkin pois mutta nämä huomioin. Lisäksi olen syönyt todella säännöllisesti ja hyvin.

Eli ennen ovista oli paljon sitrushedelmiä sattumalta ja sitten luteaalissa se punkku ruuan kera ja tulinen ruoka. Vain magnesiumia otin lisänä muutamana päivänä kun oli suonenvetoja. Eli periaatteessa elin ihan normaalisti ja nyt sitten tärppäsi. Kesällä tein testejä ja jokainen ihan blanco, että en usko et 2 eri testiä päiväpissasta antaisi virheellisesti haamua ja toi toka on kyllä hyvin selkeä.

Hurjasti nyt sitä vauvaliimaa kaikille meille!!

Kiitos kaikille, ihana tää vertaistuki ja tsempit ku irl ei oikein ketää ole ku lapset :loudlycrying::loudlycrying::red-heart::red-heart::red-heart::folded:

Varhaista ja pska testi et saa nähä onks tää rfsu näitä turhuuksia(viivanpaikka, värikertymä sen vieressä tai joku muu) vaiko ei. Ilta pissa ja jos oikein laskettu ni dpo 8.. Mein lähikauppa myy vaa just tätä ja tän saman merkin muka varhaista puikkoa ja puikko aamuksi on...Pitäs olla nimeltään "arvaa oletko raskaana vai et? Vietä hauskaa yhteistä aikaa tiiraillen ja miettien" :tears::tears: laitoin tän myös plussa vai ei....
Kuvissa sama testi eri aikaan otettuna kuvat

Muoks välillä ko testi antoi selvää valkoista viivanpaikkaa ja joskus saanu turhaa hailua. Sama puikon kanssa.

Liitteet

• PCIMG_2022-01-08_20-04-34.JPG
    PCIMG_2022-01-08_20-04-34.JPG
    449.9 KB · Katsottu: 162
Takaisin