Raskaaksi 2022

Meilläkin oli yritystä takana sellanen nelisen kuukautta, kunnes tein ekaa kertaa ovulaatiotestejä. Oon pitänyt niistä pari kk taukoo ja nyt kun tunnistan ovulaation, saatan varmuudeks todeta sen vielä testein, mutta muuten pyrin siinä säästämään rahoja :tears: En myöskään ostele raskaustestejä ellei oo fiilistä et olis voinut tärpätä, joten sekin ihan hyvä säästökikka :rolling:

Oma kroppa vähän temppuilee taas, menkat alkoi uutena vuotena ja loppuivat pari päivää sitten, mutta eilisestä taas tullut tuhrua. Tiedä mikä nyt taas ongelmana.. kävin siellä verikokeissa pari päivää sitten ja ilmeisesti oman tulkinnan mukaan kaikki ok. Katsotaan sitten vielä helmikuussa löäkärin kanssa :smiling-eyes:

Ei raskaaksi tulemiseen oikeasti tarvitse osata seurata niitä merkkejä, joten ei tarvitse tuntea huonommuutta. Riittää yleensä, että on jokunen yhdyntä suhteellisen oikeaan aikaan. Naiset kautta aikojen ovat tulleet raskaiksi ihan normaalisti parisuhteessa eläessä, ilman että he tiesivät munasolujen irtoamisesta yms mitään. Tiesivät vain sen, että niistä hommista niitä lapsia tulee ja kai joku tietämys oli ns. varmista päivistä, mutta myös paljon virheellisiä luuloja. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ja niinkin vähän aikaa sitten kuin 80-90-luvuilla, jolloin äitini sai minut ja sisarukseni, menkkojen piti kuulemma olla menkkojen viikko myöhässä, ennen kuin pääsi tk:lle verikokeeseen. Kotitestejä ei kai ollut. Tuntuu hurjalta nykyään ajatella sellaista käytäntöä.

Jos ovulaation haluaa tietää tarkemmin, ovulaatiotesti on siihen hyvä ja aika vaivaton.

Oon varmaan joskus ennenkin tämän stoorin kirjoittanut, mutta äite siis kirjoitti "Odottavan äidin päiväkirjaa" meikäläisestä alkuvuonna 1990. Sinne oli kirjannut: "Taitaa olla pulla uunissa kun jäi menkat tulematta kerran ja sitten toisenkin. Piti mennä apteekkiin ostamaan raskaustesti neuvolaa varten ja se mokoma maksoi 100 markkaa!" :tears:

Joo toi on kyl hassua. Mulla on monta sisarusta ja ollaa synnytty 90 luvulla kaikki, mun äiti sano et ei hän oo ikinä tehny yhtää raskaustestiä kotona, et aina neuvolassa testattii. Mua oottaessa oli viel nii, et oli imettämässä mun isosiskoo ja isosiskon neuvolakäynnillä oli vaa sanonu ohimennen et on itellä ollu vähän hassu olo, ihan ku ois raskaana. Neuvolatäti oli innostunu, et heillä on uusi joku systeemi millä testataan onko raskaana, et tehhää huvikseen raskaustesti nii hän saa harjoitusta. Sit oliki näyttäny positiivista ja äkkiä piti imetys lopettaa, ku raskaana ei voi imettää. :tears: niin ne ajat muuttuu.

Itselläni ensimmäinen raskaus alkoi aika helposti, oikeastaan tjottailulla tai ns "normaalilla avioelämällä", ei ollut mitään kikkakolmosia käytössä. Mutta keskenmenon jälkeen ei ole tärpännyt. Ilmeisesti tulehdus teki jotain hallaa tuonne kohtuun... Aloin käyttää ovustestejä vasta kun keskenmenosta oli vajaa vuosi. Silti olen sitä mieltä, että suurimman osan porukasta ei tarvitse niitä käyttää. Mutta kuten Nurppu sanoi, jos se on kiinnostavaa, toki niin saa tehdä, ja kaikkea muutakin. Itse käytän ovistestejä, koska hedelmällisyys on jostain syystä alentunut, niin vähän edes lisää todennäköisyyksiä kun on tismalleen oikea ajoitus.

Hoidot jatkuvat, jos koronatilanne sallii...

mulla myös toi ettei raskaaksi tuleminen ei ennen ole ollut vaikeaa. Keskenmenon jälkeen kun jouduttiin kaavinnalla kohtu tyhjentämään, niin sen jälkeen ei ole tärppiä tullut. Mä luulen että toi kaavinta on vaikuttanut raskautumiseen. Ollaan nyt reilu vuosi oltu ilman ehkäsyä sen kaavinnan jälkeen, mutta tää vasta yk3 kun kunnolla yritellään niin että ovistikut ym poppakonstit on käytössä, mutta noi ovistestitkään ei nyt pakollisia mulle olisi, kun oviskivut on niin kamalat että tunnistaa kyllä ilman testiäkin. :smiling-eyes:

Onnea krisu94:smiling face with heart-eyes:

Hei, kysyisin teiltä joilla on tiputteluvuotoa niin oletteko tullut siitä huolimatta raskaaksi?

Mietin vaan onko mulla yhtään mitään mahollisuuksia sen takia. Kierto on kyllä säännöllinen mutta tiputtelu alkaa n. viikko tai muutama päivä ennen oikeaa tätiä.:loudlycrying:

Päätä särkee hassusti, etoo ja palelee. Toki voin olla flunssassakin mutta kaivoin kaappeja ja löysin sinne jääneen testin kesältä (25, aiempi oli 10) ja näin kp28 haamu piirtyi. Jännittää miten käy. Nyt nosti vauvakuume tosissaan päätä. Toivottavasti kuvat ei mee ihan mössöksi. Avaamaton ja avattu

Niin ja jostain syystä kylpyhuoneessa mun nenään haisee vain hikiset sukat ja se etoo ja nostaa palan kurkkuun

Liitteet

• 20220107_160740.jpg
    20220107_160740.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 181
  • 20220107_162936.jpg
    20220107_162936.jpg
    1.1 MB · Katsottu: 186
Päätä särkee hassusti, etoo ja palelee. Toki voin olla flunssassakin mutta kaivoin kaappeja ja löysin sinne jääneen testin kesältä (25, aiempi oli 10) ja näin kp28 haamu piirtyi. Jännittää miten käy. Nyt nosti vauvakuume tosissaan päätä. Toivottavasti kuvat ei mee ihan mössöksi. Avaamaton ja avattu

Niin ja jostain syystä kylpyhuoneessa mun nenään haisee vain hikiset sukat ja se etoo ja nostaa palan kurkkuun

Onnea plussasta!

Hei, kysyisin teiltä joilla on tiputteluvuotoa niin oletteko tullut siitä huolimatta raskaaksi?

Mietin vaan onko mulla yhtään mitään mahollisuuksia sen takia. Kierto on kyllä säännöllinen mutta tiputtelu alkaa n. viikko tai muutama päivä ennen oikeaa tätiä.:loudlycrying:

Olen lukenut jostain, mutta en muista mistä, että pari päivää tiputtelua on ok, mutta ei enempi. Mutta se on varmaan ihan hoidettavissa, joten kannattaa varmaan olla yhteydessä jonnekin hoitavaan tahoon! Usein ne ymmärtääkseni saadaan kuntoon, toivon että sinullakin!

mulla myös toi ettei raskaaksi tuleminen ei ennen ole ollut vaikeaa. Keskenmenon jälkeen kun jouduttiin kaavinnalla kohtu tyhjentämään, niin sen jälkeen ei ole tärppiä tullut. Mä luulen että toi kaavinta on vaikuttanut raskautumiseen. Ollaan nyt reilu vuosi oltu ilman ehkäsyä sen kaavinnan jälkeen, mutta tää vasta yk3 kun kunnolla yritellään niin että ovistikut ym poppakonstit on käytössä, mutta noi ovistestitkään ei nyt pakollisia mulle olisi, kun oviskivut on niin kamalat että tunnistaa kyllä ilman testiäkin. :smiling-eyes:

Ikävää, että noin on käynyt. :sad-face: Kaavinnan jälkeen tulleita "juttuja" voidaan onneksi hoitaa. Kannattaa olla terveyskeskukseen yhteyksissä, kun siltä alkaa tuntua. Lähetteen tutkimuksiin saa, kun on ollut vuoden yritystä ja kun tosiaan olette olleet ilman ehkäisyä, se lasketaan. Pääsette vaikka heti.

Toivottavasti tärppää kuitenkin pian!

Onnea plussasta!
Kiitos!
Vähän jännittää kun kierto ollut sen 28-30 päivää. Vasta 4 kiertoa olleet normaalit viime alkuvuoden km jälkeen, joten sekin hämmentää. Ehkäisy ollut vähän niin ja näin joten jos tullut tjot meiningillä niin aattona siittiöt on löytäneet perille. Ihan hyvä viiva näille päiville kun 26.12 olen kirjannut ovulaation todennäköisesti nyt olleen eli oireiden perusteella ja lämpöjen myös. Toivottavasti nyt sit pysyy kyydissä ja ei tarvitse siten edes yritystä aloittaa

Onnea muillekin plussanneille ja toivottavasti nähdään lasketun ajan ryhmässä. Minä nyt maltan mieleni ensi viikkoon jossei kuukautiset ala.

Oireita on kyllä laaja kirjo ja kyljellään maatessa polvet koukussa tuntuu siltä kuin olisi tamponi asetettu mitä ei kyllä ole aiemmin ollut. Väsymys on ihan toista luokkaa, samoin hajuaisti on valikoiva.

Myös vahva tunne mahdollisesta raskaudesta ollut pari päivää ennen testin tekoa.

Mulla ollut vuosia sitten tiputtelua ja nyt viime kierrossakin oli viisi päivää ennenkuin menkat alkoi. Kaksi lasta olen saanut.

Tuossa kun aiemmin kuvia laittelin testeistä, nii aattelin nyt mainita että tänää alko menkat... Eli uutta kiertoa kehiin. Plääh! :side_tear:

Hei tuli ihan mieleeni kysästä, että onko täällä joku nähnyt piinapäivillä unta positiivisest testistä ja sitten raskautunut siitä kierrosta? Itse näin kemiallisessa kierrossa unta plussauksesta (oisko ollut dpo7-dpo9 välillä) ja nyt viimeyönä sama juttu. Kiva miettiä onko näissä mitään perää.:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Hei tuli ihan mieleeni kysästä, että onko täällä joku nähnyt piinapäivillä unta positiivisest testistä ja sitten raskautunut siitä kierrosta? Itse näin kemiallisessa kierrossa unta plussauksesta (oisko ollut dpo7-dpo9 välillä) ja nyt viimeyönä sama juttu. Kiva miettiä onko näissä mitään perää.:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Minä olen tämän kierron aikana nähnyt todella eläviä ja vilkkaita unia, mitkä aiemmissa kierroissa olleet vain ovulaation aikaan, nyt jatkunut sieltä saakka. No, vastatakseni niin tässä kierrossa näin unta noin viikko sitten että mun ystävä huusi mulle et mun menkkojen on pakko alkaa heti . Sitten viime yönä näin unta että olin työpaikan vessassa joka olikin baari ja siinä odotti kaksi miestä vuoroaan vessaan ja he olivat et miks kestää johon minä vastasin että odotan tässä kuukautisia alkavaksi ja sitten ne alkoi siinä unessa.

Vastaavasti ovulaation kieppeillä muissa kierroissa olen nähnyt unta että olen raskaana tmv ja me ei edes olla yritetty nyt. Eli ilmeisesti mulla niin että ei raskaana näen unii et oon ja nyt kun tuli positiivinen testi niin nähnyt unia että kuukautiset sieltä tulee. Painotan että en kyllä ikänä oo unia nähnyt et alkaa kuukautiset ! :tears:

Kiitos kaikille myötätunnosta!

Krisu, toivottavasti tuntemukset alavatsassa ovat vain normaaleja kiinnittymiseen ja kohdun kasvamiseen liittyviä. Toivon niin kovasti, että saat tämän vauvan syliin asti, pitkä taival teilläkin! :Heavy Black Heart:

Kiitos tsemppaavista sanoistasi.:Purple Heart: Nyt on alavatsa kivut toistaiseks hellittänyt. Ei koske enää lainkaan.
Päänsärky ja huimaus tosin ovat nostaneet päätään..:Grimacing Face: ja viimeyönä heräsin keskellä yötä koska oksetti,mutten oksentanut.
Toivottavasti teilläkin tärppäisi pian!:Purple Heart:

Kiitos tsemppaavista sanoistasi.:Purple Heart: Nyt on alavatsa kivut toistaiseks hellittänyt. Ei koske enää lainkaan.
Päänsärky ja huimaus tosin ovat nostaneet päätään..:Grimacing Face: ja viimeyönä heräsin keskellä yötä koska oksetti,mutten oksentanut.
Toivottavasti teilläkin tärppäisi pian!:Purple Heart:
Onko ollut millaisia kipuja? Mulla jäi polttava kipuja selästä vatsaan pois mutta aaltoilevaa tunnetta ollut ja vähän tuikkasuja mutta ei kipuja. Aiemmissa kierroissa ollut kipuja mutta tässä ei kun taas huomaan että kuitenkin on hassu tunne ja tuikkaisevia kipuja sinne tänne. 5 päivää sitten oli kipuja, todella kovia viiltäviä kipuja jotka hellitti päivän aikana. Nyt oletan että ollut kiinnittyminen tai jotain

Mun paras ystävä valitti kovia kipuja ja saikuttikin jopa ja tuolloin oli raskaana että ilmeisesti kovatkin kivut voi olla ihan vaan raskaudesta ja siitä huolimatta kaikki hyvin.

Toivottavasti on vain harmitonta ja onnea plussasta!

(Itsellä viime vuoden km kummittelee vähän mut sillon mulla oli tosi kovia ja erilaisia kipuja, nyt en voi kivuiksi väittää edes, oikea puoli tuntunut nyt yötä kohti enemmän ja toivon että vain normaalia kipua eikä enteile et keltarauhanen surkastuu ja tulee menkat)

Kauhea kun plussa testissä periaatteessa juuri kuin menkat pitäisi alkaa niin ei osaa yhtään suhtautua asiaan. Jotenkin on olo et kuitenkin tulee kuukautiset ja että tää on liian hyvin ollakseen totta. Varsinkin et viimeksi yk1 tärppäsi ja nyt ennen varsinaista yritystä

Takaisin