Raskaaksi 2022

Paljon onnea plussanneille

Mä oon ollu nyt muutaman päivän sellasella paastolla missä juon mehuja, mehustan tuoreista hedelmistä ja kasviksista, syön keittoja ja smoothieita. Mulla alkoi kyllästyttää jatkuvat tuntemukset vatsassa kun en erota onko tuntemukset kohdussa vai suolistossa. Ois kiva erottaa ovulaatio kipu ärtyneestä suolistosta. Joulu oli niin raskas vatsalle että pakko oli tehä tällanen puhdistus tähän väliin. Ai että mikä ihana olo kun ei satu vatsaan eikä oo yhtään turvonnut. Oon varma että tää auttaa sit tunnistaa helpommin ovulaation ja raskauden kun vatsaa ei paina ylimäärä en paska.

Onko ollut millaisia kipuja? Mulla jäi polttava kipuja selästä vatsaan pois mutta aaltoilevaa tunnetta ollut ja vähän tuikkasuja mutta ei kipuja. Aiemmissa kierroissa ollut kipuja mutta tässä ei kun taas huomaan että kuitenkin on hassu tunne ja tuikkaisevia kipuja sinne tänne. 5 päivää sitten oli kipuja, todella kovia viiltäviä kipuja jotka hellitti päivän aikana. Nyt oletan että ollut kiinnittyminen tai jotain

Mun paras ystävä valitti kovia kipuja ja saikuttikin jopa ja tuolloin oli raskaana että ilmeisesti kovatkin kivut voi olla ihan vaan raskaudesta ja siitä huolimatta kaikki hyvin.

Toivottavasti on vain harmitonta ja onnea plussasta!

(Itsellä viime vuoden km kummittelee vähän mut sillon mulla oli tosi kovia ja erilaisia kipuja, nyt en voi kivuiksi väittää edes, oikea puoli tuntunut nyt yötä kohti enemmän ja toivon että vain normaalia kipua eikä enteile et keltarauhanen surkastuu ja tulee menkat)

Kauhea kun plussa testissä periaatteessa juuri kuin menkat pitäisi alkaa niin ei osaa yhtään suhtautua asiaan. Jotenkin on olo et kuitenkin tulee kuukautiset ja että tää on liian hyvin ollakseen totta. Varsinkin et viimeksi yk1 tärppäsi ja nyt ennen varsinaista yritystä

Sellasta pistelyä navan alapuolella. Vähä niiku menkat ois just alkamassa,mut ilman niitä menkkakramppeja.. pelkkää pistelyä.Viimeks ku oli kemiallinen ni oli hyvin samanlaiset kivut,mutta silloin oli paljon voimakkaampana. Nyt yöllä sit nousi melkeen 38 asteen kuume.. koskee päähän ja on aivan järkyttävän kuuma kokoajan! Rintojen arkuus katosi:crying-face: vähän pelottaa kuinka käy. Pitikin mennä googlettaa, että mitä kuume voi pahimmillaan tehdä alkuraskaudessa. Noh! Jospa tää tästä kun vähä lepää.

Sellasta pistelyä navan alapuolella. Vähä niiku menkat ois just alkamassa,mut ilman niitä menkkakramppeja.. pelkkää pistelyä.Viimeks ku oli kemiallinen ni oli hyvin samanlaiset kivut,mutta silloin oli paljon voimakkaampana. Nyt yöllä sit nousi melkeen 38 asteen kuume.. koskee päähän ja on aivan järkyttävän kuuma kokoajan! Rintojen arkuus katosi:crying-face: vähän pelottaa kuinka käy. Pitikin mennä googlettaa, että mitä kuume voi pahimmillaan tehdä alkuraskaudessa. Noh! Jospa tää tästä kun vähä lepää.

Panadolia on suositeltavaa ottaa, jios on raskaana kuumeessa. Tsemppiä!

Panadolia on suositeltavaa ottaa, jios on raskaana kuumeessa. Tsemppiä!
Joo,otin jo. Järkyttävä päänsärky ei silti hellitä. Kuume lähti aiemmin aamulla laskuun, mutta nyt koittaa taas nousta. Pitää varmaan koittaa nukkua vielä. :sad-face:

Nyt olis päivä dpo9 ja oireina on ilmavaivat, väsymys, tuntemukset kohdun alueella, himo syödä herkkuja ja nuhainen olo jatkuu. Sekä näin viimeyönä taas raskausunta, mutta unessa raskaana olikin siskoni enkä minä. :tears:

Uskaltaakohan sitä edes testata huomenna? Mulla on noita raskauskeijusta tilattujen ovulaatiotikkujen mukana tulleita herkkiä raskaustestitikkuja. Onko ne hyviä näyttämään aikaisilla päivillä mitään? Aikooko joku muukin innostua testaamaan huomenna tai alkuviikolla? :smiling-eyes:

Paranemisia! Mulla oli tosi kipeä maha alkuraskausessa, kovat kuukautiskivut tai niitä muistuttavat kivut. Siksi olin varma että vuoto alkaa ja olin toista viikkoa siteen kanssa liikenteessä.

Mulla oli ihan sama ekassa raskaudessa ja siihen yhdistettynä vielä runsas vv ei ollut ihan yksi tai kaksi kertaa, kun luulin menkkojen alkaneen. Ja nyt taas sama meininki. Toisaalta kohdunulkoisessa mulla oli melko kivuttomat valemenkat ja tosi vähän mitään tuntemuksia ennenkuin tulikin ne karmivat kivut. Että siinä mielessä parempi tämä menkkajomottelukin, jos olis nyt pikkuinen oikeassa paikassa. :folded:

Mulla nyt dpo11 mutta en viitsi testata... menkkojen pitäisi alkaa alkuviikosta niin jos niitä ei näy niin testaan vasta sitten.
Mulla myös jonkinlaisia tuntemuksia alavatsalla. Myöskin eilen töissä oli välillä etova olo, mutta joudumme nykyään käyttämään koko työvuoron kammottavaa FFP2-maskia niin en tiedä tuliko huono olo vaan siitä. Niin kauhea päänsärkykin oli vuoron päätyttyä että kun tulin kotiin niin aloin itkemään hysteerisesti miehelle ja kiroten koronan ja maskit alimpaan helvettiin.... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: ei ole normaalia minulle moiset itkupurkaukset paitsi joskus päivää ennen menkkoja, että enpä nyt tiedä oliko sekin oire jostain vai vaan ylikiehuva vtutus :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:

Nyt olis päivä dpo9 ja oireina on ilmavaivat, väsymys, tuntemukset kohdun alueella, himo syödä herkkuja ja nuhainen olo jatkuu. Sekä näin viimeyönä taas raskausunta, mutta unessa raskaana olikin siskoni enkä minä. :tears:

Uskaltaakohan sitä edes testata huomenna? Mulla on noita raskauskeijusta tilattujen ovulaatiotikkujen mukana tulleita herkkiä raskaustestitikkuja. Onko ne hyviä näyttämään aikaisilla päivillä mitään? Aikooko joku muukin innostua testaamaan huomenna tai alkuviikolla? :smiling-eyes:

Mä testaisin kyllä huomenna. :smiling-eyes: Ei hirveesti ole kokemusta noista raskauskeijun testeistä, mutta hyvin voisi näyttää jotain huomenna jo, kun kuitenkin herkkiä testejä.

Täällä myös dpo 9. Suhteellisen oireeronta, mutta kun alkaa miettimään niin..

Ei yhtään tissit kipeät niin kuin usein ennen menkkoja. Imuroidessa tuli hirvee hiki, vaikkei mikään ponnistus kyllä moinen homma ole. Vessassa ramppaan kyllä vähän tiuhempaan kuin aiemmin. Lisäksi herään ennen kellonsoittoa kun ei vaan kertakaikkiaan nukuta. Arvaiskohan huomenna testata.. en kyllä haluaisi rikkoa tätä varovaista optimistisuuden tunnetta. Tässä vuoden varrella niin moneen kertaan keräilty kaikki raskauteen liittyvät oireet turhaan ja siksi ei uskalla innostua jokaisesta vatsan nipistyksestä. Ikinä en ole saanut haamuakaan joten ehkä on vielä liian varhaista alkaa testailemaan. Pää kylmänä, pessimisti ei pety :tears:

Onnittelut plussanneille ja piinailijoille tsemppiä! :Hugging Face:

Koitan hieman aktivoitua tälläkin puolella, oon enemmän tuolla km-puolella kirjoitellut. Nyt tosiaan kp 11 ja yritys jatkuu tässä kierrossa. Meillä oli kkm 11/2021 ja lääkkeellinen tyhjennys. Pelkäsin, että taas menee ikuisuus keholla palautua, kun kohdunulkoisessa raskaudessa vuosi sitten meni 2kk että hcg laski ja sen jälkeen kierto oli aivan sekaisin. Nyt joulukuun kierto olikin yllättävästi normaali 29pv. Ennen 10/2020 keskenmenoa ja 11/2020 kohdunulkoista kiertoni oli 27-30pv, niiden jälkeen 25-36pv. Yritystä ollut siis 09/2020 alkaen.

Meillä on tässä samalla km-tutkimuksia meneillään ja ainakin tukilääkityksiä tiedossa seuraavaan raskauteen. Samalla oon innoissani uuteen yritykseen lähtemisestä, mutta samalla pelottaa.. Neljäs kerta toden sanoo? Toivottavasti! :Four Leaf Clover:

Koitan hieman aktivoitua tälläkin puolella, oon enemmän tuolla km-puolella kirjoitellut. Nyt tosiaan kp 11 ja yritys jatkuu tässä kierrossa. Meillä oli kkm 11/2021 ja lääkkeellinen tyhjennys. Pelkäsin, että taas menee ikuisuus keholla palautua, kun kohdunulkoisessa raskaudessa vuosi sitten meni 2kk että hcg laski ja sen jälkeen kierto oli aivan sekaisin. Nyt joulukuun kierto olikin yllättävästi normaali 29pv. Ennen 10/2020 keskenmenoa ja 11/2020 kohdunulkoista kiertoni oli 27-30pv, niiden jälkeen 25-36pv. Yritystä ollut siis 09/2020 alkaen.

Meillä on tässä samalla km-tutkimuksia meneillään ja ainakin tukilääkityksiä tiedossa seuraavaan raskauteen. Samalla oon innoissani uuteen yritykseen lähtemisestä, mutta samalla pelottaa.. Neljäs kerta toden sanoo? Toivottavasti! :Four Leaf Clover:
Voi miten raskas matka takana :( onneksi on tuo tukilääke mukana nyt! Ja voikun tutkimuksista löytyisi joku helppo juttu minkä voi korjata! Onnea matkaan! :)

Hei tuli ihan mieleeni kysästä, että onko täällä joku nähnyt piinapäivillä unta positiivisest testistä ja sitten raskautunut siitä kierrosta? Itse näin kemiallisessa kierrossa unta plussauksesta (oisko ollut dpo7-dpo9 välillä) ja nyt viimeyönä sama juttu. Kiva miettiä onko näissä mitään perää.:Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Mäkin näin unta siinä kierrossa kun oli kemiallinen, että olin raskaana .

Mä näin toissakierrossa ihan kokoajan unia, että tein positiivisen raskaustestin. Sillon ei tullut minkäänlaista haamuakaan :P viime kierrossa taas kun tuli haamu ja oli oletettavasti varhainen biokemiallinen, en muista nähneeni noita kertaakaan.

Ikävä kuulla että näin kävi, mutta hyvä jos on kroppa valmiina uuteen yritykseen! Kovasti voimia ja onnea yritykseen! :Two-hearts:

Täällä eletään hengessä mukana! <3 Mukavaa kun täällä niin aktiivinen ryhmä ja keskustelu vilkasta, itse en tosin ole sitä edesauttanut kun olen tälläinen sivustaseuraaja ja kynsinauhat riekaleina jännitän täällä piinailijoiden testailuja :D
Nyt ajattelin itsekin vähän kirjoitella.

Joululomalla sai taas viettää ihanaa perheaikaa meidän porukan kanssa ja vauvakuume taas nosti päätään pahasti. Aika kauan se on ollut päällä kyllä, mutta välillä kuohahtaa isosti. Tuli taas niin vahvasti sellainen fiilis, että yhdelle olisi vielä paikka ja kaipuu meidän perheessä ja olisipa ihanaa saada tarjota lapsillekin (eskarilainen ja päiväkotilainen) vielä yksi sisarus. Kolmatta siis kuumeillaan!

Täällä meneillään arviolta dpo 2-3, laskureiden mukaan ovispäivä olis olut 5. päivä keskiviikko, ja siihen kyllä täsmäisi ovislimat 4. päivä tiistaina, mulla ovisilimat vain yhtenä päivänä kierrossa. En kyllä tiedä missä kohtaa se ovis sitten oikeasti on, tiistainako jo? Tiistaina oli romantiikkaa, keskiviikkonakin mutta tuli yllättävä keskeytys ja homma jäi siihen. Lapsiperheen elämää. Sitten taas toisaalta eilen tunsin jotain tuntemuksia oikealla puolella munasarjassa, mietin että olikohan se ovis vasta eilen. Tiistain tallettelut ei ehkä riittävät, jos ovis olikin vasta eilen Keskiviikon jälkeen ei ole ollut intiimejä hetkiä. En nyt sit tiedä missä kohtaa testailisin, ehkä sit sen laskurin mukaisesta ovispäivästä 14 päivää eteenpäin kun odottelen menkkoja alkavaksi eli 19. päivä kenties?

Suuret onnittelut plussista kaikille plussanneille, niistä tulee aina niin hyvä fiilis!! ❤️❤️❤️

Kun tuli noista unista puhetta niin mä olen huomannut että olen nähnyt todella todentuntuisia unia ovulaatiosta asti. Muistan ne unet myöskin melkein kaikki ihan selvästi vaikka yleensä unohdan unet. Mistähän moinen voi johtua...

Hei ja testihirmuille (minä mukaan lukien) vinkiksi että jos testihimo yllättää, niin koronan kotitestit toimii ihan yhtä hyvin eivätkä aiheuta edes pettymystä pelkällä yhdellä viivalla. :tears: Ovistestailu kun loppu tältä kierrolta jouduin altistumisen vuoksi testailemaan kotitestillä päivittäin, ajattelin et jatkaisin sitä siihen asti kunnes on jo mahis näkyä jotain raskaustestissä... :tears::tears:

Just kans tehnyt itsekin altistumisen vuoksi koronatestejä viimeiset kolme päivää, ja täytynyt tosiaan tsempata ja muistaa että nyt EI toivota sitä toista viivaa, ja nega on hyvä asia :D :D

Takaisin