Raskaaksi 2022

Kuva ois kiva 🤣🤭
21F9FAFB-EE81-486D-8616-89937A2C44A3.jpeg

Tosi huonosti näkyy kameralle, tuskin yhtään, mutta selkeempi livenä ☺️
 
Mulla ainakin lähellä menkkoja kellertävää vuotoa ja ollut myös alkuraskaudessa. Eli jos ei niinkään muita oireita ni en uskois tulehdukseen 😊
Mullahan siis todettiin emätintulehdus mihin sain kuurin ja oireet helpoas, mut nyt oviksen jälkee ilmenny hyvin hiivamaisia oireita ja kaks päivää ollu kellertävää valkovuotoa mikä on mulle uus juttu tai en oo enne kiinnittäny huomioo ainakaan. Ni ihmetyttää nyt tuo keltasuus kun semmosta ei ennen kuuriakaan ollu🤔 enkä muista esikoisen raskaudestakaan, oli kyllä runsasta sillo.
 
Mullahan siis todettiin emätintulehdus mihin sain kuurin ja oireet helpoas, mut nyt oviksen jälkee ilmenny hyvin hiivamaisia oireita ja kaks päivää ollu kellertävää valkovuotoa mikä on mulle uus juttu tai en oo enne kiinnittäny huomioo ainakaan. Ni ihmetyttää nyt tuo keltasuus kun semmosta ei ennen kuuriakaan ollu🤔 enkä muista esikoisen raskaudestakaan, oli kyllä runsasta sillo.
Oviksen jälkeen keltarauhanen värjää vv keltaiseksi😊 ei välttämättä siis tulehdusta.
 
Täällä iski luteliaalin puolenvälin masis ja epätoivo. Dpo 6 ja olo on 100% varma, ettei vieläkään tärpänny😪 alapää vaivat jatkuu, nyt tuntuu vihlasukipuja emättimessä (enteileekö jo menkkoja? ja tulee kellertävää runsasta valkovuotoa? Liittyneekö tulehdukseen. Kokeilen hiivakuuria jos olis apua. Muuten ei mitään ihmeitä. Turhauttaa. Seksiäkin mieli tekisi, mutta näiden alapäävaivojen takia ei viitti ja vie ilon siitäkin hommasta. Kovasti pohdin, pitäskö ens kierto pitää taukoa kaikesta ja keskittyä enempi muihin juttuihin.
Tsemppiä alapään vaivojen kanssa. :sad-face: Minulla vaihtelee fiilikset vähintään päivittäin - välillä olen ihan varma, että on tärpännyt, ja välillä ihan varma, ettei ole. Tällä hetkellä tuntuu, ettei ole.
 
Tsemppiä @Juliet92 , ihan perseestä noi alapään vaivat 😞 mulla nyt alkaa olee helpottamaan päin virtsis, ei enää juuri kirvele. Voikun sielki helpottais kaikki tyhmät oireet pian.

Mulla tänään dpo5 ja ollu ihan sellanen olo et olis tärpänny. Siis ku jotenki tuntuu tuo kohtu tuolla, niin luulen että se ny jotenki sit luo tän olon. Ehkä mun pää ehti viime kierrosta oppii et alavatsan tuntemukset meinaa raskautta ja siks nii vahva olo. 🤦 Mut muistan kans aiemmista kierroista että se vaihtelee tosi paljon päivän mukaan, ja yhtäkkiä voi kesken päivänkin tulla sellanen olo että jaa hetkinen, ei siellä ketään oo 😆 mistä lie tulee nääki 😄
 
Mullahan siis todettiin emätintulehdus mihin sain kuurin ja oireet helpoas, mut nyt oviksen jälkee ilmenny hyvin hiivamaisia oireita ja kaks päivää ollu kellertävää valkovuotoa mikä on mulle uus juttu tai en oo enne kiinnittäny huomioo ainakaan. Ni ihmetyttää nyt tuo keltasuus kun semmosta ei ennen kuuriakaan ollu🤔 enkä muista esikoisen raskaudestakaan, oli kyllä runsasta sillo.
Toivottavasti vaivat alkais olla historiaa! Mulla tota keltaista vv:tä on ollut vain raskauksien yhteydessä, joten nyt sormet ja varpaat ristissä, että olis siellä tärppi käynyt! 🤞💗
 
Täällä kp11 km vuodon alusta laskettuna. Vielä hieman tiputtelee satunnaisesti ja testi edelleen selkee positiivinen, tosin hiipumaan päin verrattuna viime viikkoiseen. Viime viikolla testiviiva oli ihan kirkuvan punainen vs kontrolli, nyt testiviiva kontrollia haaleampi jo. Viime perjantaina (kp3) HCG oli vielä 15000, luulen että edelleen vielä sadoissa ainakin. Maanantaina onneksi ultra, jossa tarkastetaan onko kaikki tyhjentynyt hyvin.

8628AC7C-FD2A-4D85-8DE2-61EA03968B2C.jpeg


Kovasti jo ovista toivoisin, vaan ilmeisesti saa odotella vielä hetken? Täällä on monia km:n kokeneita, joten miten teidän kokemuksen mukaan, voiko ovista tulla ennen kuin raskaustesti on nega? Kiinnostuneena kuulisin kokemuksia, että miten pian on kierto palautunut km:n jälkeen, sikäli mikäli vaan kukaan haluaa jakaa?
 
@Jadine ja @Nurppu kiitos sympatioista❤ toden totta sais alkaa helpottaaa. Hyvä, että virtsis alkaa helpottaa, tuskaisa vaiva sekin. Hyvin oon huomannu, et päivän mittaa ja eri päivinä fiilikset vaihtelee paljon. Yhtä vuoristorataa

@Aloy kuulostaishan tuo niin lupaavalta, mut aika aikaselta dpo 5 ja 6🤔 mut voiko se keltarauhanen toimia jo ns. Kovemmalla teholla jos hedelmöitys tapahtunu vaikkei ois kiinnittynykkää viel. Nää on mystisiä juttuja ja osaako tiedekään kaikkeen vastata.

Tohon km, niin itsellä meni jo 6+4 keske ja hcg tippu 120 alle viiteen viikossa jo. Ekat menkat tais tulla n. 30 päivää km vuodo alusta. En oo varma ovuloinko siinä välissä, kovia kipuja oli kyllä yhdesssä kohtaa siinä mitkä olis voinu viitata ovikseen. Kroppa on tuntunut menneen sekaisin sen jälkeen jotenkin vaikka menkat suht säännöllisen rajoissa olleet. Toivotaan sulle nopeampaa uudelleenraskautumista❤
 
Täällä kp11 km vuodon alusta laskettuna. Vielä hieman tiputtelee satunnaisesti ja testi edelleen selkee positiivinen, tosin hiipumaan päin verrattuna viime viikkoiseen. Viime viikolla testiviiva oli ihan kirkuvan punainen vs kontrolli, nyt testiviiva kontrollia haaleampi jo. Viime perjantaina (kp3) HCG oli vielä 15000, luulen että edelleen vielä sadoissa ainakin. Maanantaina onneksi ultra, jossa tarkastetaan onko kaikki tyhjentynyt hyvin.

View attachment 114952

Kovasti jo ovista toivoisin, vaan ilmeisesti saa odotella vielä hetken? Täällä on monia km:n kokeneita, joten miten teidän kokemuksen mukaan, voiko ovista tulla ennen kuin raskaustesti on nega? Kiinnostuneena kuulisin kokemuksia, että miten pian on kierto palautunut km:n jälkeen, sikäli mikäli vaan kukaan haluaa jakaa?
Mulla kanssa todettiin kkm kesäkuun lopulla, heinäkuun alussa alkoi lääkkellinen tyhjennys. Mulla vuotoa kesti vaan n.10 päivää ja silloin 10 päivän kohdalla sain negatiivisen raskaustestin. Tein samalla ovistestin mistä tuli positiivinen tulos, ja ovisoireitten takia ajattelin sen myös olevan oikea tulos. Seuraavana päivänä kuitenkin negatiivinen ovistesti.
Kaks viikkoa myöhemmin tuli kuitenkin uusi positiivinen ovistesti, joka ilmeisesti oli se oikea ovis.
Tein sen virheen että aloin testaamaan ovista vasta kun sain negatiivisen raskaustestin niin ei ollut mitään vertailukohtaa aiempiin päiviin. Joten ehkä vinkkinä kun alkaa raskaustesti haalenemaan niin voi olla jo hyvä alkaa testaamaan ovista. Mutta ainakin ymmärsin että yleensä raskaustestin pitäis olla aika haaleana että ovistestiin voi luottaa. Tosin ovis voi tapahtua ennen kun hcg kokonaan häviää kehosta.
Jaksamista! ❤️
 
Täällä kp11 km vuodon alusta laskettuna. Vielä hieman tiputtelee satunnaisesti ja testi edelleen selkee positiivinen, tosin hiipumaan päin verrattuna viime viikkoiseen. Viime viikolla testiviiva oli ihan kirkuvan punainen vs kontrolli, nyt testiviiva kontrollia haaleampi jo. Viime perjantaina (kp3) HCG oli vielä 15000, luulen että edelleen vielä sadoissa ainakin. Maanantaina onneksi ultra, jossa tarkastetaan onko kaikki tyhjentynyt hyvin.

View attachment 114952

Kovasti jo ovista toivoisin, vaan ilmeisesti saa odotella vielä hetken? Täällä on monia km:n kokeneita, joten miten teidän kokemuksen mukaan, voiko ovista tulla ennen kuin raskaustesti on nega? Kiinnostuneena kuulisin kokemuksia, että miten pian on kierto palautunut km:n jälkeen, sikäli mikäli vaan kukaan haluaa jakaa?
Itsellä kkm tyhjennys jouduttiin lopulta hoitamaan kaavinnalla, joten ei tarvinnut tehdä enää mitään testejä myöhemmin.
Seuraava ovis tuli lämpöjen mukaan normaalilla syklillä, kun uuden kierron laskun aloitti kaavinta päivästä. Eli paluu normi kiertoon on ihan mahdollinen saman tien.
 
Täällä kp11 km vuodon alusta laskettuna. Vielä hieman tiputtelee satunnaisesti ja testi edelleen selkee positiivinen, tosin hiipumaan päin verrattuna viime viikkoiseen. Viime viikolla testiviiva oli ihan kirkuvan punainen vs kontrolli, nyt testiviiva kontrollia haaleampi jo. Viime perjantaina (kp3) HCG oli vielä 15000, luulen että edelleen vielä sadoissa ainakin. Maanantaina onneksi ultra, jossa tarkastetaan onko kaikki tyhjentynyt hyvin.

View attachment 114952

Kovasti jo ovista toivoisin, vaan ilmeisesti saa odotella vielä hetken? Täällä on monia km:n kokeneita, joten miten teidän kokemuksen mukaan, voiko ovista tulla ennen kuin raskaustesti on nega? Kiinnostuneena kuulisin kokemuksia, että miten pian on kierto palautunut km:n jälkeen, sikäli mikäli vaan kukaan haluaa jakaa?
Mulla on ollut kaksi tuulimuna raskautta, jotka lääkkeellisesti tyhjennetty rv 7+. Molempien jälkeen raskaustesti ollut positiivinen n. 2vkoa. Toisesta muistaakseni kp 8 rt selkeä, tumma plussa ja kp 12 ihan haalea viiva enää. Ovulaatio tullut molemmilla kerroilla n. viikko tai vähän reilu sen jälkeen, kun rt ollut nega. Tyhjennysvuoto ekasta kesti 8-9 vrk ja ovulaatio tuli tikutuksen + tuntemusten mukaan kp 23, toisesta tyhjennysvuoto 13vrk ja ovulaatio kp 22. Mulla muutenkin ovulaatio ollut usein kp 18-21, joskus kyllä "jo" kp 15. Ensimmäisen tm jälkeen tuli yhdet menkat ja tärppäsi uudelleen, joka oli tämä toinen tm. Sen jälkeen tuli kahdet menkat ja raskauduin uudelleen, tästä raskaudesta syntyi meidän pikku kakkonen ❤️
Itse olen ilmeisesti ollut hedelmällisempi km jälkeen, kun uudet raskaudet alkoi pian km jälkeen, kun taas esikoista ja ensimmäistä tm yritettiin yli puoli vuotta kumpaakin.
Tsemppiä odotteluun, se oli raskasta aikaa 😔
 
@Aloy, mulla kesti vuoto 2vk ja pari pv päälle. Eilen r-testi näytti tältä. Ja ovistesti edelliseltä
päivältä tältä ja mojovat ovisoireet oli eilen. Normisti mulla ovis siinä kp 12 kieppeillä ja nyt siis kp 17 tyhjennyspäivästä lukien. 🙂
 

Liitteet

  • 67294CED-4E41-4B9E-B78D-87F715B6035B.jpeg
    67294CED-4E41-4B9E-B78D-87F715B6035B.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 83
  • B45DC2BC-57C7-4993-A83A-3389D9AB6A2D.jpeg
    B45DC2BC-57C7-4993-A83A-3389D9AB6A2D.jpeg
    536.5 KB · Katsottu: 90
Täällä kp11 km vuodon alusta laskettuna. Vielä hieman tiputtelee satunnaisesti ja testi edelleen selkee positiivinen, tosin hiipumaan päin verrattuna viime viikkoiseen. Viime viikolla testiviiva oli ihan kirkuvan punainen vs kontrolli, nyt testiviiva kontrollia haaleampi jo. Viime perjantaina (kp3) HCG oli vielä 15000, luulen että edelleen vielä sadoissa ainakin. Maanantaina onneksi ultra, jossa tarkastetaan onko kaikki tyhjentynyt hyvin.

View attachment 114952

Kovasti jo ovista toivoisin, vaan ilmeisesti saa odotella vielä hetken? Täällä on monia km:n kokeneita, joten miten teidän kokemuksen mukaan, voiko ovista tulla ennen kuin raskaustesti on nega? Kiinnostuneena kuulisin kokemuksia, että miten pian on kierto palautunut km:n jälkeen, sikäli mikäli vaan kukaan haluaa jakaa?
Mulla lääkkeellinen tyhjennys, alkion koko vastasi silloin rv 6+5. Raskaustesti nega 2 viikkoa tyhjennyksestä ja menkat alkoi 30 päivää tyhjennyksestä. Ovista en tajunnut testata tässä välissä kuin vasta seuraavassa kierrossa, mutta ovisoireita tuli suunnilleen normaaliin aikaan. Uuteen pysyvään plussaan meni 4 kiertoa.
Edellinen spontaani km ja seuraavat menkat alkoi myös ihan normaaliin aikaan. Tästä meni 10 kiertoa pysyvään plussaan.

Kp 24. Yk 11. Tässä kierrossa päätin yrittää olla ajattelematta raskaaksi tuloa. Vitamiinit olen syönyt, mutta muuten menty ilman tikutusta, lämpöjen seurailua ja kalenterin ja tallettelujen sovittamista. Keskiviikkona kyllä pitää testata, kun pitäisit kaverin kanssa käydä yhdellä, jos sitten pitäisikin ottaa limua tilalle :)
 
Noniin, kp1 koitti siis lentokoneessa kotimatkalla. Vuoto on ollut tuon keltarauhastuen käytön jälkeen todella niukkaa. Ja se taas kertoo enemmänkin estrogeenivajeesta. Mitenhän on, voiko tuosta olla jopa haittaa raskautumisen suhteen jos dippaa mun estrogeenin ihan olemattomiin?
 
Nukuin tosa sohvalla päikkäreitä, kunnes herään ihan järkyttävään lihaskramppiin/suonenvetoon. Mä sit hätäpäissäni tein raskaustestin, koska mulla oli kaapissa varmuudeks neljä. Nyt iso kysymys: näyttääkö apteekin ultra herkästi viivanpaikkaa 🤭
Mulla näyttänyt väärin 3 x... Ja diis ei mitään viivanpaikkojq, vaan punaisia haamuja. Joillain ihmisillä on kierron lopulla hcg 5 niin tekee tuon, vaikka alle 2 on nega. Mä en voi siis niitä käyttää lainkaan. Pidän peukkuja sulle, testaa jollain muulla pian!!!
 
Muokattu viimeksi:
IMG_20220807_061120.jpg


Tein tänä aamuna testin. En tiedä näänkö haamujen haamun vai kuvittelenko omiani. Selkeesti kuitenkin liian aikaisin tein, kun tänään tosiaan dpo 10 tai 11.
Mitäs muut näkee tässä?
 
@Aloy mulla oli r-testi nega muistaakseni kp8 kkm:n ekasta vuotopäivästä laskien (tiputteli muutenkin vain 9 päivää). Kerran r-testi haamuili ilmeisesti lh:n takia noin kp12, kun ehkä yritti jo ovis tulla normaaliin aikaan (~kp15), koska o-testitkin lähti tummenemaan, mutta jäi sitten tulematta kuitenkin vielä. Jos muistan oikein, niin taisi 6-7 päivää myöhästyä ovis ja luteaali oli perus 14 päivää.
 
Täällä kp11 km vuodon alusta laskettuna. Vielä hieman tiputtelee satunnaisesti ja testi edelleen selkee positiivinen, tosin hiipumaan päin verrattuna viime viikkoiseen. Viime viikolla testiviiva oli ihan kirkuvan punainen vs kontrolli, nyt testiviiva kontrollia haaleampi jo. Viime perjantaina (kp3) HCG oli vielä 15000, luulen että edelleen vielä sadoissa ainakin. Maanantaina onneksi ultra, jossa tarkastetaan onko kaikki tyhjentynyt hyvin.

View attachment 114952

Kovasti jo ovista toivoisin, vaan ilmeisesti saa odotella vielä hetken? Täällä on monia km:n kokeneita, joten miten teidän kokemuksen mukaan, voiko ovista tulla ennen kuin raskaustesti on nega? Kiinnostuneena kuulisin kokemuksia, että miten pian on kierto palautunut km:n jälkeen, sikäli mikäli vaan kukaan haluaa jakaa?
Minulla alkoi 11.1. tyhjennys, kun oli tammikuussa keskeytynyt keskenmeno. Ensimmäinen ovis oli 3.2., mutta silloin raskaustesti näytti vielä haamua. Täysin negan sain joskus dpo7. Toinen keskenmeno oli 5.6. ja ensimmäinen ovis sen jälkeen 1.7., ja silloin myös tuli vielä haalea viiva raskaustestiin. Täysin negan sain vasta ensimmäisten menkkojen jälkeen. Eli kyllä voi tulla ovis ennen kuin raskaustesti on nega. Tosin jollekin tuolla keskenmenopuolella oli lääkäri sanonut, ettei voi tulla raskaaksi ennen kuin hcg on nollassa. Ekan keskenmenon jälkeen yritettiin heti uudestaan, mutten tullut tuosta kierrosta raskaaksi, ja nyt toisella kerralla päätettiin odottaa yhdet menkat välissä, että on varmasti kohdun limakalvo kunnossa.
 
Mitenkäs piinailijoilla olot tänään? Dpo7 tänään, perus munis nippailui ja seesteinen rauhallinen olo, vaikka edelleen hyvin pessimistinen olo tärpin suhteen. Melkeepä ihanan oireetonta. Viime kierrossa näillä main jo rupes enempi nostaa pms päätään. Jos edes selviäis lievemmil pms oireil täl kertaa😁 lenkillä manasin jo menkkojen alkaneen ku tunsin et jotain holahti housuihin, mut olikin vaan canestenin jäämää🙈🤣
 
Takaisin
Top