Raskaaksi 2022

Minulla on taas Googlen hakuhistoria täynnä hakuja tyyliin "dpo X oire", vaikka miten yritän olla tulkitsematta oireita. :tears: Mutta aina tulee jotain, mitä ei ole vielä googlettanut! Luteaalivaihe on ärsyttävän täynnä tuntemuksia.
Musta on ihana kuulla tuo sun toiveikkuus. 💕 toivon sulle sydämeni pohjasta plussaa ja vauvaa syliin saakka. 😊
 
Taitaa olla sittenkin tänää o+ 😛
 

Liitteet

  • 1A50F5DA-2C5F-4D8A-80BB-282E7F99A59D.jpeg
    1A50F5DA-2C5F-4D8A-80BB-282E7F99A59D.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 74
Kp13 ja nyt on toinen pöivä peräkkäin kun alavatsassa on vihlovaa kipua, painottuen enemmän oikealle puolelle. Välillä vihlaisee todella kovaa 😑 En löytänyt kaupoista ovulaatiotestejä, joten tämä kierto mennee taas ilman tietoa ovulaation tarkasta ajankohdasta.
 
@Kimarala onhan se joo aika pitkä kierto ollu jos 18.6 edelliset menkat ollu. Onks sul ennen ollu noi pitkiä kiertoja? Jos siellä testit antaa negaa kuitenki ni kaikkein todennäkösin syy sit on että ovulaatio syystä tai toisesta on viivästyny. Ultralla sais kaikkein parhaan kuvan siitä että mikä meno siellä on, just että onko ovulaatioo tapahtunu tai onko se vielä tuloillaan jne. Ite oon ainakin omalla kohalla saanu tässä kolmen vuoden yrityksen aikana todeta että kyllä niitä erilaisia "raskausoireita" havaitsee sillon jos niitä kovasti haluais havaita, ilman sitä oikeaa raskautta 😞 mut toivotaan tietysti et siellä oireet liittyis kuitenkin alkavaan raskauteen, joka vaan ei vielä näkyny testissä!

@Minniii hyvältä kuulostaa puputtelu! 😆 Meillä oli viime kierrossa tosiaan eka varma plussa kolmen vuoden sisällä, ja lisäks eka kerta kun puputeltiin menemään joka päivä siinä ovulaation ympärillä. Uskon että ainakin meidän kohalla se oli osatekijä siihen plussaan :) se toki meni varhain kesken sit, mutta ainakin todistetusti solut kohtas toisensa!

Täällä ny dpo4 menossa, eli rauhallinen jakso :) eilen käytiin IVF suunnittelussa. Meillä alkaa hoidot vasta lokakuussa näillä näkymin, koska HUSissa haluavat pitää 7 viikon karenssin kuumeisen koronan jälkeen ennen ku ottavat hoitoihin. Korkea kuume siis vaikuttaa (kuulemma molemmilla) sukusoluihin niin kovasti, että heidän mielestään se hoito olis melkeen hukkaan heitettyä aikaa jos heti mentäis! Ihan mielenkiintosta tietää siis, että kuume voi noinkin voimakkaasti vaikuttaa 😮
@Nurppu Ei oo ollut kyllä koskaan näin pitkää kiertoa, eli ehkä vähän hämmentävää. Toi ultraus vois olla varmaan hyvä vaihtoehto. Pitää vähän selvitellä, että rimpauttaisko neuvolaan vaikka et mitä siellä tuumataan. Kiitos vinkistä!

Tämä foorumi on ollut kyllä parasta bestiä kun itellä ei oo hajua oikein mistään mutta täällä saa parhaita neuvoja ja vertaistukea. 🥰

Good morgonilla on ainakin kylmässä verigreippimehua, mä oon käyttänyt sitä :)
No aaaaivan, eihän mulla käyny mielessäkään koko kylmähylly! Muistelin vaan et joskus oli Rybb&Deckers tjsp greippimehua ja se kai oli siellä lämminhyllyssä (jos yhtään oikein muistan 😅).

Mä nokitan, tänään dpo 4 muka oli etomista ja jotain kohtutuntemuksia 🙈 mä kans vähän veikkaan et dpo 7 ei todellisuudessa oikeen voi tuntea mitään? Saati dpo 4 😆 Mut niinpä, ihan ku tässä vois olla analysoimatta jokasta tuntemusta 🙈
Ja siis tämä!! Koko ajan tulee uutta tuntemusta ja kaikki pitää myös googlata. 😄
 
Hei.

Täällä uusi kuumeilija. Olemme kolmekymppinen pariskunta joilla esikoinen haaveissa. Huhtikuun lopulla lopetettu minipillerit ja nyt odotettu kehon palautumista ja oltu fiiliksellä tulee jos tullakseen. Olen taustalta koko vuoden kuumeillut ja elänyt hengessä mukana.

Tämän kierron testannut ovistesteillä ja plussa bongattu !!! Jes kroppa toimii. Nyt siis virallinen yrittäminen alkaa :)
Nyt kp14 menossa, kieto yleensä 29-30pv.
 

Liitteet

  • F9D9BF22-C977-4411-8830-27FCCBC45FAA.jpeg
    F9D9BF22-C977-4411-8830-27FCCBC45FAA.jpeg
    1.1 MB · Katsottu: 65
Muokattu viimeksi:
Tervetuloa uusille! 🤩 Toivotaan nopeita tärppejä. 😊

Loma alkaa olla lopuillaan täällä! Onneks alkaa työt niin ei ehdi koko aikaa miettiä ja tunnustella omaa oloa, kuluu nämä piinailupäivät edes vähän nopeammin.. 😅 miten sitä malttais reilun viikon vielä odotella jos ois aikaa pyöriä vaan kotona! 😂
 
Kello on 21 ja minua väsyttää niin, että meinaan nukahtaa pystyyn. Ei tarvitse edes googlettaa, voiko tämä olla raskausoire. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Väsymys on yleensä ollut minulla ensimmäisiä oireita, tosin vasta dpo9 alkaen.

Yritän kuitenkin ajatella, ettei mikään oire tarkoita mitään, kun minulla on ollut negakierroissakin vaikka mitä oireita. Sen näkee sitten todennäköisesti maanantaina, miten on käynyt.
 
Kuuntelin eilen oisko ollu doc Emilian podcastiä, jossa puhuttiin ravinnon/elintapojen vaikutuksesta hedelmällisyyteen. Oli ihan mielenkiintoinen jakso (itseasiassa niitä taisi olla kaksi, toisessa vieraana hedelmällisyyslääkäri ja toisessa ravintoterapeutti) no mutta summa summarum lääkäri sanoi, että se munasolu joka nyt irtoaa, on alkanut kehittymään 6kk aiemmin ja silloisilla elämäntavoilla on (ja tietysti kokoajalla) on merkitystä munasoluun. Ja pelottavinta oli se että miten huonot elintavat vaikuttavat ylisukupolvisesti tulevien jälkeläisten hedelmällisyysterveyteen. Vähän tuntuu hurjalta olla ns. vastuussa seuraavan kolmen sukupolven hedelmällisyydestä 😅😅 näin karrikoidusti. Mutta kyllä tuli sellainen olo että alko kaduttaa ja rankasti joku varhaisnuoruuden röökaaminen esimerkiksi 🫣😃
 
@Nurppu Ei oo ollut kyllä koskaan näin pitkää kiertoa, eli ehkä vähän hämmentävää. Toi ultraus vois olla varmaan hyvä vaihtoehto. Pitää vähän selvitellä, että rimpauttaisko neuvolaan vaikka et mitä siellä tuumataan. Kiitos vinkistä!

Tämä foorumi on ollut kyllä parasta bestiä kun itellä ei oo hajua oikein mistään mutta täällä saa parhaita neuvoja ja vertaistukea. 🥰


No aaaaivan, eihän mulla käyny mielessäkään koko kylmähylly! Muistelin vaan et joskus oli Rybb&Deckers tjsp greippimehua ja se kai oli siellä lämminhyllyssä (jos yhtään oikein muistan 😅).


Ja siis tämä!! Koko ajan tulee uutta tuntemusta ja kaikki pitää myös googlata. 😄
Ostan kans tota kylmähyllyn God Morgonin verigreippimehua. Meillä Prismassa olisi myös lämminhyllyssä verigreippimehua, mutta se säilyy avattuna vain 3 päivää. Laskeskelin, että 2dl päivässä jos juo niin se yhden litran purkki kestää 5 päivää. Se God Morgon mehu säilyy sen 5 päivää avattuna, joten vaikka on pikkasen kalliimpi niin olen ostanut sitä. Ja tykkään mausta!
 
Terkut Korfulta! Tää on aika ihana paikka!

En malta päästä piinaamaan teidän kanssa ihan pian!!!

Binky: vielä ei jännitä, kun oon tässä taistelut ton pikkumiehen päiväkotipaikasta (Helsinki...) Ja nyt lähettiin lomalle. Kun tullaan takas on ma heti aamusta ultra ja päätetään siirrosta - sit varmana alkaa jännittämään...
 
Täällä uusi kirjoittelija heippa! Ollaan n. 25 vuotiaat esikoisen yrittäjät, ja nyt itseasiassa taidetaan elää piinapäiviä. Pillerit viskattu mäkeen 07/2022, ja ensimmäisiä menkkoja odotellaan. Ovis oli ehkä viime viikonloppuna, eli jos tämä pitää paikkansa, on dpo tällä hetkellä 6-8. En ole siis tikuttanut ovista, mutta sitä vastaavat limat bongasin 29.7.

En kuitenkaan usko, että olisi vielä napannut. Nyt rinnat aika arat, ei muita oireita.
 
Nukuin tosa sohvalla päikkäreitä, kunnes herään ihan järkyttävään lihaskramppiin/suonenvetoon. Mä sit hätäpäissäni tein raskaustestin, koska mulla oli kaapissa varmuudeks neljä. Nyt iso kysymys: näyttääkö apteekin ultra herkästi viivanpaikkaa 🤭
 
Täällä iski luteliaalin puolenvälin masis ja epätoivo. Dpo 6 ja olo on 100% varma, ettei vieläkään tärpänny😪 alapää vaivat jatkuu, nyt tuntuu vihlasukipuja emättimessä (enteileekö jo menkkoja? ja tulee kellertävää runsasta valkovuotoa? Liittyneekö tulehdukseen. Kokeilen hiivakuuria jos olis apua. Muuten ei mitään ihmeitä. Turhauttaa. Seksiäkin mieli tekisi, mutta näiden alapäävaivojen takia ei viitti ja vie ilon siitäkin hommasta. Kovasti pohdin, pitäskö ens kierto pitää taukoa kaikesta ja keskittyä enempi muihin juttuihin.
 
Pakko päästä jonnekin purkamaan anona. Tää on ihan uus paikka mulle, mutta täältä pesee...
Oletetun oviksen aikaan harrastettiin suojaamatonta seksiä ekaa kertaa esikoisen syntymän jälkeen. Nyt keskiviikkona ostin sitten valmiiksi raskaustestejä pari kpl. Malttamattomana odotan milloin pääsen tekemään. En oo satavarma mikä päivä ovis on ollut, mutta huomenna mahdollisesti dpo 10 tai 11. Kannattaako testi tehdä heti huomenna aamulla vai odottaa suosiolla kauemmin?
Olen kuluttanut koko illan selaamalla muiden dpo x testejä ja miettimällä kuumeisesti milloin teen testin.
Kierto ollut synnytyksen jälkeen 31-47... Eli tarkkaa menkkojen alkamispäivääkään ei ole tiedossa. Olen mennyt van Flo sovelluksen arviolla.
 
Nukuin tosa sohvalla päikkäreitä, kunnes herään ihan järkyttävään lihaskramppiin/suonenvetoon. Mä sit hätäpäissäni tein raskaustestin, koska mulla oli kaapissa varmuudeks neljä. Nyt iso kysymys: näyttääkö apteekin ultra herkästi viivanpaikkaa 🤭
Mä sain sillä ihka oikean haamun viime vuoden lopulla kun hetken sain raskaudesta nauttia, mutta mitä täältä oon lukenut niin olis antanut myös viivanpaikkoja 🙄 pidetään peukkuja että ei olis viivanpaikka sulla🤩
 
Täällä iski luteliaalin puolenvälin masis ja epätoivo. Dpo 6 ja olo on 100% varma, ettei vieläkään tärpänny😪 alapää vaivat jatkuu, nyt tuntuu vihlasukipuja emättimessä (enteileekö jo menkkoja? ja tulee kellertävää runsasta valkovuotoa? Liittyneekö tulehdukseen. Kokeilen hiivakuuria jos olis apua. Muuten ei mitään ihmeitä. Turhauttaa. Seksiäkin mieli tekisi, mutta näiden alapäävaivojen takia ei viitti ja vie ilon siitäkin hommasta. Kovasti pohdin, pitäskö ens kierto pitää taukoa kaikesta ja keskittyä enempi muihin juttuihin.
Mulla ainakin lähellä menkkoja kellertävää vuotoa ja ollut myös alkuraskaudessa. Eli jos ei niinkään muita oireita ni en uskois tulehdukseen 😊
 
Nukuin tosa sohvalla päikkäreitä, kunnes herään ihan järkyttävään lihaskramppiin/suonenvetoon. Mä sit hätäpäissäni tein raskaustestin, koska mulla oli kaapissa varmuudeks neljä. Nyt iso kysymys: näyttääkö apteekin ultra herkästi viivanpaikkaa 🤭

Kuva ois kiva 🤣🤭
 
Takaisin
Top