Raskaaksi 2022

Kp7 ja lämmöt ylhäällä taas. Pyyhkiessä vaaleanpunaista ja vasen munis jomottelee ja rinnat kipuilee. Pliis ettei tulisi kovin aikainen ovulaatio kuitenkaan! Jos meinaa nyt käy et lämmöt droppaa tosi alas ja nousee (mulla siis aina nousee lämmöt ennen sitä itse laskua) niin suutun. Koska sitten limakalvo on ihan onneton.

Toisaalta jotain tuolla on nyt oudosti ja lähden sitä selvittämään lääkärin kanssa. Menkoista saakka maistunut inha metalli suussa ja rinnat on sen näköiset kuin olisi täynnä jotain ja hyvin hyvin turvonneet nännit etenkin. Noi on ihan omituiset ollut jo jonkin aikaa
 
@Katarina$ Toivottavasti saat ajan lääkärille pian! Tuo kuulostaa nyt jotenkin todella oudolta 😕

Omanapailua sen verran, että tänään tuli vessareissun yhteydessä ihan todella paljon kananmunanvalkuaista muistuttavaa valkovuotoa. Jospa ovulaatio ois sittenkin jo nyt (kp11)...? Jos on niin ehkä sittenkin ois myös tässä kierrossa mahdollisuus. Mutta onkohan tässä ajassa ehtinyt tuota limakalvoa tulla riittävästi, kun viimeiset vuodonrippeet tuli kp6 🤔
 
@Katarina$ Toivottavasti saat ajan lääkärille pian! Tuo kuulostaa nyt jotenkin todella oudolta 😕

Omanapailua sen verran, että tänään tuli vessareissun yhteydessä ihan todella paljon kananmunanvalkuaista muistuttavaa valkovuotoa. Jospa ovulaatio ois sittenkin jo nyt (kp11)...? Jos on niin ehkä sittenkin ois myös tässä kierrossa mahdollisuus. Mutta onkohan tässä ajassa ehtinyt tuota limakalvoa tulla riittävästi, kun viimeiset vuodonrippeet tuli kp6 🤔
Mulla tuli runsaimmat just kananmunanvalkuaista muistuttavat vuodot viime tiistaina ja nyt maanantaina oli ovis. Koko aika tuli siis limoja ja mutta aluks tuli eniten ja silloin oli siis kp11 myöskin.
 
Hyppään teijän mukaan, mulla dpo4 tänään! ☺️ Ite aattelin et 8.8 voisin alotella testausta jos maltan 🤭
Minä aion testata myös 8.8. eli dpo10. :smiling-eyes: Ja pakko malttaa sinne asti. Kadun joka kerta, jos testaan yhtään aiemmin...
 
Minä aion testata myös 8.8. eli dpo10. :smiling-eyes: Ja pakko malttaa sinne asti. Kadun joka kerta, jos testaan yhtään aiemmin...
Täällä dpo 2 ja totesin miehelle että kahen viikon päästä sit testaillaan ja mies totesi ”näinhän sä toteat joka kerta ja ikinä se ei pidä”😂 mulla ois kahen viikon päästä synttärit ja ainut synttäritoive on se plussa testi :)
 
Minä aion testata myös 8.8. eli dpo10. :smiling-eyes: Ja pakko malttaa sinne asti. Kadun joka kerta, jos testaan yhtään aiemmin...
Nojoo, itekkin laskeskelin että sillon vasta void alkaa näkyä jotain ☺️ Mut samaan aikaan oon aika varmasti jo lauantaina pissaamassa tikulle ja pahottamassa mieltäni 😂
 
Mulla tuli runsaimmat just kananmunanvalkuaista muistuttavat vuodot viime tiistaina ja nyt maanantaina oli ovis. Koko aika tuli siis limoja ja mutta aluks tuli eniten ja silloin oli siis kp11 myöskin.
Okei, eli tästä ei nyt ehkä sittenkään tullut aikaista ovista 🤔 Täytyy varmaankin käydä ostamassa ovistestejä ja katsoa, saako tuota ovista oikeasti kiinni.
 
Nojoo, itekkin laskeskelin että sillon vasta void alkaa näkyä jotain ☺️ Mut samaan aikaan oon aika varmasti jo lauantaina pissaamassa tikulle ja pahottamassa mieltäni 😂
Mä olin jo tilaamassa niitä medigoon testejä kun ne ois niitä kaikista herkimpiä mut vielä ainakin maltoin mieleni😅
 
Okei, eli tästä ei nyt ehkä sittenkään tullut aikaista ovista 🤔 Täytyy varmaankin käydä ostamassa ovis testejä ja katsoa, saako tuota ovista oikeasti kiinni.
Varmaan tosi yksilöllistä mut mäkin ajattelin että tulis tosi aikainen ovis ja kp13 oli jo hyvin vahva viiva tikussa, selkeä punainen, mut se pysy neljä päivää sellaisena ennen kuin tuli tasavahvat.
 
Täällä dpo 2 ja totesin miehelle että kahen viikon päästä sit testaillaan ja mies totesi ”näinhän sä toteat joka kerta ja ikinä se ei pidä”😂 mulla ois kahen viikon päästä synttärit ja ainut synttäritoive on se plussa testi :)
No en minä nyt kahta viikkoa malttaisi odottaa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kaikki raskaudet ovat minulla näkyneet tähän mennessä dpo10, ja niin haaleana haamuna, ettei varmaan edellisenä päivänä olisi näkynyt mitään. En halua odottaa yhtään enempää kuin on tarpeen, mutta jos testaa dpo9 tai aiemmin ja tulee nega, niin siinä saa sitten arvuutella, johtuuko nega vain siitä, että testaa liian aikaisin.
 
No nyt on kasa testaajia ensi viikolla koossa!!! Saa oikein kunnolla jännätä! Me ollaan Kreikassa, mutta koitan puhelinta niiden plussien toivossa vilkuilla.

@Katarina$ hyvä kun menet tutkituttamaan, saattaahan tuo olla ihan joku helposti "oikaistava" väliaikainen häiriö. Onko teitä siis muuten tutkittu?

@Emna mun mielestä limakalvo alkaa kasvamaan jo loppukierrosta siellä alla, menkoissa poistuu vaan se päällimmäine vanha limis.

@typescript jos ovis olis ollut kp13 kp17 olisi auttamatta liian myöhään. Mutta mulla limoja tulee jo 3 päivää ennen ovista – on testattu ihan ultralla =) eli olisin tuon takia luullut oviksen tulevan aiemmin kun se tuleekaan. En siis testaisi jos olisin varma oviksesta kp 13, tulee vaan paha mieli

on : vihdoin menkat alkoi primoilla ja kierto oli tasan 50 =/ kivat menkat päällä siitä 19mm limakalvosta.

Mutta tänään siis aloitettu Progynova estrogeeni. Sitä vedellään 3 x pvä ainakin menkkoihin, jos plussaa niin viikolle 9(?) ja 15.8., on limakalvoultra. Jos siellä +7,5mm limis - aloitan keltarauhaskuurin ja siirto olisi 22.8.!!!! Se on muuten meidän pikku pojan synttäripäivä myös

:red-heart:

Minähän pöllöpää oon katsellut jo lasketut ajatkin vamiiksi.... Testi tästä aikaisintaan 30.8. kai se virallinen 6.9.
 
Minä aion testata myös 8.8. eli dpo10. :smiling-eyes: Ja pakko malttaa sinne asti. Kadun joka kerta, jos testaan yhtään aiemmin...
Ilmeisesti teillä on 8.8 yleinen testipäivä 🤭 Nyt tulee itelle sellainen olo että pitääkö ottaa testi mukaan reissuun niin saa testattua samana päivänä 😅 mulla tosin olis silloin vasta dpo9 joten voi olla turhaa testailua.
Kuinka herkillä testeillä testaatte? Mietin että näkyiskö 10miu/ml jo silloin vai pitääkö vaan malttaa odottaa pari päivää lisää.
 
Hahahh on täällä ennakkotestibuumit päällä!😅 itsellä dpo 3 lämpöjen ja kipujen perusteella. Mulla sitten ovisplus ja ovis ollu saman päivä aikana. Kauhee väsy vaivaa jo. Itse testaan kyllä vasta dpo 12-13 aikasintaan jos menkat ei alkanu ennen sitä.

Onkos hiiva-asiantuntijoita paikalla? Dalacin kuuri loppui viime to ja oli muutamat oireettomat päivät jo, mutta nyt taas epämiellyttävä, kirvelevä ja poltteleva olo taas jalkovälissä ja klimppimäistä valkovuotoa (vähän ku eggistä mut jämäkämpää, vähä ku räkäklimppimäisiä). Voisko olla hiivaa tosta kuurista (yleinen haittavaikutus) vai et kuuri ei oo purru. Tämmöstä ei kyl must ollu enne kuuria🤔
 
Minähän pöllöpää oon katsellut jo lasketut ajatkin vamiiksi.... Testi tästä aikaisintaan 30.8. kai se virallinen 6.9.
Minä katson joka kuukausi. :No Evil Monkey:

Kuinka herkillä testeillä testaatte? Mietin että näkyiskö 10miu/ml jo silloin vai pitääkö vaan malttaa odottaa pari päivää lisää.
Testaan herkillä eli 10 mIU/ml (tosin eri merkkien välillä on aika isoja eroja, miten herkkiä ne oikeasti ovat). Tämän mukaan dpo10 on ensimmäinen päivä, jolloin on suurempi todennäköisyys, että raskaus näkyy jo testissä kuin ettei vielä näy. Se onkin minun luottotestauspäiväni. :smiling-eyes:
 
Palailen parin kuukauden hengähdystauon jälkeen taas kirjoittelemaan (luettua on tullut kyllä kaikki viestit).

Keskenmenon (helmikuussa) jälkeen kierrot ovat olleet kovin pitkiä ja ovulaation tuleminen kestää ja kestää (jos edes on tullut joka kierto, en ole testannut). Viime gynekologin käynnillä oli lääkärin tekstissä maininta "jonkinverran PCO-tyyppisesti järjestäytyneet". Asiasta ei ollut vastaanotolla mitään puhetta, mutta jälkikäteen tekstin luettuani tietenkin heräsi kysymys, voiko kyseessä olla PCOS, onhan kierrot olleet jo aiemminkin pitkiä (31-40 päivää)... Aloitin sitten tässä kierrossa myo-inositolin (Donaferty) käytön, koska ilmeisesti siitä ei ainakaan pitäisi olla mitään haittaa ja joissain tapauksissa voisi auttaa kierron lyhenemisessä. Mutta toistaiseksi ei viitteitä siitä. Sen sijaan ovulaatiota edeltävät kivut ovat ihan poikkeuksellista luokkaa. Jo kolmatta päivää alaselässä ja alavatsassa jatkuvaa jomotusta/kipua (siltä puolelta mistä oletinkin tällä kertaa ovuloivani). Töidenkin tekeminen tuntunut erityisesti tänään hankalalta, kun jomotus ei helpota missään asennossa. Eikä siihen tunnu oikein auttavan liikuntakaan. Otin myös ensimmäistä kertaa kunnolla ovulaatiotestit avuksi, testaamisen aloitin reilu viikko sitten (koska tällöin alkoi ensimmäiset tuntemukset jotka yhdistin ovulaation lähestymiseen), nyt mennään kp 19 ja vielä näyttäisi olevan matkaa ovisplussaan...

Luin lomalla kirjan "Projekti vauva: Kaikki mitä olet aina halunnut tietää lasten tekemisestä", ja vahva lukusuositus jos haluaa aiheesta lukea. Sisältää yhden parin tarinan, ja ohessa paljon selkeästi kirjoitettua faktaa.
 
Ilmeisesti teillä on 8.8 yleinen testipäivä 🤭 Nyt tulee itelle sellainen olo että pitääkö ottaa testi mukaan reissuun niin saa testattua samana päivänä 😅 mulla tosin olis silloin vasta dpo9 joten voi olla turhaa testailua.
Kuinka herkillä testeillä testaatte? Mietin että näkyiskö 10miu/ml jo silloin vai pitääkö vaan malttaa odottaa pari päivää lisää.
En oo vielä päättäny millä testaisin, tekis mieli tilata netistä kyllä jotain testejä! Ota ehdottomasti mukaan reissuun nii voidaan yhes jännää! ☺️
 
Takaisin
Top