Raskaaksi 2022

Kiitos. Joo saatiin, ja eihän ne hyvät ollut. Ei toivottomin diagnoosi minkä voi saada, mutta kuitenkin niin, että raskauden mahdollisuutta meillä ei luomusti ole. Ollaan kyllä molemmat tosi suolasia siitä, että kaikkien on pakko odottaa koko vuosi yritystä, ennenkuin saa siirtyä julkiselle. Soitin vielä erikseen keväällä ja kysyin, kun mun diagnoosit oli jo tiedossa. Ei voi tulla aikasemmin. Ketuttaa. Koko vuosi ollut ihan turhaa
voi ei haleja sinne ❤️ jos saa kysyä niin mitä dg löytyy? meille lupailtiin jo et jos ei 6kk ekasta yk oo tullut päästään testeihin, mulla tosiaan endometrioosi.
 
voi ei haleja sinne ❤️ jos saa kysyä niin mitä dg löytyy? meille lupailtiin jo et jos ei 6kk ekasta yk oo tullut päästään testeihin, mulla tosiaan endometrioosi.
ehkä siinä on paikkakunnilla käytännöissä eroja? hyvä, että pääsette jo 6kk jälkeen jos ei sitä ennen nappaa. mun suoraan hedelmättömyyteen vaikuttavat diagnoosit on tos allekirjotuksissa (toki mulla myös perussairauksia, jotka heikentävät hedelmällisyyttä) mut miehen dg en viiitti mennä yksityiskohtasemmin.
 
Tänään pitäisi saada lähete. Mua harmittaa, ku yksityisellä selvitettiin ongelmat ja kun ne oli tiedossa eivät silti ottaneet julkiselle aiemmin. Ymmärrän sinänsä kyllä sen, että kun niin monilla se onnistuu alle vuodessa että julkisia resursseja säästyy kun laitetaan tää vuoden raja. Mutta jos omasta pussista yksityisellä selvittää, että kotona ei tuu onnistumaan niin miksi silti pitää odotuttaa meitä vuosi kotona ennenkuin auttavat meitä?:loudlycrying:(ja siis analyysistä kävi ilmi just toi, et kemiallisia pidemmälle meille ei voiskaan raskaus kotona alkaa)
Tuo on kyllä tosi epäreilua, kun on kuitenkin diagnoosit jo tiedossa.
Onneksi vihdoin saatte lähetteen! ❤️
 
Iso rutistus @Mössö sinne 🤗

Ja plussanneille onnitteluja myös.
Menkat olis niinku taputeltu ja oli kyllä vähäiset edellisiin verrattuna. No eipähän tarvinnut pelätä ylitulvimista.

No juu, eipä tässä muuta raportoitavaa ole, odotellaan ovista ja sitähän pääsee jo lauantaina testailee. Näissä ovistikuissa luki muuten että ei kannata aamupissasta testata. Pitääkin vielä katsoa mikä se syy olikaan. Mähän olen kyllä aina siitäkin katsonut ja sit on saattanut jo aamupäivällä olla plussa.

Jep, ei kun aloittmaan olohuoneen valloitusta 🤭 Sohva haisee karmealle ja matto myös. Kiitos eläimet ihanaiset 😂
Mukavaa päivää kaikille 🌸
 
@Mössö on kyllä törkeää odotuttaa jos selvät ongelmat löytyneet. Toivotaan teille pikaista onnistumista hoitojen avulla❤ syyskuussa tulisi itselle vuosi täyteen, mutta alkuvuoden km nollaa ilmeisesti tämän ajan ja odoteltava vuoden vaihteen yli.

Täällä kp 14 ja dpo 1 ovisplussan mukaan. kivuista ja lämmöistä päättelisin, että munasolu irronnut jo kuitenkin su illalla. Pitäs koittaa muistaa pitää pää kylmänä olojen kanssa sitten taas isommilla dpo. Saa nähdä kuinka onnistuu. Itsellä on aika pessimistinen olo. Hauskuuttaa kyllä kun yks kaveri sai ovisplussan mun kanssa vuorokauden sisään ja meillä on keskenään ikäeroa tasan yks päivä😅 voisko olla kohtalo? Dpo 13 ehkäpä testailen jos ei oo vuoto alkanu, ku dpo 14 olis lääkäri käynti.

Iski vähän pelko, että onkohan tulehdus parantunut kunnolla kun nyt oviksdn jölkeen tuntuu taas epämiellyttävältä alakerrassa? Vai onkohan vaan kierron mukaista vaihtelua kun limailut loppu?
 
Tänään dpo14 ja kp1. Harmittaa ja ärsyttää. 😫 Kiertokin jäi harvinaisen lyhyeksi, tänään olis ollut kp 27 vasta. Yleensä menkat alkaa kp 31. Taidan poistua täältä foorumilta ja palailen joskus asiaan jos jotain valoa näkyy tunnelin päässä. Nyt keskitytään alkavaan opiskeluvuoteen ja muihin juttuihin ja jätetään vauvanteko passiiviseksi (tulee jos tulee menetelmä). Tutkimuksiin ei vielä jakseta lähteä, ehkä ensi vuoden puolella. Onnea muille yrityksiin!
 
@Mössö: Paljon tsemppiä teille, ja toivottavasti pääsette mahdollisimman pian hoitoihin!

@Kupliva delfiini: Voi ei. :sad-face: Mutta ehkä sinun on parempi ensin toipua tuosta. Toivottavasti helpottaa pian!

@saniainen1: Pahoittelut menkoista. :sad-face: Joskus on parempi kyllä ottaa vähän etäisyyttä asiaan. Olen itsekin ollut täältä välillä poissa, kun on ollut pakko saada ajatuksia muualle. Jos täällä pyörii jatkuvasti, niin eipä ihmekään, että yritys on koko ajan mielessä.

Täällä on dpo4, ja olinpa jo ihan unohtanut, miten paljon tuntemuksia luteaalivaiheeseen kuuluu. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tässä vaiheessa ei voi vielä olla raskausoireita, mutta kylläpä tuntuu alavatsalla vaikka mitä. Eilen tuntui jo ihan repäisykivuiltakin, vaikkei niitä voi vielä olla (ainakaan raskaudesta johtuen).
 
Voi @Mössö, toivotaan että jonot ei tällä hetkellä oo kauheen eeppiset ja pääsette pian hoitoihin ❤️

Ja voi @saniainen1 oon pahoillani kp1:stä 😞 ota ihmeessä lomaa täältä. Täällä kun paljon viettää aikaa niin tottakai sit pyörii päässä nää asiat kokoajan. Mut joskus tarvii ottaa etäisyyttä. Tuut sit taas höpöttelemään kun se tuntuu kivalta!

Täällä taitaa lämpöjen perusteella olla ny dpo1. Ei menny ovistestailu ihan nappiin, kun en päässy koronan takia ostaa testejä tarpeeks ajoissa. Mut taisin saada kuitenkin kiinni sen kun LH piikki oli just hiipumassa sunnuntaina pois :P eilen oli sit illasta ovistuntemuksia, ja tänään lähti lämmöt nousuun, eli aika selvältä vaikuttaa! Hitusen oli myöhässä normaalista ovis, nyt en kyllä yhtään tiiä oliko syyllinen se viime kierron varhanen keskenmeno, vai korona, vai burana. Mut eipä tuolla niin väliä. Nyt sit hetken levähdys ennen ku alkaa stressaamaan oireita 😄
 
Täällä on kyllä tapahtunut paljon viimeisen viikon aikana. Ja hyvin harmillisiakin juttuja näköjään. Tsemppiä kaikille!

ON: Kp10 ja aika matelee. Tosin en usko, että tässä kierrossa on realistista raskautua. Mies on reissussa just niihin aikoihin kun pitäisi olla ovulaatio. Toisaalta jos tämä kierto onkin taas lyhyempi kuin 29 päivää niin ehkä sitten olisi mahdollisuus. Mutta melko pessimistinen olo on tästä kierrosta. Aloitin myös aamulämpöjen mittaamisen, mutta nekin meni vähän mönkään aluksi koska en tiennyt, että kuumemittari pitää laittaa kielen alle. Mistähän sais ostettua ämpärillisen positiivisuutta? Voisin tilata heti kaksi.
 
Vihdoinkin alkaa täälläkin näkymään valoa tunnelin päässä.
Lauantaina vihdoin ja viimein oli ovis ja tänään siis Dpo 3.
Kilpirauhasarvotkin on vihdoin kunnossa. 🤗
Melkein samoissa mennään! Milloin aiot testata?
 
Taisi mennä hukkaan tämä kierto..
Ovisplussa tänään ja edellisen kerran peitto on heilunut perjantaina.. Tänään koitan vielä, mutta saas nähdä kiinnostaako miestä..

Kokoajan on vaan jotain estettä: työt, kipeä lapsi, turhanpäiväistä riitelyä..

Ärsyttää ja itkettää niin paljon😫
 
Testaisitteko tilanteessani? Aamulla tulee olemaan kp 28 (normaalisti kierto 28 pvää pitkä eli huominen vikaa päivää kiertoa), mielestäni ovulaatio oli kp13 , seksiä harrastettiin kp17. 😏
 
Testaisitteko tilanteessani? Aamulla tulee olemaan kp 28 (normaalisti kierto 28 pvää pitkä eli huominen vikaa päivää kiertoa), mielestäni ovulaatio oli kp13 , seksiä harrastettiin kp17. 😏
Kyllä ja tarvittaessa ostaisin muutaman herkän tikkutestin!
Etenkin jos kp 9/10 olisin 🐇.
 
Oon pitänyt hetken hiljaiseloa kun ollut kauheesti duunia ja muuta sälää.

Alkuun taas sympatiat kaikille menkoista ja kaikista muistakin pettymyksistä 😢 joskus sitä miettii miten vaikeeta tästä onkaan joillekin tehty. Stressiä, pettymyksiä ja surua. Miksei tää vaan vois olla helpompaa🙄
Mut uskon kuitenkin vakaasti siihen että joku päivä vielä on kaikki kuut ja tähdet kohdillaan ja plussa pärähtää testiin ja saadaan vauva syliin asti, siis kaikki me❤️

Mulla tylsästi kp 6 ja ovista odotellaan vielä reilu viikon verran. Tähän kiertoon tilasin digiovistestejä jos niillä sais varmemmin oviksen kiinni. Vielä tää kierto aikaa yrittää ennen kun tulee väkisin yks kierto väliin missä ei voi raskautua. Jos nyt ei tärppää niin ihan mielenkiintoista seurailla oireita kierrossa mistä tietää menkkojen alkavan varmasti😄 ei kai tässä enää yks kierto sinne tai tänne haittaa.
 
Testaisitteko tilanteessani? Aamulla tulee olemaan kp 28 (normaalisti kierto 28 pvää pitkä eli huominen vikaa päivää kiertoa), mielestäni ovulaatio oli kp13 , seksiä harrastettiin kp17. 😏
Jos tosiaan ovis ollut kp13, ja ainoa seksi kierrossa ollut kp17, niin itse en ainakaan lähtisi testailemaan, ellei menkat jätä tulematta.

Omanapailua: turhauttavaa kun tuntuu että rinnat on ollu kohta viikon arat, ja menkat pitäis alkaa vasta lauantaina?! Ymmärrän sen muutaman päivän ennen menkkoja mut viikko, puoltoista??!😅😂 Sen tiedän että tässä kierrossa ei ainakaan ollu mahista tärpätä, muutenhan varmaan epäilisin tärppiä kun näin pitkään arat.. ovis tosiaan yleensä on kp12-14 aikaan, nyt on kp24 ja kierto on yleensä ~27 päivää, vähän molempiin suuntiin heittäen.
 
Jos tosiaan ovis ollut kp13, ja ainoa seksi kierrossa ollut kp17, niin itse en ainakaan lähtisi testailemaan, ellei menkat jätä tulematta.
Mitään takeita silleen oviksesta ei ole (testiä tms), ainoastaan omat fiilikset kropasta (jomotus ja limat ja halut) tuolloin kp13. Mutta tätä itse mietin myös, jään odottamaan mekkoja ja korkeintaan viikonloppuna testaan mikäli ei kuulu 😁
 
Melkein samoissa mennään! Milloin aiot testata?
Mulla todennäköisesti kanssa samoissa! Vieläkin vähän epävarma oliko ovis, mutta ainakin sen mukaan ajattelin ruveta testaamaan.
Sattuu just hyvin reissu tähän väliin niin ajattelin aloittaa heti kun päästään takasin kotiin, ens viikon puolessa välissä. Saa nähdä oonko liian aikaisessa taas, mutta hermot ei välttämättä kestä pidempää odottamista.
 
Jos tosiaan ovis ollut kp13, ja ainoa seksi kierrossa ollut kp17, niin itse en ainakaan lähtisi testailemaan, ellei menkat jätä tulematta.

Omanapailua: turhauttavaa kun tuntuu että rinnat on ollu kohta viikon arat, ja menkat pitäis alkaa vasta lauantaina?! Ymmärrän sen muutaman päivän ennen menkkoja mut viikko, puoltoista??!😅😂 Sen tiedän että tässä kierrossa ei ainakaan ollu mahista tärpätä, muutenhan varmaan epäilisin tärppiä kun näin pitkään arat.. ovis tosiaan yleensä on kp12-14 aikaan, nyt on kp24 ja kierto on yleensä ~27 päivää, vähän molempiin suuntiin heittäen.
mulla oli kans viime kierros dpo5–menkkojen alku (eli 11 päivää) rinnat kipeenä vaan menkat tuli ihan ajallaan:crying-face:
 
Takaisin
Top