Raskaaksi 2022

Tänään dpo 8 ja eilen alkoi ihmeellinen nuha. Nenästä valuu ihan hirveästi kirkasta räkää ilman mitään muita oireita. Kun otan antihistamiinia niin olo helpottuu eli limakalvot ovat selvästi turvonneet nenässä. Aamulämmöt ovat sahanneet ees taas ja se on huolestuttanut enkä sen takia halua enää mitata loppukierron lämpöjä. Ehkä teen sunnuntaina ensimmäisen testin kun on dpo10. :smiling-eyes:

Tänään dpo 8 ja eilen alkoi ihmeellinen nuha. Nenästä valuu ihan hirveästi kirkasta räkää ilman mitään muita oireita. Kun otan antihistamiinia niin olo helpottuu eli limakalvot ovat selvästi turvonneet nenässä. Aamulämmöt ovat sahanneet ees taas ja se on huolestuttanut enkä sen takia halua enää mitata loppukierron lämpöjä. Ehkä teen sunnuntaina ensimmäisen testin kun on dpo10. :smiling-eyes:

Mulla oli ekassa raskaudessa nuhaa siinä alussa, toivottavasti olis hyvä merkki :folded::smiling-eyes:

Oletteko muut huomanneet ettei kaupoissa olisi enää niitä tavallisia greippejä myynnissä? Ollaan nyt neljästä kaupasta etsitty, kaikissa ollut vaan verigreippejä ja viimeisessä jotain vihergreippejä (!?).
Joo, on välillä ollu hankalaa löytää! Mä oon sit usein päätyny ostaa verigreippejä, myös koska ne menee helpommin alas (kun syön siis, enkä purista vaan mehuja, niin on melko tuju meno :D ) lidlissä kans oli joku "sweetie" greippi joka oli niin makea, ettei muistuttanutkaan greippiä, niin sen suhteen jo epäilytti että mahtaako se enää vastata ollenkaan greippiä :P

Tunnen itseni amatööriksi näissä kehon seurannoissa! En ole mitannut mitään lämpöjä tms. Olisi varmasti järkevää ollut perehtyä vähän tarkemmin omaan elimistöönsä, että voisi arvioida paremmin ovulaatiot ja varhaiset raskauden merkit!

Nyt siis arvioin että olisi dpo 3 menossa. Talletteluja dpo -3,-2,-1 ja dpo 1. Ei pystytty tallettelemaan juuri tuona ovispäivänä, koska olin töissä. Toivottavasti tämä ahkera pupuilu ennen ja jälkeen olisi riittävä.
Toki en ole tikutellu tms. tässä kierrossa, mutta jos arvioin aiempien kiertojen tikutuksista ja tuntemuksista niin sillä päädyn tuohon ovisarvioon.

Itselläni kierto on keskimäärin 25-28pv, jossa luteaali on n. 10-14vrk.

Nyt elimistön tuntemukset ovat pahoinvointi ja alavatsan nipistelyt, vaikka käytännössä mahdotonta että raskausoireita on vielä eden olemassa. :No Evil Monkey:

Mullakin dpo 8 ja nenä valuu. Viimeyö meni myös valvoskellessa, apuva tässähän vois jo optimistiseks heittäytyä :folded: Mieki vähän sunnuntaiaamun testausta harkitsin.. :smiling-eyes:

Mulla myös vuotanut nenä kirkasta enemmän :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Ja viime yö ei meinannut uni tulla ni oli lyhyet yöunet..

Joo siis siks en nyt noita aamu lämpöjä mittaille koska ei ole vertauskuvaa ns kui alhaalla ne mulla normaalisti on aamulla ennen sängystä nousua..(sen testaan menkkojen jälkeen parina aamuna ennen oletettua ens kierron ovista ni sit on mihin verrata) mut siis päivisin/iltaisin mitattuna mulla just on se normi lämpö ollut vähän päälle 36. Iltaisin aiemmin normi kokeilleena tällä mittarilla on näyttänyt normi lämpöjä tai jopa alle. Nytkin heräsin päiväunilta kun en saanu Viime yönä unta ni lämmöt ennen nousemista nyt 36,8. Tää mittari musta vielä ennemmin tosiaa näyttänyt jopa alilämpöä jos oon mitannut vaikka katsoakseni että nouseeko lämpö et ois vaikka kipeäksi tulossa tms ni siks pidän kyl ehkä vähän toivoa yllä et se ovis ainakin olisi ollut ku ei normaalisti siis missään kohtaa päivää näyttänyt tämmöstä ellen oo sit ollu kipee.

Mulle myös viimeinen lapsi olisi tulossa jos tarraisi joskus matkaan.. Toivon ettei jouduta lähtee hoitoihin tms et venyy niin pitkään. Pitäs ainakin miehen s neste analysoida ekana sitte. On hänellä kaksi lasta mutta ovat jo kymmenen paikkeilla ja yli. Ja omat kaksi siis ovat pieniä ni en uskoisi et ns itseenk ois tullut tässä välillä jokin isompi "vika" ettei raskautuisi.toki ennen ekaa oli sellai melkein 10v yritys.. Eli siis ehdin muutamassa suhteessa yrittää jo ennen lasten isää. Hänen kanssa meni yrityksessä yli 2 vuotta ja kakkosen kohdalla olisko ollu yk4 tms.

Muokattu viimeksi:
Tunnen itseni amatööriksi näissä kehon seurannoissa! En ole mitannut mitään lämpöjä tms. Olisi varmasti järkevää ollut perehtyä vähän tarkemmin omaan elimistöönsä, että voisi arvioida paremmin ovulaatiot ja varhaiset raskauden merkit!

Nyt siis arvioin että olisi dpo 3 menossa. Talletteluja dpo -3,-2,-1 ja dpo 1. Ei pystytty tallettelemaan juuri tuona ovispäivänä, koska olin töissä. Toivottavasti tämä ahkera pupuilu ennen ja jälkeen olisi riittävä.
Toki en ole tikutellu tms. tässä kierrossa, mutta jos arvioin aiempien kiertojen tikutuksista ja tuntemuksista niin sillä päädyn tuohon ovisarvioon.

Itselläni kierto on keskimäärin 25-28pv, jossa luteaali on n. 10-14vrk.

Nyt elimistön tuntemukset ovat pahoinvointi ja alavatsan nipistelyt, vaikka käytännössä mahdotonta että raskausoireita on vielä eden olemassa. :No Evil Monkey:

Ei raskaaksi tulemiseen oikeasti tarvitse osata seurata niitä merkkejä, joten ei tarvitse tuntea huonommuutta. Riittää yleensä, että on jokunen yhdyntä suhteellisen oikeaan aikaan. Naiset kautta aikojen ovat tulleet raskaiksi ihan normaalisti parisuhteessa eläessä, ilman että he tiesivät munasolujen irtoamisesta yms mitään. Tiesivät vain sen, että niistä hommista niitä lapsia tulee ja kai joku tietämys oli ns. varmista päivistä, mutta myös paljon virheellisiä luuloja. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ja niinkin vähän aikaa sitten kuin 80-90-luvuilla, jolloin äitini sai minut ja sisarukseni, menkkojen piti kuulemma olla menkkojen viikko myöhässä, ennen kuin pääsi tk:lle verikokeeseen. Kotitestejä ei kai ollut. Tuntuu hurjalta nykyään ajatella sellaista käytäntöä.

Jos ovulaation haluaa tietää tarkemmin, ovulaatiotesti on siihen hyvä ja aika vaivaton.

Kiitos kaikille myötätunnosta!

Krisu, toivottavasti tuntemukset alavatsassa ovat vain normaaleja kiinnittymiseen ja kohdun kasvamiseen liittyviä. Toivon niin kovasti, että saat tämän vauvan syliin asti, pitkä taival teilläkin! :Heavy Black Heart:

Ei raskaaksi tulemiseen oikeasti tarvitse osata seurata niitä merkkejä, joten ei tarvitse tuntea huonommuutta. Riittää yleensä, että on jokunen yhdyntä suhteellisen oikeaan aikaan. Naiset kautta aikojen ovat tulleet raskaiksi ihan normaalisti parisuhteessa eläessä, ilman että he tiesivät munasolujen irtoamisesta yms mitään. Tiesivät vain sen, että niistä hommista niitä lapsia tulee ja kai joku tietämys oli ns. varmista päivistä, mutta myös paljon virheellisiä luuloja. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Ja niinkin vähän aikaa sitten kuin 80-90-luvuilla, jolloin äitini sai minut ja sisarukseni, menkkojen piti kuulemma olla menkkojen viikko myöhässä, ennen kuin pääsi tk:lle verikokeeseen. Kotitestejä ei kai ollut. Tuntuu hurjalta nykyään ajatella sellaista käytäntöä.

Jos ovulaation haluaa tietää tarkemmin, ovulaatiotesti on siihen hyvä ja aika vaivaton.
Hyvä kommentti, omppu! :) ei kannata noita eri mittailuja ym. liikaa stressata jos on vielä alkuvaiheessa yritystä, eikä ne liiemmin itseä kiinnosta. Jotkut tykkää tehdä kaikki mittailut heti ekasta yk:sta, ja sekin on OK! Mut nää kaikenlaiset mittailut ym. jutut alkaa enemmän nousta siinä kohtaa mieleen, kun ei meinaa pidempään aikaan millään onnistaa. Sit alkaa tekemään enemmän kaikkensa varmistaakseen, että yritykset osuu oikeaan päivään, ja että ovulaatiot onnistuu jne.

Itselläni ensimmäinen raskaus alkoi aika helposti, oikeastaan tjottailulla tai ns "normaalilla avioelämällä", ei ollut mitään kikkakolmosia käytössä. Mutta keskenmenon jälkeen ei ole tärpännyt. Ilmeisesti tulehdus teki jotain hallaa tuonne kohtuun... Aloin käyttää ovustestejä vasta kun keskenmenosta oli vajaa vuosi. Silti olen sitä mieltä, että suurimman osan porukasta ei tarvitse niitä käyttää. Mutta kuten Nurppu sanoi, jos se on kiinnostavaa, toki niin saa tehdä, ja kaikkea muutakin. Itse käytän ovistestejä, koska hedelmällisyys on jostain syystä alentunut, niin vähän edes lisää todennäköisyyksiä kun on tismalleen oikea ajoitus.

Hoidot jatkuvat, jos koronatilanne sallii...

Mä en tienny noista lämmöistä mitään ekana yritysvuonna, en tienny että niistä näkee jotain. Tokana vuonna hankin muista syistä Oura-sormuksen, ja aloin ihmetellä kun mun lämmöissä oli niin selvä säännöllisyys, kun miehellä vaan meni satunnaista siksakkia. Sit googlettamalla opin että se loppukierron kohonnut lämpö liittyy luteaaliin. N. 1v3kk yrityksen jälkeen testailin pari kuukautta ovistesteillä, sit lääkäri suositti jättämään ne pois ja olemaan miettimättä koko asiaa. Ja nyt sit ~2v3kk kohdalla aloin taas testailemaan ovulaatioita sekä raportoimaan Ouran lämmöt Fertility Friend -appiin, josta kauheen kivasti näkee ne lämpökäyrät sekä muiden käyriä eri tilanteissa.

Myönnettäköön, että jos olisin itte ollu tällä foorumilla jo yk1, niin varmasti olisin alkanu jo aiemmin tekee kaikkea jännää! Mut ite liityin tänne vasta joskus ~2v3kk yrittämisen jälkeen.

Mua on kans alkanu kiinnostaa ostaa toi oura vaikka käytettynä, ku oon nii huono mittaamaa lämpöjä muuten :tears: oon yrittäny pari kertaa alottaa ja muistan sit ehkä yhtenä aamuna tms. En kyllä muutenkaan tiiä miten luotettavaa tietoa antaa ku yöt saattaa olla mitä sattuu ku heräilee tuo 9kk vauva vielä pari kolme kertaa yössä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mut on tuo Ouran ostaminenki jääny, ku ilmeisesti sen koot ei vastaa muita sormuskokoja, jos ymmärsin oikein? Vaikka näyttää niitä kokotaulukkojakin olevan käytettynä tarjolla.

Mua on kans alkanu kiinnostaa ostaa toi oura vaikka käytettynä, ku oon nii huono mittaamaa lämpöjä muuten :tears: oon yrittäny pari kertaa alottaa ja muistan sit ehkä yhtenä aamuna tms. En kyllä muutenkaan tiiä miten luotettavaa tietoa antaa ku yöt saattaa olla mitä sattuu ku heräilee tuo 9kk vauva vielä pari kolme kertaa yössä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Mut on tuo Ouran ostaminenki jääny, ku ilmeisesti sen koot ei vastaa muita sormuskokoja, jos ymmärsin oikein? Vaikka näyttää niitä kokotaulukkojakin olevan käytettynä tarjolla.
Mä haluaisin kanssa..En luota näihin tavan digi mittareihin ja just tuo muisti mulla myös et nyt iltaisin iha helppo muistaa mut kui usein sen muistaisi sitten aamulla ennenku nousee sängystä ni enpä tiiä :tears:

Tänään on dpo 14 ja testi näyttää tältä. Täytyy odotella menkkoja viikonlopun yli ja maanantaina soittaa polille jos ei menkkoja näy ja testit on tämmösiä. Syön siis tosiaan letroja koska en ovuloi muuten. Letrot on syöty ja positiivinen ovulaatio testi on tehty, olisko siis niin ettei munasolu kuitenkaan irtoa :Smirking Face:

Liitteet

• IMG_20220107_131211.jpg
    IMG_20220107_131211.jpg
    2.7 MB · Katsottu: 161
Joo, sillä on omat koot :P nyt saa kyl hyvin noita gen2 sormuksia käytettynä, kun monet (kuten minä) on ostanu sen gen3:n :D mut gen2 toimii nykysellään melkeen samoin kuin gen3. Gen3:n vaan tulossa myöhemmin lisää toiminnallisuutta mitä gen2:ssa ei oo.

Mulla olis tuolla sellanen pienikokonen hopeinen gen2 hyllyssä ;) se ehti olee käytössä vaan vuoden, eli akkukin oli vielä ihan ok.

Takaisin