Raskaaksi 2022

Tämmöinen tuli eilen illalla, ja saatiin kuin saatiinkin tallettelut hoidettua, kun mies perui menonsa. :smiling-eyes: Nyt siis hyvillä mielin piinapäiviä kohti!

Mutta olipa kyllä täpärä ajoitus! Ehkä minuutti tai kaksi sen jälkeen, kun oltiin saatu hommat hoidettua, esikoinen tipsutteli omasta sängystään meidän luo. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 

Liitteet

  • 20220728_202951.jpg
    20220728_202951.jpg
    3 MB · Katsottu: 69
Kp2 ja lämmöt tippui normaaliin. Vuotoa ei taas juuri lainkaan ja on jo loppumassa. Tätä mulla on ollut joka ikinen kerta kun kipuilee oikealla eli ovuloin todennäköisesti oikealta silloin. Niissä kierroissa on hurjan pitkään ovulaation oireita ja kovia pms oireita. Kierto on myös pitkä ja vuoto ihan onneton. Epäilisin että en ovuloi oikealta lainkaan ja tämä voisi olla syy. En myös ole noista kierroista raskautunut kertaakaan. Kaikki alkaneet raskaudet ovat alkanut niistä minun ns normaalikierroista (30 päivää noin) ja tuolloin kun raskautta ei ole alkanut on vuoto normaalia ja ovulaatio oireilee sen päivän kaksi ja sit kuukautiset tulee illalla tuhruten ja sit kestää sen 5 päivää. En oo ikinä näin tarkasti itseäni seurannut mutta yrityksen aikana oon sit huomannut.


Onko muilla vastaavaa? Varmaan on joku hormonaalinen häiriö tullut. PCOS epäily mulla itselläni on ja mulla nuorempana oli poissa kuukautiset 2 vuotta kun lopetin pillerit ja sen jälkeen 2 vuoden ajan tuli kerran kaksi vuodessa. Lääkärini sanoi sen johtuneen todennäköisesti lääkkeeistä joita jouduin tuolloin syömään, mutta uskon kyllä että joku juttu tässä nyt on... toivottavasti tämä ei kuitenkaan ole mikään esivaihdevuosijuttu. Mitä jos onkin?
 
Hei!
Jonkin aikaa jo foorumia seuranneena päätin vihdoin tehdä tunnukset niin pääsee osallistumaan myös keskusteluun.

Ollaan poikaystävän kanssa sinällään aika helpolla päästy kun aloitettiin yrittämään niin onnistui heti ensimmäisestä kierrosta ja ei tarvinnut ovulaatiota sen kummemmin testailla. Valitettavasti ensimmäinen raskaus kuitenkin päätyi keskenmenoon ja nyt siitä selviytyneenä tuntuu että ei enää kunnolla tiedä missä kohdin kiertoa mennään.

Keskenmenon jälkeen aloitin ensimmäistä kertaa testaamisen kun oltiin kuitenkin valmiita samantien yrittämään. 16.7 sain ensimmäistä kertaa negatiivisen raskaustestin keskenmenon jäljiltä ja aloitin samalla ovulaation testaamisen joka antoikin samantein plussan. Seuraavana päivänä alkoi ovis testi jo haalentua. Olen kuitenkin lukenut että pienetkin hcg arvot voi sekoittaa myös tuloksia joten en luottanut 100% varmuudella tulokseen. Olen jatkanut testaamista ja negatiivista näyttää joka päivä. Eilen kuitenkin tuli hyvin pientä kiinnittymisvuotoa? Joten nyt ilmeisesti saa jännittää seuraavat pari päivää alkaako raskaustesteissä näkymään jotakin.
Vielä tietenkin mietityttää tapahtuiko ovis silloin kun testi niin näytti, kun kuitenkin oli vasta kp11 vuodon alkamisesta..
Meillä esikoisen odotus alkoi km:n jälkeen. Silloin googlettelin, että kohtu saattais just olla jotenkin vastaanottavaisimmillaan tms. Meillä tuo kai piti paikkansa, koska tosiaan heti siitä tärppäsi ja ennen sitä keskenmenoon johtanutta raskautta oltiin kuitenkin jo jonkin aikaa yritetty.
Pidetään peukkuja :red-heart:
 
Muokattu viimeksi:
Kp2 ja lämmöt tippui normaaliin. Vuotoa ei taas juuri lainkaan ja on jo loppumassa. Tätä mulla on ollut joka ikinen kerta kun kipuilee oikealla eli ovuloin todennäköisesti oikealta silloin. Niissä kierroissa on hurjan pitkään ovulaation oireita ja kovia pms oireita. Kierto on myös pitkä ja vuoto ihan onneton. Epäilisin että en ovuloi oikealta lainkaan ja tämä voisi olla syy. En myös ole noista kierroista raskautunut kertaakaan. Kaikki alkaneet raskaudet ovat alkanut niistä minun ns normaalikierroista (30 päivää noin) ja tuolloin kun raskautta ei ole alkanut on vuoto normaalia ja ovulaatio oireilee sen päivän kaksi ja sit kuukautiset tulee illalla tuhruten ja sit kestää sen 5 päivää. En oo ikinä näin tarkasti itseäni seurannut mutta yrityksen aikana oon sit huomannut.


Onko muilla vastaavaa? Varmaan on joku hormonaalinen häiriö tullut. PCOS epäily mulla itselläni on ja mulla nuorempana oli poissa kuukautiset 2 vuotta kun lopetin pillerit ja sen jälkeen 2 vuoden ajan tuli kerran kaksi vuodessa. Lääkärini sanoi sen johtuneen todennäköisesti lääkkeeistä joita jouduin tuolloin syömään, mutta uskon kyllä että joku juttu tässä nyt on... toivottavasti tämä ei kuitenkaan ole mikään esivaihdevuosijuttu. Mitä jos onkin?
Huono pää, mutta oletteko käyneet missään tarkistelemassa asiaa?

kp 46 ja kolmas primo pvä ja ihan hiukka tiputtelee, olisipa täydellistä jos pikku hiljaa lupailisi menkkoja ja paras tietty olisi, jos alkaisivat 30.7 -1.8. välillä- siirtoon päästäisiin jo 22.8
 
Jännä huomata, että nykyään tuntuu että joka kierrossa tissit on loppuvaiheessa kunnolla kipeenä 🤔 en muista että tätä ainakaan aiemmin ois ollut, ennekun muutama kierto sitten. Nyt on kuitenkin vasta kp19/~26, ja todella herkillä rinnat.
 
Meillä esikoisen odotus alkoi kk:n jälkeen. Silloin googlettelin, että kohtu saattais just olla jotenkin vastaanottavaisimmillaan tms. Meillä tuo kai piti paikkansa, koska tosiaan heti siitä tärppäsi ja ennen sitä keskenmenoon johtanutta raskautta oltiin kuitenkin jo jonkin aikaa yritetty.
Pidetään peukkuja :red-heart:

Toivotaan että meillä kävisi samoin 🤞 Oliko sulla ihan normaali kierto km jälkeen? Jos mulla testit ja tuntemukset olis kohdillaan niin ovis oli normaalia 4 päivää etuajassa. Tai sitten se on useamman viikon myöhässä ja ei oo vielä tullut.. Ei auta muu kun jatkaa testaamista ja toivoa parasta :)
 
Jännä huomata, että nykyään tuntuu että joka kierrossa tissit on loppuvaiheessa kunnolla kipeenä 🤔 en muista että tätä ainakaan aiemmin ois ollut, ennekun muutama kierto sitten. Nyt on kuitenkin vasta kp19/~26, ja todella herkillä rinnat.

Sama! Joskus vuoden vaihteessa ehkä havahduin kunnolla siihen että tää on pahus joku luteaaliin kuuluva juttu ja nyt on kyllä ollut kevään ja ainakin koko tän kesän kierroissa aina tissit kipeenä. Sit jos tässä ikinä tärppää niin en varmaan tajua ennen kuin menkat vaan jää tulematta 😅 Enkä usko varmaan silloinkaan..
 
Ähh mitähän nyt taas… Pyyhkiessä oli pienenpieni määrä verta vv:n seassa ja ajattelin että nonniin menkat alkaa. No nyt pari tuntia myöhemmin, ei oo tullut pisaraakaan enempää. Mulla ei oo ikinä ollut mitään tiputteluvuotoja tms, oon vähän ymmälläni että mitä tämä nyt oli… Eiköhän ne menkat sieltä huomenna kurvaa paikalle, mutta omituista mulle tämmönen. Toivottavasti ei ole mitään häikkää tähän vielä. 😐
 
Toivotaan että meillä kävisi samoin 🤞 Oliko sulla ihan normaali kierto km jälkeen? Jos mulla testit ja tuntemukset olis kohdillaan niin ovis oli normaalia 4 päivää etuajassa. Tai sitten se on useamman viikon myöhässä ja ei oo vielä tullut.. Ei auta muu kun jatkaa testaamista ja toivoa parasta :)
Oli joo muuten. Menin Flon kanssa eli tallettelut oli silloin Flon aavistusten mukaan, ja jostain niistä tärppäs.
Nyt ei oo tärpännyt vielä tän toisen yrityksen kanssa. Edellinen kierto oli epötavallisen pitkä ja tosiaan testin näytti haamua - tai viivan paikkaa. Oon pohtinut, että voiko kemiallinen (?) toimia noin ja voisko olla ollu ns. km, et voisko tää kierto olla taas jotenkin hedelmällinen. En tiedä. Toivon
Kovasti, mut pelkään taas tippuvani korkeelta
Ja kovaa.
 
No niin, uuteen kiertoon tänään. kuukuppi kiehumassa ja se on kiva kapistus se. pääsen testaa joskos se riittää mulle työvuoron ajaksi.

Uudet testit tais olla tänään haettavissa, no hetki menee ennenku ovista pääsee testailee. Liukuvoidetta tuli tilattua raskauskeijulta, ei välttis joka kerta sitä käytetä mutta sitten otollisilla hetkillä sitä ainakin voisi kokeilla.
On sen verran tyyristä että muut liukkarit saa kelvata muina aikoina.

Ja sehän ois greippimehun aikakin. Lisäksi nyt vois kunnostautua muillakun lisäravinteilla, vähän jäi viime kierrossa vajaaksi niiden popsiminen.
 
No niin, uuteen kiertoon tänään. kuukuppi kiehumassa ja se on kiva kapistus se. pääsen testaa joskos se riittää mulle työvuoron ajaksi.

Uudet testit tais olla tänään haettavissa, no hetki menee ennenku ovista pääsee testailee. Liukuvoidetta tuli tilattua raskauskeijulta, ei välttis joka kerta sitä käytetä mutta sitten otollisilla hetkillä sitä ainakin voisi kokeilla.
On sen verran tyyristä että muut liukkarit saa kelvata muina aikoina.

Ja sehän ois greippimehun aikakin. Lisäksi nyt vois kunnostautua muillakun lisäravinteilla, vähän jäi viime kierrossa vajaaksi niiden popsiminen.

Mihin tuo greippimehun voima perustuu, tietääkö joku? Bongasin myös jostain keskustelusta et se mainittiin montamonta kertaa, mut vielä ei oo tarttunut omaan ostoskoriin ku mama-vitamiinit ja vadelmanlehtitee 😅👍
 
Mihin tuo greippimehun voima perustuu, tietääkö joku? Bongasin myös jostain keskustelusta et se mainittiin montamonta kertaa, mut vielä ei oo tarttunut omaan ostoskoriin ku mama-vitamiinit ja vadelmanlehtitee 😅👍
Gynellä ultrassa katsoi, että kohdun limakalvo on erittäin hyvä. Eli tämä ja ovislimat :thumbs-up:
 
Mihin tuo greippimehun voima perustuu, tietääkö joku? Bongasin myös jostain keskustelusta et se mainittiin montamonta kertaa, mut vielä ei oo tarttunut omaan ostoskoriin ku mama-vitamiinit ja vadelmanlehtitee 😅👍
Tässä tapauksessa greippimehu vaikuttaa estrogeenin määrään ja sitä kautta esim noihin limoihin :) se siis estää estrogeenia hajoamasta elimistössä ja sitä kautta nostaa estrogeenipitoisuuksia.

Mut greippi vaikuttaa myös monen lääkkeen toimintaan, ja sen takia kannattaa olla sen kans varovainen jos on joku pysyvä lääkitys päällä.
 
Ähh edelleen tänään vaan pientä tuhrua, just ja just tulee jotain siteeseen. Mulla oli viime kierrosakin päivää ennen ”kunnollista” vuotoa vähäistä tuhruttelua, ei oo koskaan ennen ollut. Ahdistaa, kun en tiedä mistä tämmöinen johtuu ja Googlesta löytyy vaan ahdistusta lisäävää matskua. Täytyis varmaan varata gynelle aika mielenrauhan vuoksi… Onko gynelle menemiselle jotain parasta ajankohtaa, mihin se kannattais varata? Pakko saada selvyys tähän. 😞

Muoks. Mulla on siis menkatkin synnytyksen jälkeen olleet vuodoiltaan todella onnettomat, joten epäilen ainakin limakalvon olevan ihan onneton.
 
Sama! Joskus vuoden vaihteessa ehkä havahduin kunnolla siihen että tää on pahus joku luteaaliin kuuluva juttu ja nyt on kyllä ollut kevään ja ainakin koko tän kesän kierroissa aina tissit kipeenä. Sit jos tässä ikinä tärppää niin en varmaan tajua ennen kuin menkat vaan jää tulematta 😅 Enkä usko varmaan silloinkaan..
Joo ja siis varsinkin turhauttavaa kun about viikon verran tissit oikeesti arat. Miks näin kauan?! 😭
 
Ähh edelleen tänään vaan pientä tuhrua, just ja just tulee jotain siteeseen. Mulla oli viime kierrosakin päivää ennen ”kunnollista” vuotoa vähäistä tuhruttelua, ei oo koskaan ennen ollut. Ahdistaa, kun en tiedä mistä tämmöinen johtuu ja Googlesta löytyy vaan ahdistusta lisäävää matskua. Täytyis varmaan varata gynelle aika mielenrauhan vuoksi… Onko gynelle menemiselle jotain parasta ajankohtaa, mihin se kannattais varata? Pakko saada selvyys tähän. 😞

Muoks. Mulla on siis menkatkin synnytyksen jälkeen olleet vuodoiltaan todella onnettomat, joten epäilen ainakin limakalvon olevan ihan onneton.
Mullakin nyt kahdessa edellisessä kierrossa ollut omituista tuhruttelua ennen kp1. Ennen mulla alkanut aikalailla varoittamattakin ihan kirkkaalla verellä. Tiedä mistä sitten tämmönen muutos. Googletteluilla saa vaan stressiä aikaseks itel ainakin🙈
 
Takaisin
Top