Raskaaksi 2022

Sori omanapa. Mulla loppui menkat kuin seinään? Kesti 2,5-3pv ja ihan yhtäkkiä loppui vuoto. 🤔 Edellis kerralla kun pidin pillereistä taukoa niin vuoto kesti muistaakseni peräti 1,5vk… Normaalisti mulla on menkat kestäneet 4-5pv niin tää on jo todella vähän… 😩 Voiko esim ylipaino vaikuttaa tähän? Tai voiko tästä olla haittaa raskautumisen kannalta?? Kai toki kroppakin sekaisin kun juuri lopettanut pillerit. 🙄
 
Alla kuvakavalkadi meidän 2021 syntyneen testauksesta.
Eka pp 8, loput pp näkyy kuvassa ja viikkonäyttö pp 13, minusta testasin pc: llä mutta nää on punaisia? Olisko rfsu? Ja miten nää pp: t koreloi dpo: n kanssa?
 

Liitteet

  • IMG-20210118-WA0008.jpeg
    IMG-20210118-WA0008.jpeg
    185.9 KB · Katsottu: 106
  • IMG-20210124-WA0002.jpeg
    IMG-20210124-WA0002.jpeg
    844.7 KB · Katsottu: 98
  • IMG-20210125-WA0002.jpeg
    IMG-20210125-WA0002.jpeg
    829.4 KB · Katsottu: 115
Muokattu viimeksi:
@Mamiksx4 Toivottavasti ne on hyviä! Mistä tilasit? Mä just päätin viime kierrossa että ainaki toistaseks taidan mennä noilla pc:llä kun tuntu mulla ainakin toimivan aika hyvin!

Mä pääsin ny "treenaamaan" tulevia IVF hoitoja varten piikittämistä, ku iski korona ja tulppariskin takia pääsin ny piikittämään verenohennuslääkettä 😬 ei tuo kyl herkkua oo! Mut hyvä että varaudutaan!

Ja lisäks - tänään kp 11 ja ehkä kananmunalimat?! En ees tajunnu ostaa lisää ovistestejä viel! :D Jotenki meni ihan ohi, ja ny en saa kauppaankaan mennä. Eli lonkalta mennään, lämmöistä näkee sit jälkikäteen. Oletin ite et ovis myöhästyis koronan ja buranan ja kaiken takia, mut katotaan 🤔
Amazon ja ne on 25 herkkyydellä . Lisäks ovistestit otin testiin.
 
Alla kuvakavalkadi meidän 2021 syntyneen testauksesta.
Eka pp 8, loput pp13, minusta testasin pc: llä mutta nää on punaisia? Olisko rfsu? Ja miten nää pp: t koreloi dpo: n kanssa?

Apua mun on pakko kysyä kun häiritsee lukea kun ei ymmärrä. Mitä nää kaikki pp 8, pp 13, pc tarkoittaa? Dpo löytyi onneks googlaamalla 😄
 
@Mamiksx4 Toivottavasti ne on hyviä! Mistä tilasit? Mä just päätin viime kierrossa että ainaki toistaseks taidan mennä noilla pc:llä kun tuntu mulla ainakin toimivan aika hyvin!

Mä pääsin ny "treenaamaan" tulevia IVF hoitoja varten piikittämistä, ku iski korona ja tulppariskin takia pääsin ny piikittämään verenohennuslääkettä 😬 ei tuo kyl herkkua oo! Mut hyvä että varaudutaan!

Ja lisäks - tänään kp 11 ja ehkä kananmunalimat?! En ees tajunnu ostaa lisää ovistestejä viel! :D Jotenki meni ihan ohi, ja ny en saa kauppaankaan mennä. Eli lonkalta mennään, lämmöistä näkee sit jälkikäteen. Oletin ite et ovis myöhästyis koronan ja buranan ja kaiken takia, mut katotaan 🤔
Ikävää että säkin sait sen Koronan. Mulla nyt kp 11 myöskin ja ekoja limoja havaittavissa. Mä jouduin ottamaan kuurina Buranaa alkukierrrosta Koronan ja korvakipuihin takia mut konsultoin siitä lääkäriä niin se totesi että ei pitäisi kiertoon vaikuttaa (vaikka luin että täällä on porukalla ollut eri kokemuksia). Mainitsin jossain viestissä että oon sitä mieltä et meidän alueella on vauvabuumi kun greippimehua ei löydy niin nyt oli prismasta PC:t hyvin viety niin raskaus kuin ovistestienkin osalta, en ollut yksin hamstrannut 😂
 
Apua mun on pakko kysyä kun häiritsee lukea kun ei ymmärrä. Mitä nää kaikki pp 8, pp 13, pc tarkoittaa? Dpo löytyi onneks googlaamalla 😄
Pp = piinapäivä nr siirron jälkeen 🥰meillä siis pas eli pakastealkionsiirto. Ja jos alkio oli 5 päivää vanha niin olisko sit pp8 sama kun 5+8=13 dpo... Mene ja tiedä..
 
Tuosta koronasta ja kierrosta vielä. Oma kokemukseni oli, että kierto "myöhästyi" lopulta vain päivällä. Söin kierron alussa vuorotellen buranaa ja panadolia noin neljä päivää koronaoireisiin.

ON: Täällä on kp3 (yk2) meneillään. Menkkojen alku sekä harmitti, mutta oli myös helpotus, koska tosiaan pelkäsin kierron venyvän tuon koronan vuoksi. Kierto jäi siis onneksi vain 30 päivään. Tämän kierron suhteen ei ole itsellä kovia odotuksia. Mies lähtee seuraavan viikon aikana reissuun muutamaksi viikoksi. Lisäksi tämän kierron pituus mietityttää. Mulla on ollut joka toinen kierto ollut hieman lyhyempi (23-24 päivää) ja jos tämä kierto tulee olemaan samanlainen niin ehkä teoriassa ois mahdollista, että ovis ajoittuis seuraavalle viikolle. No, saa nähdä mitenkä käy. Voisin vaikka aikani kuluksi alkaa mittaamaan aamulämpöjä.
 
Tuosta koronasta ja kierrosta vielä. Oma kokemukseni oli, että kierto "myöhästyi" lopulta vain päivällä. Söin kierron alussa vuorotellen buranaa ja panadolia noin neljä päivää koronaoireisiin.

ON: Täällä on kp3 (yk2) meneillään. Menkkojen alku sekä harmitti, mutta oli myös helpotus, koska tosiaan pelkäsin kierron venyvän tuon koronan vuoksi. Kierto jäi siis onneksi vain 30 päivään. Tämän kierron suhteen ei ole itsellä kovia odotuksia. Mies lähtee seuraavan viikon aikana reissuun muutamaksi viikoksi. Lisäksi tämän kierron pituus mietityttää. Mulla on ollut joka toinen kierto ollut hieman lyhyempi (23-24 päivää) ja jos tämä kierto tulee olemaan samanlainen niin ehkä teoriassa ois mahdollista, että ovis ajoittuis seuraavalle viikolle. No, saa nähdä mitenkä käy. Voisin vaikka aikani kuluksi alkaa mittaamaan aamulämpöjä.
Kiitti tiedosta! Mulla siis kolposkopia ens ma joten jos kierto pahasti myöhästyy niin se oli sit siinä. Jos menee normaalissa tahdissa niin ovis ehtii tälle viikolle.
 
Mulla suuttu selkä käsitöistä ihan hiiteen 😅 oon yrittäny pysyy poissa kipugeeleistä nyt yrityksen ajan mut panadol ei helpottanu oloa yhtään nii oli pakko laittaa yläselkään msm geeliä (tai siis mies laitto). Koko selän säryt kuuluu mulla pms oireisiin, joten olikohan tämäkin kierto nyt sitten tässä😭 alaselän kivut kans todelllla kovia, lämpökin yritti nousta. No, ainaki yksityinen gyne lupas tänää et hän kirjottaa meille lähetteen lapsettomuuspolille
 
Mä tuun kans kertomaan tuoreen kokemuksen koronasta ja vaikutuksesta kiertoon 😄 altistuin koronalle dpo12 ja ekat oireet alkoi dpo14. Olin kunnolla kuumeessa dpo 15-16 ja mulla olis pitäny alkaa menkat dpo 16, mutta alkoi vasta kuumeen kunnolla hellitettyä dpo 18 aamuna. Raskaana en ollut! Eli myöhässä oli 2 pv ja ekan päivän oon ainakin vuotanut selkeesti enemmän kun normaalisti, vaikutti siis myös vuodon määrään mulla. Nyt siis tämä kp1 päivä menossa ja toivon ettei tauti vaikuta tämän enempää tulevaan kiertoon 🥴
 
Täällä metsästetään ovista 😄 Flown mukaan pitäis olla ihan 72h sisään, mutta ei oo kyllä mitään oloja 😕 nyt kp10, ovis tullu yleensä kp11-kp13 😇 Ylin on eilinen aamu, sit ilta, sit seuraava on ”aamu” (klo 14) ja sitten alkuilta. Ainaski viiva vahvistuis sen mukaan että vois pian olla! ☺️
0C83812D-513A-43C0-AC37-E42669783D11.jpeg
 
Rupee vähän ovisolot jo nostaa päätään. Tosin mulla ovis rupee jo melkeepä viikkoa enne oireilemaan. Täytyypä ruveta huomenna tikuttelemaan. Nyt kp7, ei ny sais enne lauantaita ainakaa tulla, ku torstaina vika päivä kuuria jäljel ja kuurin aikana ei seksiä suositella. Perustuukohan nimenomaan yhdyntään tämä kielto vai olisko ihan älyvapaa idea käyttää muumimuki koti-inseminaatiota jos pukkaakin aikasi ovista🙈🤣 on tää hullua.
 
No mitäköhän herkkyyttä ne easy at home testit on 🤭😁 Täytyys katsoa. Joka tapauksessa niitä mä tilasin viime viikolla ison läjän 😆

En tiennytkään, että noita saa myös Suomessa. Nää on tosiaan mun ihan luottotestejä, sekä ovis- että raskaustestinä. Raskaustesti ei ole mun mielestäni mitenkään kovin herkkä, mutta en ole kyllä koskaan nähnyt mitään viivanpaikkaa tai aiheetonta haamua!
Tässä muuten kuva mun dpo12 testistä, samana päivänä verestä mitattu HCG oli 65, ja aika hailu toi viiva oli.
B5B99C8D-3CBA-4174-BC99-32E0B8BF2D8D.jpeg

Tää raskaus tosiaan ei päättynyt hyvin, kun tänään (9+6) ultrassa todettiin sikiön vastaavan kokoa 6+3 ja sykettä ei enää löytynyt. Nyt odotellaan, että miten hoidetaan jatkot näissä bileissä, mutta palailen tännekin ryhmään, jahka siihen pisteeseen päästään taas.
 
Olin yövuorossa ja mun raskaana oleva tuttu tuli ja työnsi mulle lakritsapussin kouraan ja sanoi et oli unohtanut ettei voikaan niitä syödä kun on raskaana. Totesin et kiitos ja hymyilin mutta mielessäni mietin että sinä se kerrasta vahingossa ja minä en edes yrittämällä ja et edes voi tietää olenko ehkä mahdollisesti kuitenkin minäkin raskaana vai oonko mä jotenkin sen näköinen etten ikinä lapsia tee... moni siis on vitsaillut et he tekee ja minä elän iloisesti onnellisessa liitossa kera lapsipuolen (sehän onkin helpompaa ku oma syli ollu aina tyhjä ja rakastan tota teiniä kuin omaani mut silti) ja koirien ja on lomia ja kalliita lahjoja jne jne. Mutta, minäkin kaipaisin oman vauvan. Vaihtaisin ne tuhat kallista korua ja kaiken milloin vain omaan vauvaan. On tää tuskaa.

Aamulla tehdään testi niin tai näin kun mieskin haluaa nähdä et onko mahdollisesti kuitenkin. Minä tiedän et se on negatiivinen mutta tehdään kuitenkin. Ilmoitan teille heti ja anteeksi synkkäily keskellä yötä. Nyt sänkyyn ja unille jos uni tulee. Sen verran vaikea on oikeasti olla lapseton niin ettei kukaan osaisi edes arvata että yritys on käynnissä.


Tää nännijuttu on jo huvittava, kerjään hyväilyjä kuin koira eikä mun rinnat ikinä oo ollut tällaiset. Mutta, lasken vaan hormonien piikkiin, niitä kun kiertoa myöten on vaikka ja mitä
 
Rupee vähän ovisolot jo nostaa päätään. Tosin mulla ovis rupee jo melkeepä viikkoa enne oireilemaan. Täytyypä ruveta huomenna tikuttelemaan. Nyt kp7, ei ny sais enne lauantaita ainakaa tulla, ku torstaina vika päivä kuuria jäljel ja kuurin aikana ei seksiä suositella. Perustuukohan nimenomaan yhdyntään tämä kielto vai olisko ihan älyvapaa idea käyttää muumimuki koti-inseminaatiota jos pukkaakin aikasi ovista🙈🤣 on tää hullua.
Me käytettiin mukia sillonku molemmilla oli pahat hiivat päällä. Ei pystyny muuten.
 
Aamun testi ihan puhdas nega. Ei jaksa ees kuvailla.
Alan valmistautuu seuraavaan kiertoon taas henkisesti. Sitten tulee puoli vuotta yritystä, vaikka tuntunut aina ne kk todella pitkiltä niin kaikenkaikkiaan kyl puoli vuotta mennyt aika haipakkaa. Toivottavasti seuraavan puolen vuoden aikana tärppää ❤️
 
Takaisin
Top