Raskaaksi 2022

Ensimmäiset hedelmälliset limat bongattu, eli veikkaan ovisplussaa tässä 2-3 päivän päästä. Toivottavasti menee tallettelut hyvin, kun se on meillä aina vähän jännityksen aihe... Esikoinen nukkuu yleensä meidän sängyssä, mutta onneksi hän on niin sikeäuninen, että hänet voi kantaa omaan sänkyynsä siksi aikaa, että saadaan hommat hoidettua. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Tiedän tunteen ja varmasti moni täällä. Mitä enemmän oloja ja oireita, niin sitä enempi ehtii toivo nousta ja sitä myötä aina pettymys suurempi. Jos vaan koittas innostua vasta kun menkat myöhäs, mut helpommi sanottu ku tehty🤣 itse teen nyt pyhän lupauksen, et vasta kp28 aikasintaam testailen, kun kierrot ei oo nyt sen pidemmälle venyny. Viime kierto opetti itselle, että voi tulla mitä vaan oloa olematta raskaana. Mutta toivotaan, että siellä olis tärppi käynyt. Suunnataan nyt porukalla oikein huhtikuisiin eikös vaan❤

Kp5 tänään ja vielä vuotelee. Ja dalacin kuurin toinen päivä. Toivon todella, että puree kuuri ja olis nyt johtunut tosta tulehduksesta meiän tärppäämättömyys. Ajattelin kp8 alkaen ruveta ovista tikuttelee tässä kierrossa ihan mielenkiinnosta, millai ne olot ajottuu ovisplussan suhteen. Toivon, ettei kauheen ajoissa olis tässä kierrossa ton kuurin takia😁

Ihana kyllä kun täällä ihmiset ymmärtää tätä yrittämisen tuskaa! Mäkin yritän, etten testais heti huomenna, ettei nyt ihan hirveen korkealta tarvis tippua, mutta voi jestas miten noi testit huutaa tuolla vessan kaapissa mun nimeä! 🤣 Ei montaa päivää tarvis odottaa, mutta miten tää on niin vaikeeta vaan malttaa… Kuulostais kyllä hyvältä, että lähtöis joukolla huhtikuisiin! 😍

Toivottavasti nyt toi lääke ajaa sulta tulehduksen pois ja tärppi kävisi! ❤️
 
Ihana kyllä kun täällä ihmiset ymmärtää tätä yrittämisen tuskaa! Mäkin yritän, etten testais heti huomenna, ettei nyt ihan hirveen korkealta tarvis tippua, mutta voi jestas miten noi testit huutaa tuolla vessan kaapissa mun nimeä! 🤣 Ei montaa päivää tarvis odottaa, mutta miten tää on niin vaikeeta vaan malttaa… Kuulostais kyllä hyvältä, että lähtöis joukolla huhtikuisiin! 😍

Toivottavasti nyt toi lääke ajaa sulta tulehduksen pois ja tärppi kävisi! ❤️
Testauksen kutsu on vastustamaton😁 oon kyl yllättyny, et tän kakkosen yritysaikana saanu paremmin hillittyä itteni. Mones kierros en oo testaillu laisinkaa. Viime kierrossakin ainoastaan voimakkaiden olojen vuoksi. Huhtikuu olis kyl ihan kiva aika synnyttää😁 ei mikää äly kylmä enää, eikä tarvis helteis mahankaa kärvistel. Viime kesän tappohelteet ei helliny heinäkuisen odottajaa🤣

Toivossa on hyvä elää sano lapamato😁
 
Hei, en ole tarkemmin tietoinen sun tilanteesta mutta onko sulla PCOS mikä venyttää kiertoja? Hienosti olet kuitenkin saanut bongattua oviksen kierron myöhemmässä vaiheessa! Mulla oli nuorena PCOS joka parantui sittemmin itsestään. Mulla myös aina ollut runsaat vuodot "ihan muuten vaan" ja nyt tässä kierrossa jo heti ovulaation jälkeen kun kävin ultrassa kp 14, limakalvo oli jo 1,5 cm. Tässä juuri odottelen menkkoja alkavaksi, jo dpo 16 menossa ja vasta aavistus tuhrua. Ei raskautta ole tiedossa. Mulla vaan aina näin hidas tää loppukierto... sori tää omanapailu höpötys. 😅
Mulla ei oo ikinä diagnosoitu mut oon alkanut epäillä nyt tämän yrityksen aikana. Toki nyt lämpöjen perusteella mennään mut ovulaatiotesti usein tumma ja kierrot alkanut venyä km jälkeen. Myös karvoja kasvaa oudosti ja progesteronia joutunut käyttämään kierron aloitukseen mutta nuorempana. Nyt on km vaan sekoittanut mutta edellisestä kesti 8kk palautua ja sit taas raskaus ja varhainen km. Joten vaikka plussa tulisikin niin en yhtään tiedä et olisiko niin kiva kuitenkaan. Haluan päästä tutkimuksiin mahdollisimman nopeasti ja olen ilmaissut huoleni. Viimeksi oli johtofolli mutta kuitenkin useampi munarakkula joten ehkä näin. Siskollani (29 vuotta) juuri diagnosoitiin tämä
 
Hei! Entinen kuumeilija täällä. Mulla on maailman ihanin poika ja nyt kuopus tyttö. Me käytettiin samaa metodia kuin Teemu ja Sirpa Selänne, eli vähän niinkuin kokeena testattiin toimiiko oikeesti. Sanon vielä, että vliähän ei ollut kummallekkaan kumpi lopulta tulee...

Miehen puolella syntyy lähinnä poikia. Poikia on nyt 12 ja tyttöjä vaan kaksi, joista toinen on meidän.

Meidän kohdalla tää metodi toimi ja uskon vakaasti, että se oli se mikä ratkaisi kun todarit puhuu poikien puolesta ja silti tuli tyttö.

Laitan linkin gender swaying sivustosta, josta löytyy myös tää ruokavalio mitä noudatin. "kannattaa alottaa jo kuukausi ennen yrittämistä se ruokavalio" ja sit yhdyntä tosiaan täytyy ajoittaa päivä ennen o+ eli 2 päivää ennen ovista. Meillä tää toimi ja tyttö tuli. Ruokavalion suhteen olin aika tiukka ja lipsahduksia tuli ehkä kolme tai neljä.

Pääpiirteissään paljon magnesiumia ja kalsiumia, eli maitotuotteita ja sit voi ottaa magnesium ja kalsium lisää jos haluu oikeen satsata.

Tää on sit se tärkeä. Eli ei liikaa suolaa ruokaan ja potassiumia täytyy välttää. Peruna ja bataatti kandee jättää siis pois.

Mä voin yrittää ettiä, kun tästä on tehty joskus tutkimus. Siinä sanottiin, että toimii 80% ajasta kun ruokavalio ja ajoitus on molemmat yhdessä. Jos yrittää vaan toisella keinolla niin on mahikset 50%. Siksi täytys molemmat ruokavalio ja yhdynnän ajoitus olla mukana yrityksessä.

Sanon vielä loppuun, että rakastan olla pojan äiti. Mun poika on mun koko maailma, vaikka tyttökin oli toivottu ja tyttöä yritettiin. ❤️💙

Tässä tää linkki sinne sivustolle mitä käytin.


Meillä taas toimi käänteinen yritys pojan kohdalla. Kaksi nuorinta tyttöä kun oli saanut alkunsa niin, että en ollut mitään oviksia tikutellut ja seksiä oli useamminkin alkukierrosta - (kuten en kyllä aiemmistakaan lapsista tikutellut, mutta tyttöjä edeltävä poika syntyikin ainoasta siinä kierrosta olevasta oviksen aikaisesta touhuilusta)- niin nyt kuopuksen kohdalla yritin poikaa. Tikutin oviksen ja vasta kun näytti tummaa viivaa, ajoitettiin touhut ja poika sai alkunsa 😊
 
Me saatiin lähete lapsettomuus polille kutsu kirje tulee joskus min 3kk päästä voi mennä kauemminkin. Ehkä loppuvuodesta on sit käynti ja alkaa tutkimukset. En tiedä ehtiikö ensi vuonna sitten saada jotain hoitoa vai kuinka pitkälle menee ennen kun pääsee niin sanotuille piinapäiville jännäämään. Mutta tuskin meillä vielä ensivuonna lasta on. Ehkä sitten 2024. Itkettää tämä paska.
 
Dpo9
Nään ehkä viivanpaikan? Ehkä. Kuvittelen varmaan senkin 🧐
 

Liitteet

  • CAFE4010-0AD8-450E-BD7F-9F182D62EAC9.jpeg
    CAFE4010-0AD8-450E-BD7F-9F182D62EAC9.jpeg
    869.1 KB · Katsottu: 154
Me saatiin lähete lapsettomuus polille kutsu kirje tulee joskus min 3kk päästä voi mennä kauemminkin. Ehkä loppuvuodesta on sit käynti ja alkaa tutkimukset. En tiedä ehtiikö ensi vuonna sitten saada jotain hoitoa vai kuinka pitkälle menee ennen kun pääsee niin sanotuille piinapäiville jännäämään. Mutta tuskin meillä vielä ensivuonna lasta on. Ehkä sitten 2024. Itkettää tämä paska.
Vähän samanlaisia fiiliksiä ja pelkoja. Tänään neuvolaan soittoaika ja huomenna yksityiselle soittoaika. Yritetään päästä julkiselle hoitoihin tai ainakin just aloittamaan se polku julkisella puolella. Mulle on edelleenki vähän epäselvää, että mitä kaikkia askeleita siinä on ennen varsinaisia hoitoja. Yritän ajatella, että vaikka siinä kestää kuukausia niin mahdollinen palkinto olisi kaiken sen arvoista
 
Voi että ymmärrän kaikki noi tunteen @Mössö ja @Jiin3s . Voi tuntuu tosi pitkältä ajalta odottaa mut ainaki nyt prosessit saadaan alkuun! Meillekin just tehtiin lähete eteenpäin ja kovasti toivon et päästäis suoraan hoitoihin. ❤️

Mössö meil ainaki polku meni viimeeks niin et menin sekä normi terveyskeskukseen ja myös perhesuunnitteluneuvolaa ekana. Näissä molemmissa otettiin verikokeita ja koska mun ongelma on ovuloimattomuus ja kuukautiset puuttui nii molemmissa lääkärit määräs myös keltarauhashormoni kuurit.

Perhesuunnitteluneuvolan kautta kävin lääkärissä, joka myös ultras munasarjat ja laitto miehelle lähetteen sperma-analyysiin. Sit saatiin lähete naistentautien polille ja siitä sit lapsettomuushoitoihin. Meil meni jotenki tosi pitkään että päästiin ihan hoitoihin. Meitä jotenki palloteltii edes takas 🙄 sit ku päästii naistentautien polille nii aika lapsettomuushoitojen ensikäynnille tuli kyllä tosi nopeesti ja ovulaation induktiohoidot alotettii heti.

Meil siellä ensikäynnillä lapsettomuushoidoissa ei ollu mitää ihmeitä. Sperma tulos oli valmiina. Lääkäri ultrasi munasarjat, laitto mut vielä muutamaan verikokeeseen sekä myös sokerirasitukseen pcos takia. Pohti siis et määrääkö myös jonku diabetes lääkkeen tueksi mutta sokerirasitus tulos oli hyvä niin se päätettiin jättää pois. Ja meill kerkes siis olla 3 letro kiertoo, joista kahdessa alko raskaus. Toinen vaan valitettavasti meni tosi nopeesti kesken.

Nyt toisella kierroksella otin yhteyttä perhesuunnitteluneuvolaan taas, kävin viime viikolla lääkärissä, joka totes et tilanne edelleen sama ja kirjoitti lähetteen eteenpäin. 😊
 
Kp55 / dpo12-13
Tukkoisuus, metallin maku suussa ja lämmöt 0,1 asteen heitto mut se nyt on ihan normaalia. Saa nähdä tippuuko huomenna lämmöt vai mitä. Miehen kanssa sovittiin että torstaina testataan yhdessä jos ei ala vuoto. Uskon kyllä että alkaa. Ensimmäinen kerta koko yrityksen aikana että en ihan varmasti ole raskaana.

Olen ollut todella ailahtelevainen viime päivinä ja eilen vihloi oikeaa munista oikein kovastikin joten keltarauhanen surkastuu (?) jos sen edes voi tuntea. Puuttuu vaan tietty muljahtelu mikä mulla tulee noin 4 päivää ennen kuukautisten alkua. Siitä oon aina tiennyt et Noniin kivut kohta ja täti. Nyt ei oo ollut mitään elohiiriä eikä muljuilua vaan kiristävä tunne ja sit se kova vihlova kipu eilen
 
Täällä taitaa menkat tehdä tuloaan.. 😑
Eilen illalla alkoi tuntumaan menkkamaista jomottelua ja siitä lähtien tullut myös punertavaa vuotoa, tosin vain pyyhkiessä että ei kuitenkaan siteeseen asti vielä ainakaan. Kp 29 menossa joten ihan normaaliin aikaan ne ois tulossakin, mutta sitten taas ovisplussasta se 8 päivää eli dpo 7 menossa myös.. toki elättelen ihan pikkuruista toivoa että josko olisikin vain jotain kiinnittymisvuotoa mutta ei ole kyllä enää usko kovin korkealla. 😕 Varmaan tuo korona nyt jotenkin sekoitti tätä hommaa, mutta eipähän sille mitään nyt enää voi.
 
No nyt oon hiukan ihmeissäni. Tänään tosiaan kp6 ja ei oo enää menkkavuotoa, mut bongasin tänää hyvin ovismaisia limoja ja ei oo ollu mitää kiimahetkiä kyllä ton tulehduskuurin takia🤔 ja eilen mielenkiinnosta tehty ovistesti oli lähestulkoon blanco, et ei pitäs kyl oviksen tässä kohtaa. Voikoha toi kuuri tehdä jotain tommosta vai mitä ihmettä?
 
Testauksen kutsu on vastustamaton😁 oon kyl yllättyny, et tän kakkosen yritysaikana saanu paremmin hillittyä itteni. Mones kierros en oo testaillu laisinkaa. Viime kierrossakin ainoastaan voimakkaiden olojen vuoksi. Huhtikuu olis kyl ihan kiva aika synnyttää😁 ei mikää äly kylmä enää, eikä tarvis helteis mahankaa kärvistel. Viime kesän tappohelteet ei helliny heinäkuisen odottajaa🤣

Toivossa on hyvä elää sano lapamato😁


Mulla on jotenkin nyt tän toisen kohdalla hirveä halu testata ja käännellä ja väännellä testejä ja tuijotella viivoja. 😅 Ehkä siksi, kun tää todennäköisesti on mun viimeinen kertani, kun tätä teen, kaksi lasta on meidän suunnitelma. Haluan jotenkin ottaa tästä kaiken ilon irti. 😁 Välillä kyllä kiroan tätä intoa, kun tulee niin paha mieli.

Mutta niin vaan tänään dpo9 illalla testien kutsu kävi sietämättömäksi ja uitin tikkua. Ihan kuin jotain näkyisi. 👀
 

Liitteet

  • 4F6F37A4-36F4-48AE-9142-C7D330914808.jpeg
    4F6F37A4-36F4-48AE-9142-C7D330914808.jpeg
    808 KB · Katsottu: 95
Mulla on jotenkin nyt tän toisen kohdalla hirveä halu testata ja käännellä ja väännellä testejä ja tuijotella viivoja. 😅 Ehkä siksi, kun tää todennäköisesti on mun viimeinen kertani, kun tätä teen, kaksi lasta on meidän suunnitelma. Haluan jotenkin ottaa tästä kaiken ilon irti. 😁 Välillä kyllä kiroan tätä intoa, kun tulee niin paha mieli.

Mutta niin vaan tänään dpo9 illalla testien kutsu kävi sietämättömäksi ja uitin tikkua. Ihan kuin jotain näkyisi. 👀
Joo mä nään kyllä ✨👍
 
Eihän tästä taas tuu mitään. Kaikki siis sama testi, mutta, testiajalla tuli punertava haamu joka pikkuhiljaa kuivuessaan hävisi ihan tosi tosi vaikeasti havaittavaksi heilutan hailuksi, vika kuva siis.

Apua, miksi toi testi noin tekee? 🙊
 

Liitteet

  • 6D7DFE9E-2902-453D-A840-F2AC4C3DCEF1.jpeg
    6D7DFE9E-2902-453D-A840-F2AC4C3DCEF1.jpeg
    1.6 MB · Katsottu: 154
  • 12B9DE1E-4DDD-499D-99EF-05B57216A839.jpeg
    12B9DE1E-4DDD-499D-99EF-05B57216A839.jpeg
    2.3 MB · Katsottu: 145
  • BCEFE138-37E7-4440-BBEE-AE408CFC6CB7.jpeg
    BCEFE138-37E7-4440-BBEE-AE408CFC6CB7.jpeg
    448 KB · Katsottu: 147
Takaisin
Top