Raskaaksi 2022

Mulla korona siirsi ovista 4päivää vaikka en ollut kipeenä kun päivän. Ja korona oli siis ihan alkukierrosta. Eli kannattaa varautua tosiaan että voi siirtyä😊
Paranemisia!
Kiitos tiedosta! Mulla ois kolposkopia myös tulossa tähän kiertoon, eli toivotaan että ei ihan hirveästi siirtäisi koska muuten tää kierros on menetetty 😞
 
@betu Kiva, että jäi hyvä kokemus eikä tullut mitään ns. "syyttelyitä". :smiling-eyes: Minäkään en ole, kuin kahdelle kaverilleni puhunut lapsihaaveistani ja siitä, että ollaan alettu yrittämään lasta. Koen ehkä itse sen niin, että haluan rauhassa tehdä lasta ja kertoa sitten, kun on jotain kerrottavaa. :smiling-eyes:

Oliko jollakin jotain testailuja nyt lähipäivinä, että päästään porukalla jännäämään? :Grinning Face:

Täällä menkat loistaa edelleen poissaolollaan, toisaalta kiva kun huomenna reissu Helsinkiin, mutta samalla pelkään että alkaa viikon päästä, kun lähdetään matkoille. Olisi ihanaa olla matkoilla ihan rauhassa, ilman vuotavaa pimperoa. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Ihan hirveitä kiristelyjä ja jomotuksia on kyllä alavatsalla ihan koko ajan ja nännit kipuilee edelleen satunnaisesti, mutta testit niiiin negaa kun vaan voi olla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En kyllä muista, että olisi aiemmin mennyt näin kauan (~3vk kohta) minipillereiden lopettamisesta, että vuoto alkaisi...
Nojoo, vähän sama ettei kyl haluu kertoo ennenkun on kerrottavaa ☺️ Mut tää foorumi on kyl tehny tosi hyvää tälle intoilulle ❤️
 
Mulla on aina ollut kipuja kun tuo ollu riesana jo parisen vuotta siis minimissään 6 kuuria ollu kahen vuoden aikana. Lääkäri soitti perään ja kiels hakemasta flagyleja koska ekalla kolmanneksella ei suositella sitä.Onneks en ehtiny hakemaan. Määräs jonkun voiteen. Ja oli soittanut päivystävälle gynelle ja gyne sitä meiltä että viikon sisällä pakko ultrata kun kuulemma korkee hcg viikkoihin näen. Noh viikon sisällä pääsee ultraan😍
Ohhoh, ikävä riesa kyllä🙈 toivottavasti ei tuu kierrettä tänne. Mun edellisestä kerrasta on kyl useampi vuosi aikaa. Must alkaa tuntuu et tää on saattanu "muhia" jo pidempää hyvin epämääräsin oirein. Sitä kuuluisaa kamalaa hajua ei kyllä oo ollu. Koitan olla ny positiivinen et kun tän sais hoidettua ni jos alkais tärppiäkin tulemaan👌

Nyt vaan ihmettelen hieman kun lääkäri kirjoitti 7-10 vrk kuurin, mutta sano et paketti riittää koko kuuriks, mut sisältää vaan 7 asetinta ja voidettakin riittää 8pv, joten varmaan sit sen 7vrk vedän?
 
Auttakaa mua nyt. Mä olen ollut 7 kertaa raskaana ja synnyttänytki 6 lasta mutta silti olen ihan pihalla. Mulla tuli ihan jäätävä nipistys 14.7. toiselle puolelle munasarjat kohdalle ja se helpotti yhtä pian kuin alkoikin. Nyt eilen eli 21.7. oli hetken kestävää menkkamaista jomotusta siellä kohtaa missä on aina menkkakivut tuntuneet. Mulla ei vielä ole synnytyksen jälkeen alkanut menkat niin ei ole mitään hajua missä mennään mutta väkisinkin tulee mieleen, oisko ollut viikko sitten ovis ja nyt eilinen ois ollut kiinnittämisestä johtuvaa. Toiseksi vanhimman kohdalla tunsin ihan selkeästi molemmat ja vähän sen jälkeen plussasin mutta tiesin muutenkin tarkkaan kierron vaiheen. Kolmannen kohdalla en tiennyt kierrosta mitään ja plussa tuli ennen ensimmäisiäkään menkkoja. Auttakaa siis tyhmää. Voiko olla tuo mun pähkäily totta vai kuvittelenko vaan? Testejä ei onneksi ole kotona yhtään.
 
Auttakaa mua nyt. Mä olen ollut 7 kertaa raskaana ja synnyttänytki 6 lasta mutta silti olen ihan pihalla. Mulla tuli ihan jäätävä nipistys 14.7. toiselle puolelle munasarjat kohdalle ja se helpotti yhtä pian kuin alkoikin. Nyt eilen eli 21.7. oli hetken kestävää menkkamaista jomotusta siellä kohtaa missä on aina menkkakivut tuntuneet. Mulla ei vielä ole synnytyksen jälkeen alkanut menkat niin ei ole mitään hajua missä mennään mutta väkisinkin tulee mieleen, oisko ollut viikko sitten ovis ja nyt eilinen ois ollut kiinnittämisestä johtuvaa. Toiseksi vanhimman kohdalla tunsin ihan selkeästi molemmat ja vähän sen jälkeen plussasin mutta tiesin muutenkin tarkkaan kierron vaiheen. Kolmannen kohdalla en tiennyt kierrosta mitään ja plussa tuli ennen ensimmäisiäkään menkkoja. Auttakaa siis tyhmää. Voiko olla tuo mun pähkäily totta vai kuvittelenko vaan? Testejä ei onneksi ole kotona yhtään.
Kyllä minusta kuulostaa siltä et hyvin vois olla noin! Toivotaan et oli ovis ja kohta testi plussa 😍
 
Hei voiks joku vähän valasta mua? 😂
Elikkäs, ovulaatiotestit kyseessä. En oo päässyt vielä tekeen testiä ennen ovulaatiota, koska kun tein ekaa kertaa niin se oli positiivinen. Siitä seuraavan päivän illasta, testi alkoi haalistua ja lopulta testin toinen viiva oli ihan olematon hailura. Mun oletus on, että näin se menee myös ihan kierron alussa, että oleton hailura vahvistuu? 😅
Kysynkin; kieliikö testi, jossa toinen viiva on oikesti jo semi tumma (kierron alussa kp6) että mulla tulossa ovis aijemmin vai onko kaikki testit negatiivisia ennen ovista, eikä testiviivan värillä ole väliä kunnes se on positiivinen?
Toivottavasti osaan selittää mahd. hyvin mitä haen takaa 😂
 
Ohhoh, ikävä riesa kyllä🙈 toivottavasti ei tuu kierrettä tänne. Mun edellisestä kerrasta on kyl useampi vuosi aikaa. Must alkaa tuntuu et tää on saattanu "muhia" jo pidempää hyvin epämääräsin oirein. Sitä kuuluisaa kamalaa hajua ei kyllä oo ollu. Koitan olla ny positiivinen et kun tän sais hoidettua ni jos alkais tärppiäkin tulemaan👌

Nyt vaan ihmettelen hieman kun lääkäri kirjoitti 7-10 vrk kuurin, mutta sano et paketti riittää koko kuuriks, mut sisältää vaan 7 asetinta ja voidettakin riittää 8pv, joten varmaan sit sen 7vrk vedän?
Mullakin ainoastaan kivut ollu riesana. Sen takia päivystykseen jouduin kun lääkäri epäili kohdunulkoista. Ensviikolla ultraan ihan siltä varalta että katotaan ettei ole kohdunulkoinen raskaus vaikka epäilen et kyllä raskaus ihan kohdussa on kun lääkäri sisätutkimuksessa sano että kohtu kunnolla kiinni ja kohdunkanavaa reilusti. Hyvä kumminkin että tutkii kunnolla😊
 
Hei voiks joku vähän valasta mua? 😂
Elikkäs, ovulaatiotestit kyseessä. En oo päässyt vielä tekeen testiä ennen ovulaatiota, koska kun tein ekaa kertaa niin se oli positiivinen. Siitä seuraavan päivän illasta, testi alkoi haalistua ja lopulta testin toinen viiva oli ihan olematon hailura. Mun oletus on, että näin se menee myös ihan kierron alussa, että oleton hailura vahvistuu? 😅
Kysynkin; kieliikö testi, jossa toinen viiva on oikesti jo semi tumma (kierron alussa kp6) että mulla tulossa ovis aijemmin vai onko kaikki testit negatiivisia ennen ovista, eikä testiviivan värillä ole väliä kunnes se on positiivinen?
Toivottavasti osaan selittää mahd. hyvin mitä haen takaa 😂
Joo mulla ainaki käy välil melko tummanaki ne viivat ja sit haalistuu taas ja sit taas vahvistuu lopulta plussaksi asti. Eli tuo sun tilanne selviää vain jatkamalla testaamista

(vastaavat ollu mulla vielä negoja (semi hyvät viivat kp4-9) ja plussa silti vasta kp14 tienoilla)
 
Joo mulla ainaki käy välil melko tummanaki ne viivat ja sit haalistuu taas ja sit taas vahvistuu lopulta plussaksi asti. Eli tuo sun tilanne selviää vain jatkamalla testaamista

(vastaavat ollu mulla vielä negoja (semi hyvät viivat kp4-9) ja plussa silti vasta kp14 tienoilla)
Okei kiitos, testailu jatkukoon 😎 ! Mulla just nyt kp6 ja ovis pitäis olla about kp13 paikkeilla!
 
Ei hitsit, siel on joko haamu tai viivanpaikka 👀 vaikea kyllä saada kuvassa näkymään... (kp30/29)
20220723_050509.jpg
 
Normaalisti nää kierrot matelee, nyt on kuitenkin ollut ohjelmaa siellä ja täällä niin aikakin mennyt nopeammin. Onneks! Mä en kestä näitä odottamisia. nyt on aika tylsä kelikin, no voinkin mennä auttamaan kaveria ja saa taas aikaa kulutettua.

Onks kukaan muuten TikTokis seurannut näitä ihmisiä kun kuvaa testien tekoa ? Siis Amerikasta suurin osa näistä. Jokainen tekee melkein järjestäin kolme testiä sielä dpo8 alkaen. Itse olen seurannut darian campbelliä, söpö likka 🌸 ihan kiva katsella niitä, mutta miks ne tekee sen kolme heti niin ei ole vielä selvinnyt 😬😁

Ja vaikka mä uhosin tekeväni testin dpo13 vasta niiiiin, otan sen takas koska haluun vaan niin kovin ottaa kaikki irti näistä yrityskuukausista ja saada jännitystä elämään 😂 Toki ne viivanpaikat harmittaa mutta toistaseks mä niistäkin olen selvinnyt sitten hetken päästä, kun menkat onkin alkanut. Ja kovasti haluan uskoa että olis voinut olla kiinnittymisyritys. Eihän se siemenneste ole tasalaatuista.

No tämmöistä pohdintaa, koska @Mössö testaa?
 
Dpo 5 ja kuumeinen ja flunssainen olo aamusta asti ollut, lämpöä 37,3. Edellisessä kierrossa ihan samalla dpo:lla tämä kipeily. 🤒
Voikohan edes olla jotain esim. kiinnittymiseen liittyvää vielä näin aikaisin ja että näin rajusti tuntuisi vieläpä olossa? Onko kenelläkään muulla ollut flunssaista oloa ennen plussaa?
Repäisykipuja aivastaessa tuntunut myös oikealla sekä vihlaisuja.. 🙄 Oonkohan jo näin hörhöytynyt näiden "oireiden" kanssa vai mitä hittoa tämä nyt on? 😂
 
Dpo 5 ja kuumeinen ja flunssainen olo aamusta asti ollut, lämpöä 37,3. Edellisessä kierrossa ihan samalla dpo:lla tämä kipeily. 🤒
Voikohan edes olla jotain esim. kiinnittymiseen liittyvää vielä näin aikaisin ja että näin rajusti tuntuisi vieläpä olossa? Onko kenelläkään muulla ollut flunssaista oloa ennen plussaa?
Repäisykipuja aivastaessa tuntunut myös oikealla sekä vihlaisuja.. 🙄 Oonkohan jo näin hörhöytynyt näiden "oireiden" kanssa vai mitä hittoa tämä nyt on? 😂
Mulla oli dpo4tai 5 kunnon repäisykivut aivastaessa että piti oikein vatsasta kiinni pitäö kun sattui niin.
 
Dpo 5 ja kuumeinen ja flunssainen olo aamusta asti ollut, lämpöä 37,3. Edellisessä kierrossa ihan samalla dpo:lla tämä kipeily. 🤒
Voikohan edes olla jotain esim. kiinnittymiseen liittyvää vielä näin aikaisin ja että näin rajusti tuntuisi vieläpä olossa? Onko kenelläkään muulla ollut flunssaista oloa ennen plussaa?
Repäisykipuja aivastaessa tuntunut myös oikealla sekä vihlaisuja.. 🙄 Oonkohan jo näin hörhöytynyt näiden "oireiden" kanssa vai mitä hittoa tämä nyt on? 😂
Jaahas, kipeyden syy selvitetty. Nyt illasta nousi ihan reipas kuume ja ajattelin sitten varuilta tehdä koronatestin. Tätä nyt näköjään kaikkialla liikenteessä. 😶 Nähtäväksi jää miten vaikuttaa kiertoon sitten.. 😮‍💨

Pakko laittaa vielä kuva kun tuli niin värinvarastaja-viiva tuohon testiviivaan että tuommoisia viivoja soisi raskaustestiinkin! 🤣
 

Liitteet

  • 20220723_181755.jpg
    20220723_181755.jpg
    1.2 MB · Katsottu: 68
Jaahas, kipeyden syy selvitetty. Nyt illasta nousi ihan reipas kuume ja ajattelin sitten varuilta tehdä koronatestin. Tätä nyt näköjään kaikkialla liikenteessä. 😶 Nähtäväksi jää miten vaikuttaa kiertoon sitten.. 😮‍💨

Pakko laittaa vielä kuva kun tuli niin värinvarastaja-viiva tuohon testiviivaan että tuommoisia viivoja soisi raskaustestiinkin! 🤣
Tsemppiä! Mun koronatesti näytti alkuviikosta hyvin samankaltaiselta ja oli siis kierron alku kun sairastuin ja useamman päivän olin selkeässä kuumeessa eli nyt jännittää että miten vaikuttaa kiertoon.
 
Normaalisti nää kierrot matelee, nyt on kuitenkin ollut ohjelmaa siellä ja täällä niin aikakin mennyt nopeammin. Onneks! Mä en kestä näitä odottamisia. nyt on aika tylsä kelikin, no voinkin mennä auttamaan kaveria ja saa taas aikaa kulutettua.

Onks kukaan muuten TikTokis seurannut näitä ihmisiä kun kuvaa testien tekoa ? Siis Amerikasta suurin osa näistä. Jokainen tekee melkein järjestäin kolme testiä sielä dpo8 alkaen. Itse olen seurannut darian campbelliä, söpö likka 🌸 ihan kiva katsella niitä, mutta miks ne tekee sen kolme heti niin ei ole vielä selvinnyt 😬😁

Ja vaikka mä uhosin tekeväni testin dpo13 vasta niiiiin, otan sen takas koska haluun vaan niin kovin ottaa kaikki irti näistä yrityskuukausista ja saada jännitystä elämään 😂 Toki ne viivanpaikat harmittaa mutta toistaseks mä niistäkin olen selvinnyt sitten hetken päästä, kun menkat onkin alkanut. Ja kovasti haluan uskoa että olis voinut olla kiinnittymisyritys. Eihän se siemenneste ole tasalaatuista.

No tämmöistä pohdintaa, koska @Mössö testaa?
No siis, mulla on ollu nyt 3 päivää nännit kipeet ja säteillyt rintoihinkin ja niin aikaisilla päivillä kyse täytyy olla keltarauhasesta. Jotenki must tuntuu et koko vuosi on menny siinä et hoen itelleni "älä innostu, älä innostu, ettei sit pety tai putoo korkeelta". Silti joka kerta menkoista pettyy! Ja paljon!! Joten, nyt järkeilin tässä, että miksi en nauttisi tästä ajasta kun raskaus on teoriassa mahdollinen? Miksi en saisi innostua? Näillä saatesanoilla olen lukenut raskausjuttuja, kuunnellut podcasteja ja fiilistellyt miehen kaa yhteisiä unelmia perhe-elämästä. Maanantaina soittoaika neuvolaan ja tiistaina yksityiselle, että saisko lähetteen lapsettomuuspolille. Koitan siis vaikka keskittyä nyt hetken hoitopolun aloittamiseen julkisella. Ajattelin olla testaamatta ja olla onnellisen tietämätön, että menikö tämäkin yrityskierto metsään. Eli vielä en ole ajatellut testata ennen menkkojen myöhästymistä, mutta toki mielihän voi muuttua
 
Takaisin
Top