Raskaaksi 2022

Tsemppiä hei sinne! Tääl just kuulin, et mullakin tuli papan tulokset ja bakteerivaginoosihan mulla on! Onkohan sitten ollut kauankin ja vaikuttaakohan just tohon raskauden alkamiseen? Sekaisin olevii hormoneihin ei kyl varmasti vaikuta mut ollu sit muuta alakerta vaivaa täs pidemmä aikaa ja vihdoin tää tulos. Liittyykö tohon tosiaan kipua vai aiheuttaako raskaana olevil vaan? Ku oireluettelosta ei löydy emätintulehdukswn kohdal alavatsakipuja.


Ketuttaa ja turhauttaa nyt tässä et tää kierto menee täysin harakoille, kum nyt menkat pääl ja voiko sillon kuuria viel ees alottaa ja sit 7-10vrk kuuri, joten todennäköseen ovisakankohtaan sit osuu ja kuurin aikana seksikielto... tää täst viel puuttuki.
Joo kyllä bakteerivaginoosi voi ainakin siltä osin hankaloittaa raskaaksituloa että vaikuttaa vv koostumukseen(ja alapään ph-arvoon) useilla ja näinollen siittiöt ei pääse yhtä helposti kohtuun. Lisäksi toki kaikki tulehdukset voi haitata alkion kiinnittymistä kohtuun. Voi myös aiheuttaa alavatsakipuja jos tulehdus äitinyt pahemmaksi. Saitko flagylin puikot hoidoksi? Tietty turhauttaa, mut hyvä että saa tulehduksen hoidettua pois nyt kun löytyi😊
 
Joo kyllä bakteerivaginoosi voi ainakin siltä osin hankaloittaa raskaaksituloa että vaikuttaa vv koostumukseen(ja alapään ph-arvoon) useilla ja näinollen siittiöt ei pääse yhtä helposti kohtuun. Lisäksi toki kaikki tulehdukset voi haitata alkion kiinnittymistä kohtuun. Voi myös aiheuttaa alavatsakipuja jos tulehdus äitinyt pahemmaksi. Saitko flagylin puikot hoidoksi? Tietty turhauttaa, mut hyvä että saa tulehduksen hoidettua pois nyt kun löytyi😊
Aah kiitos tiedosta! Kaikkialla vaan lukee, et just ei kuuluis, mut sit vissii pahempi tulehdus mulla. Nojuu, hyvähän et löyty ja saa hoidettua. Ajotus kyl huoni kierro kannalt ellei myöhänen ovis tulis🙈 ja toivottavasti ei sit pian uusi. Sain dalacinia emätinvoiteena. Pitäs huomen hakee kuuri, mut täytyy selvittää voiko menkkojen aikana alottaa.

Sekasin olevia hormooneja ei kyl selitä, mut kai se km sit voinu sen tehdä sit tai stressi. Mulle vaan kaks lääkäriä on puhunu jo gynis ultrast (mihin tarttis sen lähettee) mut nyt lääkäri meinas et olis sit turha kun oireille löyty syy🤔
 
Aah kiitos tiedosta! Kaikkialla vaan lukee, et just ei kuuluis, mut sit vissii pahempi tulehdus mulla. Nojuu, hyvähän et löyty ja saa hoidettua. Ajotus kyl huoni kierro kannalt ellei myöhänen ovis tulis🙈 ja toivottavasti ei sit pian uusi. Sain dalacinia emätinvoiteena. Pitäs huomen hakee kuuri, mut täytyy selvittää voiko menkkojen aikana alottaa.

Sekasin olevia hormooneja ei kyl selitä, mut kai se km sit voinu sen tehdä sit tai stressi. Mulle vaan kaks lääkäriä on puhunu jo gynis ultrast (mihin tarttis sen lähettee) mut nyt lääkäri meinas et olis sit turha kun oireille löyty syy🤔
Mun mielestä voi käyttää myös menkkojen aikana. Sullahan saattaa olla kuuri kesken kun menkat alkaa ja sitä ei kannata lopettaa kesken niin sillonkin pitää menkkojen aikana käyttää. Mä oon ainakin flagylin puikkoja käyttänyt joskus menkkojen aikana ja hyvin lähti tulehdus😊👍
 
en oo oikeen kellekkään virallisesti puhunu omalla naamalla raskaustoiveista
Tulipa tästä mieleen, että harmittaa kovasti oma kaveripiiri tällä hetkellä. Tai siis kun sitä ei ole. Mulla on kaveri, jonka kanssa oltiin samaan aikaan raskaana ja meidän lapset ovat melko samanikäisetkin - olipa kivaa viettää mammista samaan aikaan.

Nyt sitten hän on ilmeisesti oravanpyörässä, päivät töissä ja lapset hoidossa jne ja illalla niin väsynyt ettei jaksa/ehdi nähdä. Oon yrittänyt viestiä ja kysellä kävelylle jne, mutta aina peruuntuu tai jotain hänen puoleltaan, kuitenkin sitten oon kuullut että kulkee harrastuksissaan normaalisti. No, ehkä ne harrastukset pitävät hänet järjissään kiireisen ja hektisen arjen keskellä. Tuntuu vaan että oon ihan paitsiossa.

Nyt yks pv kun katsoin Bridgertonin, laitoin viestiä että oho tulipa vauvakuume tuosta alituisesta panemisesta mitä se sarja sisälsi. Kysyin lisäksi että tuliko hänelle esikoisen jälkeen vauvakuume ennen kuin odotti tätä kakkosta, ja hän vastasi tyyliin "no ei oikein".

Ja se keskustelu oli siinä. Ei mitään. Ei mitään kaverilta keskusteluun kommenttia. Vattu että ottaa päähän kun ei ole ketään kenen kanssa pohtisi ääneen että onko sitä itse valmiina nro kakkosta varten, miten menee parisuhteessa, mitä ajatuksia ikäerosta, tyttö vai poika, jne jne.

Ei mitään. En jaksa enää tuota kaveria. Luovutan.

Mun tekisi mieli laittaa viestiä että miks meidän kaverisuhde ei nyt vaan enää toimi, ollaanko me vaan niin erilaisia nykyään vai mitä 😭
 
Aah kiitos tiedosta! Kaikkialla vaan lukee, et just ei kuuluis, mut sit vissii pahempi tulehdus mulla. Nojuu, hyvähän et löyty ja saa hoidettua. Ajotus kyl huoni kierro kannalt ellei myöhänen ovis tulis🙈 ja toivottavasti ei sit pian uusi. Sain dalacinia emätinvoiteena. Pitäs huomen hakee kuuri, mut täytyy selvittää voiko menkkojen aikana alottaa.

Sekasin olevia hormooneja ei kyl selitä, mut kai se km sit voinu sen tehdä sit tai stressi. Mulle vaan kaks lääkäriä on puhunu jo gynis ultrast (mihin tarttis sen lähettee) mut nyt lääkäri meinas et olis sit turha kun oireille löyty syy🤔
Mulla on aina ollut kipuja kun tuo ollu riesana jo parisen vuotta siis minimissään 6 kuuria ollu kahen vuoden aikana. Lääkäri soitti perään ja kiels hakemasta flagyleja koska ekalla kolmanneksella ei suositella sitä.Onneks en ehtiny hakemaan. Määräs jonkun voiteen. Ja oli soittanut päivystävälle gynelle ja gyne sitä meiltä että viikon sisällä pakko ultrata kun kuulemma korkee hcg viikkoihin näen. Noh viikon sisällä pääsee ultraan😍
 
Kp 38/26-27 pc nega, koska tästä pitäisi huolestua? Mulla ei koko ikänäni ole käynyt näin? Ja kp 16 oli folli 16 mm, onko tuo nyt sit muuttunut kystaksi tai joksikin? Voiko se estää menkat?
Tuo on kyllä hämmentävää. Millos sulla olikaan se alkion siirto suunniteltu? Kai sun pitänee käydä ultrassa ja labrassa kohtapuoliin että mikä on tilanne ja pitäiskö uutta kiertoa aloitella jotenkin? On varmaan nyt turhauttavaa odotella vuotoa tuossa tilanteessa 😞
 
Tuo on kyllä hämmentävää. Millos sulla olikaan se alkion siirto suunniteltu? Kai sun pitänee käydä ultrassa ja labrassa kohtapuoliin että mikä on tilanne ja pitäiskö uutta kiertoa aloitella jotenkin? On varmaan nyt turhauttavaa odotella vuotoa tuossa tilanteessa 😞
Olis pitäny siirtää ens viikon alussa jo, mutta mulla siis lääkkeellinen, niin eipä siirretä...
 
@betu Kiva, että jäi hyvä kokemus eikä tullut mitään ns. "syyttelyitä". :smiling-eyes: Minäkään en ole, kuin kahdelle kaverilleni puhunut lapsihaaveistani ja siitä, että ollaan alettu yrittämään lasta. Koen ehkä itse sen niin, että haluan rauhassa tehdä lasta ja kertoa sitten, kun on jotain kerrottavaa. :smiling-eyes:

Oliko jollakin jotain testailuja nyt lähipäivinä, että päästään porukalla jännäämään? :Grinning Face:

Täällä menkat loistaa edelleen poissaolollaan, toisaalta kiva kun huomenna reissu Helsinkiin, mutta samalla pelkään että alkaa viikon päästä, kun lähdetään matkoille. Olisi ihanaa olla matkoilla ihan rauhassa, ilman vuotavaa pimperoa. :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes: Ihan hirveitä kiristelyjä ja jomotuksia on kyllä alavatsalla ihan koko ajan ja nännit kipuilee edelleen satunnaisesti, mutta testit niiiin negaa kun vaan voi olla. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: En kyllä muista, että olisi aiemmin mennyt näin kauan (~3vk kohta) minipillereiden lopettamisesta, että vuoto alkaisi...
 
Okei, nenä tukossa ja oksettaa. Voin tänään laittaa rehellisesti darran piikkiin. Eilen tuli otettua ihan huoletta ja vaikka olo on mitä kamalin nyt niin jotenkin helpotti kun ei estellyt itseään vaikka nyt on dpo9 menossa. Eipä tässä olla muuta kuin odotettiin että jotain tapahtuu ja voihan mun 9 päivän lämpöjen koholla olo johtua muustakin. Mut kyl aika selkeä luteaali vaikka keho huijannut aiemmin. No, nyt kp52 ja siis dpo9 flon ennusteen mukaan ja lämpöjen perusteella. Ei oo ees sillon harrastettu seksiä. Miksi edes kuvittelin että vois onnistua
 
Okei, nenä tukossa ja oksettaa. Voin tänään laittaa rehellisesti darran piikkiin. Eilen tuli otettua ihan huoletta ja vaikka olo on mitä kamalin nyt niin jotenkin helpotti kun ei estellyt itseään vaikka nyt on dpo9 menossa. Eipä tässä olla muuta kuin odotettiin että jotain tapahtuu ja voihan mun 9 päivän lämpöjen koholla olo johtua muustakin. Mut kyl aika selkeä luteaali vaikka keho huijannut aiemmin. No, nyt kp52 ja siis dpo9 flon ennusteen mukaan ja lämpöjen perusteella. Ei oo ees sillon harrastettu seksiä. Miksi edes kuvittelin että vois onnistua
Kunnon darra tekee joskus hyvää 👌

Oliko teillä seksiä lähimainkaan sielläpäi? Pidän peukkuja silti kovasti jos vaikka ihmeitä sattuisi ❤️
 
Dpo6, alan taistelee testien uittamista vastaan.
Google lauloi taas eilen ja sieltä englanniksi löytyi kaikenlaista artikkeli ja tutkimusta miten palautuu azoospermiasta testohoidon jälkeen. Lyhyt käyttö, 3kk ja pitkä käyttö sitten sen mukaan että jopa se vuosi jollei enemmän. Lisäksi oli että kivesten koko korreloisi suoraan sitä että ne tuottaa siittiöitä. Ja mieshän on kovasti ollut iloinen kasvavista säkeistään 😍😁 testohoitohan surkastuttaa ne melko pieniksi. Aivot ei saa käskyä valmistaa siittiöitä enää kun testoa tulee muualta.

Onkohan tä miesten juttu tämmönen että on kiva kun on kookkaat kassit myös? Puhumattakaan siitä kangesta 🤣 No vielä ennole saanut vastausta alkoiko ne kasvaa reilusti sen hcg noston jälkeen toukokuussa vai miten se nyt meni? Jos näin niin silloin voisi odottaa noin 3kk päähän siitä jotain tuloksia? Se soermatogeneesi kestää arviolta 70 päivää.

Mutta , ei siis mitään järkeä testata vaan testaammeko silti testaamisen ilosta 😃

Ens kiertoon tuleekin amazonilta tilatut testit 👍 Easy at home, päästään näkee miten ne toimii 🙈😅

Hei nyt moi ja jätskille 🥰

Siis MUOKS! Miesten juttu että kookkaat kassit!?! No tietty joo, mutta tarkoitus olinkysyä että onkohan muilla samanlaista ihailua olis kassejaan kohtaan 🤣🤣 hei olin yön töissä j en oo hereillä vielä kunnolla 😂
Ja uus MUOKS, ei kuulemma sen alun jälkeen ole kasvanut enempää joten eipä mitään sitten 🤭
 
Muokattu viimeksi:
Onpas moni täällä piinapäivillä! Täällä on kp9 eikä toistaiseksi vielä merkkejä lähestyvästä ovulaatiosta. Aika tuntuu menevän ihan kamalan hitaasti, eikä kyllä toisaalta ihmekään, kun keskenmeno oli kesäkuun alussa ja siitä asti olen odottanut, että päästään taas yrittämään.
 
Mulla sama dpo eli 6, ihan vielä ei viitti testaa vaikka koko ajanhan se on mielessä. Oon nyt paraikaa maauimalalla ja täähän on tietenki täynnä lapsiperheitä. Katson haikeasti muiden vauvoja😭😅
Onpas moni täällä piinapäivillä! Täällä on kp9 eikä toistaiseksi vielä merkkejä lähestyvästä ovulaatiosta. Aika tuntuu menevän ihan kamalan hitaasti, eikä kyllä toisaalta ihmekään, kun keskenmeno oli kesäkuun alussa ja siitä asti olen odottanut, että päästään taas yrittämään.
Täällä kp 7 eli mennään about samoissa. Meillä on tällä hetkellä korona vieraana joten jännä nähdä miten se sekoittaa kiertoa ja ovista. Yleensä ovis ollut kp15 tienoilla joten tässä on vielä hyvää aikaa parantua ennen talletteluja :)
 
Täällä kp 7 eli mennään about samoissa. Meillä on tällä hetkellä korona vieraana joten jännä nähdä miten se sekoittaa kiertoa ja ovista. Yleensä ovis ollut kp15 tienoilla joten tässä on vielä hyvää aikaa parantua ennen talletteluja :)
Mulla korona siirsi ovista 4päivää vaikka en ollut kipeenä kun päivän. Ja korona oli siis ihan alkukierrosta. Eli kannattaa varautua tosiaan että voi siirtyä😊
Paranemisia!
 
Mä tunnistan ton ”kaikki muut saa vauvoja”. Meidän häihin tulee 6 alle yks vuotiasta ja mun eräs ystävä, jolla on nyt kaksi pientä, tekee sen hyvin selväksi joka ikinen kerta kun nähdään että heidän perhe on valmis ja täydellinen ja molemmat tärppäsi ekalla. Mä oon täti aika monelle huikealle tyypille ja se on mahtava titteli ja rakastan sitä roolia mut aina kun oon ollut päivän niiden kanssa iskee valtava tyhjyys. Meillä miehellä kesti vähän enemmän lämmetä tähän lapsi asiaan ja nyt tällä hetkellä miehen ilme kun se näkee lapsia saa mun sydämen sulamaan ja särkemään samaan aikaan. Siitä näkyy se sama halu ja toivo mikä mulla on ja tuntuu pahalta että meillä ei oo vielä tärpännyt (koska oon varma et se johtuu mun ylipainosta ja syömishäiriöstä). Onneksi meillä voi puhua kaikesta ja mies ei tosiaankaan näe tai syytä mua mistään päinvastoin, on herra positiivisuus. Hups, nyt tuli omia tuntoja vähän enemmänkin vuodatettua 😅
Tämän tunnistan itsekin tosi hyvin🙄 ja siitä omasta ärsytyksestä ja huonosta mielestä tuntee syyllisyyttä. Miksi ei voisi olla iloinen muiden puolesta? No kun muut saa, mutta minä en.😭 Itsellä sama tilanne, yksi pariviikkoinen, yksi yhtä ja yksi toinen kaksosia odottava ystäväpiirissä. Tuntuu, että oma vuoro ei koita koskaan. Alkaa masentaa. Mutta kyllä kaikki aikanaan ja toivoa on päläpälääplä. Ehkä. Ja kun näkee kuinka mieskin pettyy joka kuukausi.. sydäntä särkee
 
Täällä kp29/29. Testasin ekan kerran silloin tiistaina ja silloin oli nega. Surkuttelin miehelle tuota negatiivista testiä ja hän totesi, että turha niitä testejä on tehä jollei ole menkat myöhässä. Joten huomenna ois sitten testipäivä, jollei menkat ala ennen sitä 😎 mitään tuntemuksia ei oo ollut toistaiseksi paitsi menkkamaista jomotusta alavatsassa. Niin ja tosiaan dposta ei ole tietoa. Ja sairastuin koronaan tuossa kaksi päivää ennen tämän kierron alkua 🤔
 
Omaa napaa.
Onko muilla ollut hiivaa ovulaation aikaan? Tässä kierrossa muutama pvä ennen ovisplussaa alkoi aivan helvetinmoinen kutina ja kokkareinen vuoto. Napillahan ja rasvalla sen sai talttumaan mutta ehti mieheenkin tarttua, tiuhan puputtelun takia toki😂 Luin jostain, että saattaisi liittyä estrogeenin lisääntymiseen. Eli hyvä merkki?

Nyt dpo 11, alamahaa jomottaa kun menkat olisi nurkan takana ja vaaleanpunaista valkovuotoa tullut nyt iltapäivästä. Todella toiveikas fiilis tässä kuussa! Testailua en aio kuitenkaan tehdä ennen ensi vklp kun edellinekin kierto venyi viikolla tuntemattomasta syystä... Kuitenkin alkaa menkat lähipäivinä. Niitä odotellessa, negatiivinen asenne ettei pettymys ole sitten liian suuri🤷
 
Omaa napaa.
Onko muilla ollut hiivaa ovulaation aikaan? Tässä kierrossa muutama pvä ennen ovisplussaa alkoi aivan helvetinmoinen kutina ja kokkareinen vuoto. Napillahan ja rasvalla sen sai talttumaan mutta ehti mieheenkin tarttua, tiuhan puputtelun takia toki😂 Luin jostain, että saattaisi liittyä estrogeenin lisääntymiseen. Eli hyvä merkki?

Nyt dpo 11, alamahaa jomottaa kun menkat olisi nurkan takana ja vaaleanpunaista valkovuotoa tullut nyt iltapäivästä. Todella toiveikas fiilis tässä kuussa! Testailua en aio kuitenkaan tehdä ennen ensi vklp kun edellinekin kierto venyi viikolla tuntemattomasta syystä... Kuitenkin alkaa menkat lähipäivinä. Niitä odotellessa, negatiivinen asenne ettei pettymys ole sitten liian suuri🤷
Mulla oli yhdessä kohtaa tosi usein hiiva oviksen aikaan 🥵
 
Takaisin
Top