Raskaaksi 2022

Näyttää että olis väriäkin? Miltä sinne näyttää?

Kyllä siinä mielestäni on häivähdys väriäkin. Taidan kans huomenna soitella neuvolaan, pääsiskö verikokeisiin. Jos ei menkat ala ennen sitä. Palaan ens viikolla lomalta töihin, ja sitä ennen haluaisin asiaan varmuuden, koska mun työnkuvaan kuuluu muutamia juttuja, joita ei saa raskaana ollessa tehdä. Enkä sitten taas pelkän epäilyksen takia haluaisi niistä kieltäytyä, kun en vielä haluaisi ihan kaikille kertoa, että yritetään.

On tämä vaikeeta 😂😂
 
Kyllä siinä mielestäni on häivähdys väriäkin. Taidan kans huomenna soitella neuvolaan, pääsiskö verikokeisiin. Jos ei menkat ala ennen sitä. Palaan ens viikolla lomalta töihin, ja sitä ennen haluaisin asiaan varmuuden, koska mun työnkuvaan kuuluu muutamia juttuja, joita ei saa raskaana ollessa tehdä. Enkä sitten taas pelkän epäilyksen takia haluaisi niistä kieltäytyä, kun en vielä haluaisi ihan kaikille kertoa, että yritetään.

On tämä vaikeeta 😂😂

Kyllä siinä mielestäni on häivähdys väriäkin. Taidan kans huomenna soitella neuvolaan, pääsiskö verikokeisiin. Jos ei menkat ala ennen sitä. Palaan ens viikolla lomalta töihin, ja sitä ennen haluaisin asiaan varmuuden, koska mun työnkuvaan kuuluu muutamia juttuja, joita ei saa raskaana ollessa tehdä. Enkä sitten taas pelkän epäilyksen takia haluaisi niistä kieltäytyä, kun en vielä haluaisi ihan kaikille kertoa, että yritetään.

On tämä vaikeeta 😂😂
Hei! Jos neuvola ei pysty auttamaan, niin... Ilman lääkärin lähetettä Finland/synlab/ yksityiset labrat ottaa verikokeita, hcg -verikoe muutamia kymppejä, +kannattaa tarkistaa tuleeko päälle toimistomaksu.
 
Tätä hajuherkkyyttä viikon kestänyttä kovaakin mahajuilimista, sekä erilaiset tissituntemukset on kyl niin outoja. Onko mulla vaan hormonit niin sekasin vai mikä mussa on vialla? Noi olot tuli täysin puskista ja en ollut toiveikas tän kierron suhteen yhtään... mut ehti toivo nousta.
Tiedätkö, I feel you. Kp49 eikä oo vielä kertaakaan venynyt näin pitkäksi kierto. Km kun saanut nii oli pari 44 päivän kiertoa ja yksi 48 päivän kierto. Tuskin näin pitkästä kierrosta mitään mukaan tulisikaan kun limakalvokin varmaan ihan onneton kiinnittymisen kannalta. Eli siis liian "höttöinen" kuten mun eräs kaveri sanoi oman yrityksen alettua. Mulla oireet jatkuu edelleen ja lämmöt koholla vieläkin. Ovulaatiotesteillä oon testannut kun ne on halpoja et mitä ne sanoo näin loppukierrossa ja kaikki plussaa. Riippuen virtsan vahvuudesta niin ollut tasavahvat ja aamuisin ihan tummempi kuin kontrolli. Mut eihän niillä raskautta testatakaan, halusin vain nähdä. Olen alkanut miettiä et onkohan mulla lievä pcos kun varhaiset keskenmenot ja on joitakin oireita sinne suuntaan.
 
Tiedätkö, I feel you. Kp49 eikä oo vielä kertaakaan venynyt näin pitkäksi kierto. Km kun saanut nii oli pari 44 päivän kiertoa ja yksi 48 päivän kierto. Tuskin näin pitkästä kierrosta mitään mukaan tulisikaan kun limakalvokin varmaan ihan onneton kiinnittymisen kannalta. Eli siis liian "höttöinen" kuten mun eräs kaveri sanoi oman yrityksen alettua. Mulla oireet jatkuu edelleen ja lämmöt koholla vieläkin. Ovulaatiotesteillä oon testannut kun ne on halpoja et mitä ne sanoo näin loppukierrossa ja kaikki plussaa. Riippuen virtsan vahvuudesta niin ollut tasavahvat ja aamuisin ihan tummempi kuin kontrolli. Mut eihän niillä raskautta testatakaan, halusin vain nähdä. Olen alkanut miettiä et onkohan mulla lievä pcos kun varhaiset keskenmenot ja on joitakin oireita sinne suuntaan.
Sympatiat sinne. Itsellä ei pitkää kiertoa, esikoisen jälkee ollu 23-26. Olojen perusteel uskon ovuloivani, mut voiko siitäkää mennä takuuseen? Itel on tosi runsas karvankasvu ja tuntuu et vuoden sisää runsastunu reippaasti, ylipainoakin löytyy 20kg. Plussasin kyl esikoisest kolme kiloa painavampana. Itsellä vahvin veikkaus keltarauhashormonihäikkään päin ja välil mietin et onko mulla liikaa testoakin. Mieli ollut tähän asti seesteinen, mut nyt iskee taas niin epätoivoinen olo et kaikki näyttää synkältä. Kai täältä taas joskus noustaan...
 
No on mullakin ja ihan sama dpo 😳 Mä taas mietin ett joojoo tässä mä taas näitä kohdun kipuja kuvittelen, kiva. Huomenna ilmestyy varmaan tissien arkuus.
Noi tissiarkuudet on tosiaan harmillisia. Mähän siis menin niiden kanssa jo lääkärille ja vaadin lähetettä mammografiaan kun epäilin jo syöpääkin joka kuukausi ilmenevien kipuilujen vuoksi 🤣 Mut on kohta tutkittu päästä varpaisiin ja onhan sitä kaikkea sattumalta sen vuoksi jo ikävä kyllä löytynytkin, (joista olisin ollut autuaan tietämätön ilman tutkimuksia ja mennä porskuttanut vaan) mutta ei sentään syöpää vielä löytynyt. Mammografiassa kuvat tutkinut lääkäri vielä ultrasikin rinnat tarkkaan ja tuumasi, ettei näistä mitään löydy, että hormonaalista vaan 😁 P.s.Pahoittelut että notkun vielä täällä vaikka raskautuminen ei enää mahdollista ja nää teidän muiden jutut liittyy nimenomaan raskautumiseen. Mulla enää vain liippaa läheltä aihepiiriä niin en oikein tiedä missä höpistä näistä.
 
Muokattu viimeksi:
Ilmottaudun mukaan kuumeilemaan! :)

Hei kaikki tutut ja tuntemattomat! Täällä taas :) olin ennen Toiveissa- nimimerkillä ja sit myöhemmin tällä nimellä kun unohin salasanat ja kaikki.
Taustaa: oon yrittänyt lasta ensimmäisen miehen kanssa pari vuotta. Sitten tulin raskaaksi mut sain keskenmenon viikolla 12. Se kokemus oli kamala hoitovirheineen ja komplikaatioineen-> kohtutulehdus ja tyhjennys...
Sitten erosin, elin jonkin aikaa sinkkuna ja nyt oon ollu uuden miehen kanssa reilun vuoden yhdessä.
Nyt heinäkuussa jätin minipillerit pois ja päätimme yrittää lasta. Pelottaa ihan hulluna keskenmenot ja kaikki :sad001 tässä on heti endometrioosikin nostanut päätään ku pillerit jäi pois ja hermoheikkoisena kuumeilijana kuvittelen tietenki heti olevani raskaana!

Tilannepäivitystä :
-pillerit vex kuun alkuun
-ei tyhjennysvuotoa ollenkaan
-seksiä harrastettu
-viime pe (4vrk sitten) jäi pieni vaaleanpunainen hailura paperiin josta ajattelin tietenki et kiinnittymisvuoto :D
-menkkoja ei näy, mahaa nippailee ja turvottaa
-milloin uskaltais testata!?

-km päättynyt raskaus alkoi juuri näin. Ei mitään menkkoja ja plussaa sai odottaa melko pitkälle. Ensin epäiltiin kohdunulkoista mut löytyiki sitte kohdun sisältä ja sitä seurattiin viikolle 9+ ja kaikki näytti hyvältä... Nyt pelottaa et sama rumba edessä.

Tuntui siltä että kaipaan vertaistukea. Ihana olla taas täällä <3
 

Liitteet

  • 1658253911198.gif
    1658253911198.gif
    42 bytes · Katsottu: 158
Ilmottaudun mukaan kuumeilemaan! :)

Hei kaikki tutut ja tuntemattomat! Täällä taas :) olin ennen Toiveissa- nimimerkillä ja sit myöhemmin tällä nimellä kun unohin salasanat ja kaikki.
Taustaa: oon yrittänyt lasta ensimmäisen miehen kanssa pari vuotta. Sitten tulin raskaaksi mut sain keskenmenon viikolla 12. Se kokemus oli kamala hoitovirheineen ja komplikaatioineen-> kohtutulehdus ja tyhjennys...
Sitten erosin, elin jonkin aikaa sinkkuna ja nyt oon ollu uuden miehen kanssa reilun vuoden yhdessä.
Nyt heinäkuussa jätin minipillerit pois ja päätimme yrittää lasta. Pelottaa ihan hulluna keskenmenot ja kaikki :sad001 tässä on heti endometrioosikin nostanut päätään ku pillerit jäi pois ja hermoheikkoisena kuumeilijana kuvittelen tietenki heti olevani raskaana!

Tilannepäivitystä :
-pillerit vex kuun alkuun
-ei tyhjennysvuotoa ollenkaan
-seksiä harrastettu
-viime pe (4vrk sitten) jäi pieni vaaleanpunainen hailura paperiin josta ajattelin tietenki et kiinnittymisvuoto :D
-menkkoja ei näy, mahaa nippailee ja turvottaa
-milloin uskaltais testata!?

-km päättynyt raskaus alkoi juuri näin. Ei mitään menkkoja ja plussaa sai odottaa melko pitkälle. Ensin epäiltiin kohdunulkoista mut löytyiki sitte kohdun sisältä ja sitä seurattiin viikolle 9+ ja kaikki näytti hyvältä... Nyt pelottaa et sama rumba edessä.

Tuntui siltä että kaipaan vertaistukea. Ihana olla taas täällä :Heartred
Tervetuloa joukkoon! Jännittäviä päiviä edessä! 🤩
 
Eilen saapui kp1 ja tästä lähtee uusi yritys! 🤩 Greippimehut tulille! 😂

Harmittaa ku en oikein osaa kommentoida täällä teidän muiden juttuja tai antaa mitään vinkkejä tai näkemyksiä.. oon sen verran pihalla vielä kaikesta.. 😅 yritän kyllä laittaa reaktioita yms ja elän hengessä mukana! Joten yrittäkää kestää, kun kirjoittelen lähinnä omia juttuja vaan. 🙈
 
Voi hitsi @Pahabarbi ja @Kupliva delfiini teillä on kyllä jännät paikat!! 😬

@Lakritsa0201 tervetuloa mukaan! Meillä aika samanlainen tilanne, pillerit lopetettu mutta tyhjennystö ei ole tullut ja kaikenmaailman raskausoireita ollut, mutta itsellä testit olleet negaa. 😊

Täällä ei mitään kummallista, nännit tosin olleet eilisestä asti valtavat, rinnat turvonneet ja hieman kipeät.
 
Tiedän että moni tätä palstaa lukevista ja kirjoittavista käy hoidoissa ja lapsen tulo on siunaus. En halua kuulostaa nyt mitenkään kiittämättömältä tms. 😅

Kuten aiemmassa viestissä kirjoitin, olen miettinyt paljon lapsen (esikoisen ja mahdollisesti tulevan) sukupuolta. Oma lapsuusaika meni ilman äitiä, sitten 5-veenä perheeseen tuli äitipuoli, hyvä ja rakastava. Isä ja äitipuoli erosivat kuitenkin kun olin 10-vuotias, ja sen jälkeen taas ilman äitihahmoa elänyt. Uskoisin että tämän takia kaipaan itse tyttöä, jotta voisin toteuttaa erilaisia itseltä väliin jääneitä tapoja ja asioita äitinä oman tyttären kanssa. Olla parempi äiti kuin oma äitini.

Keskustelut kavereiden kanssa opettivatkin, että on ainakin teoreettinen mahdollisuus vaikuttaa lapsen sukupuoleen eri tavoin. Onko jotkut palstaa lukevista omaa perheenlisäystä suunnitellessaan näitä vinkkejä ottaneet huomioon?
 
Eilen saapui kp1 ja tästä lähtee uusi yritys! 🤩 Greippimehut tulille! 😂

Harmittaa ku en oikein osaa kommentoida täällä teidän muiden juttuja tai antaa mitään vinkkejä tai näkemyksiä.. oon sen verran pihalla vielä kaikesta.. 😅 yritän kyllä laittaa reaktioita yms ja elän hengessä mukana! Joten yrittäkää kestää, kun kirjoittelen lähinnä omia juttuja vaan. 🙈
Ihanaa kun päivitit tilannetta! Just tänään mietin, että missä sun kohdalla mennään. Melkein samassa pysyi kierrot niin päästään yhdessä piinailemaan (taas). Greippimehua oli yllättävän vaikea löytää, ainakin meidän kaupoista 😅
 
Tiedän että moni tätä palstaa lukevista ja kirjoittavista käy hoidoissa ja lapsen tulo on siunaus. En halua kuulostaa nyt mitenkään kiittämättömältä tms. 😅

Kuten aiemmassa viestissä kirjoitin, olen miettinyt paljon lapsen (esikoisen ja mahdollisesti tulevan) sukupuolta. Oma lapsuusaika meni ilman äitiä, sitten 5-veenä perheeseen tuli äitipuoli, hyvä ja rakastava. Isä ja äitipuoli erosivat kuitenkin kun olin 10-vuotias, ja sen jälkeen taas ilman äitihahmoa elänyt. Uskoisin että tämän takia kaipaan itse tyttöä, jotta voisin toteuttaa erilaisia itseltä väliin jääneitä tapoja ja asioita äitinä oman tyttären kanssa. Olla parempi äiti kuin oma äitini.

Keskustelut kavereiden kanssa opettivatkin, että on ainakin teoreettinen mahdollisuus vaikuttaa lapsen sukupuoleen eri tavoin. Onko jotkut palstaa lukevista omaa perheenlisäystä suunnitellessaan näitä vinkkejä ottaneet huomioon?
En oo kyl ite ottanu mitenkää sukupuolta huomioo. Mut muistan et luin joskus et Teemu ja Sirpa Selänne oli tarkotuksella yrittäny saada tyttöä monen pojan jälkeen. Ja tyttöhän sieltä sit lopulta tulikin 🙈

Mut siis jos aattelee nii pitkälle, niin yleensä sanotaan et poikasiittiöt on nopeimpia. Eli jos just ovulaation aikaan harrastaa seksiä ois todennäköisempää et poikasiittiö kerkeis ekana perille. Tyttösiittiöiden pitäis säilyy pidemmin hengissä. Eli jos ois pidempi aika seksistä ni periaatteessa siellä vois olla joku hedelmöitys kykyinen tyttösiittiö jäljellä. Toki en oikeesti tiiä et miten usein tää toimii oikeesti näin.🤣 kaikkeen vaikuttaa niin moni asia. Eikä siitä ovulaatiotakaan aina tiiä millo se yllättää. Enkä ylipäätään tiiä mihin toi perustuu. Onko se vaa jotain puhetta vai iha tieteellistä. Voiski googlettaa asiaa. Jäi kiinnostaa 🙈 ois hauska tietää et kuinka monella tarkotuksella jompaa kumpaa yrittävällä on sit osunu oikeesti kohilleen. 🤣
 
Muokattu viimeksi:
@typescript En usko noihin vanhan kansan nikseihin liittyen sukupuoleen. Nyt kuopuksen aikana tarkisteltiin sukupuolta viikolla 16 ja poikalupaus oli mulle shokki- tosin lähinnä siksi, että olin itse itseni profiloinut tyttöjen äidiksi ...
Poikaraskaus (tukka paksu ja kasvoi silmissä, ei finnejä, ei kertynyt liikaa painoa) ja vauva-aikakin ollut 100 x helpompaa kun noiden tirriäisten kanssa. Vaikka mun tytötkin nukkuneet 1-1,5kk iässä täysiä öitä, eikä ole ollut muitakaan ongelmia. Luonne-erot tai sitten se sukupuoli...
:smiling-eyes:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä siirryttiin kp 1.. Mutta olipa kumma kierto! Siis niin selviä oireita mukamas ja pelkkiä tyhjiä testejä, sekä kierto venyi 35/28 🙃 Siinä ehti niin monet pettymykset ottaa niiden tyhjien testien kanssa, että nyt huokaisi vain jo helpotuksesta ja voimakkaalla tahdolla uuteen kiertoon! 💪🏻

Meillä oli ensin vessasta valo rikki ja sen jälkeen hajosi pönttö eli viimeinen viikko meni ulkohuussissa niin olihan se tietenkin ihan positiivista, että vasta nyt alkoi vuoto niin saa sisävessassa hoitaa nämä menkkajutut😂😂
 
Täällä siirryttiin kp 1.. Mutta olipa kumma kierto! Siis niin selviä oireita mukamas ja pelkkiä tyhjiä testejä, sekä kierto venyi 35/28 🙃 Siinä ehti niin monet pettymykset ottaa niiden tyhjien testien kanssa, että nyt huokaisi vain jo helpotuksesta ja voimakkaalla tahdolla uuteen kiertoon! 💪🏻

Meillä oli ensin vessasta valo rikki ja sen jälkeen hajosi pönttö eli viimeinen viikko meni ulkohuussissa niin olihan se tietenkin ihan positiivista, että vasta nyt alkoi vuoto niin saa sisävessassa hoitaa nämä menkkajutut😂😂
Samat tuntemukset täällä. Hanat aukes aamulla kunnolla, niinku aavistelinkin. Kp1 täällä siis ja kierto oli 26 päivää mistä iloitsen, kun viimeksi oli 23. Mysteeriks jäi ny luteliaalin todellinen pituus ja mistä johtuivat vahvat plussaolot kun ei haamun haamua jäänyt kiinni. Eilen olin melko alakuloinen, mut tänään jo parempi fiilis. Pitäsköhä sitä iteki taas greippimehua ostella kahen taukokierron jälkeen. Esikoinen sai alkunsa greippimehukierrost ja muutenkin tuntuu tekevän alakerran kunnolle hyvää😁 aamulämpöjä ajattelin kanssa mielenkiinnosta seurata ja ovistakin tikutella et hahmottais miten eri olot ajottuu ovisplussan kanssa.

Nyt pariks päivää mökille rentoutuu👌 ja vähän viintä äipän ja mummonkaa😁
 
Takaisin
Top