Raskaaksi 2022

Tuli tuosta omasta hehkutuksesta eilen mieleen, että kun mun mies leikkii kuulema tänäänkin siskon muksun kanssa ihan omasta tahdostaan, että onko muiden puolisot olleet jo tyyliin tapaamisesta saakka luonnostaan isämäisiä ominaisuuksia omaavia superlapsirakkaita ihmisiä vai ovatko muuttuneet isimäiksi vasta lastensaannin myötä ja ehkä sillä tapaa yllättäneet, että vitsi tyyppi onkin ihan luonnostaan täydellinen isä eikä esim. arkaillut ensimmäisen lapsen(kaan) kanssa yhtään? Tai miksei voisi kysyä myös toisinkin päin, että onko jopa jäänyt vanhemmuudessa enemmän kröhöm taustapiruksi ja siittäjäksi ? :rolling:

Oma mies on tosiaan sellainen, että saattoi suhteen neljä ekaa vuotta sanoa kaupassakin huutavista lapsista että ei jaksais tuollaista, mutta on kypsynyt ajatukseen vanhemmuudesta hiljakseen. Ajan saatossa päädyttiin tjottailemaan kuitenkin sitten vähän puolivahingossa vuoden kaks, mutta lopulta kunnolla avasi sanaisen arkkunsa vasta kevään kemiallisen jälkeen, että hän ois ihan täysin valmis jos minäkin olen. Ja nyt sitten on viime aikoina enempi vähempi ottanut kontaktia lapsiin, mikä mua tietysti hellyttää ihan suunnattomasti, kun mietin sitä, millainen mies on ollut vaikkapa sutheen alkuaikoihin verrattuna.

Onko miehilläkin joku biologinen kello? :D

Meillä kun esikoista nyt yritetään niin ei oo kokemusta miehestä isänä. Mutta meille on muutama kummilapsi siunaantunut yhteisen seitsemän vuoden matkan varrella ja oon ollut alusta saakka aivan rakastunut siihen miten hän on niin luonnollisesti lasten kanssa :smiling face with heart-eyes: Sitten kun päätettiin alkaa omaa yrittämään on hän ollut kuukausi kuukaudelta kiinnostuneempi ihan kaikesta raskauteen, yrittämiseen ja vauva-aikaan liittyen. Siksi tuntuukin että tämä yritysaika on vahvistanut meidän vahvaa suhdetta entisestään :red-heart: Eli jotain positiivistakin pidemmästä yrityksestä :smiling-eyes:

Onnittelut plussaajille! :red-heart: Ja piinailijoille tsempit :smiling-eyes: Täällä vasta kp 7 joten taustailen enemmän kun kirjoittelen :tears: On ihana huomata miten aktiivinen tämä ryhmä on, kiitos siitä :red-heart:

Hei onko (kai täällä nyt on) kohdunnapukan ammattilaisia? Mua niin kiinnostaa tää et voiko siitä päätellä jotain raskauden suhteen?? En oo edelleenkään löytäny netistä kunnollista vastausta :smiling-eyes:

Meillä on ihan kaikki tallessa, ku esikoinen on nii pieni vielä ja ollaa kaiken aikaa toivottu, et toinen tulis tähän putkeen.

En uskaltanu ensimmäisen keskenmenon jälkee ostella esikoisen raskausaikana, ku tosi myöhää vasta tavaroita. Olin ihan kauhuissaan myös, ku puolison kaveri toi ihan alkuraskaudesta meille niiden vanhan matkasängyn. Pelkäsin et kaikki jää tänne käyttämättömäksi muistuttamaan huonosta onnesta. Mut kyl siel matkasängyssä jo viime kesänä mökillä tuhistiin :red-heart:

Meillä mies kyllä ollu sukulaislasten kanssa ihan kivasti. En tosin siitä ois mitää kauheen suuria johtopäätöksiä tehny.. Ei nyt ehkä mikää super kiinnostunu lapsista yleisesti mut tuttujen lasten kanssa hauska tyyppi. Mut oman kanssa vielä super paljo ihananpi tietysti. Tosi osallistuva vanhempi ja heillä on vauvan kanssa ihan omat hauskat juttunsa. Loisto kumppani ja isä siis. :Face Throwing A Kiss:

Muokattu viimeksi:
Hei onko (kai täällä nyt on) kohdunnapukan ammattilaisia? Mua niin kiinnostaa tää et voiko siitä päätellä jotain raskauden suhteen?? En oo edelleenkään löytäny netistä kunnollista vastausta :smiling-eyes:
Oon huomannu itse nyt seurailleena et elää ihan omaa elämää ja oli esim ylhäällä kiinni ja kova vielä viime kierrossa just ennen menkkoja.. Eli totesin omalla kohdalla ainakin ettei se kerro mitään muuta kun et oviksen aikaan on auki pehmeä ja alhaalla. :smiling-eyes:
Yritin itsekin siitä lukee ja kysellä ni samoja kokemuksia et toisilla on olllu raskauden alussa ylhäällä kiinni ja kova ja toisilla ollut alempana ja pehmeämpi jne et ikäväkyllä siihen ei kaiketi voi luottaa.

Moikka,

kirjottelen tänne ekaa kertaa nyt kädet täristen. Hyvin mahdollista et tuijottelin tota testiä liian pitkään ja nyt olevinaan nään siinä jotain, tai sit jos sattuu näkymään, niin on viivanpaikka. Miltä tää muille näyttää, vai näyttääkö miltään? Nyt kp 35/29-34.

Tää on antanut nyt viivanpaikkoja värinkin kera tai oikeastaan se taitaa kertyä väriä siihen viivanpaikan viereen. Toivotaan oikeaksi plussan aluksi. Itsellä huono merkki näissä haamuissa aina ollut se, että katoaa kuivuessaan. Mulla silloin ei oo ollu kyseessä oikea haamu :sad-face:

Oon huomannu itse nyt seurailleena et elää ihan omaa elämää ja oli esim ylhäällä kiinni ja kova vielä viime kierrossa just ennen menkkoja.. Eli totesin omalla kohdalla ainakin ettei se kerro mitään muuta kun et oviksen aikaan on auki pehmeä ja alhaalla. :smiling-eyes:
Yritin itsekin siitä lukee ja kysellä ni samoja kokemuksia et toisilla on olllu raskauden alussa ylhäällä kiinni ja kova ja toisilla ollut alempana ja pehmeämpi jne et ikäväkyllä siihen ei kaiketi voi luottaa.

Sama kokemus, että elelee ihan omaa elämäänsä suurimman osan ajasta. :Face With Tears Of Joy: oviksen aikaan on suhteellisen alhaalla ja pehmeä samoin kuin menkkojen aikaa, mutta siinä välissä vaikea arvioida mitään. Ja saattanut olla tosi ylhäällä ja kiinteä vielä vähän ennen menkkojakin.

Moikka,

kirjottelen tänne ekaa kertaa nyt kädet täristen. Hyvin mahdollista et tuijottelin tota testiä liian pitkään ja nyt olevinaan nään siinä jotain, tai sit jos sattuu näkymään, niin on viivanpaikka. Miltä tää muille näyttää, vai näyttääkö miltään? Nyt kp 35/29-34.

Kyllä tässä jotain näkyy, toivottavasti lähtee vahvistumaan :Smiling Face With Smiling Eyes:

Oon yrittänyt seurata itselläni nyt muutamia kiertoja. Viime kierto oli plussakierto, mutta meni nopeasti kesken ja kohdunnapukka oli alhaalla ja auki, kuukautisten aikaan myös samoin. Nyt plussakierrossa se kävi vähän alempana ja nousi ylös ollen napakampi ylhäällä ja pysynyt siellä.

Täällä mennää kp4 ja vuoto alkaa hiipua näköjään. Yleensä mulla tiputtelee sen 6 päivää, mutta nää olikin tosi oudot menkat muutenkin. Tuli paljon erikokosia hyytymiä veren seassa ja kivut oli kovemmat kun pitkiin aikoihin! Mutta joo, kohtahan sitä pääsee taas metsästää ovista, piinapäiviin on vielä aikaa, mutta en ajatellut testailla kun lähempänä kierron loppua, nyt kun tietää ton luteaalivaiheen niin testailla ei tarvi kun päivää ennen korkeintaan.. joopa joo, ihan todella niin varmaan pystyn ollakkin testailematta! :tears:

Tuli tuosta omasta hehkutuksesta eilen mieleen, että kun mun mies leikkii kuulema tänäänkin siskon muksun kanssa ihan omasta tahdostaan, että onko muiden puolisot olleet jo tyyliin tapaamisesta saakka luonnostaan isämäisiä ominaisuuksia omaavia superlapsirakkaita ihmisiä vai ovatko muuttuneet isimäiksi vasta lastensaannin myötä ja ehkä sillä tapaa yllättäneet, että vitsi tyyppi onkin ihan luonnostaan täydellinen isä eikä esim. arkaillut ensimmäisen lapsen(kaan) kanssa yhtään? Tai miksei voisi kysyä myös toisinkin päin, että onko jopa jäänyt vanhemmuudessa enemmän kröhöm taustapiruksi ja siittäjäksi ? :rolling:

Oma mies on tosiaan sellainen, että saattoi suhteen neljä ekaa vuotta sanoa kaupassakin huutavista lapsista että ei jaksais tuollaista, mutta on kypsynyt ajatukseen vanhemmuudesta hiljakseen. Ajan saatossa päädyttiin tjottailemaan kuitenkin sitten vähän puolivahingossa vuoden kaks, mutta lopulta kunnolla avasi sanaisen arkkunsa vasta kevään kemiallisen jälkeen, että hän ois ihan täysin valmis jos minäkin olen. Ja nyt sitten on viime aikoina enempi vähempi ottanut kontaktia lapsiin, mikä mua tietysti hellyttää ihan suunnattomasti, kun mietin sitä, millainen mies on ollut vaikkapa sutheen alkuaikoihin verrattuna.

Onko miehilläkin joku biologinen kello? :D

Meillä mun mies otti hyvin vastaan mun lapset. meni rakentaa heti legoilla niiden kanssa ja lapset tappeli aina kenen vuoro on olla sen kanssa :tears: Mun miehelle ja tytöille on muodostunut erittäin hyvä lapsi isä suhde, vaikkei nyt niiden biologinen isä olekkaan. Tytöt näyttää kuinka paljon ne mun miehestä tykkää ja toisinpäin. Sitä on ollut kiva seurata sivusta. Tän mun ja miehen yhteisen lapsen myötä on ollut hienoa seurata kuinka mies on kasvanut pojan mukana ja heillä on myös ihan tosi läheinen isä ja poika suhde. :smiling face with heart-eyes:

Ei voi. Periaatteessa sen pitäisi raskaudessa nousta korkealle ja olla kova, mutta minulla niin on käynyt negakierrossakin.

:Hugging Face:
Tää on antanut nyt viivanpaikkoja värinkin kera tai oikeastaan se taitaa kertyä väriä siihen viivanpaikan viereen. Toivotaan oikeaksi plussan aluksi. Itsellä huono merkki näissä haamuissa aina ollut se, että katoaa kuivuessaan. Mulla silloin ei oo ollu kyseessä oikea haamu :sad-face:

Pitää seurailla, alkaako menkat vai pääseekö tekemään uutta testiä parin päivän päästä. Toivotaan parasta, ei pidä olla vielä liian toiveikas :Hugging Face:

Moi, täällä kirjoittelee uusi (jo useamman kuukauden taustaillut) kuumeilija. Olen 29 v. ja mies 24 v. Meillä päätettiin aloittaa yritys marraskuun alussa, ensimmäinen lapsi olisi kummallekin.

Edellisen kerran mulla oli menkat 23.10. alkaen ja siitä lähtien on odotettu. Ensin plussaa raskaustestistä, ja nyt jo jonkin aikaa vaan niitä menkkoja. Hormonaalisen ehkäisyn lopetin jo keväällä 2021 ja sen jälkeen ennen päätöstä yrittämisestä kierrot on olleet 26-31 päivän väliltä, ja ennen ehkäisyn aloittamistakaan ei ole aiemmin tällaista käynyt, että menkat ei vaan tule. Nyt on siis kp 76 menossa.

Alkaa jo pikkuhiljaa stressata että mikä nyt on vialla, ja juuri nyt kun päätettiin aloittaa yrittäminen. Vauvahaaveista on jo puhuttu pidempään, mutta nyt valmistumisen ja työpaikan myötä tuli vasta ajankohtaiseksi meidän kohdalla.

Oon jo miettinyt kaikki PCO:t sun muut. Terveyskeskukseen aattelin ottaa nyt tässä kuussa yhteyttä kun tulee jo kolme kuukautta menkkojen häviämisestä. Raskaustestejä oon tehnyt suunnilleen viikon välein tänä aikana ns. varmuuden vuoksi, vaikka mitään oireita mistään ei oikein ole. Välillä kuvittelen tuntemuksia kohdun tienoilla, mutta koska mulla on myös IBS, niin sekin voi siellä sekoittaa.

Pitkä viesti tuli, mutta lähinnä vaan kysyisin, onko muilla kokemusta äkillisestä kuukautisten pois jäämisestä niin ettei ole kuitenkaan raskaana?

Moi, täällä kirjoittelee uusi (jo useamman kuukauden taustaillut) kuumeilija. Olen 29 v. ja mies 24 v. Meillä päätettiin aloittaa yritys marraskuun alussa, ensimmäinen lapsi olisi kummallekin.

Edellisen kerran mulla oli menkat 23.10. alkaen ja siitä lähtien on odotettu. Ensin plussaa raskaustestistä, ja nyt jo jonkin aikaa vaan niitä menkkoja. Hormonaalisen ehkäisyn lopetin jo keväällä 2021 ja sen jälkeen ennen päätöstä yrittämisestä kierrot on olleet 26-31 päivän väliltä, ja ennen ehkäisyn aloittamistakaan ei ole aiemmin tällaista käynyt, että menkat ei vaan tule. Nyt on siis kp 76 menossa.

Alkaa jo pikkuhiljaa stressata että mikä nyt on vialla, ja juuri nyt kun päätettiin aloittaa yrittäminen. Vauvahaaveista on jo puhuttu pidempään, mutta nyt valmistumisen ja työpaikan myötä tuli vasta ajankohtaiseksi meidän kohdalla.

Oon jo miettinyt kaikki PCO:t sun muut. Terveyskeskukseen aattelin ottaa nyt tässä kuussa yhteyttä kun tulee jo kolme kuukautta menkkojen häviämisestä. Raskaustestejä oon tehnyt suunnilleen viikon välein tänä aikana ns. varmuuden vuoksi, vaikka mitään oireita mistään ei oikein ole. Välillä kuvittelen tuntemuksia kohdun tienoilla, mutta koska mulla on myös IBS, niin sekin voi siellä sekoittaa.

Pitkä viesti tuli, mutta lähinnä vaan kysyisin, onko muilla kokemusta äkillisestä kuukautisten pois jäämisestä niin ettei ole kuitenkaan raskaana?
Nooo mulla ei varsinaisesti oo yhtäkkii jääny menkat pois. Mut sitä on kyl ollu läpi elämän. Kierrot kyl muutenki pitkät ja sekavat aina. Mul on siis pcos ja ihan selvät oireet muutenkin siihen liittyen, välillä oireilee enemmi ja välillä vähemmin. Esim. On ollu ihan normi et jotai 3 kk menkat pois. Sit tilanne paheni enne esikoisen yrityksen aloitusta, kun menkat sit jäi kokonaa pois moneksi vuodeksi. Vaan lääkkeillä ne sit saatii toimimaan. Nyt jännään miten raskauden ja imetyksen jälkeen käy, palaako kierto vai jatkuuko samat ongelmat :Grimacing Face:

Hyvä idea ottaa yhteyttä terveyskeskukseen. Mulle ainakin ekana määrättiin 3kk Terolut kuuri sillä ajatuksella, et keholle vähän muistutellaan miten se kierto pitäis toimii ja sit jos ne jatkuisi itekseen sen kuurin jälkeen.

Mulla on! Minulla oli muutama vuosi sitten menkat poissa puoli vuotta ja olin muutenkin huonovointinen. Lopulta menin lääkäriin huonon olon takia ja kun kerroin menkkojen poisjäännistä niin siitähän alkoi isot tutkimukset. Lopulta minulta löytyi raudanpuuteanemia ja sen hoitaminen kestikin sitten yli vuoden ja edelleen syön rautalisää. Kannattaa kyllä käydä lääkärillä tarkistamassa tilanne, ettei vaiva mene liian pahaksi.

Kirjoittelin viime vuonna 2021 ryhmässä ja yritys jäi tauolle ja kiertokin oli ihan mitä sattuu alkuraskauden km jälkeen (tai biokemiallisen) ja kierto tasaantui ja oireita seurasin joka kierrossa tarkasti. Yritys on tarkoitus aloittaa tänä vuonna joten sillä taustalla olen seurannut. Ovulaation ja luteaalin oireet ovat olleet hyvin paljon samat jokaisessa kierrossa, paitsi nyt, pari päivää sitten tuli kauhea päänsärky ja viluttaa, nuha, outoja tuntemuksia alavatsalla ja muitakin raskauteen viittaavia oireita. Nyt on kp27, tein eilen kp26 iltapäivällä testin ja siihen tuli haalea viiva, mutta mua hämää kovin kun testiin jäi sellainen värikertymä. Toki testaan vielä uudestaan, mutta mitä olette mieltä?

Ehkä kuukautiset tulevat viikonlopun aikana, mutta jos ei niin testaan sitten maanantaina uudestaan.

Aktiivisemmin alan kirjoitella kun yritys alkaa mikäli ne kuukautiset tulevatkin. Ehkä joulun taika teki tehtävänsä. On nälkä koko ajan ja muita outoja oireita. Etoo, janottaa ja rinnat eivät ole samalla tavalla kipeät kuin aiemmin vaan jotenkin "satunnaisesti " ja lähinnä kiristävästi. Liitteenä kuva testistä

Liitteet

• 20220105_223627.jpg
    20220105_223627.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 160

Mulla oli PCO joka siis laihdutuksen ja lasten myötä "parani" saattoi olla joskus just puolikin vuotta menkat pois ja kun aloitin ekoja lapsettomuus "koti hoitoja" niin teroluteilla ensin tasataan yleensä kierto ja letrozoleilla sen jälkeen vahvstettiin ovista..itse en niistä kerroista plussannut vaan kuuluisasti kun jätettiin yritys tauolle.. mutta kroppa lähti ainakin pelaamaan eli menkat sai säännölliseksi tai sinne päin ainakin ja letrozolin avulla ovulaatiokin tapahtui, ei ole siis paha tuomio jos se löytyisi taustalta vaikka, sitä haen takaa :smiling-eyes::folded:
Ja toi on niin tuttua ku testailin itsekin vähän väliä, kun ei menkkoja kuulunut. Pco paljastuu perus ultrauksella jonka ne voi kaiketi tehdä tk puolella jo et vois ainakin pois sulkea ekana sen

Mulla on! Minulla oli muutama vuosi sitten menkat poissa puoli vuotta ja olin muutenkin huonovointinen. Lopulta menin lääkäriin huonon olon takia ja kun kerroin menkkojen poisjäännistä niin siitähän alkoi isot tutkimukset. Lopulta minulta löytyi raudanpuuteanemia ja sen hoitaminen kestikin sitten yli vuoden ja edelleen syön rautalisää. Kannattaa kyllä käydä lääkärillä tarkistamassa tilanne, ettei vaiva mene liian pahaksi.
Tää on jännä kun mulla kun oli varasto raudat melkein tyhjät ni vuosin entistä enemmän ja vuoto väheni kun sain arvot hyviin lukemiin

Kirjoittelin viime vuonna 2021 ryhmässä ja yritys jäi tauolle ja kiertokin oli ihan mitä sattuu alkuraskauden km jälkeen (tai biokemiallisen) ja kierto tasaantui ja oireita seurasin joka kierrossa tarkasti. Yritys on tarkoitus aloittaa tänä vuonna joten sillä taustalla olen seurannut. Ovulaation ja luteaalin oireet ovat olleet hyvin paljon samat jokaisessa kierrossa, paitsi nyt, pari päivää sitten tuli kauhea päänsärky ja viluttaa, nuha, outoja tuntemuksia alavatsalla ja muitakin raskauteen viittaavia oireita. Nyt on kp27, tein eilen kp26 iltapäivällä testin ja siihen tuli haalea viiva, mutta mua hämää kovin kun testiin jäi sellainen värikertymä. Toki testaan vielä uudestaan, mutta mitä olette mieltä?

Ehkä kuukautiset tulevat viikonlopun aikana, mutta jos ei niin testaan sitten maanantaina uudestaan.

Aktiivisemmin alan kirjoitella kun yritys alkaa mikäli ne kuukautiset tulevatkin. Ehkä joulun taika teki tehtävänsä. On nälkä koko ajan ja muita outoja oireita. Etoo, janottaa ja rinnat eivät ole samalla tavalla kipeät kuin aiemmin vaan jotenkin "satunnaisesti " ja lähinnä kiristävästi. Liitteenä kuva testistä
Minusta toi on selvä ja oikea haamu :red-heart::smiling face with heart-eyes:

Takaisin