Raskaaksi 2022

@Peppipupu: mä just joku aika sit lueskelin tutkimuksia joissa oli näyttöä että buranakuuri tosiaan voi myöhästyttää ovista, minkä lisäksi siis kasvattaa vähän varhasen keskenmenon riskiä jos plussakierrossa joutunu enemmän syömään. Todennäkösesti sulla siis myöhästyttänä ovista tuo kuuri!
 
Täällä tuntuu jotain tapahtuvan vihdoinkin. Rinnat ihan kovat (?) ja valkovuoto oli runsas eilen ja nytkin. Eilen kävi semmoinen menkkamainen kipu selässä ja tuikki ja ilmavaivoja oli. Vatsa toimii hyvin mutta ei ole sekaisin. Minusta nyt näin kp43 ja kp44 (tänään) km jälkeen on kiva huomata jotain hormonaalista. Myös huomasin että lämmöt nyt ylhäällä sen sahaamisen jälkeen ja aivastelen. Tää aivastelu on mulla joku luteaalihomma oikeasti.


Kirjoitin vahingossa plussa vai ei ketjuun ni nyt tännekin
 
Onko kukaan joka syönyt rautaa ja se alkanut auttaa niin huomannut eroa esim vuodon määrässä? Mietin et kun yritys aloitettiin niin söin joku 3kk rautaa ennen sitä ja oli runsaimmat menkat vuosiin sitten. Onko jokin liitäntä näillä vai ei? Joku?
 
aamun testi nega! ☹️ kolmen päivän päästä pitäis alkaa menkat, jos ei näy niin teen uuden ☺️
+ yöllä nousi yli 38 astetta kuumetta ja alavatsa ollut tosi kipee sen jälkeen 🙄
 

Liitteet

  • B0B727A5-93B1-4CF5-90C8-07D2D20251B8.jpeg
    B0B727A5-93B1-4CF5-90C8-07D2D20251B8.jpeg
    627 KB · Katsottu: 96
Onko kukaan joka syönyt rautaa ja se alkanut auttaa niin huomannut eroa esim vuodon määrässä? Mietin et kun yritys aloitettiin niin söin joku 3kk rautaa ennen sitä ja oli runsaimmat menkat vuosiin sitten. Onko jokin liitäntä näillä vai ei? Joku?
sillon joskus kun mun rauta-arvot oli ihan olemattomat niin mulla ainaskin loppu menkat kokonaan/ kesti ehkä päivän 😅 sitten kun alotin raudan niin menkat tuli takas normaalisti ☺️
 
Huonot uutiset. Mun edelliset hailakat haamut on ollu viivanpaikkoja. Ei siittiöitä vielä. Ovumian lääkäri sanoi että voi mennä jopa 1-2 vuotta!
Nyt pidätän vaan itkua 😭

Tuntuu turhalta testailla. Ehkä ovista jos sitäkään.

Pitäisi ottaa mieheltä lisää kokeita,aivolisäkeestä puhui. kehui miehen nykyistä lääkäriä joka huomenna soittaa.

Kyllä tuntuu pahalle nyt 😔
 
Huonot uutiset. Mun edelliset hailakat haamut on ollu viivanpaikkoja. Ei siittiöitä vielä. Ovumian lääkäri sanoi että voi mennä jopa 1-2 vuotta!
Nyt pidätän vaan itkua 😭

Tuntuu turhalta testailla. Ehkä ovista jos sitäkään.

Pitäisi ottaa mieheltä lisää kokeita,aivolisäkeestä puhui. kehui miehen nykyistä lääkäriä joka huomenna soittaa.

Kyllä tuntuu pahalle nyt 😔
Voi että. Ei tässä mitää sanoja oo. Aivan todella surkee tilanne. Oon pahoillani. Voimia asian käsittelyyn ja odotteluun ❤️
 
sillon joskus kun mun rauta-arvot oli ihan olemattomat niin mulla ainaskin loppu menkat kokonaan/ kesti ehkä päivän 😅 sitten kun alotin raudan niin menkat tuli takas normaalisti ☺️
Siis tämä kun mulla ollut myös tosi niukka vuoto väliin ja nyt sitten mietin et jospa se lisääntyy. Kunhan nyt tulis ne menkat
 
Hei onko kellään tietoa että voiko korona haitata mahdollista kiinnittymistä tai muutoin aiheuttaa varhaisia keskenmenoja? Mies teki aamulla positiivisen koronatestin, itsellä pientä oiretta joten varmasti on myös minulla ja nyt ois dpo 7 niin mietin tässä et onkohan tää kierto nyt sit jo menetetty 😄
Oli niin hyvä fiilis tästä kierrosta ni nyt sit tämä 😅🤧
 
Hei onko kellään tietoa että voiko korona haitata mahdollista kiinnittymistä tai muutoin aiheuttaa varhaisia keskenmenoja? Mies teki aamulla positiivisen koronatestin, itsellä pientä oiretta joten varmasti on myös minulla ja nyt ois dpo 7 niin mietin tässä et onkohan tää kierto nyt sit jo menetetty 😄
Oli niin hyvä fiilis tästä kierrosta ni nyt sit tämä 😅🤧
En oo mitään tutkimuksia lukenu, mut mun mielestä täällä vau.fi artikkeleissa oli juttua että korona lisää keskenmenon riskiä.
Itsellä oli lopputalvesta kkm ja kehitys oli loppunut just niille päiville, kun tein positiivisen koronatestin. Toki voi olla sattumaa myös, mutta itse uskon että vaikutti varmasti tilanteeseen.
Toki en halua mitenkään pelotella, nää on tosi yksilöllisiä juttuja nämäkin!
 
Heipähei! Uusi vauvakuumeinen täällä, n.26 pks. Yritetty lasta jo 9kk ja gyne todennut viime tammikuussa ettei ovulaatiota ole tapahtunut ja sain terot kierron säännöllistämiseksi. Epäilen että 6v e-pillerit putkeen saattaneet vaikuttaa ovulaatioon... Oviksen tikuttanut muutamassa kierrossa vahvoin viivoin, muttei edelleenkään ole tärppinyt. Mutta siis kysymykseeni. Linkissä tämän kierron ovistestit ja tuo toisiksi ylin mietityttää. Mielipiteitä siitä?
Seuraava askel tämän kesän jälkeen gynekäynti ja ovulaatiolääkkeet.
😰 Ahdistusta ja pahaa mieltä, tuntuu ettei tästä mitään tule. Lähipiirissä nyt useampi pieni vauva ja moni raskaana...

 
Heipähei! Uusi vauvakuumeinen täällä, n.26 pks. Yritetty lasta jo 9kk ja gyne todennut viime tammikuussa ettei ovulaatiota ole tapahtunut ja sain terot kierron säännöllistämiseksi. Epäilen että 6v e-pillerit putkeen saattaneet vaikuttaa ovulaatioon... Oviksen tikuttanut muutamassa kierrossa vahvoin viivoin, muttei edelleenkään ole tärppinyt. Mutta siis kysymykseeni. Linkissä tämän kierron ovistestit ja tuo toisiksi ylin mietityttää. Mielipiteitä siitä?
Seuraava askel tämän kesän jälkeen gynekäynti ja ovulaatiolääkkeet.
😰 Ahdistusta ja pahaa mieltä, tuntuu ettei tästä mitään tule. Lähipiirissä nyt useampi pieni vauva ja moni raskaana...

Mä sanoisin että jos nuo olis mun testit, toisiksi ylin olis plussa. 👍🏻 seuraatko lämpöjä? Jos kiinnostaa niin käy kurkkaamassa bbt ketjua. 😊 Ja tervetuloa mukaan! Toivotaan kierron tasoittumista ja pikaista tärppiä. 💕🌈 meilläkin 9kk yritystä takana, ekan kerran ovuloin 10v e-pillerien käytön jälkeen vasta n. 5kk lopetuksesta. Voi kestää toki kauankin että kierto normalisoituu, toivottavasti saisit siihen kuitenkin pikaisen avun. 😊
 
Hei onko kellään tietoa että voiko korona haitata mahdollista kiinnittymistä tai muutoin aiheuttaa varhaisia keskenmenoja? Mies teki aamulla positiivisen koronatestin, itsellä pientä oiretta joten varmasti on myös minulla ja nyt ois dpo 7 niin mietin tässä et onkohan tää kierto nyt sit jo menetetty 😄
Oli niin hyvä fiilis tästä kierrosta ni nyt sit tämä 😅🤧
Mulla tuli viime kierrossa plussat samalla viikolla koronatestiin (ma) ja raskaustestiin (to). Olin pari päivää todella kipeänä.
Kemialliseksi jäi raskaus, en tiedä oliko koronalla vaikutusta.
 
Onpas kyllä ollut melkoista vuoristorataa tunteiden ja olotilojen kanssa tässä eilen ja tänään. Heräsin eilen todella aikaisin ja siinä aamupalaa tehdessä tuli aivan mieletön kuvotus päälle. En muista, että minulla olisi koskaan aiemmin ollut tuollaista oloa. Sain aamupalan syötyä ja jatkoin hetken aikaa unia niin olo helpottui. Illemmalla oli jo täysin tavallinen olo. Pää sitten teki päättelyn tuosta, että aamupahoinvointiahan tuo on, mutta ei kai sitä voi näin aikaisin tulla... mutta entä jos ovis onkin ollut todella aikaisin? Nyt on siis kp21 ja dposta ei varmuutta. Mutta jospa sittenkin olisikin jo joku roikkumassa mukana? Mutta mutta... Tänä aamusta ei ollut ollenkaan pahoinvointia. Koskaan en ole ollut näin harmissani siitä, että on ollut hyvä olo... Mitähän lie ollut tuo eilinen aamu. Vielä ei oikein viitsi testejäkään tehdä 😔
 
Hei onko kellään tietoa että voiko korona haitata mahdollista kiinnittymistä tai muutoin aiheuttaa varhaisia keskenmenoja? Mies teki aamulla positiivisen koronatestin, itsellä pientä oiretta joten varmasti on myös minulla ja nyt ois dpo 7 niin mietin tässä et onkohan tää kierto nyt sit jo menetetty 😄
Oli niin hyvä fiilis tästä kierrosta ni nyt sit tämä 😅🤧
Mulla kkm:ssä loppui kyytiläisen elo sinä päivänä, kun tein positiivisen koronatestin. Edellisenä päivänä testistä ei ollut oireita ja kävin neuvolassakin eli en ees tiennyt koronasta, vaikka varmasti oli jo päällä silloin. Neuvolassa sykettä ei löytynyt kuitenkaan kunnolla kuultavaksi, joskin neuvolan täti laittoi sen piikkiin että huonot laitteet ja ihan normaalia ettei niillä kuulu välttämätt. Nt-ultrassa sitten todettiin että oli kehitys pysähtynyt 9+4 ja se oli just tuolloin kun sain koronaposin. Sattumaa vai ei, vaikea sanoa.
 
Kiitos vastauksista Lorena, Hilda ja Lepus. Näin ajattelinkin ettei korona varmaan ainakaan asiaa auta. Yritin etsiä jos jostain löytyisi vastaavassa tilanteessa olleita joilla olisi käynyt hyvin mutta en löytänyt juuri ollenkaan kokemuksia koronasta raskauden ihan alussa. (Tai sitten en osannut vain etsiä.😅)
Meillä tämä jo toinen kierros koronaa... onneksi tauti näyttää olevan tällä kertaa todella lievä, kurkku kuivaa ja nenä vähän tukossa molemmilla, tiedä sitten vaikuttaako se lopputulokseen. 🤷‍♀️
 
Kiitos vastauksista Lorena, Hilda ja Lepus. Näin ajattelinkin ettei korona varmaan ainakaan asiaa auta. Yritin etsiä jos jostain löytyisi vastaavassa tilanteessa olleita joilla olisi käynyt hyvin mutta en löytänyt juuri ollenkaan kokemuksia koronasta raskauden ihan alussa. (Tai sitten en osannut vain etsiä.😅)
Meillä tämä jo toinen kierros koronaa... onneksi tauti näyttää olevan tällä kertaa todella lievä, kurkku kuivaa ja nenä vähän tukossa molemmilla, tiedä sitten vaikuttaako se lopputulokseen. 🤷‍♀️
Seurailen täältä taustalta välillä ja voin kertoa tähän oman kokemuksen. Mulla oli korona joskus rv 5-7, en muista tarkkaan ajankohtaa. Itsekin tuolloin huolestuin, että johtaako ongelmiin, ja googlailu asiassa ei ainakaan auttanut yhtään huolen kanssa. Mutta mitään vaikutusta ei näyttänyt olevan, raskaus jatkui ja edelleen jatkuu. Minulla korona oli lieväoireinen, en tiedä voiko sillä olla merkitystä. Mutta ainakin mitä asiantuntijoilta olen ymmärtänyt, ei koronatartunta automaattisesti tarkoita, että raskaus keskeytyisi tai että riski siihen olisi erityisen suuri, mutta jonkinlainen kohonnut riski ilmeisesti saattaa olla kyllä olemassa. Tsemppiä sinulle! :smiling-eyes:
 
Hei onko kellään tietoa että voiko korona haitata mahdollista kiinnittymistä tai muutoin aiheuttaa varhaisia keskenmenoja? Mies teki aamulla positiivisen koronatestin, itsellä pientä oiretta joten varmasti on myös minulla ja nyt ois dpo 7 niin mietin tässä et onkohan tää kierto nyt sit jo menetetty 😄
Oli niin hyvä fiilis tästä kierrosta ni nyt sit tämä 😅🤧

Mä tuun sivusta huutelee et sairastin ite koronan raskausviikolla 5 ja raskaus jatkuu normaalisti edelleen, sekä olin kovassa flunssassa ovulaation aikaan ja vielä jälkeenkin tärppikierrossa! 🤭 en siis usko että sun kiertoa on mitenkään menetetty! 😊
 
Pakko kirjoitella pieni aamu avautuminen. Ei oo kyllä nimittäin helppoa olla nainen näiden hormonien kanssa. Tänään dpo 13 ja Flo ennustaa menkkoja alkavaksi tänään, ite veikkaan sunnuntaita edelliseen kiertoon verraten. Tänä aamuna naama näytti siltä että oisin taas 15v ja sen lisäksi kuvotus on ollut valtava. Samanlainen kuvotus olo tuli eilen, mutta se meni muutamassa tunnissa ohi. Dpo 11 testasin ja se oli niin selkeä nega että en oo testannut uudestaan enkä siis usko että on tärpännyt, mun hormonit vaan leikkii ja se on raivostuttavaa.
 
Takaisin
Top