Raskaaksi 2022

Mä oon täällä viettänyt vähän hiljaiseloa, tää kierto tais mennä täysin harakoille, koska ovis oli ~juhannuksena, ja ite oli keskiviikkoillasta naanantai-iltaan asti reissussa.
Vähän on lannistunut olo tässä vaiheessa, yk taitaa olla 18... Tiedän että nyt just ei oo edes rahaa siihen yksityisellä tehtävään sperma-analyysiin, mutta se on kyllä heti kesän reissujen jälkeen prioriteetti.
 
Aamuyön heräämiset joten suuntaus ulkohuussiin testailemaan onko viiva vahvistunut eilisestä, olihan se. Tuli siinä testatessa mieleen että mitähän testit tykkää siellä viileässä olla käytettävänä kun paketissa lukee että käyttö huoneenlämmössä 🤔 noh, kumpikin toimivat normisti, apteekin ultra ja nyt myös medigoo, joita mulla enää on joten seuraan niistä muutaman päivän viivojen vahvistumisen ennen kun viitsin tehdä digin.

Ultraan tuli vahvempi haamulainen kun eilen (varovainen: ❤) ja aluksi olin katsovinani että medigoo on nega, mutta olihan sielläkin haamu 😊 eli dpo10 nyt.
 

Liitteet

  • 20220706_045836.jpg
    20220706_045836.jpg
    774.2 KB · Katsottu: 167
  • 20220706_050138.jpg
    20220706_050138.jpg
    677.6 KB · Katsottu: 168
Mä oon täällä viettänyt vähän hiljaiseloa, tää kierto tais mennä täysin harakoille, koska ovis oli ~juhannuksena, ja ite oli keskiviikkoillasta naanantai-iltaan asti reissussa.
Vähän on lannistunut olo tässä vaiheessa, yk taitaa olla 18... Tiedän että nyt just ei oo edes rahaa siihen yksityisellä tehtävään sperma-analyysiin, mutta se on kyllä heti kesän reissujen jälkeen prioriteetti.
Feel you! Meillä lähtee yk 14 kunhan menkat tästä nyt alkais ja menis alta pois... Eikö sperma-analyysiä saa julkisen kautta? 🤔
 
Tänään aamupissasta negaa tai jotku viivanpaikat apteekkarissa ja pc.. olisko ollu joku kiinnittymisyritys. Dpo 10. Normikierrolla huomenna pitäis alkaa menkat mut katotaan montako päivää otan vielä progesteronia. Onko jollakin kokemusta kuinka nopeasti cyclogestin lopetuksesta alkaa menkat? Yritän tähdätä seuraavaa ovulaatiota niin etten ole ulkomailla ja mies Suomessa.
 
Mietin muuten että kuinkahan paljon anemia vaikuttaa raskautumismahdollisuuksiin? Aina ollut raudanpuuteanemiaa (syönyt rautaa säännöllisen epäsäännöllisesti) ja ferritiini ei ole koskaan noussut yli 20, pahimmassa vaiheessa se oli vuosia alle 5. Anemia ei kylläkään koskaan ole vaikuttanut kuukautisiin, ne on tullu säännöllisesti (ja runsaina😑).
 
Feel you! Meillä lähtee yk 14 kunhan menkat tästä nyt alkais ja menis alta pois... Eikö sperma-analyysiä saa julkisen kautta? 🤔
Varmasti sais, jos menis ihan lähetteellä lapsettomuustutkimuksiin, mutta se että kauanko siinä menis että saa sen tiedon itsemme asti? Ovumialla tais olla 70€ vai 90€ (alle 100€ anyway) se tutkimus ja lääkärin lausunto, niin ei se paljoa kuitenkaan loppupeleissä oo siitä että sen saa heti kun vaan itse haluaa.
 
Mietin muuten että kuinkahan paljon anemia vaikuttaa raskautumismahdollisuuksiin? Aina ollut raudanpuuteanemiaa (syönyt rautaa säännöllisen epäsäännöllisesti) ja ferritiini ei ole koskaan noussut yli 20, pahimmassa vaiheessa se oli vuosia alle 5. Anemia ei kylläkään koskaan ole vaikuttanut kuukautisiin, ne on tullu säännöllisesti (ja runsaina😑).
Mä just juttelin aiheesta mun ystävän kanssa joka itsellisenä on yksityisellä ollut hoidossa niin niillä kuulemma ei aloiteta hoitoja jos ferritiini ei oo yli 30, koska matala ferritiini lisää keskenmenon riskiä.
 
Onko kellään tietoa saako ovumialta samana päivänä tulokset vai meneekö seuraavalle päivälle? Tai kauemmin jopa? Simppa-analyysista kyse.
 
Onko kellään tietoa saako ovumialta samana päivänä tulokset vai meneekö seuraavalle päivälle? Tai kauemmin jopa? Simppa-analyysista kyse.

Täältä taustalta huutelen, että ainakin Dextrassa tulos tulee samana päivänä tai viimeistään seuraavana. Sinnekin pääsee ilman lähetettä. Varmaan jos aika heti aamusta niin tulee samana päivänä. 🙂
 
Täältä taustalta huutelen, että ainakin Dextrassa tulos tulee samana päivänä tai viimeistään seuraavana. Sinnekin pääsee ilman lähetettä. Varmaan jos aika heti aamusta niin tulee samana päivänä. 🙂
No meillä keskellä päivää joten joutunee odottaa seuraavaan päivää 😩
 
Täällä taas sekoillaan. :No Evil Monkey: Tein tylsyyksissäni testin dpo 7-8, vaikka hyvin tiedän sen olevan liian aikaista. Oli kuitenkin olevinaan niin paljon "raskausoireita". Raskauskeijun halpaan liuskaan tuli niin selkeä haamu että mieskin sen näki, mutta sitten kuivuessaan se katosi. Hätäpäissäni tein sitten digitestin perään, mutta negaa näytti. Viime kierrossa kärähdin ihan samanlaiseen liuskatestin haamuun, vaikka liuta muita testejä oli negatiivisia. Mulla on vissiin joku viallinen erä niitä, pitäisi heittää pois niin ei tulisi sekoiltua niiden kanssa. Nyt koitan odotella rauhassa viikonloppuun ja testaan sitten toisenmerkkisellä testillä varmistuksen. Ja toistelen itselleni että ei kaikki oireet ole aina raskausoireita, vaikka pää meinaa aina sen unohtaa. :Slightly Smiling Face:
 
Olisiko niin myös et koska mun ferrit olivat ihan surkeat ja lääkäri kuittasi arvon 11 normaalina!! Aloin väsymyksen ja unohtelun takia ottamaan rautaa lisää purkista ja huomasin väsymyksen helpottavan ja muutenkin.

Täällä jo kp36 ja taas lämmöt 35,6 (!) tippui siis kp31 tohon, nousi kuitenkin heti ja nyt tää.. ei mitään havaintoa et toimiiko mun keho et ovuloinko nyt edes mutta silloin perjantaina oli kova kipukohtaus ja sunnuntaina ja maanantaina myös oli hassua kipuilua. Saa nähdä mitä tästä tulee
 
Olisiko niin myös et koska mun ferrit olivat ihan surkeat ja lääkäri kuittasi arvon 11 normaalina!! Aloin väsymyksen ja unohtelun takia ottamaan rautaa lisää purkista ja huomasin väsymyksen helpottavan ja muutenkin.
Lääkärit jostain syystä sanoo että noin matalat arvotkin menee vielä normaaliin, vaikka vasta +100 ferrit on naisella hyvät.
Hyvä että sulla purkista otettu rauta auttaa!
 
Täällä vietetty tovi hiljaiseloa, hengessä olen kuitenkin ollut mukana 😌 Paljon onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut kaikille menettäneille ja uusiin kiertoon joutuneille.
Itsellä ollut suurta turhautumista omaan kroppaan jota tuntuu etten taas osaa yhtään lukea. Tuntunut ajoittain todella epätoivoiselta että ei tästä mitään tuu... Olen testaillut ovista aina kp 14 lähtien eikä viivassa ole tuntunut tapahtuvan mitään kunnes tänään kp 25 näyttäisi plussa olevan tuloillaan 🙈 Taas jaksaa innostua ja olla aktiivinen täälläkin päässä 😅 Vaikkakin myöhäinen ovis mietityttää mutta kai siinä samat mahdollisuudet on silti 😄
20220706_191346.jpg
 
Täällä vietetty tovi hiljaiseloa, hengessä olen kuitenkin ollut mukana 😌 Paljon onnea kaikille plussanneille ja pahoittelut kaikille menettäneille ja uusiin kiertoon joutuneille.
Itsellä ollut suurta turhautumista omaan kroppaan jota tuntuu etten taas osaa yhtään lukea. Tuntunut ajoittain todella epätoivoiselta että ei tästä mitään tuu... Olen testaillut ovista aina kp 14 lähtien eikä viivassa ole tuntunut tapahtuvan mitään kunnes tänään kp 25 näyttäisi plussa olevan tuloillaan 🙈 Taas jaksaa innostua ja olla aktiivinen täälläkin päässä 😅 Vaikkakin myöhäinen ovis mietityttää mutta kai siinä samat mahdollisuudet on silti 😄
View attachment 114231
Eiks toi oo ihan selvä plussa! 🤩
 
@Kuuttituutti meillähän oli nyt samat piinapäivät menossa.. millon meinasit testailla? 😁🤞🏼 Tuntuu ettei nää päivät etene nyt ollenkaan 😂
No ei etenekään! Joku on hidastanut aikaa. Onko sulla jotain oireita ollut? Mua on kuvottanut tänään useampaan otteeseen ja nippailua myös. Mä aloin viime kierrosta testaamaan niin aikasin ja tuli niin monta pettymystä et nyt meinasin malttaa ens viikon perjantaihin (katotaan miten se onnistuu😂) entä sä?
 
No ei etenekään! Joku on hidastanut aikaa. Onko sulla jotain oireita ollut? Mua on kuvottanut tänään useampaan otteeseen ja nippailua myös. Mä aloin viime kierrosta testaamaan niin aikasin ja tuli niin monta pettymystä et nyt meinasin malttaa ens viikon perjantaihin (katotaan miten se onnistuu😂) entä sä?
Sulla kuulostaa lupaavalta tuo kuvotus olo ja nippailut! 🤭🤞🏼

No mulla ei hirveesti oo mitään oireita kyl tuntunut.. tai eilen oli vähä jotain nippailua alavatsalla ja tänää sit turvottaa jonkin verran.. tai se turvotus tuntuu siltä et kiristää alavatsaa joissain asennoissa. Toi turvotus voi toki olla jotain ennen menkkoja oloja et en siitä sit tiiä.. 🤔 yritän kans jos malttaisi ens viikon torstaille tai perjantaille enne ku testaa 😁 ..jos malttaa.. 😂😂 mulla pitäis alkaa menkat 17. tai 18.pvä jos ois normi kierto menossa..
 
Meinasin kirjoittaa, että "hei vaan kaikille pitkästä aikaa", mutta olinkin kirjoittanut tänne viimeksi vasta reilu viikko sitten. Niin oliko täällä puhetta hitaasti kulkevasta ajasta? 😂 Mutta joo, aika matelee ja itselläni on menossa vasta kp13. Ovis pitäis ajoittua lauantaille, mutta eilen tuli jotain limaa vessareissun yhteydessä. Mutta ei kai se ovis voi olla näin aikasin kierrossa...? Vähän on myös mietityttänyt se, että mitenköhän paljon työstressi mahtaa vaikuttaa tähän raskautumisprojektiin. Olo on kaikkea muuta kuin zen ja töitten puolesta on saanut juosta pää kolmantena jalkana ja olla kahdessa paikassa yhtä aikaa 🥴
 
Mietin muuten että kuinkahan paljon anemia vaikuttaa raskautumismahdollisuuksiin? Aina ollut raudanpuuteanemiaa (syönyt rautaa säännöllisen epäsäännöllisesti) ja ferritiini ei ole koskaan noussut yli 20, pahimmassa vaiheessa se oli vuosia alle 5. Anemia ei kylläkään koskaan ole vaikuttanut kuukautisiin, ne on tullu säännöllisesti (ja runsaina😑).
Matala ferritiini ( ja hemoglobiini) ainakin vaikuttavat. Raskauden suunnitteluvaiheessa 2021 mun luottogyneni (mulla niagara-menkat) neuvoi tarkistamaan vähintään rautavaraston, D-vitamiinin, foolihapon ja kilpirauhas- arvot.

Hyvä että (yksityisellä labralla ilman lähetettä) ne tarkistutin, kun kilppari oli ainoastaan ok ja kaikki muut alarajoissa, esim. ferritiini 11.
Rautatankkauksen aloitin samantien: nestemäinen Floradix (ärsyn hintava :Face Without Mouth: tuote ) toimii mulle hyvin, olin käyttänyt sitä 1-2 kuukauden kuureina aiemminkin.
Foolihapon+D-vitamiinin aloitin marraskuussa, syönyt siitä saakka. Tammikuussa monivitamiinit ja B-vitamiinit. Raskauduin toukokuussa, jolloin apteekin proviisori antoi päivitetyt suositukset.
Rautalisäykseen olen löytänyt nyt raskausaikana hyvän rytmin: C-vitamiinia poretabletista veteen jääkaappiin, rautatabletti siihen lähelle odottamaan. Otan ne aamuyöllä niin ennättää imeytymään ennen aamupalaa.

Olethan huomioinut että raudan imeytymiseen vaikuttaa kofeiini (kahvi/tee/energiajuomat) sekä maitotaloustuotteet 2h ennen ja jälkeen niiden nauttimisen. Vastaavasti raudan imeytymistä tukee C-vitamiini.

Onnea yritykseesi, toivottavasti mahd. pian pääset poks-päivityksiä tänne tekemään!
 
Takaisin
Top