Raskaaksi 2022

Joo vois vielä vaikka tän vuoden loppuun kattella ja kysellä sit julkiselta puolelta aikoja jos ei vieläkään oo tärpänny, ollaan kuiteski vie aika nuoria ni sen puolesta ei kiirettä 😁 Noi alkututkimukset kuulostaa hyödyllisiltä! Olis just kiva saada varmuus että onko kaikki ok vai onko jossai jotai pielessä. 😊
Ainiin, ja harmitti se aamun nega testi erityisen paljon kun näin viime yönä todentuntuista unta että tein positiivisen testin. 😂😭
 
Täällä ois dpo 7 ja pientä rintojen arkuutta havaittavissa👀👀 sekä itken kokoajan..

Rintojen arkuus saa innostumaan, mutta takaraivossa toki vertaan esikoisen raskauteen niin silloin ne olivat ihan eri tasolla herkemmät. Silloin oireet tosin tulivat vasta 4vk kohdalla...
 
Muokattu viimeksi:
Hei kaikille! Uutena liityn joukkoon. Miehen kanssa sovittiin, että häiden jälkeen jätetään ehkäisy pois, ja lopetin sitten pillerit pari viikkoa sitten.

Taustaa sen verran, että hormonaalista ehkäisyä olen käyttänyt teinistä asti, joten omasta kierrosta ei ole tarkkaa tietoa. Hormonikierukan kanssa kierto oli useimmiten 28 päivää. Sen kanssa tulin myös alkuvuodesta raskaaksi, mutta se meni heti alussa kesken. Kierukka poistettiin silloin, ja tämä väliaika mentiin sitten pillereillä.

Ikää mulla on jo yli kolmenkymmenen, mies vähän nuorempi.
 
Hei kaikille! Uutena liityn joukkoon. Miehen kanssa sovittiin, että häiden jälkeen jätetään ehkäisy pois, ja lopetin sitten pillerit pari viikkoa sitten.

Taustaa sen verran, että hormonaalista ehkäisyä olen käyttänyt teinistä asti, joten omasta kierrosta ei ole tarkkaa tietoa. Hormonikierukan kanssa kierto oli useimmiten 28 päivää. Sen kanssa tulin myös alkuvuodesta raskaaksi, mutta se meni heti alussa kesken. Kierukka poistettiin silloin, ja tämä väliaika mentiin sitten pillereillä.

Ikää mulla on jo yli kolmenkymmenen, mies vähän nuorempi.
Tervetuloa mukaan ja lyhyttä yritysaikaa!

Täällä kp11, valkkarin määrä lisääntyy, mutta ei vielä kirkkaita eggiksiä. Haluja on vaikka muille jakaa😅 sain tänään miehenkin houkuteltua talletuksiin esikoisen päikkäreiden aikaan.
 
Koskas sinä ajattelit testiä tehdä? 😍
Torstaille alkuun ajattelin myös, mutta ollaan kaverin mökillä just sillon nii en tiiä miten saan testin ja kusikupin salakuljetettua kenenkään huomaamatta ulkohuussiin 😂 keskiviikkona oltais vielä omalla mökillä miehen kanssa kahdestaan mutta en tiiä onko turhan aikasta silloin testata. Voi siis olla että menee perjantaille kun ollaan takaisin omalla mökillä ellen kikkaile siellä kaverin mökillä jotain 😅

Ajeltiin tänään miehen kanssa mökkeilemään kahdeksi viikoksi. Automatkalla pidättelin oksennusta kun meidän koiran, joka matkustaa takapaksissa, hengitys haisi niin hirveelle koko autossa. Mies ei kuulemma haistanut mitään 🤔😅
 
Onko teillä miten hyvin pitänyt paikkaansa tuo flon ennuste ovulaation suhteen? Jos ootte siis tikuttanu ovista ja seuraillut flon ennusteita? 😊
Jäin vaa miettimään kun itellä ovis piti flon mukaan olla sunnuntaina, mut oman fiiliksen mukaan se oli ihan varmasti perjantaina! Koska limat, kohdun napukka ja alavatsan tuntemukset.. 🤔 toki on tuo oma kierto vaihdellut 29-31 päivän välillä.. Onneks oltiin jo keskiviikkona aloitettu puuhailut ja viel sunnuntaihin asti varmuuden vuoksi.. 🙈 ei siis pitäis siitä jäädä kiinni onneks kuitenkaan.. 🤞🏼😇
 
Onko teillä miten hyvin pitänyt paikkaansa tuo flon ennuste ovulaation suhteen? Jos ootte siis tikuttanu ovista ja seuraillut flon ennusteita? 😊
Jäin vaa miettimään kun itellä ovis piti flon mukaan olla sunnuntaina, mut oman fiiliksen mukaan se oli ihan varmasti perjantaina! Koska limat, kohdun napukka ja alavatsan tuntemukset.. 🤔 toki on tuo oma kierto vaihdellut 29-31 päivän välillä.. Onneks oltiin jo keskiviikkona aloitettu puuhailut ja viel sunnuntaihin asti varmuuden vuoksi.. 🙈 ei siis pitäis siitä jäädä kiinni onneks kuitenkaan.. 🤞🏼😇
Mulla se tulee tällä hetkellä päivän/kaks jäljessä. On siis suuntaa antava muttei tarkka. Viime kierrossa se ovis päivä korjautui oikeaksi (olin siis tikuttanut niin tiesin koska oli) kun merkkasin seuraavien kuukautisten alun. Meillä myös pelattu varman päälle ja puuhailtiin pitkin viikkoa. Piinaillaan nyt sitten yhdessä! Mulla ovis oli lauantaina.
 
Onko teillä miten hyvin pitänyt paikkaansa tuo flon ennuste ovulaation suhteen? Jos ootte siis tikuttanu ovista ja seuraillut flon ennusteita? 😊
Jäin vaa miettimään kun itellä ovis piti flon mukaan olla sunnuntaina, mut oman fiiliksen mukaan se oli ihan varmasti perjantaina! Koska limat, kohdun napukka ja alavatsan tuntemukset.. 🤔 toki on tuo oma kierto vaihdellut 29-31 päivän välillä.. Onneks oltiin jo keskiviikkona aloitettu puuhailut ja viel sunnuntaihin asti varmuuden vuoksi.. 🙈 ei siis pitäis siitä jäädä kiinni onneks kuitenkaan.. 🤞🏼😇
Mulla ennustaa myöhemmälle ja on yleensä sit pari päivää aikaisemmin. Mutta puuhataan yleensä jokatoinen jokakolmas päivä menkkojen jälkeen reilusti oviksen yli jonka tikutan.
 
Ittellä kierto aika sekasi, mut omien fiiliste mukaa ehk vähä aikasta ehdottaa. Luteliaali kun tuppaa olemaan lyhyt näköjään. Flo ennusti ovista eiliselle, mutta en usko et eilen viel oli.
 
Näin yöllä unta että sain vauvan. Heräsin nyt aamuyöllä ja ihan täysin extempore otin huussin mukaan testin, dpo9 nyt, liekö tuon unen innostamana sitten. Ei viimekierrossakaan, joka oli kemiallinen, näkynyt yhtään mitään vielä dpo9.
Testi apteekin ultra, en jaksanut edes avata, mutta siellähän se haamuilee 🙂 Mutta niin kuin viime viestiin kirjottelin, en uskalla vielä täysin innostua...
 

Liitteet

  • 20220705_052054.jpg
    20220705_052054.jpg
    994.7 KB · Katsottu: 195
  • 20220705_052145.jpg
    20220705_052145.jpg
    913.4 KB · Katsottu: 191
@KolmenKopla täällä inssi tehdään plussasta seuraavana päivänä, mutta ei vkl. Inssi pitää kuitenkin tehdä ennen ovulaatiota eli ultrataan ja jos on jo mennyt niin seuraavassa kuussa aiemmin.

Ovulaatio voidaan myös aikaansaada lääkepistoksena. Eli jos johtofollikkeli on riittävän suuri,voidaan tehdä inssi ja heti sen jälkeen irrotuspiikki.

Onnea matkaan!
 
Ei olla vielä, ollaan ajateltu että jossei luomuna tule niin sit ei tule. 😅 Ei haluttais mihinkään rankempiin hoitoihin lähteä. Itse kävin viimeksi pari vuotta sitten gynellä ja silloin kaikki oli kunnossa. Mies ei ole käynyt antamassa näytettä, ehkä se pitäisi sitten seuraavaksi tehdä, jos jotain vikaa löytyisikin :/ . Mun kierto on säännöllinen, itse kävin vähän aikaa sitten ottamassa laajat verikokeet ja kaikki on sielläkin kunnossa. Ollaan molemmat hoikkia ja terveitä eikä pitäisi olla syytä epäillä mitään "vikaa". 😅 Joillain ilmeisesti vain kestää kauemmin... Sitäkin on tullut mietittyä että mitä jos geenit ei vaan sovi yhteen. 😅 Enhän voi tietää onko kertaakaan edes tapahtunut hedelmöittymistä, vai onko vika kiinnittymisessä, koskaan en ole saanut edes haamua testiin. Omalla äidilläni kesti 2,5 v ennen kuin raskautui ja hänelläkään ei ilmeisesti mitään suurempaa syytä ollut, oli samanikäinen kuin minä nyt.
Mie epäröin kanssa hoitoihin lähtöä ja niiden raskautta, mutta se olikin psyykkisesti helpompaa kuun luomuyritys, kun tiesi todennäköisyyksuen olevan paljon paremmat. Meillä ei löytynyt mitään vikaa kummastakaan, löäkehoito + inseminaatio toi plussan v 2020 toisella yrittämällä ja tänä vuonna ensimmäisellä. Halusin vain jakaa hyvän hoitokokemuksen, mikäli vielä jossain välissä mietitte hoitoja 😊
 
Näin yöllä unta että sain vauvan. Heräsin nyt aamuyöllä ja ihan täysin extempore otin huussin mukaan testin, dpo9 nyt, liekö tuon unen innostamana sitten. Ei viimekierrossakaan, joka oli kemiallinen, näkynyt yhtään mitään vielä dpo9.
Testi apteekin ultra, en jaksanut edes avata, mutta siellähän se haamuilee 🙂 Mutta niin kuin viime viestiin kirjottelin, en uskalla vielä täysin innostua...
Voi ihanaa! Niin haamuilee! 😍 Toivon haamulle vahvistumista ja että nyt tarraisi lujasti kiinni. ❤ mä taidan tästä innostuneena testata sittenkin jo huomenna. 😂
 
Näin yöllä unta että sain vauvan. Heräsin nyt aamuyöllä ja ihan täysin extempore otin huussin mukaan testin, dpo9 nyt, liekö tuon unen innostamana sitten. Ei viimekierrossakaan, joka oli kemiallinen, näkynyt yhtään mitään vielä dpo9.
Testi apteekin ultra, en jaksanut edes avata, mutta siellähän se haamuilee 🙂 Mutta niin kuin viime viestiin kirjottelin, en uskalla vielä täysin innostua...
Oliko sulla nyt vielä mitään oireita jotka viittaisi plussaan? 😊 Mä oon alkanut sittenkin epäilemään itseäni kun ei oo tissit yhtään kipeytyny ja edellisessä plussassa ne tais olla jo dpo 6.. 🧐 No, huomenna testaan mut mulla on vaan niitä apteekkarin sinikorkkisia. Niillä toki oon saanu haamut varhainkin.
 
Mie epäröin kanssa hoitoihin lähtöä ja niiden raskautta, mutta se olikin psyykkisesti helpompaa kuun luomuyritys, kun tiesi todennäköisyyksuen olevan paljon paremmat. Meillä ei löytynyt mitään vikaa kummastakaan, löäkehoito + inseminaatio toi plussan v 2020 toisella yrittämällä ja tänä vuonna ensimmäisellä. Halusin vain jakaa hyvän hoitokokemuksen, mikäli vielä jossain välissä mietitte hoitoja 😊
Kiitos, antaa toivoa 🤩
 
Oliko sulla nyt vielä mitään oireita jotka viittaisi plussaan? 😊 Mä oon alkanut sittenkin epäilemään itseäni kun ei oo tissit yhtään kipeytyny ja edellisessä plussassa ne tais olla jo dpo 6.. 🧐 No, huomenna testaan mut mulla on vaan niitä apteekkarin sinikorkkisia. Niillä toki oon saanu haamut varhainkin.
On oireita, närästää ja etoo herkästi, hajuherkkyyttä, pieniä finnejä ilmestynyt otsaan, tissit kipeenä mutta se on kyllä suht normi oire mulla luteaalissa muutenkin, hiukset rasvoittuu helposti ja alavatsanippailuja. Aikalailla samat oireet kun viimeksikin kun plussasin (kemiallisen), tosin silloin oli tosi viiltäviä kohtukipuja ja nyt ei ole ollut.
Mies arvasi siitä että jotain taitaa olla kehittymässä kun meidän koirat alkoi eilen yhtäkkiä haista niin kamalalle, ainakin autossa ton isoimman hengitys, hyiii onneksi oksennus ei lentäny 😂 ja on kuitenkin ihan tervesuinen koira 😅

Kemiallisessa oli tuon vahvuinen haamu vasta dpo11 niin luo ehkä hitusen toivoa että olisiko tämä nyt yrittämässä paremmin kiinnittyä. Toivotaan.

Ja testaa vaan huomenna, täällä ollaan hengessä mukana ❤ jospa päästäisiin maaliskuisiin kumpikin odottelemaan 😊
 
Onko tuo ylempi nyt sitten positiivinen ovulaatiotesti? Ylempi tehty sunnuntaina illalla, alempi maanantaina aamupäivästä.

Noi testit on kyllä aika surkeita, tai sitten en osaa käyttää niitä oikein. Ohjeissa sanotaan, että tulosta ei saa tulkita enää 10 minuutin jälkeen, mutta 10 minuutin sisällä niistä ei nää kyllä yhtään mitään. Se koko testi jää niin punaiseksi, että ei erota viivoja lainkaan. Vasta sitten näkee, kun testi on kuivunut ihan kunnolla.
 

Liitteet

  • 20220704_112349.jpg
    20220704_112349.jpg
    1.4 MB · Katsottu: 93
Onko tuo ylempi nyt sitten positiivinen ovulaatiotesti? Ylempi tehty sunnuntaina illalla, alempi maanantaina aamupäivästä.

Noi testit on kyllä aika surkeita, tai sitten en osaa käyttää niitä oikein. Ohjeissa sanotaan, että tulosta ei saa tulkita enää 10 minuutin jälkeen, mutta 10 minuutin sisällä niistä ei nää kyllä yhtään mitään. Se koko testi jää niin punaiseksi, että ei erota viivoja lainkaan. Vasta sitten näkee, kun testi on kuivunut ihan kunnolla.
Se on siinä ja siinä positiivinen. Veikkaan että yöllä jos ois testannut ni sit ois ollut. Nopeasti kyllä lähtee haalistuu näköjään posin jälkeen.
 
Onko kellään ollut km/kkm/kaavinnan jälkeen ongelmana että kuukautiset ei oo palautunut normaaliksi?

Itsellä aina ollut suht niukat kuukautiset, mutta huhtikuun kaavinnan jälkeen menneet vielä niukemmiksi. Viimeisimmät oli lähes olemattomat. Tämähän varmasti vaikuttaa kiinnittymiseen, eikö...?

Onko tällaiseen muita apuja kuin lääkkeet? Vähän skeptinen että onnistuuko runsaammat kuukautiset pelkästään greippimehun ja royal geleen avulla 😅 vai vaikuttaako ne edes sellaiseen vai vaan enemmän ovislimoihin?
 
Onko kellään ollut km/kkm/kaavinnan jälkeen ongelmana että kuukautiset ei oo palautunut normaaliksi?

Itsellä aina ollut suht niukat kuukautiset, mutta huhtikuun kaavinnan jälkeen menneet vielä niukemmiksi. Viimeisimmät oli lähes olemattomat. Tämähän varmasti vaikuttaa kiinnittymiseen, eikö...?

Onko tällaiseen muita apuja kuin lääkkeet? Vähän skeptinen että onnistuuko runsaammat kuukautiset pelkästään greippimehun ja royal geleen avulla 😅 vai vaikuttaako ne edes sellaiseen vai vaan enemmän ovislimoihin?
Kuulostaa tosiaan siltä, että limakalvon paksuus on varsin olematon. Greippimehu vaikuttaa myös limakalvon paksuuteen, mä käytän vehnänalkioöljykapseleita itse tuohon tarkoitukseen. 😊
 
Takaisin
Top