Raskaaksi 2022

No mutta kyllähän se vahvistuu, 26 h eroa testeillä. 😍 Siirryn nyt taka-alalle tässä keskustelussa, toivottavasti ei tarvitsisi palata. 😉 Mutta jos täytyy, niin täällä on ihanan tsemppaava joukko vastassa. Plussatuulia teille kaikille, mä uskon ja luotan siihen, että jokainen meistä saa sen kaivatun pienen ennemmin tai myöhemmin. 💫
IMG20220702091359__01.jpg
 
Aamun DPO14 RFSU 25 mlU/ml, kuva otettu kuivana vasta nyt. Aamulla en kuvannut, silloin oli mun mielestä jotenkin punaisempi. Olen googlaillut, että nämä RFSU:n testit taitavat kautta linjan antaa hailakampia viivoja kuin esim. saman herkkyyden Pregcheck? Ja jostain kuvavertailusta huomasin, että ns. leffaviiva tuli vasta pitkälti DPO+20.

En tiedä oikein mikä tämän vuodatukseni pointti on, varmaan se, että päässä pyörii kirjaimellisesti Ihan Joka Ainoa Hetki että lähteekö tuo nyt tuosta vahvistumaan vai ei. Onhan se vahvistunut ainakin DPO11-13 ihan kiistatta, mutta äh. Soimaan itseäni siitä, että tieto lisää tuskaa ja miksi hölmö testaat niin varhain, mutta toisaalta, se huhtikuinen kemiallinen toi huojennusta siinä mielessä, että ainakin jotakin tapahtuu.

Ymmärrän hyvin jos tällaista keskustelua ei tänne kaivata ja sen saa sanoa minulle ihan suoraan, mutta itse koen tässä vaiheessa kuuluvani vielä paljon selkeämmin tänne kuin mihinkään raskausketjuihin. Kummallinen välitila.
View attachment 114146
Itse sain esikoisesta näillä kans paljon hailumpia kun esim. Pregcheckillä. Ja muutkin vissiin saaneet. Pc kun joka toinen päivä testas ni näki nousun. Valitettavasti se nousukaan ei aina takaa onnellidta loppua niinkuin itsellä kävi tuon helmikuisen keskenmenon kanssa, mutta toivon sydämestäni, että sinulla menee toisin❤ ja mun puolesta voit ehdottomasti täällä purkaa. Kyllä itselkin pistin ensimmäisiä testejä ja alkuepävarmuutta tänne aikoinaan, tai siis raskaaksi 2020 ketjuun.
 
Heippa!
Täällä kirjoittelee uusi forumilainen. Ollaan miehen kanssa reilu kolmekymppinen pariskunta ja nyt vihdoin on ollut meidän aika yrittää molempien ensimmäistä. Pääsiäisenä jätettiin ehkäisy pois ja nyt mennään toista yrityskiertoa. Tänään kp 16 ja ovistestiin helahti selkeä viiva. Oma vauvakuume ollut valtava jo viimeisen vuoden ja tänä aikana lähipiiriin syntyneet 6 vauvaa ja se että työhuoneeni on sijoitettu neuvolan viereen ei oo millään tavalla helpottaneet asiaa. Itsellä on ylipainoa, johtuen ahmimishäiriöstä, jota tällä hetkellä hoidetaan asianmukaisesti, mutta tottakai se jännittää miten paljon paino tähän prosessiin tulee vaikuttamaan vaikka muuten oonkin perusterve ja kierto ollut aina säännöllinen. Mies on maailman tsemppaavin ja huomaavaisin mutta tarve myös muulle vertaistuelle tuli, joten hirmu iloinen siitä että löysin tieni tänne (ja uskaltauduin kirjoittelemaan).
 
Heippa!
Täällä kirjoittelee uusi forumilainen. Ollaan miehen kanssa reilu kolmekymppinen pariskunta ja nyt vihdoin on ollut meidän aika yrittää molempien ensimmäistä. Pääsiäisenä jätettiin ehkäisy pois ja nyt mennään toista yrityskiertoa. Tänään kp 16 ja ovistestiin helahti selkeä viiva. Oma vauvakuume ollut valtava jo viimeisen vuoden ja tänä aikana lähipiiriin syntyneet 6 vauvaa ja se että työhuoneeni on sijoitettu neuvolan viereen ei oo millään tavalla helpottaneet asiaa. Itsellä on ylipainoa, johtuen ahmimishäiriöstä, jota tällä hetkellä hoidetaan asianmukaisesti, mutta tottakai se jännittää miten paljon paino tähän prosessiin tulee vaikuttamaan vaikka muuten oonkin perusterve ja kierto ollut aina säännöllinen. Mies on maailman tsemppaavin ja huomaavaisin mutta tarve myös muulle vertaistuelle tuli, joten hirmu iloinen siitä että löysin tieni tänne (ja uskaltauduin kirjoittelemaan).
Tervetuloa mukaan! 😍 toivottavasti vierailusi on lyhyt ja pääset pian plussaamaan. 😊
 
Heippa!
Täällä kirjoittelee uusi forumilainen. Ollaan miehen kanssa reilu kolmekymppinen pariskunta ja nyt vihdoin on ollut meidän aika yrittää molempien ensimmäistä. Pääsiäisenä jätettiin ehkäisy pois ja nyt mennään toista yrityskiertoa. Tänään kp 16 ja ovistestiin helahti selkeä viiva. Oma vauvakuume ollut valtava jo viimeisen vuoden ja tänä aikana lähipiiriin syntyneet 6 vauvaa ja se että työhuoneeni on sijoitettu neuvolan viereen ei oo millään tavalla helpottaneet asiaa. Itsellä on ylipainoa, johtuen ahmimishäiriöstä, jota tällä hetkellä hoidetaan asianmukaisesti, mutta tottakai se jännittää miten paljon paino tähän prosessiin tulee vaikuttamaan vaikka muuten oonkin perusterve ja kierto ollut aina säännöllinen. Mies on maailman tsemppaavin ja huomaavaisin mutta tarve myös muulle vertaistuelle tuli, joten hirmu iloinen siitä että löysin tieni tänne (ja uskaltauduin kirjoittelemaan).
Tervetuloa, tää porukka on kyllä ollut korvaamaton tuki tän yrittämisen ajan. Täällä on mukava keskustella. Pikaista plussausta :smiling-eyes:
 
Onnea plussanneille ja tervetuloa uusille 🙂

Mulla on dpo6 ja tänään näköjään pärähti kaikki viimekierron (plussa mutta kemiallinen) oireet päälle. Tosin viime kierrossa oireet alkoi paria päivää myöhemmin. Painetta munasarjoissa ja kohdussa, nenä vuotelee, aamulla etoi, kahvi ei maistu. Ja syke kokoajan korkea. Toki kun nyt on niin aikaista vielä niin mietin johtuuko jostain muusta kuitenkin kaikki oireet, saa nyt nähdä.
Viimekierrossa tosin tuli juuri dpo6 todella voimakas kipukohtaus kohtuun (kiinnittyminen?) ja nyt sellaista ei ole kuulunut.
 
Onnea @harsokukka ja @Inaria 😍

Tervetuloa @Kuuttituutti ja tsemppiä matkaan 🤩

Täällä ei vieläkään menkkoja kuulu, viimeksi maaliskuussa olleet. Alan tosin epäillä, että sekin vuoto johtui minipillereistä, eikä olleet oikeat menkat.

Tasaseen tahtiin kuvittelen oviskivut, mutta huuhaata taitaa olla, kerta vuotoakaan ei kuulu.
Viime sunnuntaina tuli sohvalta noustessa tosi tujakka repäsykipu, just sellaisia mitä alkuraskaudessa on tullut. Repäisykipuja on tullut ilman raskauttalon, mutta ei noin tuskasia. Nyt kuitenkin eilen taas kuvittelin oviskipuja, jotka yön aikana oli loppunut. Eli en tiiä mikä tätä kroppaa vaivaa..
 
Kerroinkin täällä aikaisemmin pelkääväni klamydian aiheuttamia vaurioita munanjohtimiin. Tähän uuteen kiertoon yritin lähteä rennoin mielin, kuitenkin stressi ja epätietoisuus nosti päätään ja soitin yksityiselle ajan munanjohtimien aukiolotutkimukseen.

Tutkimusaika oli ja meni, ja gyne kertoi hyvät uutiset, mitään vaurioita ei ole. Lääkärin määräyksestä meillä hyödynnetään nyt lomaviikot erittäin tehokkaasti🙊
Saanko kysyä kauanko ehti olla klamydia ennen kun se huomattiin?
 
Onnea @harsokukka ja @Inaria. Täällä kp 10. Muniskipipuilua on jo, mutta eggikset vielä puuttuu. Viime kierros ehhikset kp11 ja 12. Saaa nähä ilmaantuuko. Onko muut aina joka kierrossa havainneet eggikset?

En ole joka kierrossa ollut perillä limoista, mutta selvästi kosteempaa on oviksen tienoilla.

Ei tullut vielä pysyvää hymynaamaa.. eilen en tullut testanneeksi. Eli joko o+ meni tai sitten se on vielä tulossa.
 
Onnea @harsokukka ja @Inaria 😍

Tervetuloa @Kuuttituutti ja tsemppiä matkaan 🤩

Täällä ei vieläkään menkkoja kuulu, viimeksi maaliskuussa olleet. Alan tosin epäillä, että sekin vuoto johtui minipillereistä, eikä olleet oikeat menkat.

Tasaseen tahtiin kuvittelen oviskivut, mutta huuhaata taitaa olla, kerta vuotoakaan ei kuulu.
Viime sunnuntaina tuli sohvalta noustessa tosi tujakka repäsykipu, just sellaisia mitä alkuraskaudessa on tullut. Repäisykipuja on tullut ilman raskauttalon, mutta ei noin tuskasia. Nyt kuitenkin eilen taas kuvittelin oviskipuja, jotka yön aikana oli loppunut. Eli en tiiä mikä tätä kroppaa vaivaa..
Maaliskuusta on nyt yli kolme kk, oletko miettinyt käyntiä gynellä? Mulla, ja ilmeisesti muillakin, Terolut-kuuri on auttanut kun kuukautiset on saatu pakotettua alkamaan ja päästy uuteen kiertoon. Oliko sulla ennen pillereitä pitkiä kiertoja?
 
Mulla oviksen huomasi vain (liian haaleasta) ovistestistä. Onneksi hoidoissa aina ultrataan niin ajankohta varmistuu. mun ovispiikki on aina nopea.
 
Hei vaan taustalta ! Täällä yksi itselliseksi äidiksi (toivottavasti) matkaava, "pakollista" taukoa hoidoista pitänyt, 2 lapsen äiti :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: vihdoin seuraavasta kierrosta sais jatkaa hoitoja klinikalla! Alkuvuodesta inseminaatio ovitrelle apuna, plussa ja keskenmeno. Nyt sitten viimeisin kierto alkoi 3pv "liian aikaisin" ja pelkona nyt että ovis osuu vklopulle eikä inssiä päästä tekemään :side_tear:

Oon odottanut hoitojen jatkamista kuin kuuta nousevaa enkä meinaa uskoa että ensi kuussa ehkä jo pääsee! 🥰 onko täällä kokemusta inseminaatiossa käyneillä, että tekevätkö inssiä esim kp13 (perjantai, kierto suht säännöllinen 30pv mutta viimeisin vain sen 27pv..) jos ei ovisplussaa / ehtiikö maanantaiaamuna jos ovis sunnuntaina? Nää on näitä etukäteis spekulaatioita kun ei millään pysty/jaksa malttaa ja odotella niitä alkavia menkkoja 😅
 
Hei vaan taustalta ! Täällä yksi itselliseksi äidiksi (toivottavasti) matkaava, "pakollista" taukoa hoidoista pitänyt, 2 lapsen äiti :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: vihdoin seuraavasta kierrosta sais jatkaa hoitoja klinikalla! Alkuvuodesta inseminaatio ovitrelle apuna, plussa ja keskenmeno. Nyt sitten viimeisin kierto alkoi 3pv "liian aikaisin" ja pelkona nyt että ovis osuu vklopulle eikä inssiä päästä tekemään :side_tear:

Oon odottanut hoitojen jatkamista kuin kuuta nousevaa enkä meinaa uskoa että ensi kuussa ehkä jo pääsee! 🥰 onko täällä kokemusta inseminaatiossa käyneillä, että tekevätkö inssiä esim kp13 (perjantai, kierto suht säännöllinen 30pv mutta viimeisin vain sen 27pv..) jos ei ovisplussaa / ehtiikö maanantaiaamuna jos ovis sunnuntaina? Nää on näitä etukäteis spekulaatioita kun ei millään pysty/jaksa malttaa ja odotella niitä alkavia menkkoja 😅
Ihanaa et hoidot jatkuu ja toivotaan ovista oikeelle viikonpäivälle!

Tuol lapsettomuus puolella on ihan aktiivinen inssi ketju, missä varmasti osataan vastata sun pohdintoihin. Vaikka onki vuoden 2018 nimellä nii ihan aktiivinen vieläkin 😊

Onnea hoitoihin ja toivottavasti pian tärppää ❤️

 
Saanko kysyä kauanko ehti olla klamydia ennen kun se huomattiin?
Saat toki, ajattelin tämän takia jakaa omat fiilikset! Mä en valitettavasti tiedä, jälkikäteen selvisi uskottomuutta suhteessa, toki entinen kumppani vannoi että se oli ensimmäinen ja viimeinen kerta. (Klamydia oli siis ennen tätä) Epäilys on siis 1-3 vuotta😕 mitään oireita ei mulle tullut.
 
Hei vaan taustalta ! Täällä yksi itselliseksi äidiksi (toivottavasti) matkaava, "pakollista" taukoa hoidoista pitänyt, 2 lapsen äiti :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: vihdoin seuraavasta kierrosta sais jatkaa hoitoja klinikalla! Alkuvuodesta inseminaatio ovitrelle apuna, plussa ja keskenmeno. Nyt sitten viimeisin kierto alkoi 3pv "liian aikaisin" ja pelkona nyt että ovis osuu vklopulle eikä inssiä päästä tekemään :side_tear:

Oon odottanut hoitojen jatkamista kuin kuuta nousevaa enkä meinaa uskoa että ensi kuussa ehkä jo pääsee! 🥰 onko täällä kokemusta inseminaatiossa käyneillä, että tekevätkö inssiä esim kp13 (perjantai, kierto suht säännöllinen 30pv mutta viimeisin vain sen 27pv..) jos ei ovisplussaa / ehtiikö maanantaiaamuna jos ovis sunnuntaina? Nää on näitä etukäteis spekulaatioita kun ei millään pysty/jaksa malttaa ja odotella niitä alkavia menkkoja 😅
En tiiä missä hoitopiirissä oot, mut meillä oli HUSissa kaks inssiä. Ekassa tuli plussa perjantaina, ja samana päivänä inssiin. Tokassa plussa sunnuntaina, maanantaina inssiin (tässä ovis oli mulla jo menny). HUSissa ei tehdä inssejä la eikä su, eli jos la olis plussa, menis hoito ohi. Mutta se on siis ainut päivä jollon menee hoito ohi. Mut jos kysymys siis oli että tekevätkö inssin jos ei ovisplussaa oo tullu, ni sit taitaa vastaus olla että ei! Mut on mahis että saa jonkun piikin jolla ovis ajotetaan oikein, jos siitä on huolta :)
 
Takaisin
Top