Raskaaksi 2022

Täällä piinaillaan dpo 5-6 ja vitsi miten aika menee hi-taas-ti. Olin ajatellut että viettäisin kesälomaa kivasti pohtimatta liikaa näitä juttuja, mutta eikä mitä, väsään suunnilleen aamukampaa siihen hetkeen kun raskaustestissä voisi edes teoriassa näkyä mitään. Meillä on yritystä takana kohta noin vuosi (mukana yksi kkm), mutta tämä on nyt ensimmäinen kierto kun sain ovulaation kiinni ja voin oikeasti piinailla noiden dpo-laskelmien kanssa. Joten olen täysin vakuuttunut että nyt se tärppää. :No Evil Monkey: Katsotaan miten pilvilinnat romahtaa alas ensi viikolla...

Lohdutan kuitenkin jo ennakkoon itseäni sillä, että jos ei nyt tärppää, seuraavassa kierrossa olisi ehkä mahdollista raskautua häämatkalla. Sehän se olisi vasta romanttista. :smiling face with heart-eyes: Olemme siis olleet jo yli 2 vuotta naimisissa ja vuosia yhdessä ennen sitä, mutta koronan ja muiden syiden takia häämatka on jäänyt tekemättä. Mitään tuoreen avioliiton alkuhuumaa ei siis ole matkalla luvassa, mutta ehkä siellä jotain tunnelmaa saisi viriteltyä niin että voisi tuoda matkamuiston kotiin. :Winking Face:
 
En tiiä missä hoitopiirissä oot, mut meillä oli HUSissa kaks inssiä. Ekassa tuli plussa perjantaina, ja samana päivänä inssiin. Tokassa plussa sunnuntaina, maanantaina inssiin (tässä ovis oli mulla jo menny). HUSissa ei tehdä inssejä la eikä su, eli jos la olis plussa, menis hoito ohi. Mutta se on siis ainut päivä jollon menee hoito ohi. Mut jos kysymys siis oli että tekevätkö inssin jos ei ovisplussaa oo tullu, ni sit taitaa vastaus olla että ei! Mut on mahis että saa jonkun piikin jolla ovis ajotetaan oikein, jos siitä on huolta :)

Yksityiseltä joudun hoitoni ostamaan kun en kelpaa julkiselle 2 olemassa olevan lapsen takia 😅 mutta Helsingissä siis ja ovitrelle on tosiaan se irrotuspiikki jolla varmistettais ovulaation tapahtuminen , se vaan mietityttää että suosittelevatko sitä jos tarvitsisi tehdä inssi jo kp13 😄 täytyy käydä tuolla toisessa ketjussa vielä lueskelemassa/kyselemässä, kiitos! 😍
 
Dpo 7, ei voi olla toiveet heräämättä. Toissailtana alkoi tosiaan sen paine alavatsalla ja erikoinen olo kohdussa. Eilen yhtäkkiä tupakka alkoi haista maailman oksettavimmalta ja jotkut ihmiset festareilla haisivat pahalle... mikä ei toki kolmantena festaripäivänä oo mikään ihme. 😂 Lisäksi tänään muutaman kerran hirvittäviä repäisykipuja... hmmmm. 😊
 
Onnea hurjasti plussanneille! 😍 Ja tervetuloa uusille! 😊

Huomenna aamulla dpo14, viittiskö testata vai jättää testaamatta ja vaan odotella menkkoja...😅 Ei ole siis mitään raskauteen/menkkoihin liittyviä oireita ollut niin en oikein uskalla toivoa mitään. :/ Löysinkin kaapinpohjalta muutaman raskaustestin ja testasin huvikseen dpo9 mutta eihän siinä tietenkään mitään näkynyt ja sen jälkeen en ole testannut. 😂 Jos oon oikein tulkinnut mun kiertoa niin ti-ke pitäisi alkaa menkat. Ehkä odottelen ainakin sinne ke asti. :/
 
Maaliskuusta on nyt yli kolme kk, oletko miettinyt käyntiä gynellä? Mulla, ja ilmeisesti muillakin, Terolut-kuuri on auttanut kun kuukautiset on saatu pakotettua alkamaan ja päästy uuteen kiertoon. Oliko sulla ennen pillereitä pitkiä kiertoja?
En oo käynyt sen takia, kun nuorin on vasta 10kk, ajattelen että kierto ei vaan oo lähtenyt vielä käyntiin. Vaikka aiemmin kaikista lapsista on kierto lähtenyt käyntiin aiemmin, vaikka olen näitä kaikkia täysimettänyt.
 
Onnea hurjasti plussanneille! 😍 Ja tervetuloa uusille! 😊

Huomenna aamulla dpo14, viittiskö testata vai jättää testaamatta ja vaan odotella menkkoja...😅 Ei ole siis mitään raskauteen/menkkoihin liittyviä oireita ollut niin en oikein uskalla toivoa mitään. :/ Löysinkin kaapinpohjalta muutaman raskaustestin ja testasin huvikseen dpo9 mutta eihän siinä tietenkään mitään näkynyt ja sen jälkeen en ole testannut. 😂 Jos oon oikein tulkinnut mun kiertoa niin ti-ke pitäisi alkaa menkat. Ehkä odottelen ainakin sinne ke asti. :/

Hui miten jännää aikaa sulla, oispa oireettomuus hyvä merkki ja olisikin joku tarrannut kiinni! 😊

Mie vasta ovista tunnustelen, digi vielä vilkutteli. Vaakavalssia on kyllä harrasteltu että ei jää siitä kiinni 😍
 
En oo käynyt sen takia, kun nuorin on vasta 10kk, ajattelen että kierto ei vaan oo lähtenyt vielä käyntiin. Vaikka aiemmin kaikista lapsista on kierto lähtenyt käyntiin aiemmin, vaikka olen näitä kaikkia täysimettänyt.
Aa no sitten on varmaan ihan normaalia, että imetys ja pikkunen niin kroppa vielä testailee. Toivottavasti kierto tasaantuu niin pääset yrittämään :red-heart:

Otin sen kemiallisen raskaammin kuin aluksi luulin. Oon ollu tosi itkunen ja ahistunu, tärissytkin välillä. Viime yönä painajaisia. Toissapäivänä kolaroin auton, kun en pystynyt keskittymään. Tänään alkaa lomareissu, toivon, että se sais ajatuksia muualle (eikä niin, että loma on pilalla kun olenkin tämmösissä tiloissa).
 
Mulla näköjään sama dpo kun Jossulla eli dpo8 🙂
Mulla tosin vähän päinvastoin fiilikset. Vaikka mullakin oireita on niin jotenkin skeptinen olo ja mietin vähän väliä että ei se voi olla raskaus...
Kävin tänään aamulla verikokeissa ja siinä odotellessa etoi niin paljon että mietin pitäskö käydä oksentamassa. Mutta jostain muusta sen täytyy johtua kun raskaudesta 🤔😅

Milloin @Jossu123 ajattelit testata?

Ja voimia @Mössö
Ihan ymmärrettävää ettö ottaa raskaasti. Itselläkin viime kierrossa kemiallinen ja otin sen kyllä raskaasti. Ehkä se on osasyy tähän ettei osaa innostua oireilusta. On jopa sellainen olo etten varmaan innostuisi edes positiivisesta testistä kun jotenkin luottl horjui että pysyisi kyydissä.
 
Mulla näköjään sama dpo kun Jossulla eli dpo8 🙂
Mulla tosin vähän päinvastoin fiilikset. Vaikka mullakin oireita on niin jotenkin skeptinen olo ja mietin vähän väliä että ei se voi olla raskaus...
Kävin tänään aamulla verikokeissa ja siinä odotellessa etoi niin paljon että mietin pitäskö käydä oksentamassa. Mutta jostain muusta sen täytyy johtua kun raskaudesta 🤔😅

Milloin @Jossu123 ajattelit testata?

Ja voimia @Mössö
Ihan ymmärrettävää ettö ottaa raskaasti. Itselläkin viime kierrossa kemiallinen ja otin sen kyllä raskaasti. Ehkä se on osasyy tähän ettei osaa innostua oireilusta. On jopa sellainen olo etten varmaan innostuisi edes positiivisesta testistä kun jotenkin luottl horjui että pysyisi kyydissä.
Mä ajattelin testailla torstaina. En uskalla tai halua aiemmin, haluaisin ettei tarvitsisi viivasta arvailla onko siellä joku vai ei.. Samaistun niin tuohon ettei edes innostuisi. Kyllähän sitä aina innostuu, mutta kun on melkeen enemmän sääntö ku poikkeus että testi on positiivinen ja se ei siltikään tarkoita syliin asti vauvaa.
 
Testasin nyt kuitenki ja dpo14 ja nega 😑 Menkkoja odotellaan siis... Miks tää on niin vaikeeta. 😶 Tuntuu jotenki siltä että kaikki tutut saa heti ekalla yrityksellä. 😪 Alkaa tuntua siltä että jossain on jotain vikaa, miehellä tai mulla. 😖
Voi että pahoittelut negasta ❤️ ootteko hakeutunut hoitoon tai tutkimuksiin? Teillä kun näköjään vuosi yritystä takana. Miehen tilanne varsinkin on helppo tutkia ja selvittää. Onneksi apuja on olemassa monenlaista. ❤️

Kaikille muillekin pahoittelut negasta, uudesta kierrosta sekä sympatiaa kaikille kenellä on ollu kiinnittymisyrityksiä ja kemiallisia ❤️
 
Voi että pahoittelut negasta ❤️ ootteko hakeutunut hoitoon tai tutkimuksiin? Teillä kun näköjään vuosi yritystä takana. Miehen tilanne varsinkin on helppo tutkia ja selvittää. Onneksi apuja on olemassa monenlaista. ❤️

Kaikille muillekin pahoittelut negasta, uudesta kierrosta sekä sympatiaa kaikille kenellä on ollu kiinnittymisyrityksiä ja kemiallisia ❤️
Ei olla vielä, ollaan ajateltu että jossei luomuna tule niin sit ei tule. 😅 Ei haluttais mihinkään rankempiin hoitoihin lähteä. Itse kävin viimeksi pari vuotta sitten gynellä ja silloin kaikki oli kunnossa. Mies ei ole käynyt antamassa näytettä, ehkä se pitäisi sitten seuraavaksi tehdä, jos jotain vikaa löytyisikin :/ . Mun kierto on säännöllinen, itse kävin vähän aikaa sitten ottamassa laajat verikokeet ja kaikki on sielläkin kunnossa. Ollaan molemmat hoikkia ja terveitä eikä pitäisi olla syytä epäillä mitään "vikaa". 😅 Joillain ilmeisesti vain kestää kauemmin... Sitäkin on tullut mietittyä että mitä jos geenit ei vaan sovi yhteen. 😅 Enhän voi tietää onko kertaakaan edes tapahtunut hedelmöittymistä, vai onko vika kiinnittymisessä, koskaan en ole saanut edes haamua testiin. Omalla äidilläni kesti 2,5 v ennen kuin raskautui ja hänelläkään ei ilmeisesti mitään suurempaa syytä ollut, oli samanikäinen kuin minä nyt.
 
Ei olla vielä, ollaan ajateltu että jossei luomuna tule niin sit ei tule. 😅 Ei haluttais mihinkään rankempiin hoitoihin lähteä. Itse kävin viimeksi pari vuotta sitten gynellä ja silloin kaikki oli kunnossa. Mies ei ole käynyt antamassa näytettä, ehkä se pitäisi sitten seuraavaksi tehdä, jos jotain vikaa löytyisikin :/ . Mun kierto on säännöllinen, itse kävin vähän aikaa sitten ottamassa laajat verikokeet ja kaikki on sielläkin kunnossa. Ollaan molemmat hoikkia ja terveitä eikä pitäisi olla syytä epäillä mitään "vikaa". 😅 Joillain ilmeisesti vain kestää kauemmin... Sitäkin on tullut mietittyä että mitä jos geenit ei vaan sovi yhteen. 😅 Enhän voi tietää onko kertaakaan edes tapahtunut hedelmöittymistä, vai onko vika kiinnittymisessä, koskaan en ole saanut edes haamua testiin. Omalla äidilläni kesti 2,5 v ennen kuin raskautui ja hänelläkään ei ilmeisesti mitään suurempaa syytä ollut, oli samanikäinen kuin minä nyt.
Joo ei välttämättä ookaan mitään vikaa. Toivotaan et teillä kohta tärppää ❤️

Toki voihan sinne lapsettomuushoitoihin hakeutua ihan
sen puoleen et saisi sen miehen sperma-analyysin otettua. Tai sit jos se mietityttää niin käy yksityisellä testaamassa sen!

Usein ne hoidotkin aloitetaan pienestä et rankkoja hoitoja ei sillee kannata pelätä. Meillä esim. Alotettii ihan ovulaation induktiohoidoilla, eli söin letroja kp 3-7 ja tämä riittikin. Mulla onki selkeesti ovulaatiossa vikaa, mut letroja määrätäön myös muuten ihan tukemaan omaa kehon toimintaa vaikka ei selkeekä häikkää ois ovulaatiossa. Kannustan miettimää et voisko noita alkututkimuksia käydä tekee, esim. Sen sperma-analyysin ja varmaa jotai hormoni hommia sulta katottais. Jos se ei tunnu teistä hyvältä ni sit ei tietenkää kannata. Mut ei tarvis sitten noita ihan perusasioita itekseen pohtia! 😊
 
No niin joskos tänään vähän enemmän olisi asiaa. Eilen oli ensinnäkin ihan rehellinen krapula ja rahat jotka festareille hupeni aiheutti järkyn morkkiksen. Sekä mulle että miehelle. Meillä oli hauskaa yhdessä ja yhdessä morkkisteltiin. Olin sängyssä käytännössä koko päivän 🤪 Testasin kyllä negan vielä lauantai aamuna että tiesi millä mentaliteetilla lähtee 😅

No menkat alkoi onneksi ajallaan eikä kolme päivää myöhässä niinkuin edelliskierrossa. Kuukuppia pääsen nyt siis testaamaan kun sen just muistin ja pari vinkkivideota siinä kun keittelin sen ja eiku testaamaan. Mulla se ainakin jäi nyt melko alas, voi olla että nousee tässä päivän aikana sitten ylemmäs. Vähän leikkasin antennia ja onneks, se ois tuntunu ulos asti muuten. Oon lähdössä työkaverin luokse vähän poreisiin joten varuiksi on kyl tampooni mukaan jos ilmenee että siteeseen ois tullut tässä parin tunnin aikana. Mutta ainakaan en vielä osannut tunnustella että aukesiko se kunnolla kun laitoin sen. Ja sen pyöräyttäminen, öh miten?😆

Pahoittelut uusiin kiertoihin joutuneille myös multa ja negat testanneille 😔 Koitetaan saada se leuka pystyyn pikkuhiljaa ❤️

Itse saan vasta parin viikon päästä tietää, oliko se edes mahdollista että mulla olis ollut kiinnittymisyritys, vai oliko paska testi. Mua jännittää tosi paljon mitä siemennesteanalyysi nyt kertoo. Nyt on pakko säännöstellä vielä sitä hcg ta kun ei pääse alottaa niitä letroja miehelle koska maksa arvot koholla. Mutta tosiaan, saa nähdä joo että mitä siellä näkyy.
Harmi juttu että nyt se näytteenanto osuu just hedelmällisille päiville. 9.päivä saa touhuta ja sitten pitäö olla kolme päivää väliä. Mulla vielä yleensä se ovis flon ennustuksesta huolimatta tulee pari päivää aikaisemmin. No ei mahda minkään, touhutaan silloin 9.päivä ja sitten heti jo 13.7 uudestaan jos mies vaan kykenee. Täytyy laittaa hepeneet päälle avuksi 😉

Paljon onnea hei plussille 🥰🥰
 
Joo ei välttämättä ookaan mitään vikaa. Toivotaan et teillä kohta tärppää ❤️

Toki voihan sinne lapsettomuushoitoihin hakeutua ihan
sen puoleen et saisi sen miehen sperma-analyysin otettua. Tai sit jos se mietityttää niin käy yksityisellä testaamassa sen!

Usein ne hoidotkin aloitetaan pienestä et rankkoja hoitoja ei sillee kannata pelätä. Meillä esim. Alotettii ihan ovulaation induktiohoidoilla, eli söin letroja kp 3-7 ja tämä riittikin. Mulla onki selkeesti ovulaatiossa vikaa, mut letroja määrätäön myös muuten ihan tukemaan omaa kehon toimintaa vaikka ei selkeekä häikkää ois ovulaatiossa. Kannustan miettimää et voisko noita alkututkimuksia käydä tekee, esim. Sen sperma-analyysin ja varmaa jotai hormoni hommia sulta katottais. Jos se ei tunnu teistä hyvältä ni sit ei tietenkää kannata. Mut ei tarvis sitten noita ihan perusasioita itekseen pohtia! 😊
Joo vois vielä vaikka tän vuoden loppuun kattella ja kysellä sit julkiselta puolelta aikoja jos ei vieläkään oo tärpänny, ollaan kuiteski vie aika nuoria ni sen puolesta ei kiirettä 😁 Noi alkututkimukset kuulostaa hyödyllisiltä! Olis just kiva saada varmuus että onko kaikki ok vai onko jossai jotai pielessä. 😊
 
Mulla näköjään sama dpo kun Jossulla eli dpo8 🙂
Mulla tosin vähän päinvastoin fiilikset. Vaikka mullakin oireita on niin jotenkin skeptinen olo ja mietin vähän väliä että ei se voi olla raskaus...
Kävin tänään aamulla verikokeissa ja siinä odotellessa etoi niin paljon että mietin pitäskö käydä oksentamassa. Mutta jostain muusta sen täytyy johtua kun raskaudesta 🤔😅

Milloin @Jossu123 ajattelit testata?

Ja voimia @Mössö
Ihan ymmärrettävää ettö ottaa raskaasti. Itselläkin viime kierrossa kemiallinen ja otin sen kyllä raskaasti. Ehkä se on osasyy tähän ettei osaa innostua oireilusta. On jopa sellainen olo etten varmaan innostuisi edes positiivisesta testistä kun jotenkin luottl horjui että pysyisi kyydissä.
Koskas sinä ajattelit testiä tehdä? 😍
 
No niin joskos tänään vähän enemmän olisi asiaa. Eilen oli ensinnäkin ihan rehellinen krapula ja rahat jotka festareille hupeni aiheutti järkyn morkkiksen. Sekä mulle että miehelle. Meillä oli hauskaa yhdessä ja yhdessä morkkisteltiin. Olin sängyssä käytännössä koko päivän 🤪 Testasin kyllä negan vielä lauantai aamuna että tiesi millä mentaliteetilla lähtee 😅

No menkat alkoi onneksi ajallaan eikä kolme päivää myöhässä niinkuin edelliskierrossa. Kuukuppia pääsen nyt siis testaamaan kun sen just muistin ja pari vinkkivideota siinä kun keittelin sen ja eiku testaamaan. Mulla se ainakin jäi nyt melko alas, voi olla että nousee tässä päivän aikana sitten ylemmäs. Vähän leikkasin antennia ja onneks, se ois tuntunu ulos asti muuten. Oon lähdössä työkaverin luokse vähän poreisiin joten varuiksi on kyl tampooni mukaan jos ilmenee että siteeseen ois tullut tässä parin tunnin aikana. Mutta ainakaan en vielä osannut tunnustella että aukesiko se kunnolla kun laitoin sen. Ja sen pyöräyttäminen, öh miten?😆

Pahoittelut uusiin kiertoihin joutuneille myös multa ja negat testanneille 😔 Koitetaan saada se leuka pystyyn pikkuhiljaa ❤️

Itse saan vasta parin viikon päästä tietää, oliko se edes mahdollista että mulla olis ollut kiinnittymisyritys, vai oliko paska testi. Mua jännittää tosi paljon mitä siemennesteanalyysi nyt kertoo. Nyt on pakko säännöstellä vielä sitä hcg ta kun ei pääse alottaa niitä letroja miehelle koska maksa arvot koholla. Mutta tosiaan, saa nähdä joo että mitä siellä näkyy.
Harmi juttu että nyt se näytteenanto osuu just hedelmällisille päiville. 9.päivä saa touhuta ja sitten pitäö olla kolme päivää väliä. Mulla vielä yleensä se ovis flon ennustuksesta huolimatta tulee pari päivää aikaisemmin. No ei mahda minkään, touhutaan silloin 9.päivä ja sitten heti jo 13.7 uudestaan jos mies vaan kykenee. Täytyy laittaa hepeneet päälle avuksi 😉

Paljon onnea hei plussille 🥰🥰
Kuukuppi on kyl paras keksintö! 😁 Oon käyttänyt vuoden verran pelkästään kuppia, ja se on ollut loistava 😊 Ei kuivata, eikä haise, ei tatvitse tyhjätä kovin usein, eikä roskaa, ja maksaa itsensä takaisin muutamassa kuukaudessa! Aluksi piti vähän harjotella, ekalla kerralla paniikki kun en saanut sitä ulos, kun en tajunnu puristaa sitä lyttyyn että alipaine lähtee. 😂 Alussa oli myös vähän ohivuotoa ku en just osannu laittaa sitä ihan kohilleen, mutta nyt tuntee aika hyvin milloin se istuu paikalleen "pyöräyttämällä".
 
Takaisin
Top