Raskaaksi 2022

Teettekö testit nii että pissaatte purkkiin ja tikku sinne? Mä testasin oviksen tässä kuussa sillai et pissasin suoraan tikkuun ja meni tietty yli sen max kohdan ku en osaa pissata suoraan. No en sit tiiä tuliko sen takia niin vahva ovulaatio viiva et oisko se testi menny pilalle oikeesti ja luulin vaan että sillo ois ovis. En tikuttanu muina päivinä ku testasin va huvikseen just sillo 1.1 ku mietin että saattas ehkä olla ovis. Mut mitä jos ei ollukaan ku kusin viivan yli:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Liuskat tehdään joo aina silleen että kuppiin ja upotetaan max viivaan tai miel Ihan milli sen alle. Muuten voi näyttää ihan omiaan :smiling-eyes:
Samoilla dpo taidetaan sit mennä piinapäivät! Mulla kans oletettavasti ovis tänään illalla joten luen huomisen dpo 0. :smiling-eyes: Plussatuulia!
Mulla viime kierrossa oli o plussa aamulla ja o kivut illalla ni laskin seuraavan päivän dpo1 :smiling-eyes:
Mulla lyhyt lh piikki ja usein irtoaa tosi nopsaan sen plussan jälkeen.

Mähän olen aloittanut raskauteen ja äitiyteen valmistautumisen vaikka en ole tullut vielä raskaaksi. Koska 9kk on mulle taloudellisesti liian lyhyt aika hankinnoille niin olen jo vuoden ostellut miehen kanssa pikkuhiljaa raskaus ja imetys vaatteita jemmaan ym roinaa koska ei olla niin rikkaita että vois rykäistä kaiken kerralla. Toivottavasti pääsisi käyttämäänkin niitä. Vauvan vaatteita uskallan ostaa vasta sitten kun on raskaana.
Hyvä juttu :red-heart: mulla on jätettynä näiden kahden lapsukaisen tavaroita ja vaatteita talteen niin ei tarvitse kummemmin mitään hankkia jos pienokainen tulee. Ekan kohdalla hankittiin raskauden aikana pikkuhiljaa ja toki piti silloin osamaksua joihinkin kalliimpiin käyttää

Mähän olen aloittanut raskauteen ja äitiyteen valmistautumisen vaikka en ole tullut vielä raskaaksi. Koska 9kk on mulle taloudellisesti liian lyhyt aika hankinnoille niin olen jo vuoden ostellut miehen kanssa pikkuhiljaa raskaus ja imetys vaatteita jemmaan ym roinaa koska ei olla niin rikkaita että vois rykäistä kaiken kerralla. Toivottavasti pääsisi käyttämäänkin niitä. Vauvan vaatteita uskallan ostaa vasta sitten kun on raskaana.

Tää on kyllä tosi fiksua! Hitto ettei oo ite tullut edes ajatelleeksi tällästä että tosiaan vois etukäteen vähän sijoittaa niihin mitä nyt ensin tarvii, kuten just noi äitiysvaatteet! Samoin doplerin vois hommata etukäteen niin ei tarvi sitten etsiä sitä kun raskaus etenee ja haluaa sydänääniä kuunnella. :smiling-eyes:
Meillä ei oo kyllä mitään pojan vauva ajoilta tallessa:loudlycrying: Ihan kaikki pitää ostaa, mutta se on ihanaa kun saa hypistellä kaikkia vauvajuttuja:smiling face with heart-eyes:

Oijoi.. Toivon että lupailee hyvää.. Päivä lämpö nyt 37 (mulla normaalisti jo rajoilla et oon jo aikas man flu kourissa tolla lukemalla) ja nyt siis dpo 6 :folded:
Voisko kiinnittyminen tapahtua jo dpo 6 vai vasta tosiaan dpo 7 eteenpäin?
Muoks. Sillä aattelin kun on noussut toi päivä lämpö ja oon lukenut et vois nousta entiestään hiukan jos kiinnittyy

Muokattu viimeksi:
Tää on kyllä tosi fiksua! Hitto ettei oo ite tullut edes ajatelleeksi tällästä että tosiaan vois etukäteen vähän sijoittaa niihin mitä nyt ensin tarvii, kuten just noi äitiysvaatteet! Samoin doplerin vois hommata etukäteen niin ei tarvi sitten etsiä sitä kun raskaus etenee ja haluaa sydänääniä kuunnella. :smiling-eyes:
Meillä ei oo kyllä mitään pojan vauva ajoilta tallessa:loudlycrying: Ihan kaikki pitää ostaa, mutta se on ihanaa kun saa hypistellä kaikkia vauvajuttuja:smiling face with heart-eyes:

Mullakaan ei oo tallessa mitään 8v esikoiselta kun olin ihan varma etten enää ikinä hakua lapsia kun se alkoi nukkumaan vasta 6 vuotiaan täysiä yöunia. No nyt sitten on taas vauvakuume.

Toi dopleri ois kyllä kiva:smiling face with heart-eyes:

Mullakaan ei oo tallessa mitään 8v esikoiselta kun olin ihan varma etten enää ikinä hakua lapsia kun se alkoi nukkumaan vasta 6 vuotiaan täysiä yöunia. No nyt sitten on taas vauvakuume.

Toi dopleri ois kyllä kiva:smiling face with heart-eyes:

no joo, mä vannoin kanssa pojan syntymän jälkeen ettei enää yhtään lasta koska mun synnytys oli niin järkyttävä kokemus, mutta näköjään aika kultaa muistot :tears:
meillä oli koliikki ja ekat kuukaudet meni valvoessa, mutta sitä en ees muistele pahalla, siitäkin selvittiin ja sen jälkeen poika onkin ollut tosi hyvä nukkumaan ja on edelleen. :smiling-eyes:

Teettekö testit nii että pissaatte purkkiin ja tikku sinne? Mä testasin oviksen tässä kuussa sillai et pissasin suoraan tikkuun ja meni tietty yli sen max kohdan ku en osaa pissata suoraan. No en sit tiiä tuliko sen takia niin vahva ovulaatio viiva et oisko se testi menny pilalle oikeesti ja luulin vaan että sillo ois ovis. En tikuttanu muina päivinä ku testasin va huvikseen just sillo 1.1 ku mietin että saattas ehkä olla ovis. Mut mitä jos ei ollukaan ku kusin viivan yli:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mulle kävi tällainen samanlainen vahinko, kun tein suunnilleen ensimmäisiä kertoja puikkoraskaustestiä. Silloin tuli testiin tosi selvä viivanpaikka, vaikka en ollut raskaana ja seuraavana päivänä testi blanco. Ollut siis mun ensimmäinen ja viimeinen viivanpaikka :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Tuli tuosta omasta hehkutuksesta eilen mieleen, että kun mun mies leikkii kuulema tänäänkin siskon muksun kanssa ihan omasta tahdostaan, että onko muiden puolisot olleet jo tyyliin tapaamisesta saakka luonnostaan isämäisiä ominaisuuksia omaavia superlapsirakkaita ihmisiä vai ovatko muuttuneet isimäiksi vasta lastensaannin myötä ja ehkä sillä tapaa yllättäneet, että vitsi tyyppi onkin ihan luonnostaan täydellinen isä eikä esim. arkaillut ensimmäisen lapsen(kaan) kanssa yhtään? Tai miksei voisi kysyä myös toisinkin päin, että onko jopa jäänyt vanhemmuudessa enemmän kröhöm taustapiruksi ja siittäjäksi ? :rolling:

Oma mies on tosiaan sellainen, että saattoi suhteen neljä ekaa vuotta sanoa kaupassakin huutavista lapsista että ei jaksais tuollaista, mutta on kypsynyt ajatukseen vanhemmuudesta hiljakseen. Ajan saatossa päädyttiin tjottailemaan kuitenkin sitten vähän puolivahingossa vuoden kaks, mutta lopulta kunnolla avasi sanaisen arkkunsa vasta kevään kemiallisen jälkeen, että hän ois ihan täysin valmis jos minäkin olen. Ja nyt sitten on viime aikoina enempi vähempi ottanut kontaktia lapsiin, mikä mua tietysti hellyttää ihan suunnattomasti, kun mietin sitä, millainen mies on ollut vaikkapa sutheen alkuaikoihin verrattuna.

Onko miehilläkin joku biologinen kello? :D

Meillä on esikoisen jäljiltä vielä ihan kaikki tallessa, joten ei tarvitse kauheasti mitään hankkia. Doppler löytyy myös.

Täällä alkoi jo vähäinen vuoto ja on vähän sellainen olo kuin juuri ennen menkkoja, joten ehkä keho on sittenkin niin fiksu, että tajuaa tyhjentää kohdun ihan itsestään.

Tuli tuosta omasta hehkutuksesta eilen mieleen, että kun mun mies leikkii kuulema tänäänkin siskon muksun kanssa ihan omasta tahdostaan, että onko muiden puolisot olleet jo tyyliin tapaamisesta saakka luonnostaan isämäisiä ominaisuuksia omaavia superlapsirakkaita ihmisiä vai ovatko muuttuneet isimäiksi vasta lastensaannin myötä ja ehkä sillä tapaa yllättäneet, että vitsi tyyppi onkin ihan luonnostaan täydellinen isä eikä esim. arkaillut ensimmäisen lapsen(kaan) kanssa yhtään? Tai miksei voisi kysyä myös toisinkin päin, että onko jopa jäänyt vanhemmuudessa enemmän kröhöm taustapiruksi ja siittäjäksi ? :rolling:

Minulla on ollut jo nuoresta asti sellainen vauvakuume, että olen aina katsonut miehiäkin ennen kaikkea sillä silmällä, kuka olisi hyvä isä lapsille. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Ja mies on kyllä mahtava isä. :Smiling Face With Smiling Eyes: Hän oli esikoisen kanssa kahdestaan kotona useamman kuukauden, kun meillä ei ollut vielä päiväkotipaikkaa ja minä halusin palata töihin. Ja nytkin hän tekee vain osa-aikaista työtä, jotta esikoisen ei tarvitse olla kovin pitkiä päiviä päiväkodissa. Esikoinen onkin kyllä sellainen isin poika, että. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Vähän kyllä välillä kirpaisee, kun ei kelpaa äiti lohduttajaksi, vaan pitää olla isi, mutta toisaalta ihanaa nähdä, miten läheiset välit heillä on.

Oma mies on tosiaan sellainen, että saattoi suhteen neljä ekaa vuotta sanoa kaupassakin huutavista lapsista että ei jaksais tuollaista, mutta on kypsynyt ajatukseen vanhemmuudesta hiljakseen. Ajan saatossa päädyttiin tjottailemaan kuitenkin sitten vähän puolivahingossa vuoden kaks, mutta lopulta kunnolla avasi sanaisen arkkunsa vasta kevään kemiallisen jälkeen, että hän ois ihan täysin valmis jos minäkin olen. Ja nyt sitten on viime aikoina enempi vähempi ottanut kontaktia lapsiin, mikä mua tietysti hellyttää ihan suunnattomasti, kun mietin sitä, millainen mies on ollut vaikkapa sutheen alkuaikoihin verrattuna.

Onko miehilläkin joku biologinen kello? :D
Meillä mies ehdotti lapsen yrittämistä ekana ja olin heti ihan valmis myös, pillerit jäi siis samana päivänä pois. Oltiin 19v ja 20v. 3v myöhemmin saatiin eka lapsi ja olisihan se ollut kiva jos olisi aiemmin tärpännyt. Tosin ehdittiin hyvin siinä samalla kasvaa ja ainakin tuli varmaksi että lapsia myös halutaan. Mies on ollut jokaisen lapsen kanssa myös yli puoli vuotta kotona ja on nyt tämän neljännenkin kanssa jäämässä kotiin. Mies on meillä se joka yleensä vie pulkkamäkeen ja jaksaa leikkiä, lukee iltasadut yms. On siis todella osallistuva. En mä varmaan muuten 5. lasta jaksaisikaan :)

Kolmosen jälkeen hankkiuduttiin kaikista kamoista eroon, neloselle sitten piti kaikki taas ostaa. Nyt ei olla luovuttu mistään tavaroista/vaatteista. Ajatuksena olisi jos vielä lapsi saadaan, säästää tavarat jos vaikka joku sukulainen vaikka sattuisi tarvitsemaan.

Meillä on onneksi esikoiselta lähes kaikki tallessa, että kaikki isot hankinnat tehtynä. Tosin vaatteet ja jotkut pienemmät jutut on tosi tyttömäisiä, että jos toinen olisi poika, niin sitten on ainakin vaatteiden hankintaa tiedossa.

Mä en uskaltanut ostaa mitään ennen rakenneultraa (lukuunottamatta yhtä bodya, jonka annoin, kun kerroin raskaudesta), mutta toki oltiin pistetty rahaa säästöön vauvahankintoja varten jo ennen raskaaksi tuloakin. :smiling-eyes:

Moikka,

kirjottelen tänne ekaa kertaa nyt kädet täristen. Hyvin mahdollista et tuijottelin tota testiä liian pitkään ja nyt olevinaan nään siinä jotain, tai sit jos sattuu näkymään, niin on viivanpaikka. Miltä tää muille näyttää, vai näyttääkö miltään? Nyt kp 35/29-34.

Liitteet

• 787A4129-C3FE-4140-97D6-4E9825424BAD.jpeg
    787A4129-C3FE-4140-97D6-4E9825424BAD.jpeg
    1.4 MB · Katsottu: 219
@Jadine ja @Foreverfever kuulostavat ihanille isille. Itsellä oli tosi hyvä ja läheinen isä-tytär suhde loppuun saakka ja aina lämmittää sydäntä kun näkee sellaisen isän, joka oikeasti tykkää puuhailla lapsiensa kanssa :)

Itsekään en ole pullantuoksuinen äitihahmo varsinaisesti koskaan ollut, enkä aina ole ollut varma lapsien hankkimisestakaan, tausta ja "kasvutarina" sen suhteen hieman mutkikas. Mies on vähän samanlainen, joskin aluksi ja nuorempana oli ihan ehdoton lapsensaantia kohtaan. Nyt sitten kuumeillaan kaikkien menetettyjen vuosien edestä ja sydän sulaa aina, kun näen miehen minkä ikäisen lapsen kanssa tahansa:rolling:

Moikka,

kirjottelen tänne ekaa kertaa nyt kädet täristen. Hyvin mahdollista et tuijottelin tota testiä liian pitkään ja nyt olevinaan nään siinä jotain, tai sit jos sattuu näkymään, niin on viivanpaikka. Miltä tää muille näyttää, vai näyttääkö miltään? Nyt kp 35/29-34.

Kyllä näkyy jotain! :Eyes:

Moikka,

On siinä jotain! Tuliko testiajan sisällä vai sen jälkeen?

Oijoi.. Toivon että lupailee hyvää.. Päivä lämpö nyt 37 (mulla normaalisti jo rajoilla et oon jo aikas man flu kourissa tolla lukemalla) ja nyt siis dpo 6 :folded:
Voisko kiinnittyminen tapahtua jo dpo 6 vai vasta tosiaan dpo 7 eteenpäin?
Muoks. Sillä aattelin kun on noussut toi päivä lämpö ja oon lukenut et vois nousta entiestään hiukan jos kiinnittyy
Kyllä mä sanoisin että ihan yhtä hyvin kuin vaikka dpo10 :) mulla oli itellä dpo6 todella voimakas alavatsan kipukohtaus, en tiedä oliko kiinnittymisestä just mutta jotenkin sen oli pakko raskauteen liittyä. Tuskin ihan sattumaa et nyt lämmöt pomppaa noilla dpo:illa. Jännää :folded:

Täällä edelleen menkkajomotuksia ja flo hihkuu, että uusi kierto on alkamassa:Elephant:

Takaisin