Raskaaksi 2022

Selvitellään. Ainakin lääkitys sen parantamiseen mutta ei tiedetä sitten siitä siemenjohtimesta että mitä sille voi. Siemennesteen laatuhan varmasti uusiutuu ruokavaliolla kunhan ensin klamydia on saatu pois kehosta. Ei auta kun odottaa ja katsoa mitä käy. Ehkä syksyllä ollaan viisaampia asiasta.

Onnea @Ria98 😍

@Jiin3s Toivottavasti tilanne paranee, kun klamydian saa hoidettua pois. ❤️

Mä oon miettinyt myös tota Donafertyä kierron tasaamiseen, mutta on niin kallista, että en oo vielä raaskinut löhteä sitä kokeilemaan. Macaa oon nyt ottanut 4vk, eikä ainakaan vielä oo mitään tapahtunut.

Jatkuvia ovistuntemuksia on ja siinä se, mitään ei kuitenkaan tapahdu, turhauttaa.

Oon lämpöjä alkanut mittailemaan, ja tänään ekan kerran ne vähän nousi ja on kipeä olo. Viime viikon maanantaina tunsin ovulaatiokipua, tai samanlaista oviskipu on ainakin aiemmin ollut. Mutta nyt eilen tuntui taas samanlaista ja oikealta puolelta alavatsaa illemmalla melko terävää kipua ehkä n. 20sekunnin ajan. 🤔

@Jiin3s oon pahoillani ❤️ Tosi monet jutut on onneksi mahollisia nykyään. Oon joskus lukenu et kiveksistä on suoraan otettu jollain leikkauksella (?) yksittäisiä siittiöitä. En muista kunnolla. Mut siis lähinnä halusin vaan luoda toivoo, et jos siittiöitä vaan on, niin mahdollisuuksia onneksi on. ❤️Hyvä et ootte alkanu selvitellä asiaa ja syy on nyt selvillä. Lääkärit osaa auttaa ja kertoo mahdollisuuksista. Kovasti tsemppiä sinne!

Pahoittelut Jiin3s! Onpa kurja löytö 😕

Omanapailua vielä: edellissivulla harmittelin kutupaikan puutetta reissussa, mutta jes! Miehen tädin mökki 30km päässä tukikohdastamme ja siellä ei ole ketään, sinne pieni panoretki 😂 kukapa nyt ei 60km ajelisi vauvanteon takia 😂

Heips! Täällä olis toista lasta kipeästi kuumeileva 29v 7/21 syntyneen esikoisen äiti. Esikoista yrittäessä (pillerit pois 1/20 ja plussas 10/20 alkaneesta kierrosta) ja raskausaikana tuli tänne ahkerasti kirjoiteltua, mutta synnytyksen aikoihin ja jälkeen jäi syystä tai toisesta. Toinen olisi ollut tervetullut jo syyskuusta alkaen. Minipillereitä kerkesin syömään vain 2kk synnytyksen jälkeen. Ekat kunnon menkat viime joulukuussa, mistä tuloksena kemiallinen ja heti perään tammikuun kierrosta uusi tärppi, mikä meni sitten helmikuussa kesken 6+4 spontaanisti. Ekat menkat alkoivat 4vk keskenmenovuodon alusta. Kuukautiset tulleet säännöllisesti sen jälkeen ilman tärppiä, kierto ollut sen 26 päivää (esikoista yrittäessä oli noin 30-33). En ole ovistestejä tehnyt, mutta todella kivuliaat ovikset ja selvät limat ollut. Alkaa vähän jo pää hajoilemaan tähän yritykseen. Nyt menossa ovisoloista ja päivälämmön noususta päätellen dpo9-10. Menkat pitäisi maanantaina alkaa. Ei ole toiveet kovin korkealla. Tämän kierron jälkeen onkin sitten jo mennyt pidempään kuin esikoista tehdessä.

Onkos kellään ollut oviksen ja menkkojen välillä repäisytyylisiä kipuja ilman raskautta? Itsellä tämmöisiä ollut nyt ja en usko raskaudesta johtuvan näillä päivillä.

Muokattu viimeksi:
Kiitos kommentoineille.. Mä aloin nyt pohtia, kävisinkö gynellä ultrauttamassa munasarjat ja hakemassa vähän arviota, missä tilanteessa mun hedelmällisyys on. Toisi rauhaa, jos siellä näkyisi hyvä tilanne ja uskaltaisi rauhassa vuodenkin odotella. Olis kyllä niin ihanaa ottaa vielä rauhassa.. Mutta tämä ikä.. ja tosi kova vauvakuume. Että en tiedä miten malttaakaan odottaa..Mä uskon, että tarkoituksensa tälläkin. Ja voisin aidosti olla valmis jättämään sen ehkäisyn jo syksyllä, jos mies on.. muutenkin etsitään isompaa asuntoa tässä. Käytännössä asuttu nyt mun luona.. hyvältä tuntuu kaikki ja haluaisin vaan luottaa fiilikseen.. uskon, että 10v kestäneessä suhteessakin voi tulla yllätyksenä miten vauva-arki muuttaa suhdetta..

Mä itseasiassa soitin tänään neuvolaankin perhesuunnitteluasiassa. Ihana terkka siellä.. sanoi, että yhä enemmän on ollut yli 35v odottajia ja hyvin yleensä menee.. että ei komplikaatioiden riskit merkittävästi lisäänny kuin sitten lähempänä 40v.

Mulla itsellä olo, että olen kyllä nyt vielä hyvin hedelmällinen. Mutta ensi vuoden jälkeen alkaisi jo olla vaikeampaa..

Voi että haluan niin paljon vielä ainakin kerran kokea sen kaiken.. sekin tässä on, että jos menee hyvin kolmannen kanssa, voisi se neljäskin olla tervetullut.. siksi olis parempi jo piakkoin alkaa toimia :)

Juliet92, imetätkö vielä? Joillain ottaa pidemmän aikaa ennen kuin keho toipuu aiemmasta raskaudesta. Toivottavasti pian onnistuu :) Mä myös toivoisin mahdolliselle kolmannelle ja neljännelle lyhyttä ikäeroa, että ehtii ne saada ja olen sen myös halunnut kokea. Muilla lapsilla pitkät ikäerot.

Mun miehelle on muuten aikanaa näkijä ennustanut kaksosia. Sitä en toivoisi vaan ennemmin peräkanaa.. yksi kerrallaan kiitos :) mutta kaksi tosiaan saisi vielä tulla jos kaikki menee hyvin.

Ria98, super paljon onnea!!! :) vitsit tuo tunne on mahtava.. muistaa kyllä ikuisesti ne kerrat kun on tehnyt plussatestin..

Heips! Täällä olis toista lasta kipeästi kuumeileva 29v 7/21 syntyneen esikoisen äiti. Esikoista yrittäessä (pillerit pois 1/20 ja plussas 10/20 alkaneesta kierrosta) ja raskausaikana tuli tänne ahkerasti kirjoiteltua, mutta synnytyksen aikoihin ja jälkeen jäi syystä tai toisesta. Toinen olisi ollut tervetullut jo syyskuusta alkaen. Minipillereitä kerkesin syömään vain 2kk synnytyksen jälkeen. Ekat kunnon menkat viime joulukuussa, mistä tuloksena kemiallinen ja heti perään tammikuun kierrosta uusi tärppi, mikä meni sitten helmikuussa kesken 6+4 spontaanisti. Ekat menkat alkoivat 4vk keskenmenovuodon alusta. Kuukautiset tulleet säännöllisesti sen jälkeen ilman tärppiä, kierto ollut sen 26 päivää (esikoista yrittäessä oli noin 30-33). En ole ovistestejä tehnyt, mutta todella kivuliaat ovikset ja selvät limat ollut. Alkaa vähän jo pää hajoilemaan tähän yritykseen. Nyt menossa ovisoloista ja päivälämmön noususta päätellen dpo9-10. Menkat pitäisi maanantaina alkaa. Ei ole toiveet kovin korkealla. Tämän kierron jälkeen onkin sitten jo mennyt pidempään kuin esikoista tehdessä.

Onkos kellään ollut oviksen ja menkkojen välillä repäisytyylisiä kipuja ilman raskautta? Itsellä tämmöisiä ollut nyt ja en usko raskaudesta johtuvan näillä päivillä.
mulla on ollut monessa kierrossa, plussassa ja negoissa yhtä lailla noita repäisykipuja

Juliet92, imetätkö vielä? Joillain ottaa pidemmän aikaa ennen kuin keho toipuu aiemmasta raskaudesta. Toivottavasti pian onnistuu :) Mä myös toivoisin mahdolliselle kolmannelle ja neljännelle lyhyttä ikäeroa, että ehtii ne saada ja olen sen myös halunnut kokea. Muilla lapsilla pitkät ikäerot.

Mun miehelle on muuten aikanaa näkijä ennustanut kaksosia. Sitä en toivoisi vaan ennemmin peräkanaa.. yksi kerrallaan kiitos :) mutta kaksi tosiaan saisi vielä tulla jos kaikki menee hyvin.
Imetysyritys loppu jo kuukauden pääsrä synnytyksestä, kun ei onnistunu ja pumppauksestakaa enää tullu tulosta. Näköjään ottaa aikansa, ihmettelen vaan kun oli kaksi "tärppiä" putkeen ja nyt ei mitään. Alan miettii, et missä vika.

@Mössö okei. Ite huomasin vasta nyt. Muita kiputuntemuksia ollut negakierroissakin, mut nyt noita alkuraskausmaisia repäsyjä.

No nyt sit tullu paril vessareissul pyyhittäes vaaleenpunasta/rusehtavaa limansekaista vuotoa... alkaakohan ne menkat sitten nyt jo... kp 23 tänään ja arviolta dpo9-10. Alkaa oikeesti pelottaa et jotku varhaset vaihdevuodet iskee ku kierto vaan lyhenee...

No nyt sit tullu paril vessareissul pyyhittäes vaaleenpunasta/rusehtavaa limansekaista vuotoa... alkaakohan ne menkat sitten nyt jo... kp 23 tänään ja arviolta dpo9-10. Alkaa oikeesti pelottaa et jotku varhaset vaihdevuodet iskee ku kierto vaan lyhenee...
Voisko olla kiinnittymisvuotoa? :)

Mulla ainakin tuollainen oli kiinnittymisvuotoa 😍

Moikka pitkästä aikaa. 🥰 Mulla lyheni kierto ja sen mukana luteaalivaihe jäi tosi lyhyeksi ekan synnytyksen jälkeen. Raskauduin onneksi lyhyestä luteaalista huolimatta, kun alkio kiinnittyi aikaisimpana mahdollisena päivänä, eli jo dpo 6. Toivo ei ole menetetty ja sulla synnytyksestä vielä vähän aikaa sinänsä ja kierto vielä todennäköisesti hakee itseään.

Voimia keskenmenojen kokemisen jälkeen. Todella rankkaa varmasti. 😔❤️

Moikka pitkästä aikaa. 🥰 Mulla lyheni kierto ja sen mukana luteaalivaihe jäi tosi lyhyeksi ekan synnytyksen jälkeen. Raskauduin onneksi lyhyestä luteaalista huolimatta, kun alkio kiinnittyi aikaisimpana mahdollisena päivänä, eli jo dpo 6. Toivo ei ole menetetty ja sulla synnytyksestä vielä vähän aikaa sinänsä ja kierto vielä todennäköisesti hakee itseään.

Voimia keskenmenojen kokemisen jälkeen. Todella rankkaa varmasti. 😔❤️
Heipä hei tuttu yritys ja lasketturyhmä tuttu😊 mitäpä teille kuuluu?

mulla jäi tosiaan kirjottelut jostain syystä. Meillä ollut kyllä helppo ja ihana esikostyttö ja siksikin haaveissa toinen pienellä ikäerolla. Neitihän synty 6 päivää ennen laskettua.

Toivon, että vain sekaisin kierto. Ihmettelen vaan, kun oli kaksi tärppiä ja nyt ei mitään. Oon kyllä ollu ihan ylistressaantunut, mutta luulis, et se ennemminki pidentäis kiertoo. Keskenmeno oli kyllä ikävä, lohdutan itseäni, ettei sen pidemmälle ehtinyt, vaikka ehtihän siinä jo reilu kaksi viikkoa iloita lokakuisesta. Hcg laski viikossa alle 5. Digi näytti 6+0 vielä 2-3 vk pistä jo aavistin, ettei kaikki hyvin. 6+4 lähti itsestään vuotamaan.

Takaisin