Heippa :)
Täällä 34v kolmatta lasta kuumeileva. Aiemmat lapseni ovat 12v ja 5v. Nyt minulla on uusi mies. Ollaan seurusteltu vasta vuosi.. keväästä saakka olen kokenut voimakasta vauvakuumetta. Ollaan varmoja siitä, että halutaan vielä yhteinen lapsi. Minulla on vielä kuparikierukka. Tässä juuri pohditaan, kauanko uskalletaan odottaa, ennen kuin jätetään ehkäisy pois.. Haluttaisiin vielä ehkä vuosikin nauttia kahdenkeskisestä ajasta.. Mutta menin lukemaan, miten dramaattisesti hedelmällisyys laskee naisen täytettyä 35v. Oma äitini sai minut 38v, hänellä oli raskausmyrkytys ja synnyin keskosena.. tätäkin riskiä mietin.. voiko johtua iästä.. Aiemmat raskauteni ovat sujuneet ongelmitta. Esikoinen tärppäsi 9kk kohdalla ja toinen heti ekasta kierrosta.
Nykyinen mieheni on 33v ja hänellä ei ole ennestään lapsia.. mutta ei myöskään mitään sairauksia tms tiedossa mikä voisi heikentää hedelmällisyyttä. Ensi vuoden alkupuolella itse täytän sen 35v. Olen perusterve ja normaalipainoinen, terveelliset elämäntavat.
Nyt on tullut fiilis siitä, jos sen ehkäisyn kuitenkin jättäisi esim jouluna. Tai jo syksyllä.. Ja siitäkin eteenpäin on kuitenkin ainakin 9kk sitä kahdenkeskistä aikaa enemmän.. Toki elämä menee jo nyt paljon lasten ehdoilla kun he ovat pääsääntöisesti minulla. Minua eniten mietityttää vauvan saamisessa juurikin se parisuhdeajan vähyys ja että parisuhteen hoitaminen jää alussa taka-alalle enemmän. Haluaisin, että suhde on mahdollisimman luja ja vahva tätä ennen.
Olen kokenut lasten välissä yhden keskenmenon ja siksikin aloittaisi enemmän aiemmin kuin myöhemmin..
Kiinnostaa teidän mielipiteet, kauanko uskaltaisitte odottaa tässä mun tilanteessa? Kauanko harkitsitte, ennen kuin aloitte yrittää raskautta? Onko täällä ketään, jolla myös aika tuore suhde eikä ole oltu kovin pitkään yhdessä ennen yritystä?
Mulla on vahva luotto meidän suhteeseen kyllä. On vahva yhteys ja rakkaus. Samankaltainen arvomaailma. Mieheni on täydellinen tuki ja turva minulle. Ja saan olla hänen kanssaan juuri sellainen kuin olen. Hän on ottanut lapseni vastaan tosi sydämellisesti ja on luontevasti heidän kanssaan, osaa huomioida ikätason.. eikä ole missään vaiheessa kokenut lasten olevan mitenkään tiellä tms. Olen siitä valtavan kiitollinen. Ollaan selvitty jo yhdestä suuresta vastoinkäymisestä yhdessä, kun hänen isänsä kuoli yllättäen. Tämä lähensi ja lujitti meitä. Aiotaan naimisiin ensi kesänä.
Suuri kiitos kaikista kommenteista. Kiinnostaa sekin, onko täällä muita, jotka eivät ihan vielä ole aloittaneet yritystä?
Paljon myötätuulta, onnea ja rakkautta kaikille toiveiluun :)