Raskaaksi 2022

Hei, ostin nyt semmosen sykettä mittaavan rannekkeen!:Smiling Face With Smiling Eyes:mitä tästä nyt pitäis seurailla, minkälaiset muutokset viittas raskauteen? Kiitos ku neuvotte mua tässä :Face With Tears Of Joy:
Leposyke! Eli se ranneke ehkä raportoi joka päivälle/yölle mikä sun leposyke oli. Ni ainaki osa meistä on huomannu että se leposyke tuppaa olee vähän korkeempi ovulaation jälkeen, ja sit se vähän laskee taas ennen menkkoja. Ei yhtä selvä muutos ku ruumiinlämmössä, mutta kuitenkin samanhenkinen! Joillain sit kai raskauden alkaessa vielä enemmän nousee se leposyke siinä luteaalissa? En muista, muut voi kokemuksiaan kertoa :)

Mulla kanssa tässä kierrossa ekaa kertaa myo-inositoli ja greippimehu ja ihan sama havainto limoista. :tears:

Onko muilla ollut ovulaatio-oireena kummallista tunnetta alapäässä, vähän niin kuin paineen tunnetta tai pieniä vihlaisuita? :Face Without Mouth: Suomeksi googlaamalla löytyi jotakin keskusteluita aiheesta, eli ei tämä ihan ainutkertaista pitäisi olla, muttei vissiin mikään tyypillisinkään ovulaatio-oire? Oon viime kuussa laittanut Flo'iin samaan aikaan merkinnän oudosta olosta alapäässä.
Mul on yleensä ovulaation aikaan pientä nipistelyä ainakin! Vähän menkkamaista juilintaa. "Ovulaatiokivut" tuottaa hakutuloksia. Vai onks toi sun siis jotain vähän erilaista?

Erittäin huonosti ja vähän nukutun yön jälkeen olihan se täysin valkoinen tikku taas pieni isku vasten kasvoja.

En tiiä oliko ne viime viikonlopun vuodot sit viikon etuajassa olleet menkat, mut jotenkin nyt on vissiin kroppa ihan sekasin.
Höööh ❤️😞 mitä se kroppa ny sekoilee ja antaa toivoa ❤️ mitä jos kokeilisit huviks kans myo-inositolia? Esim. mä käytän "Donaferty premium" jauhepussei mitä sekotetaan veteen. Ei se mikään ihmelääke oo mihinkään mutta musta itestä ainakin tuntuu kivalta, että voi jotain yrittää tehdä, eikä siitä haittaa pitäis olla :)

Mulla loppuu huumorintaju, usko ja mielenterveys näiden testien kans. Tänään varmaan dpo12-14, en nyt enää oo ollenkaan varma milloin ovis on ollut. Mut tässä joka tapauksessa tämän aamun testien tulokset. Muutenhan Sofi näyttäis jo ihan lupaavalta, mut ne on näyttänyt jo about 3 päivää ihan samanlaiselta. Pregcheckissä ajoittain havaittavissa jotain, jos omistaa oikein vahvat viivakiikarit, nut negaahan ne todellisuudessa taitaa olla.
Oivoi 😞 jos siis on sofilla ollu useampaan kertaan tollasta, ni uskon kyl että sulla vähän koholla hCG, että ei ne ihan negoja oo. Mut joo, jos ei tummu siitä ni eihän se sit nouse 😞 eli ehkä joku yritti kiinnittyä, mutta syystä tai toisesta ei onnistunu tällä kertaa. Mulla ei sofilla oo viel kertaakaan näkyny mitään vääriä viivoja. (Tai oikeitakaan viivoja - mun näkökulmasta ne vois ihan hyvin olla pelkkiä paperiliuskoja ja tulokset olis samoja. Halvemmakski tulis!)

Höööh ❤️😞 mitä se kroppa ny sekoilee ja antaa toivoa ❤️ mitä jos kokeilisit huviks kans myo-inositolia? Esim. mä käytän "Donaferty premium" jauhepussei mitä sekotetaan veteen. Ei se mikään ihmelääke oo mihinkään mutta musta itestä ainakin tuntuu kivalta, että voi jotain yrittää tehdä, eikä siitä haittaa pitäis olla :)
Pitää laittaa testiin! Ja vois taas ottaa geleet ja vehnänalkiokapselit käyttöön!

En myös tiedä et onko tässä nyt jotain stressiä tai vähäiset unet vai mikä syynä mut useampana päivänä on ollu myös vatsakipuja. Ei semmosta että tekis pahaa, vaan semmosta että on vähän inhottava olo.
No, yritän nyt tän kesän olla mahdollisimman paljon stressaamatta.

Olen käynyt melkein päivittäin lukemassa kaikkien viestejä. Mukana eletty siis!

Itsellä huomenna dpo12 ja ajattelin tehdä testin. Aikasemmin olen ollut aika varma plussista, mutta nyt en osaa yhtään sanoa. Kahdessa aikaisemmassa kierrossa siis kemialliset. Jännittää ihan hirveästi!

Oivoi 😞 jos siis on sofilla ollu useampaan kertaan tollasta, ni uskon kyl että sulla vähän koholla hCG, että ei ne ihan negoja oo. Mut joo, jos ei tummu siitä ni eihän se sit nouse 😞 eli ehkä joku yritti kiinnittyä, mutta syystä tai toisesta ei onnistunu tällä kertaa. Mulla ei sofilla oo viel kertaakaan näkyny mitään vääriä viivoja. (Tai oikeitakaan viivoja - mun näkökulmasta ne vois ihan hyvin olla pelkkiä paperiliuskoja ja tulokset olis samoja. Halvemmakski tulis!)
Kävin vielä ostaan apteekista digin ja ”ei raskaana”, joten tämän kierron osalta case closed. Mysteeriksi edelleen jää miksi Sofit näyttää noin, ovatko todella herkkiä niin ettei digikään sitä hcg:n määrää rekisteröi, vai perseileekö ne vaan mulle 🙄

Huhheijaa, meillä on ollut niin haipakkaa, etten oo kerinnyt viestejä näpyttelemään. Lukenut olen kaikki viestit kyllä. 😊

Tännehän viime viikolla kurvasi täti kylään ja yk2 käynnistyi. Tänään elellään kp9 ja peiton heilutus on aloitettu! Järkyttävä päänsärky vaan meinaa taas pilata tunnelmaa. 😑

Mulla oli vaikka mitä mielessä, mitä piti tänne tulla jutustelemaan, mut nyt lyökin pää ihan tyhjää. 😅 Noh, palaan illalla asiaan, mutta tsemppiä jokaiselle omiin tilanteisiin! ❤️

Pitää laittaa testiin! Ja vois taas ottaa geleet ja vehnänalkiokapselit käyttöön!

En myös tiedä et onko tässä nyt jotain stressiä tai vähäiset unet vai mikä syynä mut useampana päivänä on ollu myös vatsakipuja. Ei semmosta että tekis pahaa, vaan semmosta että on vähän inhottava olo.
No, yritän nyt tän kesän olla mahdollisimman paljon stressaamatta.
Mulle lääkäri määräs tota Donafertyä (ja juuri siis tuon nimisessä valmisteessa on moninkertainen määrä myo-inositolia kuin toisissa valmisteissa) niin luulisi sillä olevan oikeasti vaikutusta. Sen pitäisi hillitä pcos oireita ja insuliiniresistanssin oireita

Leposyke! Eli se ranneke ehkä raportoi joka päivälle/yölle mikä sun leposyke oli. Ni ainaki osa meistä on huomannu että se leposyke tuppaa olee vähän korkeempi ovulaation jälkeen, ja sit se vähän laskee taas ennen menkkoja. Ei yhtä selvä muutos ku ruumiinlämmössä, mutta kuitenkin samanhenkinen! Joillain sit kai raskauden alkaessa vielä enemmän nousee se leposyke siinä luteaalissa? En muista, muut voi kokemuksiaan kertoa :)
Kiitos! Pistän seurantaan

Hei, ostin nyt semmosen sykettä mittaavan rannekkeen!:Smiling Face With Smiling Eyes:mitä tästä nyt pitäis seurailla, minkälaiset muutokset viittas raskauteen? Kiitos ku neuvotte mua tässä :Face With Tears Of Joy:
Joo leposyke. Mulla ainakin nousi noin 60 leposykkeestä 70 paikkeille silloin tärppi kierroksella. Keskenmenon jälkeen laski sitten takaisin normaaliin.

Itsellä alkoi piinapäivät, ovis osui luultavasti eiliselle. Tosin mitään oireita, nippailua tms ei oo ollut, limatkin olemattomat, joten vähän jännittää oliko edellytyksiä mihinkään, vaikka tallettelut onnistui hyvin.
Testin teen varmaan vasta kun menkat pitäisi alkaa.

Täällä dpo9-10 ja testi näyttää tältä🤔

Liitteet

• 68B3CCEE-E23F-46C5-8BFC-5F6BF94D489F.jpeg
    68B3CCEE-E23F-46C5-8BFC-5F6BF94D489F.jpeg
    1.2 MB · Katsottu: 183
  • E0D6D511-215A-4AF5-8239-EE518ECCFCBD.jpeg
    E0D6D511-215A-4AF5-8239-EE518ECCFCBD.jpeg
    261.2 KB · Katsottu: 166
Täällä ovulaatio oli to, niin kovat kivut oli pitkästä aikaa et huh. Jostain syystä ovis oli siirtynyt pari päivää normaalista, liekö se aikaisempi kuume siirtänyt sitten. Ti ja ke päästiin/jaksettiin petipuuhiin että kaiketi ihan hyvä ajoitus sitten kuitenkin. Jäädään siis jännäämään🤗
Tänään kävin kattomassa mun siskon vastasyntynyttä, herranjestas miten ihana tyyppi oli hän😍 tais viedä vähän ton miehenkin sydämen.
Tsemppiä kaikille piinapäiviin ja pahoittelut uusiin kiertoihin joutuneille. Oisko tää meijän kaikkien "se" kierto🤩

Voihan se. Mulla näytti herkkä medigoo vasta pientä tummaa varjoa dpo 11, "ei herkkä" pc antoi samana päivänä jo selvää haamua 😊 mutta dpo 10 ei näkynyt vielä mitään.
Tämä luo pientä toivoa vielä tähän kiertoon, tutut menkkaoireet loistaa poissaolollaan. Etova olo senkun jatkuu, tosin en tiedä onko vain kroppa stressistä sekaisin. Ei oo yhtään mun juttu odotella ja toivoa parasta.

Itsellä takana nuorempana sairastettu klamydia josta ei varmuutta kauanko on ollut. Gyne sai kyllä rauhoiteltua että kun oli oireeton, eikä edennyt tulehdukseksi ei mitään ongelmaa pitäisi olla, mutta tämä tietysti mietityttää. YK3 vasta menossa joten ei ole vielä aika munanjohtimien aukiolotutkimukselle…

Tämä luo pientä toivoa vielä tähän kiertoon, tutut menkkaoireet loistaa poissaolollaan. Etova olo senkun jatkuu, tosin en tiedä onko vain kroppa stressistä sekaisin. Ei oo yhtään mun juttu odotella ja toivoa parasta.

Itsellä takana nuorempana sairastettu klamydia josta ei varmuutta kauanko on ollut. Gyne sai kyllä rauhoiteltua että kun oli oireeton, eikä edennyt tulehdukseksi ei mitään ongelmaa pitäisi olla, mutta tämä tietysti mietityttää. YK3 vasta menossa joten ei ole vielä aika munanjohtimien aukiolotutkimukselle…
Lohdutan sua, mäkin oon sairastanut klamydian nuorempana ja ei MITÄÄN hajua kauanko tartunta kerkes olla mutta mitään kiinnikkeitä tms ei oo ja ovuloin normaalisti molemmilta puolilta. ❤

Hesarissa oli muuten tällä viikolla mielenkiintoinen juttu, nimeltään Heikkenevän sperman tulevaisuus (https://www.hs.fi/visio/art-2000008871481.html). On maksumuurijuttu, mutta olennaisin pointti on varmaan se, että 25 % suomalaismiehistä on niin kehnoa spermaa, että se aiheuttaa hedelmöittymisongelmia. Mikä kurjinta, syytä tälle ei tiedetä.

Mua jäi tuossa jutussa kuitenkin eniten mietityttämään tämä:
"Terveillä elämäntavoilla on toki mahdollista edistää siittiöiden kunnossa pysymistä, mutta Topparin mukaan elämäntavoilla ei korjata tilannetta, jos laatu on heikko.

”Ainoa suunta, jonka elintavoilla voi periaatteessa saada aikaan, on alaspäin”, Toppari sanoo.

Syynä on se, että siittiöntuotantokyky kehittyy jo sikiövaiheessa ja ensimmäisten elinkuukausien aikana. Myös ennen puberteettia on kriittiset ajat. Sen jälkeen siittiöntuotantokyky on mitä on."

Mä olen elänyt siinä käsityksessä, että terveellisillä elintavoilla olisi vaikutusta sperman laatuun, mutta ilmeisesti niin ei olekaan? Joku vaan on saanut huonot kortit tässä suhteessa ja that's it? :Grimacing Face:

Halusin tämän jakaa tänne siitäkin syystä, että naiset tuntuvat aika helposti syyttävän omaa kehoaan raskautumisen vaikeuksista. Jutun mukaan 1/3 lapsettomuudesta johtuu naisesta, 1/3 miehestä ja 1/3 molemmista tai syy ei selviä.

Hesarissa oli muuten tällä viikolla mielenkiintoinen juttu, nimeltään Heikkenevän sperman tulevaisuus (https://www.hs.fi/visio/art-2000008871481.html). On maksumuurijuttu, mutta olennaisin pointti on varmaan se, että 25 % suomalaismiehistä on niin kehnoa spermaa, että se aiheuttaa hedelmöittymisongelmia. Mikä kurjinta, syytä tälle ei tiedetä.

Mua jäi tuossa jutussa kuitenkin eniten mietityttämään tämä:
"Terveillä elämäntavoilla on toki mahdollista edistää siittiöiden kunnossa pysymistä, mutta Topparin mukaan elämäntavoilla ei korjata tilannetta, jos laatu on heikko.

”Ainoa suunta, jonka elintavoilla voi periaatteessa saada aikaan, on alaspäin”, Toppari sanoo.

Syynä on se, että siittiöntuotantokyky kehittyy jo sikiövaiheessa ja ensimmäisten elinkuukausien aikana. Myös ennen puberteettia on kriittiset ajat. Sen jälkeen siittiöntuotantokyky on mitä on."

Mä olen elänyt siinä käsityksessä, että terveellisillä elintavoilla olisi vaikutusta sperman laatuun, mutta ilmeisesti niin ei olekaan? Joku vaan on saanut huonot kortit tässä suhteessa ja that's it? :Grimacing Face:

Halusin tämän jakaa tänne siitäkin syystä, että naiset tuntuvat aika helposti syyttävän omaa kehoaan raskautumisen vaikeuksista. Jutun mukaan 1/3 lapsettomuudesta johtuu naisesta, 1/3 miehestä ja 1/3 molemmista tai syy ei selviä.
Tää on tosiaan tosi jännä juttu, miksi sitä ensimmäisenä syyttää itteään vaikka vika voi olla myös miehessä. Pitäis olla vaan armollinen itselleen🙏🏼

Mua ahistaa toi Hesarin juttu, koska siitä tuli kahvipöytäkeskustelu mun vanhempien kaa, ja ne siinä päivitteli kun nykyään tuntuu enemmän olevan lähipiirissä niitä, jotka sai lapset hoidoilla kuin luomusti. Ahistaa siis siksi, että ne kertoo aina kuinka heillä lapsia on vaan tullu kun haluttu eikä keskenmenoja ikinä. Toisaalta se tietenkin luo itsellekin uskoa tähän hommaan, että miksei hoidot tois lasta meillekin kun muillekin suvussa, mun vanhemmat on vaan joku ihme poikkeus

Takaisin